3 Φεστιβαλ Μπαροκ Μουσικης Παλαια και νεα ονειρα 22, 23, 29, 30 Νοεμβριου 2019 Μεγαρο Μουσικης Θεσσαλονικης Κτιριο Μ2 – Αιθουσα Αιμιλιος Ριαδης Εναρξη: 21.00
Για τρίτη χρονιά πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του εκλεκτού βιολοντσελίστα Δήμου Γκουνταρούλη. Η επιτυχημένη αυτή παραγωγή του Μεγάρου, με τη θερμότατη υποδοχή της κριτικής και τις sold-out συναυλίες, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός, αφού πρόκειται για ένα φεστιβάλ μοναδικό στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει σχεδόν όλους τους εξαιρετικούς μουσικούς της ελληνικής μπαρόκ σκηνής και φέρνει το κοινό σε επαφή με μια άκρως ενδιαφέρουσα εποχή, η οποία διήρκεσε ενάμιση αιώνα (1600-1750) και έδωσε αθάνατα δείγματα τέχνης, γεμάτα ένταση, μεγαλείο και συναίσθημα.
Η πρώτη διοργάνωση είχε τον ειδικότερο τίτλο «Les Goûts Réunis» (Τα ενωμένα γούστα) και εστίαζε στην απίστευτη ποικιλία και διαφορετικότητα που χαρακτηρίζουν την μπαρόκ μουσική, η δεύτερη επιγραφόταν «Chiaroscuro» (Φωτοσκίαση) και έδινε έμφαση στις αντιθέσεις, τη δραματικότητα και τις εναλλαγές συναισθημάτων, ενώ η τρίτη φέρει τον τίτλο «Παλαιά και νέα όνειρα», θέλοντας μεταξύ άλλων να καταδείξει και το γεγονός ότι ο τρόπος που αποδίδεται η παλαιά μουσική είναι τελικά εντελώς σύγχρονος – κάτι εμφανές άλλωστε και στις συναυλίες του Φεστιβάλ, όπου το κλίμα είναι μεν κατανυκτικό, ωστόσο δεν υπάρχει τίποτε από τον ακαδημαϊσμό και τη σοβαροφάνεια που χαρακτηρίζουν συχνά τις παρουσιάσεις της μεταγενέστερης κλασικής μουσικής. Ο καλλιτεχνικός επιμελητής του Φεστιβάλ Δήμος Γκουνταρούλης εξηγεί: «Όταν ξεκίνησε το κίνημα ιστορικής ερμηνείας της παλαιάς μουσικής κοιτάζοντας φαινομενικά προς το παρελθόν, όχι μόνο ξανάφερε στο φως την εκλεπτυσμένη και πλούσια γκάμα ηχοχρωμάτων των παλαιών οργάνων κι ένα εκπληκτικό και τεράστιο ξεχασμένο ρεπερτόριο δίνοντάς του καινούργια ζωή, αλλά ταυτοχρόνως έφερε κι έναν νέο αέρα, μια καινούργια αισθητική, μια σύγχρονη άποψη τελικά κι έναν νέο τρόπο να παίζουμε, να σκεφτόμαστε και να ακούμε τη μουσική των περασμένων αιώνων. Το παλαιό ως νέο – η μουσική του 17ου και του 18ου αιώνα εξακολουθεί να μας εμπνέει και να μας εκπλήσσει με τον πειραματικό της χαρακτήρα και με το ανήσυχο, καινοτόμο και ανοιχτό της πνεύμα».
Φέτος το Φεστιβάλ παρουσιάζει έργα πασίγνωστων συνθετών όπως ο Βιβάλντι και ο Χαίντελ αλλά και άλλων από την Ιταλία, την Ισπανία κ.α., ενώ ανοίγει τον ορίζοντά του διευρύνοντας το ρεπερτόριο και τα χρονικά του όρια, προς τα πίσω με αναγεννησιακή θρησκευτική μουσική και προς τα μπρος με κλασική μουσική δωματίου από το β’ μισό του 18ου αιώνα. Παράλληλα, προσκαλεί για πρώτη φορά δύο σημαντικά ευρωπαϊκά σχήματα μπαρόκ μουσικής. Συνολικά στις τέσσερις βραδιές του Φεστιβάλ (22-23 και 29-30 Νοεμβρίου 2019) εμφανίζονται έξι μουσικά σύνολα με 26 καλλιτέχνες, που θα εκτελέσουν τα πλούσια και απαιτητικά τους προγράμματα μέσα σε μια υποβλητική ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσουν οι ιδιαίτεροι φωτισμοί και οι προβολές εικαστικών έργων της εποχής.
Τέλος, αξίζει να επισημανθεί ότι για τις τέσσερις συναυλίες του Φεστιβάλ υπάρχει ενιαίο, ιδιαίτερα οικονομικό εισιτήριο!
Καλλιτεχνική επιμέλεια Δήμος Γκουνταρούλης
Επεξεργασία προβολών, σχεδιασμός φωτισμού Αλέξανδρος Σεϊταρίδης
—————
Έγραψαν για το Φεστιβάλ:
«Αποθέωση του μπαρόκ από ακμαίους Έλληνες μουσικούς σε λαμπρό φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη… από κάθε άποψη επιτυχημένη διοργάνωση…»
Ευτύχιος Δ. Χωριατάκης («Αθηνόραμα»)
«…επίκαιρη μουσικολογική και τεχνική ενημέρωση των συντελεστών, …γενναιόδωρη διάρκεια των γεγονότων»
Κυριάκος Λουκάκος («Αυγή»)
—————————————————————————————————————-
Βίντεο:
Δείτε εδώ ένα κατατοπιστικό βίντεο από το 2ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής με συνεντεύξεις καλλιτεχνών και αποσπάσματα από πρόβες και συναυλίες.
Δείτε εδώ ένα clip με το έργο “Folia” του Αντόνιο Βιβάλντι από το σχήμα La Stravaganza Greca.
—————————————————————————————————————-
Φωτογραφίες:
Βρείτε εδώ φωτογραφίες των σχημάτων και των καλλιτεχνών του 3ου Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής.
—————————————————————————————————————-
22, 23, 29, 30 Νοεμβρίου 2019
Έναρξη: 21:00
Χώρος: Κτίριο Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 7€ (μειωμένο)
Ενιαίο εισιτήριο Φεστιβάλ*: 30€, 20€ (μειωμένο)
* Μόνο από τα εκδοτήρια που βρίσκονται στην Πλατεία Αριστοτέλους και το Μέγαρο Μουσικής (όχι ηλεκτρονικά)
—————————————————————————————————————-
Οι συναυλίες του Φεστιβάλ:
22.11.2019: Α’ Μέρος Incipit Lamentacio (CANTORES SANCTI PAULI)
Β’ Μέρος O prima alba del mondo – Μουσική στην εποχή του Γαλιλαίου (LA VAGHEZZA)
23.11.2019: Μουσική και ζωγραφική στην μπαρόκ Ισπανία –
Από τον Marín και τον Velázquez στον Boccherini και τον Goya
Α’ Μέρος Las Meninas: Η μουσική πίσω από τον πίνακα
Β’ Μέρος Fandango – Η Ισπανία του Boccherini και του Goya
29.11.2019 Οι βιρτουόζοι φίλοι του Händel (MUSICA AD RHENUM)
30.11.2019 Η μουσική του Αντόνιο Βιβάλντι – Λάμψη, δεξιοτεχνία και εξτραβαγκάντσα (LA STRAVAGANZA GRECA)
—————————————————————————————————————-
Κείμενα για τις συναυλίες του Φεστιβάλ:
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019
Α’ Μέρος
CANTORES SANCTI PAULI: Incipit Lamentacio
Το φωνητικό σύνολο που διευθύνει ο Ιάσων Μαρμαράς και που ειδικεύεται στην αναγεννησιακή θρησκευτική μουσική παρουσιάζει τα Αναγνώσματα του Σκότους του Thomas Tallis και καθολική μουσική από την εποχή της Αγγλικής Μεταρρύθμισης. Η φράση “Incipit lamentacio Ieremie prophete” προλογίζει το πρώτο ανάγνωσμα της Ακολουθίας του Σκότους. Οι θρήνοι του προφήτη Ιερεμία, ένα έντονα εκφραστικό κείμενο γύρω από την καταστροφή της Ιερουσαλήμ, γνώρισαν πολύ παραγωγική περίοδο δημοτικότητας στην Αγγλία του 16ου αιώνα. Οι μεγαλύτεροι συνθέτες της εποχής, όπως ο Robert Whyte, ο William Byrd και ο αμίμητος Thomas Tallis, έγραψαν πάνω στο κείμενο αυτό τη μυσταγωγική μουσική που χαρακτηρίζει την ακμή της Ελισαβετιανής Αναγέννησης.
Β’ Μέρος
LA VAGHEZZA: O prima alba del mondo – Μουσική στην εποχή του Γαλιλαίου
Το διεθνές σύνολο La Vaghezza εκπροσωπεί τη νέα γενιά της ευρωπαϊκής μπαρόκ σκηνής και εμφανίζεται στα πιο σημαντικά φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής της Ευρώπης. Το πρόγραμμα O prima alba del mondo παρουσιάζει την ευφάνταστη και πειραματική μουσική του πρώιμου ιταλικού μπαρόκ, των αρχών του 17ου αιώνα, αρχή μιας νέας εποχής, αυτής του Γαλιλαίου, της επιστήμης και της έρευνας. Οι συνθέτες του προγράμματος Dario Castello, Andrea Gabrieli, Giulio Mussi, Salamone Rossi, Claudio Monteverdi, Tarquinio Merula, Giovanni Girolamo Kapsberger και Andrea Falconieri πρωτοστάτησαν και βοήθησαν στο χτίσιμο μιας νέας μπαρόκ αισθητικής.
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019
Μουσική και ζωγραφική στην μπαρόκ Ισπανία –
Από τον Marín και τον Velázquez στον Boccherini και τον Goya
Α’ Μέρος
Las Meninas: Η μουσική πίσω από τον πίνακα
Η μακρά βασιλεία (1621–1665) του Φιλίππου Δ’ χαρακτηρίστηκε από την πολιτική, στρατιωτική και οικονομική παρακμή της Ισπανίας, αλλά ταυτοχρόνως και από μια απαράμιλλη άνθηση των γραμμάτων και των τεχνών, καθώς ο ίδιος υπήρξε μεγάλος λάτρης του θεάτρου και ενθουσιώδης συλλέκτης έργων τέχνης. Στην αυλή του βρήκαν στέγη πολλοί σημαντικοί δημιουργοί της Ισπανικής Χρυσής Εποχής, με τα ονόματα των Pedro Calderόn de la Barca και Diego Velázquez να ξεχωρίζουν. Ποια όμως ήταν η μουσική που έντυνε τις παραστάσεις του Calderόn ή άκουγε ο Velázquez όταν δημιουργούσε έργα του όπως Οι δεσποινίδες των τιμών (Las meninas), αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα της δυτικής τέχνης;
Το πρόγραμμα βασίζεται σε έργα τριών συνθετών που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στο Φίλιππο: του Juan Hidalgo, αρχιμουσικού της αυλής και στενού συνεργάτη του Calderόn, του José Marín, κάντορα του βασιλικού παρεκκλησίου, και του Gaspar Sanz, του σημαντικότερου ίσως Ισπανού κιθαρίστα του 17ου αιώνα και δασκάλου κιθάρας του Don Juan José de Austria, νόθου γιου του Φιλίππου.
Β’ Μέρος
Fandango – Η Ισπανία του Boccherini και του Goya
Ο Luigi Boccherini, ένας από τους σημαντικότερους βιολοντσελίστες και συνθέτες του β’ μισού του 18ου αιώνα, έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Ισπανία δουλεύοντας στην υπηρεσία του Infante Don Luiz, στην αυλή του οποίου γνώρισε και τον Francisco Goya. Απομονωμένος από την κεντρική Ευρώπη, ο Boccherini γράφει τη δικιά του μουσική, ιδιαίτερα πρωτότυπη, θερμή και αισθησιακή, δεξιοτεχνική αλλά ελαφριά κι ευαίσθητη – μια μεσογειακή απάντηση στον βιεννέζικο κλασικισμό. Τα κουιντέτα εγχόρδων για δύο βιολιά, βιόλα και δύο βιολοντσέλα αποτελούν σημαντικό και ιδιαίτερα πρωτότυπο κομμάτι της παραγωγής του. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τρία από τα πιο ώριμα και όμορφα κουιντέτα του, με έντονη ισπανική επιρροή – το προγραμματικό quintettino “La Musica Notturna delle strade di Madrid”, που περιγράφει τους ήχους και τη μουσική της νυχτερινής Μαδρίτης, και τα δεξιοτεχνικά, υπέροχα κουιντέτα σε ντο ελάσσονα και σε ρε μείζονα. Η συναυλία κλείνει με το διάσημο Fandango, συνδυάζοντας τις δύο αυθεντικές εκδοχές του, για κουιντέτο εγχόρδων και για κουιντέτο με κιθάρα.
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019
Jed Wentz & MUSICA AD RHENUM: Οι βιρτουόζοι φίλοι του Händel
Η πλούσια καλλιτεχνική ζωή του Λονδίνου του 18ου αιώνα τράβηξε αμέτρητους εξαιρετικούς μουσικούς από όλη την Ευρώπη. Ιταλοί βιρτουόζοι όπως ο Francesco Geminiani κι ο Giovanni Battista Bononcini, ο Σουηδός βιολιστής Johann Helmich Roman και Ολλανδοί μουσικοί όπως ο Willem de Fesch και ο Pieter Hellendaal δοκίμασαν την τύχη τους στην αγγλική μεγαλούπολη. Οι περισσότεροι από αυτούς δούλεψαν με τον Georg Friedrich Händel, κεντρικό πρόσωπο της μουσικής σκηνής της πόλης, του οποίου οι όπερες είχαν τεράστια επιτυχία.
Ο Jed Wentz, ένας από τους πιο σημαντικούς μπαρόκ φλαουτίστες της εποχής μας, μαζί με το βραβευμένο σύνολό του Musica ad Rhenum, παρουσιάζουν έργα του μεγάλου συνθέτη και των βιρτουόζων φίλων του – Geminiani, Roman και Hellendaal.
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019
LA STRAVAGANZA GRECA: Η μουσική του Αντόνιο Βιβάλντι – Λάμψη, δεξιοτεχνία και εξτραβαγκάντσα
Ένα παλαιό όνειρο, που γίνεται νέο με την υλοποίησή του στο 3ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής. Το σύνολο La Stravaganza Greca, ως μικρή μπαρόκ ορχήστρα του φεστιβάλ, με μερικούς από τους πιο ενεργούς μουσικούς της ελληνικής μπαρόκ σκηνής, παρουσιάζει ένα λαμπερό πρόγραμμα ιταλικής μουσικής αφιερωμένο στον Αντόνιο Βιβάλντι. Δεξιοτεχνικά κοντσέρτα για βιολί και βιολοντσέλο, με πρωτότυπους συνδυασμούς για έναν, δύο ή τρεις σολίστες, που παρουσιάζουν την αστείρευτη ευρηματικότητα, την αμεσότητα και εξωστρέφεια, καθώς και τη μελωδική φυσικότητα του ιταλικού bel canto, που χαρακτηρίζουν τη μουσική του «κοκκινομάλλη παπά».
——————————————-
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019
Α’ Μέρος
Incipit Lamentatio
Το φωνητικό σύνολο Cantores Sancti Pauli, που διευθύνει ο Ιάσων Μαρμαράς και ειδικεύεται στην αναγεννησιακή θρησκευτική μουσική, παρουσιάζει τα «Αναγνώσματα του Σκότους»του Thomas Tallis και καθολική μουσική από την εποχή της Αγγλικής Μεταρρύθμισης.
Preludium in loco Introitus / Πρελούδιο αντί Εισοδίου
(αυτοσχεδιασμός)
Antiphona / Αντίφωνον – Deus meus, eripe me
(σαλισβουργιανό μέλος)
Psalmus. Usqueco / Ψαλμός. Έως πότε – How long wylt thou forget mee
(ανωνύμου, από τα χειρόγραφα Wanley)
Antiphona ut supra / Αντίφωνον ως άνω – Deus meus, eripe me
(σαλισβουργιανό μέλος)
Versiculus / Στροφή – Exurge, Domine
(σαλισβουργιανό μέλος)
Oracio / Προσευχή – Pater noster
Thomas Tallis α’ μέρος του Θρήνου του Ιερεμία –
(ca. 1505-1585) Lectio Prima / α’ Ανάγνωσμα
Incipit Lamentacio
Aleph. Quomodo sola civitas
Beth. Plorans ploravit
Hierusalem, Hierusalem
Responsorium Primum / α’ Απόκρισις – In monte oliveti
(σαλισβουργιανό μέλος)
Thomas Tallis β’ μέρος του Θρήνου του Ιερεμία –
Lectio Secunda / β’ Ανάγνωσμα
De Lamentacione
Ghymel. Migravit Iuda
Deleth. Omnes persecutores eius
He. Facti sunt hostes
Responsorium Secundum / β’ Απόκρισις – Tristis est anima mea
(σαλισβουργιανό μέλος)
Thomas Tomkins Psalmus. De profundis / Ψαλμός. Εκ βαθέων – Out of the (1572-1656) deep
CANTORES SANCTI PAULI:
Andrew Hallock – medius
Μαρίνα Θεοδωροπούλου – medius
Tin Cugelj – contratenor
Αγγελική Αργύρη – contratenor
Ηλίας Βλαστός – tenor
Γιώργος Βελισσαρίδης – tenor & bassus
Roland Faust – bassus
Ιάσων Μαρμαράς – tenor & contratenor, όργανο δωματίου & διεύθυνση
Με τη φιλική συμμετοχή της Αλεξάνδρας Πλέσσια – medius
Β’ Μέρος
O prima alba del mondo – Μουσική στην εποχή του Γαλιλαίου
Το πρόγραμμα του διεθνούς συνόλου La Vaghezza παρουσιάζει την ευφάνταστη και πειραματική μουσική του πρώιμου ιταλικού μπαρόκ, των αρχών του 17ου αιώνα, με συνθέτες που πρωτοστάτησαν και βοήθησαν στο χτίσιμο μιας νέας μπαρόκ αισθητικής.
Dario Castello Sonata Quarta, για δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο
(ca. 1600-?)
Andrea Gabrieli “Giovane donna sott’un verde lauro”, για βιολί και μπάσο
(1533-1585) κοντίνουο
Giulio Mussi L’Amaltea, Canzona a due violini in eco, για δύο βιολιά και
(?-1625) μπάσο κοντίνουο
Salamone Rossi Sinfonia Nona a 3, για δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο
(1570-1630)
Claudio Monteverdi Madrigale “Cor mio non mori? E mori!”, για βιολί και μπάσο
(1567-1643) κοντίνουο
Tarquinio Merula Ballo detto “Gennaro”, για δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο
(1595-1665)
Giovanni Girolamo Kapsberger La Kapsberger, για θεόρβη σόλο
(1580-1651)
Andrea Falconieri Ciaccona, για δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο
(1585/1586-1656)
Andrea Falconieri Folias echa para mi Señora Doña Tarolilla de Carallenos,
για δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο
LA VAGHEZZA:
Ignacio Ramal Viejo – μπαρόκ βιολί
Mayah Kadish – μπαρόκ βιολί
Gianluca Geremia – θεόρβη, λαούτο
Marco Crosetto – τσέμπαλο, όργανο δωματίου
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019
Μουσική και ζωγραφική στην μπαρόκ Ισπανία –
Από τον Marín και τον Velázquez στον Boccherini και τον Goya
Α’ Μέρος
Las Meninas – Η μουσική πίσω από τον πίνακα
Το πρόγραμμα βασίζεται σε έργα του Juan Hidalgo, του José Marín και του Don Juan José de Austria, τριών σημαντικών συνθετών που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στον Φίλιππο Δ’ της Ισπανίας, την ίδια εποχή που στην αυλή του δούλευαν καλλιτέχνες όπως ο θεατρικός συγγραφέας Pedro Calderόn de la Barca και ο ζωγράφος Diego Velázquez.
José Marín “Niña como en tus mudanças”
(ca. 1619-1699) “No sé yo cόmo es”
Juan Hidalgo “Ay triste del que a sus rayos”
(1614-1685)
Gaspar Sanz Pavanas por la D,
(ca. 1640-1710) con partidas al arie español
Alessandro Piccinini Toccata VI
(1566-ca. 1638)
José Marín “Montes del Tajo escuchad”
Juan Hidalgo “Esperar, sentir, morir”
Gaspar Sanz Canarios
José Marín “Sepan todos que muero”
“Ojos pues me desdeñais”
Juan Hidalgo “Ay que si, ay que no”
Θεοδώρα Μπάκα – μέτζο σοπράνο
Αλέξανδρος Ιωάννου – κρουστά
Θεόδωρος Κίτσος – μπαρόκ κιθάρες, θεόρβη, καλλιτεχνική επιμέλεια
Β’ Μέρος
Fandango – Η Ισπανία του Boccherini και του Goya
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία από τα πιο ώριμα και όμορφα κουιντέτα του Luigi Boccherini, με έντονη ισπανική επιρροή – το προγραμματικό quintettino «La Musica Notturna delle strade di Madrid», που περιγράφει τους ήχους και τη μουσική της νυχτερινής Μαδρίτης, τα δεξιοτεχνικά, υπέροχα κουιντέτα σε ντο ελάσσονα και σε ρε μείζονα, και το διάσημο Fandango, όπου συνδυάζονται οι δύο αυθεντικές εκδοχές του, για κουιντέτο εγχόρδων και για κουιντέτο με κιθάρα.
Luigi Boccherini Quintettino “La Musica Notturna delle strade di Madrid”
(1743-1805) για δύο βιολιά, βιόλα και δύο βιολοντσέλα σε ντο μείζονα,
G.324
Le campane dell’ Ave Maria
Il tamburo dei Soldati
Minuetto dei Ciechi
Rosario. Largo assai, Allegro, Largo come prima, Allegro…
Los Manolos – Passa Calle. Allegro
Ritirata con 11 variazioni. Tempo di Marcia
Luigi Boccherini Κουιντέτο για δύο βιολιά, βιόλα και δύο βιολοντσέλα σε ντο
ελάσσονα, G.314
Allegro vivo
Largo assai
Minuetto, Trio
Fuga. Allegro giusto
Luigi Boccherini Κουιντέτο για δύο βιολιά, βιόλα και δύο βιολοντσέλα σε ρε
μείζονα, G.313
Andante moderato
Minuetto, Trio
Cantabile
Finale. Allegro
Luigi Boccherini Fandango*
Κουιντέτο για δύο βιολιά, βιόλα και δύο βιολοντσέλα σε ρε
ελάσσονα, G.341 /
Κουιντέτο για κιθάρα, δύο βιολιά, βιόλα και βιολοντσέλο σε
ρε ελάσσονα, G.448
Mayah Kadish – μπαρόκ βιολί
Γιώργος Σαμοΐλης – μπαρόκ βιολί
David Bogorad – μπαρόκ βιόλα
Δήμος Γκουνταρούλης – μπαρόκ τσέλο
Ιάσων Ιωάννου – μπαρόκ τσέλο
* συμμετέχουν οι:
Θεόδωρος Κίτσος – μπαρόκ κιθάρα
Αλέξανδρος Ιωάννου – κρουστά
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019
Οι βιρτουόζοι φίλοι του Händel
Ο Jed Wentz, ένας από τους πιο σημαντικούς μπαρόκ φλαουτίστες της εποχής μας, μαζί με το βραβευμένο σύνολό του Musica ad Rhenum, παρουσιάζει έργα του Georg Friedrich Händel, κεντρικού προσώπου της μουσικής σκηνής του Λονδίνου του 18ου αιώνα, και των βιρτουόζων φίλων του – του Ιταλού Francesco Geminiani, του Σουηδού Johann Helmich Roman και του Ολλανδού Pieter Hellendaal.
Georg Friedrich Händel Σονάτα για φλάουτο τραβέρσο και μπάσο κοντίνουο
(1685-1759) σε σι ελάσσονα, HWV 367
Largo
Vivace
Furioso
Adagio
Alla breve
Andante
A tempo di menuet
Pieter Hellendaal Σονάτα VII για βιολοντσέλο και μπάσο κοντίνουο σε
(1721-1799) ντο μείζονα
Larghetto
Allegro
Affettuoso
Allegretto
Johan Helmich Roman Σονάτα για τραβέρσο και μπάσο κοντίνουο σε μι
(1694-1758) ελάσσονα, BeRI 210
Larghetto
Andante
Piva
Non presto
Villanella
Francesco Geminiani Τέσσερα σκοτσέζικα τραγούδια για τραβέρσο και
(1687-1762) μπάσο κοντίνουο
Auld Bob Morris
The country lass
Lady Ann Bothwell’s lament
Sleepy Body
Georg Friedrich Händel “Vo’ far Guerra” για σόλο τσέμπαλο – διασκευή του
William Babell (1690-1723)
Georg Friedrich Händel Σονάτα για τραβέρσο και μπάσο κοντίνουο σε μι
ελάσσονα, HWV 379
Larghetto
Andante
Largo
Allegro
Presto
MUSICA AD RHENUM – Jed Wentz:
Jed Wentz – μπαρόκ φλάουτο τραβέρσο
Job ter Haar – μπαρόκ τσέλο
Michael Borgstede – τσέμπαλο
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019
Η μουσική του Αντόνιο Βιβάλντι – Λάμψη, δεξιοτεχνία και εξτραβαγκάντσα
Ένα λαμπερό πρόγραμμα ιταλικής μουσικής αφιερωμένο στον Αντόνιο Βιβάλντι. Περιλαμβάνει δεξιοτεχνικά κοντσέρτα για βιολί και βιολοντσέλο, με πρωτότυπους συνδυασμούς για έναν, δύο ή τρεις σολίστες, που παρουσιάζουν την αστείρευτη ευρηματικότητα, την αμεσότητα, την εξωστρέφεια και τη μελωδική φυσικότητα του μεγάλου Ιταλού συνθέτη.
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για έγχορδα και μπάσο κοντίνουο σε σολ
(1678-1741) ελάσσονα, RV 157
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για δύο βιολοντσέλα, έγχορδα και μπάσο
κοντίνουο σε σολ ελάσσονα, RV 531
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για μαντολίνο, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο σε
ντο μείζονα, RV 425
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για δύο βιολιά, βιολοντσέλο, έγχορδα και μπάσο
κοντίνουο σε ρε ελάσσονα, RV 565
Allegro
Adagio e spiccato
Allegro
Largo e spiccato
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για βιολοντσέλο, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο σε
σολ μείζονα, RV 413
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για βιολί, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο σε ρε
ελάσσονα
“Per Pisendel” RV 242
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για δύο βιολιά, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο σε
λα ελάσσονα, RV 522
Allegro
Larghetto e spiritoso
Allegro
LA STRAVAGANZA GRECA:
Σίμος Παπάνας – μπαρόκ βιολί (σόλο)
Δήμος Γκουνταρούλης – μπαρόκ τσέλο, βιολοντσέλο πίκολο (σόλο)
Γιώργος Σαμοΐλης – μπαρόκ βιολί
Άντζυ Κασδά – μπαρόκ βιολί
David Bogorad – μπαρόκ βιόλα
Ιάσων Ιωάννου – μπαρόκ τσέλο
Δημήτρης Τίγκας – βιολόνε
Θοδωρής Κίτσος – θεόρβη, μπαρόκ κιθάρα
Ιάσων Μαρμαράς – τσέμπαλο, όργανο δωματίου
————————————-
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ – ΣΧΗΜΑΤΩΝ
22.11.2019
Α’ Μέρος
Cantores & Cappella Sancti Pauli
Η Schola Cantorum Sancti Pauli (Σχολή Μελωδών του Αγίου Παύλου) ιδρύθηκε το 2016 από τον Ιάσονα Μαρμαρά με στόχο την προώθηση της αναγεννησιακής πολυφωνίας στην Ελλάδα.
Πέρα από τα μαθήματα της θεωρίας και της πράξης της αναγεννησιακής μουσικής στο Collegium Sancti Pauli, η Σχολή διοργανώνει τις δραστηριότητες δύο μουσικών συνόλων, της χορωδίας και του μικρού φωνητικού συνόλου της Σχολής.
Η χορωδία της Σχολής, Cappella Sancti Pauli, τραγουδά τους μηνιαίους Αναγεννησιακούς Εσπερινούς στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου στην Αθήνα και συνδράμει κατά καιρούς σε συναυλίες της Σχολής.
Το μικρό φωνητικό σύνολο της Σχολής, Cantores Sancti Pauli, αποτελεί τον πυρήνα της Cappella κατά τους Αναγεννησιακούς Εσπερινούς, ενώ παρουσιάζει επιπλέον συναυλίες με μουσική από την Αναγέννηση και το Μπαρόκ, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ιασων Μαρμαρας
Όργανο δωματίου, τσέμπαλο, tenor & contratenor
Ο Ιάσων Μαρμαράς, ιδρυτής και μουσικός διευθυντής της Scholae Cantorum Sancti Pauli, παίζει κάθε είδους ιστορικά πληκτροφόρα, τραγουδά και διευθύνει μουσικά σύνολα, με ιδιαίτερη εξειδίκευση στη μουσική της αναγέννησης και του μπαρόκ.
Μέλος των Ensemble chorda elegans και Scroll Ensemble, και συνεργάτης μεταξύ άλλων των Ex Silentio, Latinitas Nostra, Καμεράτα, Cappella Pratensis, La Risonanza κ.ά., έχει εμφανιστεί στις δύο σκηνές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Concertgebouw Amsterdam, το Concertgebouw Brugge και σε πολλές άλλες αίθουσες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έχει τιμηθεί με το Βραβείο των Φίλων της Musica Antica da Camera στην Ολλανδία, το α΄ βραβείο του Berliner Bach Wettbewerb το 2018 και το α΄ βραβείο του Α΄ Διεθνούς Διαγωνισμού Μπάσο Κοντίνουο και Παρτιμέντο το 2019.
Διδάσκει τσέμπαλο, μπάσο κοντίνουο, φωνητικά σύνολα, αναγεννησιακή μουσική θεωρία και πράξη, καθώς και μουσική πρακτική για τραγουδιστές στο Κέντρο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών.
Αγγελική Αργύρη
Contratenor
Η Αγγελική Αργύρη είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Ιλίου, στο οποίο χρωστάει σε μεγάλο μέρος τη διαμόρφωση της μουσικής, και όχι μόνον, προσωπικότητάς της. Πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, συνέχισε σε μεταπτυχιακό επίπεδο τις σπουδές της στο University of Bristol, όπου ειδικεύτηκε στη μεσαιωνική μουσική (MA in Musicology, Medieval Music pathway) με την Emma Hornby.
Έχει συναυλιακή και μουσικολογική ερευνητική εμπειρία ως μέλος φωνητικών και μουσικών συνόλων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι πτυχιούχος πιάνου (τάξεις Παύλου Αθανασόπουλου και Έλλης Μπαλτοπούλου) και κάτοχος πτυχίων Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας (τάξεις Γεωργίου Αραβίδη).
Εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση ως μουσικοπαιδαγωγός και ως δασκάλα μουσικοκινητικής αγωγής, καθώς και στις υπηρεσίες κοινού του ΟΜΜΑ· παράλληλα σπουδάζει φωνητική με την Αλεξάνδρα Πλέσσια.
Γιώργος Βελισσαρίδης
Tenor & Bassus
Ο Γιώργος Βελισσαρίδης σπούδασε κλασική κιθάρα με τον Στέλιο Μούστο και έλαβε το 2015 το πτυχίο του, αποσπώντας παράλληλα πολλά βραβεία σε διαγωνισμούς.
Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την παλαιά μουσική σπουδάζοντας τσέμπαλο με τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο και τον Ιάσονα Μαρμαρά και συμμετέχοντας στο Κέντρο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών. Συγχρόνως έκανε μαθήματα τραγουδιού με τη Δώρα Μπάκα, τον Ιάσονα Μαρμαρά και την Αλεξάνδρα Πλέσσια.
Είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Αλίμου και φοιτητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.
Ηλίας Βλαστός
Tenor
Ο Ηλίας Βλαστός, βοηθός μουσικού διευθυντή της Scholae Cantorum Sancti Pauli, σπούδασε πιάνο με την Πέννη Λιαροστάθη και τη Λητώ Θώμου, με την οποία και πήρε το δίπλωμά του το 2019.
Συνεχίζει τις μουσικές του σπουδές στο τσέμπαλο και την παλαιά μουσική στο Κέντρο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών και στην τάξη τσέμπαλου του Ιάσονα Μαρμαρά, έχοντας παρακολουθήσει στο παρελθόν διαρκή σεμινάρια τσέμπαλου από τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο.
Παράλληλα με τις μουσικές του δραστηριότητες σπουδάζει Αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Tin Cugelj
Contratenor
Ο Tin Cugelj, με καταγωγή από την Κροατία, είναι τρομπονίστας και ερευνητής, με βάση τη Βασιλεία της Ελβετίας. Μετά τις σπουδές του στην Ακαδημία Μουσικής της Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα στα ιστορικά τρομπόνια από τη Schola Cantorum Basiliensis (Ελβετία). Αυτό τον καιρό εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στην Ιστορική Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης.
Δραστηριοποιείται ως σολίστας και ως μέλος σε σύνολα μουσικής δωματίου αλλά και σε ορχήστρες. Εμφανίζεται σε φεστιβάλ και σε ανεξάρτητες συναυλίες με σχήματα όπως τα Responsorium (Κροατία), Antiphonus (Κροατία), Croatian Baroque Ensemble (Κροατία), We’n Band (Ολλανδία), Hofkapelle München (Γερμανία), Zürcher Singakademie (Ελβετία), Jerusalem Baroque Orchestra (Ισραήλ), Orchestra Le Phenix (Ελβετία), Troxalida (Ελβετία), New Trinity Baroque (ΗΠΑ), Les Cornets Noirs (Ελβετία/Γερμανία), Capriccio Barockorchester (Ελβετία) κ.ά.
Roland Faust
Bassus
Ο Roland Faust ξεκίνησε να τραγουδά σε ηλικία έξι ετών. Αφού άφησε τις θεολογικές σπουδές, άρχισε να σπουδάζει τραγούδι στο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ μεταξύ άλλων με την Barbara Bonney. Για έξι χρόνια ήταν μέλος της χορωδίας του Κρατικού Θεάτρου του Σάλτσμπουργκ, όπου απέκτησε μεγάλη εμπειρία στην όπερα. Με σκοπό να εξερευνήσει την αγάπη του για την παλαιά μουσική πήγε στη Βασιλεία της Ελβετίας για να σπουδάσει στη Schola Cantorum Basiliensis, όπου εξειδικεύτηκε στη μουσική του ύστερου Μεσαίωνα και της Αναγέννησης. Ως καλεσμένος ο Roland Faust τραγουδά με πολλά φημισμένα φωνητικά σύνολα, όπως Balthasar Neumann Choir, Stuttgarter Kammerchor, Collegium Vocale Gent και BR Radiochoir.
Andrew Hallock
Medius
Ο Andrew Hallock είναι κόντρα τενόρος. Σπούδασε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, από όπου αποφοίτησε το 2002. Το πάθος του για την παλαιά φωνητική μουσική τον οδήγησε στην Ολλανδία, όπου πήρε πτυχίο στη Φωνητική Απόδοση της Παλαιάς Μουσικής από το Βασιλικό Ωδείο της Χάγης το 2009.
Από τότε ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι, περιοδεύοντας στην Ευρώπη με σύνολα που ειδικεύονται στο ρεπερτόριο του 14ου-16ου αιώνα, κυρίως με τα Cappella Pratensis (Ολλανδία), Sollazzo Ensemble (Ελβετία) και Graindelavoix (Βέλγιο). Ενδιαφέρεται επίσης για τις παραδοσιακές τέχνες και τεχνικές, την παραγωγή βίντεο, καθώς και για τη λεπτή τέχνη του να μεταφέρεις χαμένους θησαυρούς σε ένα σύγχρονο κοινό.
Μαρίνα Θεοδωροπούλου
Medius
Η σοπράνο Μαρίνα Θεοδωροπούλουέχει εμφανιστεί ως σολίστ και χορωδός σε συναυλίες και φεστιβάλ στην Ευρώπη και την Ασία. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα από την Αναγέννηση ως τη σύγχρονη εποχή. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και συνέχισε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Γιορκ (Αγγλία) με ειδίκευση στο μπαρόκ τραγούδι. Έχει διδάξει μουσική και τραγούδι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Ελληνικό Ωδείο Πύργου και στο Δημοτικό Ωδείο Μοσχάτου-Ταύρου. Ως έκτακτη χορωδός συνεργάζεται με τις χορωδίες της ΕΡΤ και της ΕΛΣ. Είναι τακτικό μέρος του φωνητικού συνόλου αναγεννησιακής μουσικής της Schola Cantorum Sancti Pauli από το 2018.
Αλεξάνδρα Πλέσσια
Medius
Η Αλεξάνδρα Πλέσσια πήρε δίπλωμα μονωδίας από την Εθνική Ακαδημία Σόφιας και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με διάσημους καλλιτέχνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται ενεργά με την ιστορικά ενημερωμένη ερμηνεία παλαιάς μουσικής και τη διδασκαλία τραγουδιού μέσω της νέας παιδαγωγικής του κονστρουκτιβισμού.
22.11.2019
Β’ Μέρος
La Vaghezza
Το La Vaghezza είναι ένα μουσικό σύνολο με ειδίκευση στην ιστορική ερμηνεία της μουσικής του 17ου και του 18ου αιώνα. Πρόσφατα έγινε το πρώτο σχήμα που απέσπασε και τα τρία βραβεία στον Διαγωνισμό Händel Göttingen (2018), ενώ έλαβε και το 1ο Βραβείο στον Διαγωνισμό Maurizio Pratola (2016). Φέτος είναι η τρίτη χρονιά που συμμετέχει στο σημαντικό πρόγραμμα υποστήριξης νέων καλλιτεχνών EEEmerging.
Από την ίδρυσή του το 2016 έχει προσκληθεί σε κάποια από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ παλαιάς μουσικής του κόσμου, όπως τα: Innsbruck Festival, Utrecht Early Music Festival, Bruges MA Festival, Monteverdi Festival (Κρεμόνα, Ιταλία), Göttingen Händel Festspiele, Ambronay Festival, Cité de la Voix (πρόγραμμα residence στο Vezelay, Γαλλία), Valletta International Festival, Festival MiTo, στο Auditorium de Lyon κ.α. Το πρώτο του CD θα κυκλοφορήσει από τη δισκογραφική εταιρεία Ambronay Editions (Outhere) το 2020.
Όλα τα μέλη του συνόλου είναι περιζήτητοι μουσικοί και έχουν συνεργαστεί στενά με καλλιτέχνες όπως οι Alfredo Bernardini, Enrico Onofri, Jordi Savall, Rachel Podger, Amandine Bayer, καθώς και με σχήματα όπως Il Pomo d’Oro, Orquesta Barroca de Sevilla, Venice Baroque Orchestra, Modo Antiquo, Les Arts Florissants.
Marco Crosetto
Τσέμπαλο, όργανο δωματίου
Ο τσεμπαλίστας Marco Crosetto κατάγεται από το Τορίνο. Σπούδασε στο Ωδείο του Τορίνο πιάνο με τους Claudio Voghera και Ilaria Schettini, σύνθεση με τους Silvana Di Lotti και Alessandro Ruo Rui και τσέμπαλο με τον Giorgio Tabacco. Το 2012 μέσω του προγράμματος Erasmus φοίτησε στο ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) της Βαρκελόνης με δασκάλα την Béatrice Martin. Επίσης, πραγματοποίησε σπουδές στο ωδείο CRR (Conservatoire à Rayonnement Régional) του Παρισιού με τους Noëlle Spieth και Stéphane Fuget, καθηγητές φωνητικής στο μάθημα της όπερας μπαρόκ. Το 2011 απέκτησε το πτυχίο του στην Ιστορία πραγματοποιώντας πτυχιακή εργασία στον τομέα της Ιστορίας της Μουσικής. Ως σολίστας και μουσικός δωματίου πραγματοποίησε συναυλίες πιάνου και τσέμπαλου σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Αυστρία και η Σουηδία. Συνεργάστηκε ως κοντίνουο (continuo) με την Accademia Montis Regalis του Μοντοβί, την Εταιρεία Μουσικής “De Sono”, τον Σύλλογο “Le Coin du Roi” στο Μιλάνο όπου παρουσίασε το Απόλλων και Υάκινθος του Μότσαρτ και την Υπηρέτρια Κυρά (Serva Padrona) του Περγκολέζι, καθώς επίσης και με το σύνολο Talenti Vulcanici στη Νάπολη υπό τη διεύθυνση του Stefano Demicheli. Αποτελεί μέλος του συνόλου ‘La Vaghezza’, νικητή του σημαντικού διαγωνισμού Händel Göttingen το 2018. Το 2015 ο Marco Crosetto κέρδισε το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό τσέμπαλου ‘Paola Bernardi’ στην Μπολόνια και το 2018 έφτασε στον ημιτελικό του Διαγωνισμού Τσέμπαλου της Μπρυζ. Επίσης, είναι μουσικός συνοδείας στα ωδεία του Τορίνο και του Κούνεο.
Gianluca Geremia
λαούτο, θεόρβη
Ξεκίνησε τις σπουδές του στο λαούτο με τον Massimo Lonardi στο SMAV (Scuola di Musica Antica di Venezia). Αποφοίτησε με άριστα και έπαινο από το Ωδείο Benedetto Marcello της Βενετίας έχοντας μελετήσει αναγεννησιακό λαούτο και θεόρβη με τον Tiziano Bagnati. Σπούδασε με τον Riccardo Vaglini σύνθεση και με τον Marco Gemmani σύνθεση και αναγεννησιακή αντίστιξη.
Έχει συνεργαστεί με διάφορα σύνολα και ορχήστρες, όπως: Modo Antiquo, Il Pomo d’Oro, Les Musiciens du Louvre, Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Orchestra del teatro La Fenice, Orchestra Sinfonica Nazionale Rai, Mare Nostrum, I solisti della Cappella Marciana, Venice Baroque Orchestra.
Mayah Kadish
Μπαρόκ βιολί
Η Mayah Kadish γεννήθηκε στη Ρώμη και μεγάλωσε στο Λονδίνο, όπου και φοίτησε στην Junior Royal Academy of Music με τη Susan Collier. Σπούδασε φιλοσοφία στο King’s College του Λονδίνου και για αρκετά χρόνια εργάστηκε ως μεταφράστρια, προτού ασχοληθεί και πάλι με το βιολί. Απέκτησε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα στο βιολί από τη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου και ξεκίνησε τις σπουδές της στο μπαρόκ βιολί με τον Enrico Onofri στη Σικελία. Πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο με ρεπερτόριο κυρίως μπαρόκ και σύγχρονης μουσικής, είδη στα οποία ανταποκρίνεται με την ίδια άνεση. Έχει εμφανιστεί ως σολίστας και μουσικός δωματίου σε σημαντικές αίθουσες όπως: Barbican Centre, Royal Albert Hall, Wigmore Hall, LSO St Luke’s, Centro Culturel de Belem (Λισαβόνα), Paris Philharmonie, Kölner Philharmonie. Είναι βασικό βιολί στο σύνολο Stargaze με έδρα το Βερολίνο και διευθυντή τον André de Ridder, το οποίο ασχολείται με διάφορα είδη κλασικής και σύγχρονης μουσικής, και στο σύνολο σύγχρονης μουσικής x.y. με έδρα το Λονδίνο, ενώ συνέπραξε ως σολίστας και εξάρχουσα με τη European Union Baroque Orchestra.
Έχει συνεργαστεί ευρέως με μουσικά σχήματα όπως: Pomo d’Oro, London Contemporary Orchestra, London Contemporary Orchestra Soloists, London Sinfonietta, Holland Baroque Society. Επίσης, έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη εξάρχουσα στα σύνολα Oxford Baroque και Contro Corrente Orchestra. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως οι Lars Ulrik Mortensen, Reinhard Goebel, Giovanni Sollima, Amandine Bayer, Enrico Onofri, Alina Ibramigova και Rachel Podger.
Ignacio Ramal Viejo
Μπαρόκ βιολί
Βιολιστής με ειδίκευση στην ιστορική ερμηνεία της μουσικής, πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Μουσικολογία και την Απόδοση της Παλαιάς Μουσικής στη Βαρκελόνη με τον καθηγητή Manfredo Kraemer, λαμβάνοντας παράλληλα συμβουλές από καθηγητές όπως οι Emilio Moreno, Pedro Memelsdorff και Andrew Ackerman. Συνέχισε τη μαθητεία του στο Παλέρμο δίπλα στον Enrico Onofri.
Είναι εξάρχων στην Camerata Antonio Soler, ενώ έχει πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις για τη δισκογραφική εταιρεία Lindoro, μεταξύ άλλων της Sinfonia Concertante αρ. 3 για δύο βιολιά του Gaetano Brunetti ως σολίστ μαζί με τη βιολονίστα Lina Tur Bonet. Υπήρξε επίσης εξάρχων στο σύνολο Canto Fiorito (Λιθουανία) και στην Barbieri Symphony Orchestra, καθώς και εξάρχων και σολίστ στα σχήματα Camerata de Murcia, Ορχήστρα Νέων της Academia Montis Regalis, Ensemble Incipit και Orquestra Barroca του ESMUC. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με μουσικά σύνολα όπως: Le Concert des Nations (Jordi Savall), Pulcinella Ensemble (Ophélie Gaillard), Capella Mediterranea (Leonardo García Alarcón), La Real Cámara (Emilio Moreno), Academia Montis Regalis (Alessandro de Marchi), L’Estro d’Orfeo, La Spagna, Dichos Diabolos, L’Arcàdia. Επίσης, έχει συμμετάσχει αρκετές φορές στα σεμινάρια ιστορικής ερμηνείας της παλαιάς μουσικής του Ιδρύματος Giorgio Cini υπό τη διεύθυνση του Pedro Memelsdorff.
Είναι ιδρυτικό μέλος του μουσικού συνόλου The Ministers of Pastime.
23.11.2019
Α’ Μέρος
Αλέξανδρος Ιωάννου
Κρουστά
Διπλωματούχος κρουστών από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, κάτοχος PGdip στα ευρωπαϊκά κρουστά από το Trinity College of Music της Αγγλίας, πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και κάτοχος MMus στη σύνθεση από το Reading University της Αγγλίας. Διδάσκει στο ΚΩΘ και στο ΝΩΘ.
Ως ντράμερ παίζει και ηχογραφεί με πολλές μπάντες (Still Gramophone, Jonny Nel, Sonny Touch κ.ά.) και ως κρουστός έχει παίξει με πολλές ορχήστρες (ΚΟΘ, ΔΟΘ, Συμφωνική της Σόφιας, Contra Tempo κ.ά.). Έχει συνθέσει μουσική για θέατρο, τηλεόραση, ορχήστρα και video. Τα τελευταία χρόνια το συνθετικό και ερμηνευτικό του έργο εστιάζει στον αυτοσχεδιασμό με live electronics.
Θεόδωρος Κίτσος (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
Θεοδώρα Μπάκα
Μέτζο Σοπράνο
Η Θεοδώρα Μπάκα, γεννημένη στη Λάρισα, είναι απόφοιτος των τμημάτων Όπερας και Μουσικής Δωματίου της Ανώτατης Ακαδημίας Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου (Γερμανία).
Με ρεπερτόριο που εκτείνεται από την παλαιά μουσική, το Lied ως και έργα σύγχρονων δημιουργών έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες διεθνείς μουσικές διοργανώσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, με λυρικά θέατρα της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Αυστρίας, της Ρωσίας, με όλα τα μεγάλα ορχηστρικά σύνολα της Ελλάδας, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Φιλαρμονική Εταιρεία Βρέμης, τα σύνολα Il Complesso Barocco (Alan Curtis), MusicAeterna (Θόδωρος Κουρεντζής).
Συνεργάζεται συχνά με τα σχήματα παλαιάς μουσικής Ex Silentio (Δ. Κούντουρας), Latinitas Nostra (Μ. Χρυσικόπουλος), Atalante (Erin Headley) και με σύγχρονους Έλληνες συνθέτες (Γ. Κουρουπός, Τ. Ρωσόπουλος, Έφη Μαρκουλάκη, Γ. Ζερβός, Κ. Σελαμσής, Ηλ. Ανδριόπουλος, Κ. Βήτα).
Ηχογράφησε έργα Handel και D. Scarlatti υπό τον Γιώργο Πέτρου και τον Alan Curtis, ελληνικά λυρικά έργα όπως: Προσοχή, ο πρίγκηπας λερώνει! (Ν. Κυπουργού) και Ορφέας (Β. Κατσούλη), μεσαιωνική μουσικήμε το σύνολο Ex silentio, Θρήνους ιταλών συνθετών του 17ου αιώνα, ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια, Το ημερολόγιο μιας γυναίκας (Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω).
23.11.2019
Β’ Μέρος
Mayah Kadish (βλ. παραπάνω 22.11.2019 Α’ Μέρος)
Γιώργος Σαμοΐλης (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
David Bogorad (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
Δήμος Γκουνταρούλης (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
Ιάσων Ιωάννου (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
Αλέξανδρος Ιωάννου (βλ. παραπάνω 23.11.2019 Α’ μέρος)
Θεόδωρος Κίτσος (βλ. παρακάτω 30.11.2019)
29.11.2019
Musica ad Rhenum
Το μπαρόκ σύνολο Musica ad Rhenum ιδρύθηκε το 1992. Το μουσικό του στιλ δεν είναι αποτέλεσμα μόνο εκτενούς έρευνας, αλλά αντικατοπτρίζει και την πεποίθηση ότι η μουσική του παρελθόντος/παλαιά μουσική πρέπει να ερμηνευτεί εκ νέου με ζωντανό και δημιουργικό τρόπο. Συνεπώς, οι κριτικοί εστίασαν όχι μόνο στις τεχνικές δεξιότητες των μουσικών που απαρτίζουν το συγκρότημα αλλά και στη «συναρπαστική φρεσκάδα» (The Times, London), την «αναζωογονητική αίσθηση της ελευθερίας» (Milwaukee Journal Sentinel) και το «μεταδοτικό, τολμηρό και χαρούμενο στιλ δημιουργίας μουσικής που τους διακρίνει» (Nürnberger Zeitung).
Πέρα από τις πολλές περιοδείες της στην Ευρώπη, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, η ορχήστρα έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις στα πλαίσια πολλών φεστιβάλ συμπεριλαμβανομένου του Φεστιβάλ Styriarte στο Γκρατς (Styriarte Festival), του Bachtage στο Βερολίνο, του Φεστιβάλ της Λουφτχάνσα (Lufthansa Festival), καθώς και του London Handel Festspiele στη Χάλλε.
Michael Borgstede
Τσέμπαλο
Ο Michael Borgstede πραγματοποίησε σπουδές στο τσέμπαλο δίπλα στον Jacques Ogg στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης. Ως σολίστ και μέλος του συγκροτήματος μουσικής δωματίου Musica ad Rhenum πραγματοποίησε περιοδείες στις περισσότερες περιοχές της Ευρώπης, των ΗΠΑ, της Ασίας, της Νότιας Αμερικής και της Μέσης Ανατολής πραγματοποιώντας εμφανίσεις στους πιο φημισμένους χώρους εκδηλώσεων και φεστιβάλ. Ο Michael Borgstede είναι καθηγητής τσέμπαλου και μπάσου κοντίνουο στο Hochschule für Musik und Tanz της Κολονίας. Οι ηχογραφήσεις του σε CD (24 στον αριθμό) τυγχάνουν εξαιρετικής αναγνώρισης. Η ηχογράφηση των 4 ‘Livres de Pièces de clavecin’ του Francois Couperin στο ενδέκατο CD κέρδισε το βραβείο στο περίφημο Gramophone Editor’s Choice. Το ίδιο ενθουσιώδης ήταν η ανταπόκριση του κοινού απέναντι στο τέταρτο CD με συνθέσεις για τσέμπαλο του Georg Friedrich Händel, την οποία τόσο το γερμανικό περιοδικό Fono Forum όσο και το ισπανικό Scherzo εξύμνησαν ως μια καινοτόμα ηχογράφηση.
Job ter Haar
Μπαρόκ τσέλο
O Job ter Haar φοίτησε στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης δίπλα στους René van Ast, Lidewij Scheifes και Anner Bijlsma. Μετά το πέρας και κατά τη διάρκεια των σπουδών του ειδικεύτηκε στη μουσική δωματίου. Με την μπαρόκ ορχήστρα του Musica ad Rhenum πραγματοποίησε έναν μεγάλο αριθμό ηχογραφήσεων οι οποίες ξεχωρίζουν για τη χρήση του τέμπο στην παλαιά μουσική και το ρουμπάτο. Τα τελευταία χρόνια έχει εμβαθύνει στο κλασικό και το ρομαντικό στιλ και συνεργάστηκε με συγκροτήματα όπως οι Van Swieten Society, Hortus Ensemble και Archduke Ensemble. Το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται πάνω από όλα στη χρήση των εκφραστικών εργαλείων του 19ου αιώνα. Πέρα από την καλλιτεχνική του πορεία με διάφορες εμφανίσεις, ο Job ter Haar διδάσκει έρευνα στο Codarts του Ρότερνταμ. To 2019 ολοκλήρωσε τις σπουδές του για την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος από τη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου αναφορικά με το στιλ παιξίματος του 19ου αιώνα μαζί με τον βιρτουόζο στο τσέλο Alfredo Piatti.
Jed Wentz
Μπαρόκ φλάουτο τραβέρσο
O Jed Wentz έλαβε το πτυχίο του στη Μουσική από το Ωδείο Oberlin, όπου και σπούδασε σύγχρονο και παλαιό φλάουτο. Έλαβε το Μεταπτυχιακό του Δίπλωμα από το Βασιλικό Ωδείο της Χάγης και το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο του Λάιντεν υπό την καθοδήγηση της Rebecca Harris-Warrick (Πανεπιστήμιο Κορνέλ). Στη διδακτορική διατριβή του με τίτλο Κίνηση, Επίδραση και Ρυθμική Ελευθερία στην Απόδοση της Γαλλικής Τραγικής Όπερας από τον Λυλί έως τον Ραμώ ερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι ιστορικές τεχνικές υποκριτικής μπορούν να επηρεάσουν τη μουσική ερμηνεία στη γαλλική όπερα. Έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 40 ηχογραφήσεις σε CD με ποικίλες εκτελέσεις από σύνολα παλαιάς μουσικής συμπεριλαμβανομένου και του δικού του (Music ad Rhenum), έχει πραγματοποιήσει ζωντανές εμφανίσεις σε όπερες και έχει κάνει δημοσιεύσεις σε διάφορα περιοδικά όπως το Περιοδικό Παλαιάς Μουσικής (Early Music), το Περιοδικό Όπερας του Κέιμπριτζ (Cambridge Opera Journal) και το περιοδικό Σπουδών Ευρωπαϊκού Δράματος και Ερμηνείας. Κατέχει τη θέση του καλλιτεχνικού συμβούλου στο Φεστιβάλ Παλαιάς Μουσικής της Ουτρέχτης (Utrecht Early Music Festival).
30.11.2019
La Stravaganza Greca
Η μικρή μπαρόκ ορχήστρα του Φεστιβάλ.
David Bogorad
Μπαρόκ βιόλα
Ο Δανοαμερικανός βιολονίστας και βιολιστής David Bogorad ξεκίνησε βιολί στο Δανέζικο Ινστιτούτο Suzuki στην Κοπεγχάγη και στη συνέχεια μαθήτευσε με τον βιολιστή Odin Rathnam στην Πενσιλβάνια, παρακολουθώντας ταυτόχρονα μαθήματα με τον Kurt Nikkanen στη Νέα Υόρκη και τον Anker Buch στη Δανία.
Σπούδασε βιολί με υποτροφία στο Oberlin Conservatory of Music στις ΗΠΑ με τον διακεκριμένο καθηγητή Milan Vitek, με τον οποίο πήρε το Bachelor of Music, και συνέχισε τις σπουδές του στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Artist Diploma, μελετώντας παράλληλα μπαρόκ βιολί με καθηγήτρια τη Marylin McDonald. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του τιμήθηκε με το βραβείο “Louis and Annette Kaufmann” για τις εξαιρετικές του επιδόσεις.
Οι σπουδές του στη βιόλα ξεκίνησαν με την Karen Ritscher στο Oberlin Conservatory of Music και ολοκληρώθηκαν στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης αποκτώντας δίπλωμα με άριστα παμψηφεί και βραβείο εξαιρετικής ερμηνείας και δεξιοτεχνίας.
Ο David Bogorad έχει βραβευτεί στους διαγωνισμούς βιολιού Jacob Gade, ØresundSolistkonkurrence, National Danish String Competition και Sorantin Competition.
Σε ηλικία 19 ετών έκανε το ντεμπούτο του στο βιολί με την ορχήστρα της Εθνικής Δανέζικης Ραδιοφωνίας, ερμηνεύοντας το κοντσέρτο του Tchaikovsky. Έκτοτε έχει συμπράξει ως σολίστ με διάφορες ορχήστρες σε Ελλάδα, Γαλλία, Ελβετία, Δανία και ΗΠΑ και έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ διακεκριμένων φεστιβάλ στη Δανία, την Ελλάδα και τη Νορβηγία.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στις ΗΠΑ εμφανίστηκε στο Kennedy Center της Washington D.C. και ως μέλος του Prima Trio σε κύκλους συναυλιών και μεταξύ αυτών του Da Camera Society(Los Angeles) και Dumbarton Oaks, σε περιοδείες στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ. Από το 2010 ήταν μέλος του “Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου” στη βιόλα, καθώς και του “Trio Quintillian’’ στη Δανία.
Αξιοσημείωτη είναι η δισκογραφική του δράση με έργα Toru Takemitsu, Claude Debussy, Δημήτρη Δραγατάκη, Sergio Assad κ.ά., σε συνεργασία με τις εταιρείες Telarc, Ideal Classics, Clear Note.
Επιδιώκοντας την εξερεύνηση διαφορετικού ύφους ερμηνειών, παίζει μπαρόκ βιόλα σε διάφορα σύνολα παλαιάς μουσικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 2009 κατέχει τη θέση του Β’ Κορυφαίου στα δεύτερα βιολιά της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Δήμος Γκουνταρούλης
Μπαρόκ τσέλο, βιολοντσέλο πίκολο
Ο βιολοντσελίστας Δήμος Γκουνταρούλης είναι ένας πολύπλευρος και ιδιαίτερα δραστήριος καλλιτέχνης, ο οποίος ανήκει σε μια γενιά μουσικών που παίζουν με την ίδια άνεση και ποιότητα διαφορετικά στιλ, τόσο σε ιστορικά όσο και σε σύγχρονα όργανα. Κατά τη διάρκεια της τριαντάχρονης μουσικής πορείας του έχει κληθεί να συμμετάσχει σε αναρίθμητες περιοδείες και ηχογραφήσεις, παίζοντας με κορυφαίους μουσικούς και σύνολα κλασικής και μπαρόκ μουσικής, καθώς και τζαζ/αυτοσχεδιαζόμενης/λαϊκής μουσικής ανά τον κόσμο κι έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες από διάφορους χώρους της τέχνης.
Γεννήθηκε το 1970 στη Λάρισα και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Το 1988 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι όπου συνέχισε τις σπουδές του και ξεκίνησε να παίζει τζαζ και αυτοσχεδιαστική μουσική, εξερευνώντας νέες δυνατότητες και δημιουργώντας μια πρωτότυπη γλώσσα για το τσέλο. Το 1996 μετακόμισε στη Βραζιλία. Έκτοτε αφιερώθηκε στην ιστορική ερμηνεία της παλαιάς μουσικής, μελετώντας κι εξερευνώντας το ρεπερτόριο για μπαρόκ και κλασικό τσέλο. Ήταν για μια δεκαετία καθηγητής βιολοντσέλου στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Sao Paulo – UNICAMP. Το 2003 κέρδισε στη Βραζιλία το έγκυρο Βραβείο Carlos Gomes ως ο καλύτερος σολίστ της χρονιάς, ενώ το 2008 η ηχογράφησή του με τις Σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του J.S. Bach έλαβε το Βραβείο Κουλτούρας “Bravo” (Prêmio Bravo de Cultura) για το καλύτερο CD κλασικής μουσικής του έτους. Το 2010 κυκλοφόρησε με τον τσεμπαλίστα Nicolau de Figueiredo το διπλό άλμπουμ “Ο Χαμένος Τενόρος”, με πρώτες παγκόσμιες ηχογραφήσεις μουσικής για βιολοντσέλο πίκολο με 4 χορδές, λαμβάνοντας ενθουσιώδεις κριτικές. Το 2012 διηύθυνε και παρουσίασε το πολυθέαμα “Logos – Dialogos / 6 Suites for violoncello solo and dance by J.S. Bach”, συνεργαζόμενος με έξι κορυφαίους βραζιλιάνους χορογράφους.
Το 2015, μετά από 27 χρόνια στο εξωτερικό, γύρισε στην Ελλάδα. Είναι καθηγητής βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Ασχολείται συστηματικά από τη μια με τη μουσική του 18ου αιώνα σε όργανα εποχής κι από την άλλη με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και παίζει μοντέρνο και μπαρόκ βιολοντσέλο, καθώς και τετράχορδο ή πεντάχορδο βιολοντσέλο πίκολο. Εμφανίζεται τακτικά σε όλη την Ευρώπη, στη Λατινική Αμερική, στις ΗΠΑ και στον Καναδά.
Ιάσων Ιωάννου
Μπαρόκ βιολοντσέλο
Ο Ιάσων Ιωάννου γεννήθηκε στη Δράμα. Είναι απόφοιτος Ανώτερων Θεωρητικών στην τάξη του Πέτρου Μπεκιαρίδη με πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας και Διπλώματος Bιολοντσέλου (τάξη Άγγελου Φιλίππου), με Άριστα παμψηφεί και διάκριση “Εξαιρετικής Μουσικής Ερμηνείας”. Με υποτροφία από το Trinity College of Music και υπό την καθοδήγηση της Susan Sheppard στο Λονδίνο απέκτησε Master και Postgraduate Advanced Diploma, με ειδίκευση στο μπαρόκ τσέλο και τη μουσική ρητορική, όπου του απονεμήθηκαν τα βραβεία ‘City Livery Prize 2004’, ‘Wilfred Stiff Prize 2004’ και το ‘Edgar Comley Certificate of Excellence 2005’. Ως σολίστ και ως κοντίνουο στο μπαρόκ τσέλο και τη βιόλα ντα γκάμπα έχει εμφανιστεί σε σημαντικές αίθουσες μουσικής στη Βρετανία, την Ευρώπη και τη Νότια Αφρική, έχει ηχογραφήσει για το θέατρο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο για την MDG, την DECCA, την Aparte και την Deutsche Grammophon με την Καμεράτα (Armonia Atenea) υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, και με τους Latinitas Nostra. Ως σταθερό μέλος των Latinitas Nostra, των Ex Silentio και της Καμεράτας, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Διδάσκει στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας και στα θερινά σεμινάρια του Μουσικού Χωριού στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου.
Αγγελική Κασδά
Μπαρόκ βιολί
Γεννημένη στην Αθήνα, η Αγγελική Κασδά πήρε τα πρώτα μαθήματα βιολιού στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας και στη συνέχεια στην Γκρενόμπλ της Γαλλίας. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία (Royal Holloway, University of London / Trinity College of Music, London) και στην Ισπανία (Escola de Altos Estudos Musicais, Galicia) αποκτώντας Bachelor και Master, προετοιμάζοντας έτσι την επαγγελματική της πορεία ως μουσικός ορχήστρας και μουσικής δωματίου. Σπούδασε μεταξύ άλλων με τους: Clotilde Munch, Mayumi Fujikawa, Anca Smeu και Walter Reiter στο μπαρόκ βιολί. Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ σε πολυάριθμες ευρωπαϊκές χώρες καθώς και σε Νότια Αφρική, Ρωσία, Αρμενία, Παλαιστίνη και Λίβανο. Από τον Απρίλιο του 2015 είναι τακτικό μέλος του συνόλου Καμεράτα/Armonia Atenea. Παίζει επίσης σε σύνολα διαφόρων ειδών, από παλαιά μέχρι σύγχρονη μουσική, και συνεργάζεται τακτικά με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Θεόδωρος Κίτσος
Θεόρβη, μπαρόκ κιθάρα
Ο Θεόδωρος Κίτσος φοίτησε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου σπουδάζοντας παράλληλα Κιθάρα (Πτυχίο και Δίπλωμα με τους Π. Ιωάννου και Κ. Γρηγορέα αντίστοιχα). Στη συνέχεια μετέβη στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ειδικευτεί στην ερμηνεία παλαιάς μουσικής μελετώντας ιστορικά νυκτά έγχορδα (λαούτο, θεόρβη, μπαρόκ κιθάρα) με την E. Kenny. Ως υπότροφος του Ιδρύματος Μιχελή απέκτησε Μεταπτυχιακή ειδίκευση από το Πανεπιστήμιο του York. Συνέχισε τις σπουδές του με υποτροφίες από το Ίδρυμα Ωνάση και το Πανεπιστήμιο του York και αναγορεύθηκε Διδάκτορας το 2005.
Δίνει τακτικά διαλέξεις και ομιλίες ενώ εργασίες του έχουν δημοσιευτεί στα επιστημονικά περιοδικά The Lute, Χρονικά Αισθητικής, Μουσικολογία, Μουσικός Λόγος, Μουσικός Ελληνομνήμων και σε διάφορους συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις δίσκων (Decca, Naïve, MDG, Aparté κ.ά.) και συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ρωσία, Ουγγαρία, Κροατία, Ρουμανία, Μονακό κ.α) με διάφορα σύνολα (Καμεράτα [Armonia Atenea], Latinitas nostra, Pomo d’oro, Yorkshire Baroque Soloists, KOΘ, KOA, Ex silentio κ.ά).
Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ιάσων Μαρμαράς (βλ. παραπάνω 22.11.2019 Α’ Μέρος)
Σίμος Παπάνας
Μπαρόκ βιολί
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979. Σπούδασε βιολί, μπαρόκ βιολί, σύνθεση και μαθηματικά. Άρχισε σπουδές στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και τις ολοκλήρωσε στο Κολέγιο Όμπερλιν και το Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Καθηγητές του υπήρξαν ο Πέταρ Αρναούντοβ, ο Τάρας Γκαμπόρα, ο Έρικ Φρίντμαν (βιολί), η Μέριλιν Μακ Ντόναλντ (μπαρόκ βιολί) και ο Χρήστος Σαμαράς (σύνθεση). Έχει συμπράξει με πολλές ορχήστρες, μεταξύ άλλων: Σταατσκαπέλε της Δρέσδης, Ορχήστρα του Μπολσόι, Ορχήστρα Δωματίου της Ζυρίχης, Ορχήστρα Δωματίου της Βασιλείας, Καμεράτα της Γενεύης, ΚΟΑ, ΚΟΘ, Καμεράτα, Συμφωνική της ΕΡΤ, Φιλαρμονική της Σόφιας, Σολίστ της Σόφιας, Συμφωνική της Κύπρου, Συμφωνική του Μονάχου, Φιλαρμονική της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, American Bach Soloists, Philharmonia Moments Musicaux κ.ά. Ως σολίστ έχει ηχογραφήσει για τις εταιρείες Deutsche Grammophon, BIS και Centaur. Έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ, μεταξύ άλλων: Βερμπιέ, Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, Sommets Musicaux στο Γκστάαντ, Διεθνές Φεστιβάλ Βιολιού Αγίας Πετρούπολης, Baroktage Melk (Αυστρία), Proms του Μπρίστολ, Φεστιβάλ της Πουλιένσα (Μαγιόρκα), Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ του Τόκιο. Οι συνθέσεις του έχουν παρουσιαστεί και ηχογραφηθεί σε πολλά μέρη του κόσμου (ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς, Περού, Ιράν, Ιαπωνία, Ταϊβάν και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες), σε σημαντικές αίθουσες: Μουζικφεράιν της Βιέννης, Τονχάλε της Ζυρίχης και Αίθουσα Συναυλιών της Ταϊπέι, ενώ οι συνθέσεις του για το θέατρο έχουν παρουσιαστεί σε πολλά θεατρικά φεστιβάλ. Από το 2003 είναι μόνιμος εξάρχων της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Γιωργος Σαμοιλης
Μπαρόκ βιολί
Ο Γιώργος Σαμοΐλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986 και κατάγεται από μουσική οικογένεια. Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού σε ηλικία επτά ετών στο Ωδείο Μουσικής Εταιρεία Αθηνών με καθηγήτρια τη Μιρέλα Παπά. Το 1997 μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη όπου συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο Σύγχρονο Ωδείο με τους Δημήτρη Χανδράκη και Μίκη Μιχαηλίδη αντίστοιχα, αποκτώντας το 2006 πτυχίο Βιολιού με βαθμό Άριστα Παμψηφεί και ειδικό βραβείο εξαιρετικής ερμηνείας.
Μέχρι το 2009 συνέχισε τις σπουδές του στη Βιέννη παρακολουθώντας μαθήματα δίπλα στις Regina Brandstaetter και Sylvia Viertel. Μετά τη γνωριμία του με τον Σίμο Παπάνα μελέτησε μαζί του μπαρόκ βιολί και το 2010 συνέχισε τις σπουδές του στο μπαρόκ βιολί και στην μπαρόκ βιόλα στη Μουσική Ακαδημία της Ουτρέχτης στην Ολλανδία με καθηγήτρια την Antoinette Lohmann, από όπου και απέκτησε το δίπλωμά του το 2014 και το μεταπτυχιακό του το 2016.
Ο Γιώργος Σαμοΐλης έχει συνεργαστεί με γνωστές ορχήστρες και σύνολα μουσικής δωματίου της Ολλανδίας και της Ελλάδας όπως Holland Baroque Society, Furus musicus, La Sfera Armoniosa, Armonia Atenea, Latinitas Nostra. Ως σολίστ και μέλος συνόλων έχει δώσει πολλές συναυλίες σε Ελλάδα, Αυστρία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και Ιταλία.
Δημήτρης Τίγκας
Βιολόνε
Ο Δημήτρης Τίγκας γεννήθηκε στην Πάτρα το 1982. Σπούδασε μοντέρνο κοντραμπάσο αρχικά με τον Evgeny Bratushka στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου και έπειτα με τον Βασίλη Παπαβασιλείου στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών, από όπου και αποφοίτησε. Το Σεπτέμβριο του 2006 μετακόμισε στο Άμστερνταμ όπου σπούδασε βιολόνε (ιστορικό κοντραμπάσο) με τη Maggie Urquhart. Είναι απόφοιτος (bachelor’s και master’s) του Κονσερβατορίου του Άμστερνταμ. Είναι επίσης απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δώσει πλήθος συναυλιών με συμφωνικές ορχήστρες και σύνολα μουσικής δωματίου, αλλά και μουσική για το θέατρο. Είναι τακτικό μέλος των σχημάτων παλιάς μουσικής: Latinitas Nostra, Ex Silentio και Armonia Atenea.
—————–