TOP

“Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΛΕΓΑΝ ΠΙΣΤΟ” – 18,19,20/2 ΣΤΟ METROPOLITAN THE URBAN THEATER

H «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» στο Metropolitan the Urban Theater

Το αριστούργημα του Λούις Σεπούλβεδα σε σκηνοθεσία και διασκευή του Κώστα Γάκη ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχημένη του πορεία στην Αθήνα, το αριστούργημα του Λούις Σεπούλβεδα «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» σε σκηνοθεσία και διασκευή του Κώστα Γάκη ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για τρεις παραστάσεις, στις 18, 19 και 20 Φεβρουαρίου 2022, στο Metropolitan the Urban Theater (Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2).

Ένα θεατρικό έργο που η καρδιά του χτυπάει δυνατά για τα αρχαία δάση του πλανήτη και για τις φυλές που ζουν ακόμα σε αυτά τα δάση σε αρμονία με τη Μάνα Γη κι όσα απλόχερα μας δίνει όσο και να τη κακομεταχειριζόμαστε.

Ένα έργο – φόρος τιμής στον αδικοχαμένο στη μάχη με τον κορωνοϊό αγωνιστή συγγραφέα Λούις Σεπούλβεδα και σε κάθε αγωνιζόμενο άνθρωπο.

Ένα έργο τραγικά επίκαιρο μετά τις πρόσφατες τεράστιες φωτιές στον Αμαζόνιο αλλά και με τον τρόπο που η κυβέρνηση της Βραζιλίας μεταχειρίζεται τους αυτόχθονες του Αμαζονίου.

Ένα έργο όμως “ελπιδοφόρα επίκαιρο” αφού η Χιλή βρίσκεται σε τροχιά ξεριζώματος του συντάγματος  του δικτάτορα Πινοσέτ και μετάβασης σε μια πραγματική δημοκρατία. Με την Ελίζα Λονκόν, μια γυναίκα ιθαγενή Mapuche ως πρόεδρο, η νεοσυσταθείσα σε Σώμα Συντακτική Συνέλευση της Χιλής έδωσε σαφές στίγμα δικαίωσης των ιθαγενών πληθυσμών  από το νέο Σύνταγμα της χώρας. 

« Η παράστασή μας υποστηρίζει αυτό τον αγώνα και μας μεταφέρει στη φυλή των Mapuche, των «Ανθρώπων της Γης», των ιθαγενών της Νότιας Χιλής που εκδιώχθηκαν βίαια από τις εστίες τους από τις μεγάλες εταιρείες υλοτομίας που καταστρέφουν τους τελευταίους πνεύμονες του πλανήτη και σβήνουν βίαια τη μνήμη και την αρχαία γνώση των φυλών του κόσμου», αναφέρουν οι συντελεστές.

Στη θεατρική διασκευή του έργου λοιπόν μια φυλή «Ανθρώπων της Γης» καταλαμβάνει τη σκηνή του Metropolitan the Urban Theater με τα πολυφωνικά της τραγούδια, την έντονη τελετουργική σωματικότητα, τους μύθους και τους θρύλους αλλά και την αγωνιώδη κραυγή του δίκαιου αγώνα τους.

Το στοιχείο της βίας, του διωγμού, του άδικου ξεριζωμού, του σπαραγμού εναλλάσσεται με τις ποιότητες των Mapuche που μας κάνουν ακόμα να χαμογελάμε: ευγνωμοσύνη, γενναιοδωρία, αγάπη για τη γη, αλληλεγγύη, οργανική σχέση με τη μνήμη και την αρχαία κληρονομιά.

Ο Κώστας Γάκης, κάτοχος του βραβείου Δημήτρης Χορν, σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, δανείζεται τη φωνή ενός σκύλου αλλά και του ίδιου του συγγραφέα για να μας μιλήσει για όλα αυτά που μας καίνε, για τη σχέση δυνάστη που διατηρούμε με τη Μάνα Γη αλλά και για όλη εκείνη τη θαλπωρή και ψυχική ευρυχωρία  που μας προσφέρουν τα διδάγματα των φυλών του κόσμου για μια οργανική και τρυφερή σχέση με τη φύση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Λούις Σεπούλβεδα

Μετάφραση: Αχιλλέας Κυριακίδης

Σκηνοθεσία – Μουσική σύνθεση: Κώστας Γάκης

Διασκευή: Κώστας Γάκης, Νατάσα – Φαίη Κοσμίδου

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: η ομάδα

Φωτισμοί: Παναγιώτης Πλασκασοβίτης

Ερμηνεύουν: Γιάννης Βασιλώττος, Ελευθερία Μάζαρη , Ιωάννα Παπακωνσταντίνου

Σύνθεση Body Percussion – Tap : Τζωρτζίνα Βαρδουλακη

Στο ρόλο του Σκύλου ο Κώστας Γάκης

Διάρκεια 80΄

Παραστάσεις στο Metropolitan the Urban Theater:

18/2 ώρα 21.00

19/2 ώρα 21.00

20/2 ώρα 19.00

Τιμές εισιτηρίων:

15€ Γενική είσοδος

12€ Ανέργων / Φοιτητικό / ΑΜΕΑ

Προπώληση:

-από viva https://www.viva.gr/tickets/theater/enas-skilos-thessaloniki/

-και από 7/2/22 από το ταμείο του θεάτρου Metropolitan (Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη) ώρες 10.30-13.30 & 18.00 -20.00, Τηλέφωνο: 2311-284773.

Έγραψαν για την παράσταση

«Η παράσταση καταφέρνει να ζωντανέψει αυτή τη βαθιά ανθρώπινη, άκρως συγκινητική ιστορία με απολύτως λιτά μέσα, εστιάζοντας στη δύναμη της σωματικής έκφρασης και της μουσικής, που εκτελούν οι ερμηνευτές της παράστασης σε μία μοναδική θεατρική εμπειρία», athinorama.gr

«Ο Κώστας Γάκης πήρε το βιβλίο του αδικοχαμένου από κορωνοϊό συγγραφέα Λουίς Σεπούλβεδα  και το μετέτρεψε σε μια θεατρική εμπειρία τόσο για τους ηθοποιούς όσο και για εμάς τους θεατές.

Ένα έργο βαθιά πολιτικό, που ως βιβλίο μπορείς να το διαβάσεις και στα παιδιά  ή τ’ ανίψια σου, η Ιστορία του σκύλου που τον έλεγαν πιστό, γίνεται η αφορμή για έναν πολύ ιδιαίτερο διάλογο επί σκηνής. Μια αφορμή για να κουβεντιάσεις με τον εαυτό και τους διπλανούς σου αξίες που μπορεί να μοιάζουν ντεμοντέ είναι όμως τόσο αναγκαίες για να μπορείς να στέκεσαι περήφανος στον καθρέφτη σου», viewtag.gr.

«Ένα έργο – φόρος τιμής στον αδικοχαμένο στη μάχη με τον κορωνοϊό αγωνιστή συγγραφέα Λούις Σεπούλβεδα και σε κάθε αγωνιζόμενο άνθρωπο.

Ένα έργο που σου φωνάζει “σήκω και πάλεψε για ένα καλύτερο αύριο!”», youfly.com.

«Ο Κ. Γάκης παίζει τον σκύλο. «Μπαίνω σαν ηθοποιός στο κομμάτι της ενσάρκωσης ενός ζώου. Δούλεψα διαφορετικά με το σώμα, τους ήχους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει σχετική μεταμόρφωση. Το σώμα είναι ανθρώπινο». Ο θεατής παρακολουθεί την αφήγηση του σκύλου που ζούσε σε μια φυλή ιθαγενών. Αλλά και πώς άλλαξε η ζωή του όταν τον έκλεψαν οι λευκοί, εκπαιδεύοντάς τον να κυνηγάει όποιον ξεσήκωνε τους κατοίκους της φυλής για να διεκδικήσει τα εδάφη της. Ο νεαρός επαναστάτης που κυνηγά στη νέα του ζωή ο σκύλος, ανήκει στην ίδια φυλή που ανήκε και ο ίδιος κάποτε. Σιγά σιγά εικόνες και οσμές του θυμίζουν ότι κι εκείνος ήταν μέρος των “Ανθρώπων της γης”», kathimerini.gr. «Από την πρώτη στιγμή, τα όρια μεταξύ θεατρικής σκηνής και πλατείας εξαλείφονται. Οι ηθοποιοί, κατεβαίνουν από τη σκηνή, γίνονται ένα με εμάς, μας μιλούν, μας θέτουν ερωτήματα, μας προβληματίζουν. Είμαστε όλοι μια ομάδα Ανθρώπων, συνοδοιπόροι και συν-ταξιδευτές. Οι τέσσερις πρωταγωνιστές, ένα Σώμα σε απόλυτο συντονισμό, μας παρασύρουν σε μια τελετουργική θεατρική εμπειρία»,