Εκπαιδευτικο Σεμιναριο Διαταραχες μαθησης και συμπεριφορας: Απο τη θεωρια στην πραξη
Πιστή στους σκοπούς της η «Πολιτεία Πολιτισμού» συνεχίζει τις δράσεις της οι οποίες αφορούν στον πολιτισμό αλλά και στη δια βίου εκπαίδευση.
Τον Οκτώβριο διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο «Διαταραχές μάθησης και συμπεριφοράς: Από τη θεωρεία στην πράξη», με εισηγήτριες την Ελένη Μπόντη, Ειδική Παιδαγωγός, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Παπαγεωργίου» και την Σοφία Βαβέτση, Ειδική Παιδαγωγός, Ε.ΔΙ.Π. Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Παπαγεωργίου». Θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα σεμιναρίων, του Ωδείου Βορείου Ελλάδος.
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, γονείς, φοιτητές, μουσικούς κ.α..
Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θεματικές ενότητες όπως «Η Δύναμη της ψυχής και του νου», «Αναπτυξιακό Προφίλ Νηπίων- Παιδιών– Εφήβων: Πρώιμες Ενδείξεις Δυσκολιών Μάθησης και Συμπεριφοράς», «Αισθητηριακές διαταραχές», «Σχολικές και (Ειδικές) Μαθησιακές Δυσκολίες», «Προφορικός και Γραπτός Λόγος», «Διαταραχές Συμπεριφοράς», «Η Δυναμική των Σχέσεων Οικογένειας- Σχολείου», «Μουσικοθεραπεία».
Στόχοι του Σεμιναρίου:
- Κατανόηση και ολιστική προσέγγιση της ιδιαίτερης φύσης και του κλινικού προφίλ των διαταραχών μάθησης και συμπεριφοράς στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.
- Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της πρώιμης παρέμβασης, διεπιστημονική προσέγγιση και διαφοροδιάγνωση.
- Εκπαίδευση σε εναλλακτικές τεχνικές μάθησης και παρέμβασης σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.
- Εργαλεία αξιολόγησης (τεστ νοημοσύνης, μαθησιακή εκτίμηση, προβολικά τεστ, κ.α.).
*Όσοι παρακολουθήσουν το σύνολο των μαθημάτων τους δίνεται βεβαίωση συμμετοχής.
*Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης του σεμιναρίου και εξ αποστάσεως, με τη μέθοδο του webinar.
Πληροφορίες:
Διάρκεια: 4 μήνες (Οκτώβριος 2019- Ιανουάριος 2020)
Ενότητες: 12
Ημέρα Διεξαγωγής: Παρασκευή
Έναρξη: Παρασκευή 11 Οκτωβρίου (open day)
Λήξη: Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020
Ώρα: 19:00μμ– 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.)
Χώρος: αίθουσα σεμιναρίων Ωδείου Βορείου Ελλάδος, Εθν. Αντιστάσεως 16, 1ος όροφος, Τ: 2310-422885.
Δηλώσεις- Εγγραφές: στο τηλέφωνο 2310- 422885
Σοφία Βαβέτση
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη
- Άσκηση καθηκόντων στελέχους εκπαίδευσης
-Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου
-Διευθύντρια σε Ειδικό Νηπιαγωγείο
– Αξιολογήτρια στα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης κ Υποστήριξης του ΥΠΕΠΘ)
– Από το 2007 έως 2019 Σχολική Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας
– Από το 2019 Ε.ΔΙ.Π. Ιατρικής Α.Π.Θ.
- Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη
Τυπικά προσόντα
- Σχολή Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκη
- Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος
- Πτυχίο Μετεκπαίδευσης Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης
- Μαράσλειο Διδασκαλείο
- Διδακτορικό δίπλωμα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης τμήμα Ιατρικής τομέας Ψυχιατρικής, με εμφανή τη συνεχή παρακολούθηση των επιστημονικών εξελίξεων μέσω συνεδρίων, εισηγήσεων, δημοσιεύσεων.
- Επιστημονικός συνεργάτης του ΓΝΘ Παπαγεωργίου .
- Πιστοποίηση στις Τ.Π.Ε. (Γνώση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή), Επιπέδου 1 (2006) και επίπεδο 2 (2015)
- Πτυχίο πρώτων βοηθειών από το St John Ambulance Association an Brigade της Αγγλίας, για παροχή πρώτων βοηθειών σε τραυματίες.
- Certificate issued by the European Resuscitation Council, Βασική Υποστήριξη της Ζωής & Αυτόματης Εξωτερικής Απινίδωσης (29/6/2010).
- Ξένες γλώσσες : αγγλικά, γαλλικά .
- Συγγραφές βιβλίων και άρθρων.
- 1. Bαβέτση Σ. (2006). Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση στην προσχολική αγωγή με στόχο τη διαθεματικότητα : Ψυχοθεραπευτικές τεχνικές με μουσικοκινητική. Τόμος Α΄.Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Μορφωτική Εστία Καλαμαριάς (ISBN: 960-89017-4-X)
- 2. Σουσαμίδου-Καραμπέρη, Αικ. & Βαβέτση-Τσιβίκη, Σ. (2011). Γονείς και εκπαιδευτικοί αντιμέτωποι με τη βία και επιθετικότητα των παιδιών και εφήβων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις University Studio Press (ISBN: 978-960-12-2006-2).
- 3. Βαβέτση Σ. (2001).Εναλλακτικοί τρόποι μάθησης στην εκπαιδευση παιδιών με Αυτισμό : Προγράμματα και τεχνικές (Ανίχνευσης-Διάγνωσης- Υποστήριξης).Θεσσαλονίκη : Έκδοση Βαβέτση Σοφία (ISBN:978-960-93-2759-6)
- 4. Βαβέτση Σ. (2011).Το θεατρικό παιχνίδι στην σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα ως μέσο εμψύχωσης της σχολικής διδακτικής ύλης. Θεσσαλονίκη : Έκδοση Βαβέτση Σοφία (ISBN:97960-93-2791-6)
- 5. Σε συνεργασία με το Ε.Ι.Ν, στο πλαίσιο της πράξης 2.3.2.ζ «ΘΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΕ/ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΣΕΚ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΠΛΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ», εργάστηκα ως εισηγήτρια και συντονίστρια της συγγραφικής ομάδας για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού αγωγής υγείας
- 6. Βαβέτση Σ. Ομαδική συγγραφή(2013) Επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο: Ζητήματα και προτάσεις Θεσσαλονίκη: εκδόσεις ΦΥΛΑΤΟΣISBN: 978-960-88824-3-0
Και 2 υπό έκδοση
Επαγγελματικής ανάπτυξης
- Ετήσια επιμόρφωση δημοσίου φορέα (ΑΕΙ, ΠΑΚΕ, κ.λπ.)
- Τρίμηνη επιμόρφωση δημοσίου φορέα (ΠΕΚ, ΕΚ ΔΔΑ, κ.λπ.).
- Επιμόρφωση σε πρόγραμμα δημόσιου φορέα 30 ωρών και άνω
- Επιμόρφωση σε πρόγραμμα δημόσιου φορέα έως 30 ώρες
- Επιμορφωτικές ημερίδες στελεχών εκπαίδευσης, αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών φορέων, Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι., ή επιστημονικών φορέων των εκπαιδευτικών
- Συμμετοχή σε προγράμματα του Υπουργείου (π.χ. ΣΕΠΠΕ)
- Μέλος υπηρεσιακού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Επιλογής προσωπικού
Μέλος της πενταμελούς Δευτεροβάθμιας Ειδικής Διαγνωστικής Επιτροπής Αξιολόγησης Κεντρικής
- Συμμετοχή σε διοικητικά συμβούλια επιστημονικών σωματείων ή ενώσεων της ειδικότητάς τους Μακεδονίας
- Συμμετοχή σε δειγματικές διδασκαλίες των ΠΕΚ ή επιμορφωτικές ημερίδες δημοσίων φορέων ή διδασκαλίες ενηλίκων
- Επιμορφωτής σε εκπαιδευτικά επιμορφωτικά προγράμματα σε φορείς όπως ΑΕΙ/ΤΕΙ, ΠΕΚ, ΕΚΔΔΑ, ΠΙ, ΟΕΠΕΚ. ΙΕΠ
- Διδασκαλία σε ΑΕΙ/ΤΕΙ (ν. 407)
- Εισήγηση σε Επιστημονικά Συνέδρια με πρακτικά
- Μέλος οργανωτικής ή επιστημονικής επιτροπής επιστημονικών ημερίδων ή συνεδρίων οργανωμένων από Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι., επιστημονικές ενώσεις και επιμορφωτικούς φορείς
- Μέλος συγγραφής Διδακτικών εγχειριδίων ή σχολικού εποπτικού υλικού
- Συμμετοχή σε ομάδες κρίσης Διδακτικών εγχειριδίων ή σχολικού εποπτικού υλικού
- Κατάθεση καινοτόμων προγραμμάτων με τη συνεργασία άλλων βαθμίδων.
- Συγγραφέας Βιβλίου, Επιμελητής βιβλίου ή πρακτικών επιστημονικών συνεδρίων με κριτές
- Παρακολούθηση ημερίδων και διημερίδων
- Συμμετοχή σε εκπαιδευτικές/επιμορφωτικές ημερίδες ως εισηγητής/επιμορφωτής εισηγήσεις οι οποίες σήμερα ξεπερνούν των αριθμό των (150) και προκύπτει από σχετικές βεβαιώσεις.
20. Επιστημονικός συνεργάτης δύο Κέντρων Συμβουλευτικής Υποστήριξης με σύμβαση έργου « ΨΥΧΟΑΣΙΣ » και « ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΙΣ ».
21. Επιστημονικός συνεργάτης εκδοτικού οίκου στην διόρθωση, επιμέλεια και παρουσίαση παιδικών βιβλίων.
22. Σύμβουλος Σχολές γονέων, σε συνεργασία με Ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
ΕΛΕΝΗ Ι. ΜΠΟΝΤΗ
Βιογραφικό Σημείωμα
Η Ελένη Μπόντη γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Το 1994 αποφοίτησε με «Άριστα» από το Παιδαγωγικό τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. στο πλαίσιο του οποίου έλαβε μέρος σε ερευνητικά προγράμματα και εργασίες που αφορούσαν στην ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κανονικό σχολείο και την εκπαίδευση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Κατά τη διάρκεια των ετών 1994-1996 φοίτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου σε διετές Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην ειδική αγωγή με τομέα εξειδίκευσης τις Μαθησιακές δυσκολίες στο κανονικό σχολείο, απ’ όπου και έλαβε τα πτυχία: (1) Advanced Diploma & (2) Master’s στην Εκπαίδευση και Ψυχολογία παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες με εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και η πρακτική της εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο εξωτερικό, επικεντρώθηκαν στις μεθόδους αξιολόγησης και αντιμετώπισης παιδιών με ειδικές δυσκολίες στην ανάγνωση (Δυσλεξία), την γραφή, την ορθογραφία και τα μαθηματικά, την σχέση των διαταραχών λόγου με τις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και τα συναισθηματικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα εκπαιδεύτηκε στην οργάνωση και εφαρμογή εξατομικευμένων, ειδικών προγραμμάτων παρέμβασης σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Το 2004 ολοκλήρωσε την εκπόνηση της διδακτορικής της διατριβής στο τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ. με θέμα: «Παιδιά προσχολικής ηλικία σε επικινδυνότητα για εμφάνιση Μαθησιακών Δυσκολιών. Διάγνωση και Παιδαγωγική Αντιμετώπιση» με βαθμό «Άριστα». Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα με εργασίες και έρευνες που αφορούσαν στη διάγνωση και την αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, τόσο στην σχολική όσο και την προσχολική ηλικία, την πρώιμη παρέμβαση, τα προβλήματα λόγου και συμπεριφοράς, καθώς και τις ψυχοκινητικές παραμέτρους στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες και ημερίδες σε σχολικούς συλλόγους της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σεμινάρια εκπαίδευσης γονέων, εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών σε θέματα που αφορούν στη διάγνωση και την αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Έχει διδάξει το μάθημα «Προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους φοιτητές της Εξομoίωσης του παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών καθώς και το μάθημα: «Προγράμματα παρέμβασης για παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» στο Διδασκαλείο της Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για πολλά συναπτά έτη. Έχει συνεργαστεί με τα παιδοψυχιατρικά τμήματα των νοσοκομείων «Ιπποκράτειο και Παπανικολάου» παρακολουθώντας παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, κυρίως σε διαγνωστικό επίπεδο και σχεδιάζοντας προγράμματα Ειδικής Παιδαγωγικής Παρέμβασης. Στις αρχές του έτους 2001 ίδρυσε το Ειδικό Κέντρο Διάγνωσης και Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών – Δυσλεξίας «Γράμμα», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (2001-2014). Το 2004, εκλέχθηκε Λέκτορας της Ιατρικής σχολής του Α.Π.Θ. στην Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Γ.Ν. «Παπαγεωργίου», όπου και είναι υπεύθυνη της «Εξωτερικής Υπηρεσίας Μαθησιακών Δυσκολιών». Το 2012 έγινε η ανέλιξή της στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας. Το 2017 διεξήχθη επιτυχώς η διαδικασία μονιμοποίησής της στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας.
Στο πλαίσιο της θητείας της ως πανεπιστημιακός, έχει διδάξει (και εξακολουθεί να διδάσκει) σειρά μαθημάτων (με αντικείμενο τις μαθησιακές δυσκολίες) σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές τόσο του Α.Π.Θ. όσο και άλλων πανεπιστημίων.
- «Μαθησιακές δυσκολίες: Εφαρμογή μεθόδων διάγνωσης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και δημιουργία-εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων παιδαγωγικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και σε εφήβους και ενήλικες». Εκπαίδευση φοιτητών και ειδικευομένων της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Α.Π.Θ., Γ.Π.Ν. Παπαγεωργίου (2004 έως σήμερα).
- «Διαταραχές Επικοινωνίας και Μαθησιακές Διαταραχές», στους φοιτητές της Ιατρικής του Ζ΄ εξαμήνου και εντεύθεν, στα πλαίσια του Επιλεγόμενου Μαθήματος με τίτλο: «Διαταραχές Επικοινωνίας», Αμφιθέατρο Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ (2010 έως σήμερα).
- «Μαθησιακές Διαταραχές» στους φοιτητές του Η΄ εξαμήνου στα πλαίσια των μαθημάτων Κλινικής Άσκησης Ψυχιατρικής, Α΄ Πανεπ/κή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Παπαγεωργίου». Εκπαίδευση φοιτητών και ειδικευομένων της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Α.Π.Θ., Γ.Π.Ν. Παπαγεωργίου (2005 έως σήμερα).
- Διδασκαλία στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (ΠΜΣ): «Δυσλεξία: Επικοινωνία σε πολυγλωσσικό περιβάλλον και χρήση Νέας Τεχνολογίας στην αντιμετώπισή της», του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Διάλεξη με θέμα: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Προσχολική Ηλικία: Πρώιμη Διάγνωση και Παρέμβαση, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Ιωάννινα, 14 Μαρτίου (2007).
- Διδασκαλία του μαθήματος με τίτλο: «Μαθησιακή Εκτίμηση» σε πτυχιούχους ψυχολόγους στα πλαίσια του Προγράμματος Κλινικής Εκπαίδευσης στην Ψυχική Υγεία, Α΄ Πανεπ/κή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Παπαγεωργίου» (2011-2012).
- Διδασκαλία του μαθήματος με τίτλο: «Μαθησιακές Δυσκολίες» σε πτυχιούχους ψυχολόγους στα πλαίσια του Προγράμματος Κλινικής Εκπαίδευσης στην Παθολογία του Λόγου, Α΄ Πανεπ/κή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Παπαγεωργίου» (2012).
- Διδασκαλία σε Μεταπτυχιακό Μάθημα: ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα: «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής», ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: « Παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές του κινητικού συντονισμού στο σχολικό περιβάλλον», Κωδικός Μαθήματος: Ν723, Κύριος Διδάσκων: Θωμάς Κουρτέσης, Αναπληρωτής Καθηγητής Δ.Π.Θ.‐Τ.Ε.Φ.Α.Α., Μάθημα επιλογής του Γ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ στην κατεύθυνση: «Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση». Νοέμβριος 2015 (2/11/2015) – 2016.
- Διδασκαλία σε Μεταπτυχιακό Μάθημα: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ, Εργαστήριο Παιδοδοντιατρικής, Διευθυντής: Καθ. Νικόλαος Κοτσάνος, 4ο Εξάμηνο Μεταπτυχιακού Προγράμματος με κατευθύνσεις: Παιδοδοντιατρική και Νοσοκομειακή Οδοντιατρική στο ΠΜΣ του τμήματος Οδοντιατρικής Α.Π.Θ. (Ιούνιος 2015 – 2017). Θέμα Εισήγησης: «Ειδικές Διαταραχές Μάθησης και Επικοινωνίας: Τα μοντέλα μάθησης, τα μαθησιακά προφίλ και η εξελικτική τους πορεία και οι αρχές της Ειδικής Παιδαγωγικής Παρέμβασης», Δια Ζώσης, 8.30-10.30 πμ.
- Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 έως και σήμερα διδάσκει το μάθημα: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Πρακτικές Εφαρμογές Διάγνωσης και Παρέμβασης» (Κωδικός Μαθήματος: ΙΑΟ417) στο Τμήμα της Ιατρικής Α.Π.Θ. (4ο έτος, Χειμερινό εξάμηνο) σε φοιτητές της Ιατρικής, της Ψυχολογίας και σε φοιτητές άλλων σχολών.
- Από τον Οκτώβριο 2016 έχει αναλάβει τη διδασκαλία δύο μαθημάτων («Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις» (κωδικός: EDUG 624DL) και «Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών» (κωδικός: EDUG 521DL) σε πολλαπλά ακροατήρια φοιτητών, μέσα στα πλαίσια του Εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας (University of Nicosia) στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης (Υπεύθυνος μαθημάτων: Καθ.Δ.Στασινός).
Έχει συμμετάσχει σε 12 διεθνή συνέδρια και σε 13 ελληνικά συνέδρια με ανακοινώσεις και αναρτήσεις, έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε 14 ημερίδες σε σχολεία και εκπαιδευτικούς συλλόγους, ενώ έχει διοργανώσει και διεξάγει 6 σεμινάρια σε ομάδες εκπαίδευσης γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα διάγνωσης και αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μέσα από τεχνικές και μεθόδους της ειδικής παιδαγωγικής παρέμβασης. Τέλος έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε 2 εκπαιδευτικά σεμινάρια σε 2 workshops, καθώς και σε 2 ερευνητικά προγράμματα του Α.Π.Θ.
Έχει συγγράψει 2 επιστημονικά βιβλία, εκ των οποίων το ένα αποτελεί το διδακτικό εγχειρίδιο του επιλεγόμενου μαθήματος με τίτλο: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Πρακτικές Εφαρμογές Διάγνωσης και Παρέμβασης» (Κωδικός Μαθήματος: ΙΑΟ417) το οποίο διδάσκει στο Τμήμα της Ιατρικής Α.Π.Θ, καθώς και 3 κεφάλαια σε διδακτικά εγχειρίδια της Ιατρικής Σχολής.