TOP

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

Αρίστος

Μία παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη “Ο Γύρος του Θανάτου”

Επιστρέφει 10 & 11 Ιανουαρίου 2022

Στο Θέατρο Αυλαία

Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις του Δεκεμβρίου, ο “Αρίστος” του Γιώργου Παπαγεωργίου, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου, επιστρέφει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, στις 10 και 11 Ιανουαρίου 2022.

Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του Αρίστου.

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα γειτόνισσα της μάνας του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια – οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς.

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται, που είναι ο Αριστείδης Παγκρατίδης, ο φερόμενος ως «Δράκος του Σέϊχ σου», τον οποίο ο τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

* Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη “Ο Γύρος του Θανάτου” τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος

* Η παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης παράστασης από το ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Δούσος

Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Δούσος

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα

Σκηνογραφική/Ενδυματολογική επιμέλεια: Κατερίνα Αριανούτσου

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου

Παίζουν

Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννης Λεάκος, Ιωάννης Αθανασόπουλος

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 10 & 11 Ιανουαρίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα στις 21.15 & Τρίτη στις 19.00 & 21.15

Εισιτήρια: 16€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr

Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας / 697 870 3621 / [email protected]

Stand Up Comedy

Σπήλιος Φλώρος

“Ξέρω τις κινήσεις”

Θοδωρής Αδαμάκος (opening act)

14 Ιανουαρίου 2022

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Ο Σπήλιος Φλώρος στην πρώτη του σόλο περιοδεία, έρχεται στην πόλη σας, μαζί με το Θοδωρή Αδαμάκο ως opening act, για ένα κωμικό σετ 75′ που δεν χάνεται! Μια παράσταση που αφορά όλα τα άγχη, τις φοβίες αλλά και τις ξεχωριστές παρατηρήσεις του Σπήλιου Φλώρου!

O Σπήλιος Φλώρος γεννήθηκε το 1998. Αποφοίτησε από τα σεμινάρια stand- up comedy του Λάμπρου Φισφή και του Γιώργου Χατζηπαύλου το 2015 και από το 2016 συμμετέχει ανελλειπώς σε παραστάσεις σε όλη την Αθήνα. Τον Μαρτιο του 2019 έκανε το πρώτο του tour σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας μαζί με τον Βlink Mike. Από τον Ιούνιο του 2019 ξεκίνησε την συνεργασία του με τον Κώστα Μαλιάτση με τον οποίον έκαναν 1 χρόνο sold out παραστάσεις στο Λοσατζελε στην Αθήνα,και ταξίδεψαν σε πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας,για να παίξουν συνολικά σε χιλιάδες κόσμο. Ο Σπήλιος έχει επίσης εμφανιστεί στην εκπομπή Beeratakes του Comedy Lab,ενώ ταυτόχρονα έχει και μια συνεργασία με το Νetwix όπου κάνει την εκπομπή Super Floros την οποία παρακολουθούν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. Τέλος πρόσφατα ξεκίνησε ένα podcast με τίτλο “Δεν παίζει άγχος”, το οποίο βρίσκεται διαρκώς στα top10 podcast του ελληνικού Spotify.

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παράσταση: Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

Ώρα έναρξης: 21.00

Διάρκεια: 75’

Εισιτήρια: 10€ γενική είσοδος

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr

“Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΟΥΝΤΜΙΛΑ”

Το χρονικό του Τσερνόμπιλ

με την Ηρώ Μουκίου

15 -16 Ιανουαρίου 2022

στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Η παράσταση ντοκουμέντο για το χρονικό του Τσερνόμπιλ που συγκλόνισε τις συνειδήσεις όλων των θεατών, έρχεται ξανά στο θέατρο Αυλαία, για δύο μοναδικές παραστάσεις στις 15 και 16 Ιανουαρίου 2022.

Υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Greenpeace και της WWF το έργο «Η φωνή της Λουντμίλα» με την Ηρώ Μουκίου, από το ομώνυμο βιβλίο του σουηδού δημοσιογράφου και σκηνοθέτη Gunnar Bergdahl, παρουσιάστηκε για 2 συνεχείς χρονιές σε κεντρικά θέατρα της Αθήνας και περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο.

Το ξημέρωμα της 26ης Απριλίου 1986 στο Τσερνόμπιλ, ο πυρηνικός αντιδραστήρας εξερράγη αλλάζοντας την ιστορία του πλανήτη. Οι επιπτώσεις αυτής της έκρηξης κατά πολύ χειρότερες από τη βόμβα στη Χιροσίμα, κάνουν αισθητή την παρουσία τους ακόμα και σήμερα 34 χρόνια μετά και η παράσταση γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ αν αναλογιστούμε το τραγικό συμβάν στην Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, καθώς και πυρηνικά εργοστάσια που ξεφυτρώνουν ολοένα γύρω μας και ανά τον κόσμο!

Το έργο αφορά στην εκ βαθέων συγκλονιστική εξομολόγηση της γυναίκας που στα 22 της χρόνια έζησε τη φρίκη της έκρηξης του πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνόμπιλ. Ο άντρας της ήταν ο πρώτος πυροσβέστης που έχασε τη ζωή του στα 25 του, επιχειρώντας στον πυρηνικό αντιδραστήρα.

Ο Gunnar Bergdahl  εδώ και 30 χρόνια ασχολείται εντατικά με τα θέματα αυτά και ειδικά με το ατύχημα στο Τσερνόμπιλ, πήρε συνεντεύξεις από ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα, -βρέθηκε με κίνδυνο την ίδια του τη ζωή -στο τόπο της έκρηξης συλλέγοντας στοιχεία και κατάφερε να δημιουργήσει ένα ντοκιμαντέρ που συγκλόνισε ολόκληρο τον κόσμο. Η Σουηδία είναι μαζί με άλλες όμορες χώρες από τις πρώτες που μετέδωσαν την είδηση και ένοιωσαν άμεσα να απειλούνται από τη ραδιενέργεια.

«Το Τσερνόμπιλ παραμένει ένα μυστήριο που περιμένει από μας τη λύση του. Ίσως ήταν ένα άγημα στον 21ο αιώνα…Μια πρόκληση για τον νέο αιώνα….» γράφει ο σουηδός δημοσιογράφος  στο βιβλίο του.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ηρώ Μουκίου

Σκηνοθεσία: Άρης Μπαφαλούκας

Σκηνικά-κοστούμια: Δημήτρης Κακριδάς

Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης

Φωτογραφίες: Μέμη Γιολδάση

Τη Λουντμίλα ερμηνεύει η Ηρώ Μουκίου

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 15 και 16 Ιανουαρίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή στις 21.00

Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και ticketservices.gr

ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ

του Τηλέμαχου Τσαρδάκα

Σκηνοθεσία:  Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής

4ος Χρόνος

Από 17 Ιανουαρίου 2022

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Στο Θέατρο Αυλαία

Μετά τη διεθνή τους περιοδεία σε Λονδίνο και Άμστερνταμ, τα δεκάδες sold out σε παραστάσεις στην Αθήνα και την Περιφέρεια, τις διθυραμβικές κριτικές και την μεγάλη αγάπη του κοινού, «Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια» του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, με τη Λίλα Μπακλέση και τον Κωνσταντίνο Μπιμπή, επιστρέφουν για 4η χρονιά, για να παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό, τον μεγάλο, αγνό και εφηβικό τους έρωτα.

«Παραθερίζουμε στην ίδια παραλία. Αφήνουμε τα πράγματα μας στα βότσαλα και βουτάμε στη θάλασσα. Είμαστε πολλά παιδιά, μεγάλη παρέα, αλλά για μένα υπάρχεις μόνο εσύ. Είμαστε δεκατεσσάρων χρονών. Μπορεί και δεκαπέντε. Καθόμαστε ακριβώς στο σημείο που σκάει το κύμα και μαζεύουμε κοχύλια. Είναι μια ωραία αφορμή για να καθόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλο»

Τέλη των 80ς, αρχές των 90ς. Ελληνική επαρχία, πόλη νησιού. Η Μένια και ο Νικολής πάνε μαζί σχολείο, γίνονται αχώριστοι, ονειρεύονται, κάνουν έρωτα, ερωτεύονται «για πάντα».

Αλλά τα χρόνια περνούν και η πραγματικότητα – όπως συνηθίζει – επιβάλλει τον εαυτό της. Οι δύο ήρωες όμως ποτέ δεν παύουν να σημαδεύουν ο ένας τον άλλο. Παρά τις επιλογές που έχουν κάνει στις ζωές τους, ανάμεσά τους, εξακολουθεί να καίει μια πυρκαγιά άγρια.

Αυτή είναι η τελική αναμέτρηση ενός μεγάλου εγκλωβισμένου έρωτα. Αυτή είναι η συνάντηση που χρωστούσαν ο ένας στον άλλο. Γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση, γεμάτη τρυφερότητα και απόρριψη, γεμάτη σύγκρουση και νοσταλγία.

Αυτή είναι η γλυκόπικρη ιστορία των «κάτω απ’ τ’ αστέρια».

Μια ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης, για τις πολύ μεγάλες προσδοκίες και την πολύ σκληρή πραγματικότητα, με φόντο τη μικρή κοινωνία της επαρχίας, τις παραλίες του καλοκαιριού και την ξέγνοιαστη εποχή της αθωότητας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Τηλέμαχος Τσαρδάκας

Ερμηνεύουν: Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής

Σκηνοθεσία: Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής

Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς

Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη

www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη (17,18/1  24,25/1 &  31/1&1/2)

Ώρα έναρξης: 21.00

Διάρκεια: 70’

Εισιτήρια: 15 € και 12 € (φοιτητικό, άνεργοι ΑΜΕΑ)

Προπώληση: viva.gr & ταμείο θεάτρου

Video trailer / αφιέρωμα από τις παραστάσεις σε Λονδίνο και Άμστερνταμ:

Έγραψαν:

Γιώργος Σαρηγιάννης – Το Τέταρτο Κουδούνι |  Η ταλαντούχα Λίλα Μπακλέση και ο υπερταλαντούχος Κωνσταντίνος Μπιμπής έχουν πετύχει ισχυρή ψυχική επαφή. Έχουν οργανώσει μία παράσταση με καλούς ρυθμούς που σέβονται τους ρυθμούς του έργου και με παύσεις καίριες, χαριτωμένη και συγκινητική, έχουν αμεσότητα και χιούμορ που στο τέλος εκβάλλει σε συγκίνηση βαθιά. Αξίζει να τη δείτε.

DEBOP | Μια παράσταση που σε βάζει να αντιμετωπίσεις γλυκόπικρα την ωριμότητα, την ενηλικίωση, τη σκληρή πραγματικότητα αλλά και να θυμηθείς το πως ήταν να ερωτεύεσαι «για πάντα». Όλα αυτά δοσμένα με δυναμισμό, χιούμορ, συγκίνηση, τρυφερότητα και νοσταλγία. Χωρίς  πολλά εφέ παρά μόνο με τις ερμηνείες των νέων και ταλαντούχων πρωταγωνιστών, καθώς μόνο αυτές χρειάζονται για να σου προκαλέσουν όλα αυτά τα συναισθήματα μαζί. Οι θεατές βρίσκονται γύρω απ’ τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή, γιατί αυτό το έργο είναι δικό σου, είναι δικό μου, είναι όλων μας. Σίγουρα θα γελάσεις, σίγουρα θα κλάψεις με όλα αυτά που θα σε αγγίξουν μέσα από ένα διάλογο, μια θάλασσα, μια βόλτα, ένα πάρτι, μερικά κοχύλια και έναν δυνατό, ανεξίτηλο έρωτα.

ALL4FUN – Κώστας Ζήσης | Οι ρυθμοί της παράστασης είναι γρήγοροι, η δομή κινηματογραφική, τα φλας-μπακ εξηγούν σταδιακά όλα τα ερωτήματα, και κορυφώνουν την πλοκή. Οι πρωταγωνιστές αναπτύσσουν μεταξύ τους μια χημεία που τους επιτρέπει την αίσθηση ενός καθημερινού παιχνιδιού λέξεων, βλεμμάτων, γέλιων, δακρύων και σιωπών. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, απόλυτα διαχυτικός, εξωστρεφής, λαλίστατος σε έναν ρόλο που η λέξη «αγαπησιάρης» τον περιγράφει απόλυτα, η Λίλα Μπακλέση, εγκρατής και στοχευμένη, σαφέστατα όμως εκφραστική μέσα στις σιωπές της, στα γελάκια της και στα σπινθηροβόλα βλέμματα της που καρφώνουν. Και οι δύο μαζί συμφωνούν, διαφωνούν, αντιδρούν, υπερασπίζονται και δικαιολογούν τις ζωές τους, την επόμενη στιγμή τις αρνούνται και αγαπούν. Βασικά αυτό, αγαπούν. Και πετυχαίνουν μια εξόχως μοναδική διάδραση με το κοινό, διάδραση αισθήσεων και συναισθημάτων. Ένα κοινό που φεύγει ερωτευμένο: με τον διπλανό του, τον απέναντί του, με την ίδια τη ζωή.

POSTMODERN – Έλενα Αλεξανδράκη | Μια παράσταση φωτεινή και ευχάριστη, φτιαγμένη με όρεξη από νέους ανθρώπους, που σου αφήνει μια γλυκιά αίσθηση -ακόμα και μέρες μετά.

ΤΕΧΝΕΣ PLUS – Νατάσα Κωνσταντινίδη | Η Μπακλέση και ο Μπιμπής ζουν την ιστορία με το σώμα και την ψυχή τους και επιτυγχάνουν απόλυτη σκηνική χημεία που πραγματικά παρασύρει, δημιουργεί εικόνες και διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή που δεν μπορεί παρά να εμπλακεί συναισθηματικά μια και βρίσκεται επί σκηνής, σε απόσταση αναπνοής από τους δύο ηθοποιούς. Συγκεκριμένα η Λίλα Μπακλέση με το έμφυτο γρέζι στη φωνή προκαλεί ρίγη συγκίνησης, ενώ ο Κωνσταντίνος Μπιμπής θεωρώ ότι στέκεται καλύτερα στο κωμικό κομμάτι του έργου. Λιτοί στη σκηνοθεσία τους δίνουν έμφαση στο φρέσκο κείμενο που ζωντανεύει μπροστά μας. Κλείνω με μια ατάκα ακόμη από το έργο «Μόνο εμείς υπάρχουμε Μενίτα μου. Αυτή τη στιγμή σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο εμείς. Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια».

Clickatlife.gr – ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ | Μια παράσταση συγκινητική, αστεία, αληθινή, που τροφοδοτεί την αίσθηση της γλυκιάς ανάμνησης. «Είμαστε πολλά παιδιά, μεγάλη παρέα, αλλά για μένα υπάρχεις μόνο εσύ». Δύο είναι τα στοιχεία που κάνουν την παράσταση ξεχωριστή. Από τη μία υπάρχουν οι χαρακτήρες και ο λόγος του Τσρδάκα, και κυρίως οι εικόνες που φτιάχνει ο λόγος του, γεμάτες παραστατικότητα, ένταση και λίγωμα που στο τέλος «καταντούν» ποιητικές, και από την άλλη ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζονται τον λόγο του οι ηθοποιοί/ σκηνοθέτες, οι οποίοι επιλέγουν να ισορροπήσουν ανάμεσα στο γέλιο και το κλάμα στήνοντας παράλληλα τους ήρωες τον ένα απέναντι από τον άλλο και βάζοντας το κοινό πάνω στη σκηνή ώστε να το καταστήσουν κοινωνό- μάρτυρα της ερωτικής τους πάλης. Σ’ αυτήν την πάλη βοηθάει η εξαιρετική χημεία των δύο ηθοποιών, οι ήρωες μάλιστα των οποίων φτιάχτηκαν για τους ίδιους. Η Μπακλέση υιοθετεί ένα ερμηνευτικό κώδικα πιο εσωτερικό που εκμεταλλεύεται την κινησιολογία του σώματός της και την εκφραστικότητα που διαθέτει το πρόσωπό της, ακόμα και στη σιωπή, διατηρώντας πάντα τη ζωηράδα που απαιτεί η ηρωίδα της. Ο Μπίμπης απέναντί της πιο ζωηρός στην κίνηση, πιο αλέγρος, πιο κοντά στη σάτιρα και το παιχνίδι με το κοινό (στο στοιχείο του δηλαδή) είναι εκεί για να διεκδικεί επίμονα τον έρωτά του τορπιλίζοντας τη συνάντηση με αναμνήσεις και διασκεδάζοντας τον καημό του. «Μέσα στα μάτια του κάτι σκοτεινό λαμπύριζε. Αλλά η κοιλιά μου, μέσα της, με γαργαλούσε. Και σε αυτές τις περιπτώσεις οι κοιλιές δεν κάνουν λάθος» Τελικά και οι δύο ηθοποιοί υπάρχουν στη σκηνή με τον μόνο αποδεκτό τρόπο που θα μπορούσε να αποδοθεί αυτή η ιστορία, με πάθος και χωρίς υπερβολές. Η σκηνή άλλωστε στήθηκε από τους ίδιους για να υπηρετεί με αμεσότητα και νεύρο την αναμέτρηση των δύο ηρώων, όχι τόσο του ενός απέναντι στον άλλο, όσο των δύο απέναντι στις αναμνήσεις τους. Πολλές φορές θα αναζητήσει τον λόγο για όλα αυτά ο Νικολής, από την αρχή κιόλας ανοίγοντας την παράσταση. Γιατί, γιατί, γιατί, για να εισπράξει την απόλυτη σιωπή της Μένιας. Αυτό είναι το ερώτημα που μένει και στον θεατή, γιατί στραβώνει ό, τι στραβώνει στο έργο, ερώτημα που η ίδια η ζωή έχει απαντήσει άπειρες φορές με τη δική της σιωπή.

PATRAS EVENTS – Κώστα Νταλιάνη | Η γραφή του Τηλέμαχου Τσαρδάκα αγγίζει τα βαθύτερα στρώματα των χαρακτήρων του και ασχολείται με μια ευρεία γκάμα συναισθημάτων. Ο συγγραφέας χειρίζεται σωστά την εισαγωγή και την ανάπτυξη του δραματικού στοιχείου, ώστε να μην εμφανίζεται ως πυροτέχνημα. Η παράσταση είχε ακατάπαυστο γέλιο και μας ταξίδεψε σε αναμνήσεις, που όλοι, όσοι μεγάλωσαν στις δεκαετίες του 1980 και του 1990, έχουν βιώσει λίγο-πολύ. Η σκηνοθεσία των ηθοποιών Κωνσταντίνου Μπιμπή και Λίλας Μπακλέση ήταν άμεση, με γρήγορο τέμπο, κινηματογραφικές εναλλαγές, χωρίς υπερβολές, ενώ αξιοποίησε έξυπνα τα λίγα αντικείμενα και τον διαθέσιμο σκηνικό χώρο. Οι δύο τους έδωσαν έμφαση στη χειρονομία, την κίνηση του σώματος και στην μίξη στοιχείων stand-up comedy, σάτιρας και φάρσας, τηρώντας μια θαυμαστή ισορροπία. Οι δύο ηθοποιοί γεμάτοι με ενέργεια, κέφι και πάθος, κατάφεραν να παρασύρουν αβίαστα το κοινό να συμμετάσχει με ενθουσιασμό στο ερωτικό παιχνίδι τους επί σκηνής. Στο δύσκολο εγχείρημα του «ανακατέματος» των συναισθημάτων τα κατάφεραν περίφημα. Πέρναγαν από το κωμικό στο δραματικό σε σωστούς χρόνους και κυρίως με πειστικό τρόπο, έχοντας μέτρο και ισορροπία. Επιπλέον, με την εξαιρετική τους κίνηση έδιναν την αίσθηση, ότι η σκηνή είναι γεμάτη, ότι «βλέπεις» όλα τα «σκηνικά» μπροστά σου. Με εντυπωσίασε η άνεση, το πάθος, η αφοσίωση και η φυσικότητα του Κ.Μπιμπή, που σκιαγράφησε με χιούμορ και γλαφυρότητα τον ρόλο του. Για μία ώρα και κάτι, μας πρόσφεραν γέλιο, συναισθήματα και προβληματισμούς σε μια παράσταση, που συνδύασε άψογα το συγκινητικό με το κωμικό. Συνολικά, μια πολύ φροντισμένη δουλειά, μια απολαυστικά δυνατή παράσταση, με ατμόσφαιρα και παραστατικότητα, ρυθμό, νεανικότητα κι αλήθεια, στην οποία γελάς αυθόρμητα σχεδόν συνεχώς.

“Κατερίνα”

Η παράσταση του Γιώργου Νανούρη

με τη Λένα Παπαληγούρα

Έρχεται 21, 22 & 23 Ιανουαρίου 2022

 στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Ο Γιώργος Νανούρης διασκεύασε για το θέατρο και σκηνοθέτησε «Το βιβλίο της Κατερίνας» του Αύγουστου Κορτώ, με την συγκλονιστική Λένα Παπαληγούρα στον ομώνυμο ρόλο.

Η παράσταση που έχει διανύσει μια θριαμβευτική πορεία, θα παρουσιαστεί για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Πρόκειται για την αληθινή ιστορία της διπολικής μητέρας του συγγραφέα. Η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αρχίζει να αφηγείται την καταραμένη ζωή της. Φάρμακα, χάπια, σύζυγος και γιος, αγάπη και μίσος, ομοφυλοφιλία,, αυτοσαρκασμός, χιούμορ ανακατεμένο με πόνο, στοργή μέσα από στριγγλιές, και απόπειρες αυτοκτονίας αποτελούν την χαοτική πραγματικότητα της ηρωίδας που παλεύει με τη διπολική διαταραχή και γραπώνεται από όποιον μπορεί, με αποτέλεσμα να παρασύρει μια ολόκληρη οικογένεια στη δίνη της αρρώστιας της.

Ταυτότητα παράστασης

Κατερίνα

βασισμένο στο “Το Βιβλίο της Κατερίνας”

Συγγραφέας: Αύγουστος Κορτώ

Ιδέα-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης

Ερμηνεία: Λένα Παπαληγούρα

Μαζί της στην σκηνή και ο Γιώργος Νανούρης

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 21-23 Ιανουαρίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21.15

Διάρκεια: 75 λεπτά

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr

Παραγωγή: ΘΕΑΜΑ ΜΑΡΤΑ

Πατέρα στο σπίτι / Το χριστόψωμο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

28 – 30 Ιανουαρίου 2022

Στο Θέατρο Αυλαία

Ο Παπαδιαμάντης είναι διαχρονικός. Που σημαίνει αξίζει να τον διαβάζει κανείς πάλιν και πολλάκις. Γιατί δεν καμώνεται, αλλά είναι. Κι έχουμε ανάγκη κι εμείς να είμαστε, οπότε ψάχνουμε βοηθούς πάνω στην προσπάθειά μας αυτή. Οι ιστορίες του σφύζουν από ζεστασιά. Όσο δραματικές κι αν είναι, όσο πόνο κι αν περιέχουν, σου αφήνουν χώρο να μπεις να ξεκουραστείς κι εσύ μέσα σ’ αυτές. Δεν σε διώχνουν, δεν σε προσβάλλουν. Και η γλώσσα του. Σε γυρνά στα εξ ων συνετέθης. Άμα δεις ότι δεν καταλαβαίνεις μια λέξη και ψάξεις να βρεις το νόημά της, τότε σου αποκαλύπτεται η λέξη και αποκαλύπτει κι εσένα μαζί. Ποιος είσαι και πού πας.

Λίγα λόγια για το έργο

Στην αρχή του διηγήματος «Πατέρα στο σπίτι», ένα πεντάχρονο παιδί πάει στον μπακάλη να ζητιανέψει λίγο λάδι και όταν το ρωτάει ο μπακάλης γιατί, του απαντάει αφοπλιστικά «γιατί δεν έχουμε πατέρα στο σπίτι». Εξ αφορμής της σπαρακτικής αυτής κατάθεσης ενός αθώου παιδιού, ξεδιπλώνεται το δράμα μιας οικογένειας. Της οικογένειας του Μανώλη και της Γιαννούλας. Που παντρεύτηκαν προ εννέα ετών και απέκτησαν πέντε τέκνα. Μιας οικογένειας που η φτώχεια και οι ανθρώπινες αδυναμίες έμελλε να χτυπήσουν καίρια.

«Το Χριστόψωμο» από την άλλη, ξεκινά με την παρουσίαση μιας νέας κοπέλας, της Διαλεχτής, που ενώ είναι παντρεμένη με τον καπετάν Καντάκη εδώ και επτά χρόνια, δεν έχει αποκτήσει παιδί. Θα θεωρηθεί στείρα, θα εγείρει την αντιπάθεια της πεθεράς της, και δι’ αυτής της αντιπάθειας της πεθεράς θα μολυνθεί και αυτή η αγάπη του συζύγου της προς αυτήν. Την παραμονή κάποιων Χριστουγέννων όμως, όλα θα αλλάξουν όταν η πεθερά θα προσέλθει στο σπίτι του ζευγαριού φέροντας επιτέλους δώρο: «εν χριστόψωμο».

Τα στοιχειώδη τρόφιμα, λίγο λάδι στο ένα διήγημα και λίγο ψωμί στο άλλο διήγημα, θα σταθούν οι αφορμές, οι καταλύτες, για να μας εκμυστηρευτεί ο Παπαδιαμάντης δυο ιστορίες ανθρώπινες, φορέων του ανθρωπίνου πόνου, του πόνου που μεταμορφώνεται, που αλλάζει πρόσωπα, που αλλάζει τόπους και χρόνους, που μας ξεπερνά στην εφευρετικότητα και την απολυτότητά του, αλλά και που πάντοτε αφήνει μια μικρή ακαταίσχυντη ελπίδα, να κατατροπωθεί επ’ ελπίδι αναστάσεως.

Τα δύο διηγήματα εκτυλίσσονται ταυτόχρονα επί σκηνής, και με τη συμμετοχή όλων των ηθοποιών από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης. Η αφήγηση των δύο διηγημάτων δηλαδή ξεκινά μαζί, και η πλοκή του καθενός προχωρά παράλληλα με την πλοκή του άλλου, κάνοντας το θεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα την εξέλιξη των δύο ιστοριών. Η παράσταση δηλαδή δεν αποτελείται από δύο μέρη, παρουσιάζοντας δύο διηγήματα του Παπαδιαμάντη ανεξάρτητα, αλλά δημιουργεί μια νέα υπερ-πλοκή, αποτελούμενη από τις δύο επιμέρους πλοκές. Ο θεατής καλείται να μπαινοβγαίνει στις επιμέρους ατμόσφαιρες των διηγημάτων, να μένει συνεχώς σε εγρήγορση, να κορυφώνει τις αγωνίες του από σκηνή σε σκηνή για να καθαρθεί στο τέλος ταυτόχρονα από τη διπλή λύση των δύο δραμάτων, που είναι και λύση τελικά του ενιαίου δράματος. Όλα τα δράματα των ανθρώπων άλλωστε, με κρυφές μυστικές συνδέσεις καταλήγουν στην ίδια μία αγωνία, την περί υπάρξεως.

Η γλώσσα του κειμένου είναι η πρωτότυπη και έχει κρατηθεί αυτούσια.

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Σκηνοθεσία, Υποκριτική διδασκαλία: Απόλλων Δρικούδης

Σχεδιασμός και εικαστικό αφίσας/ προγράμματος: Μαρία Δημόκα

Οργάνωση παραγωγής: θεατρική ομάδα «το τσέρκι»

Ηθοποιοί: Άννα Αγαλλιάδου, Μαρία Αγγελοπούλου, Κώστας Βλαχογιάννης, Νίνα Γιαζιτζή, Βασιλική Καλούση, Ελένη – Βασιλική Καμαριάρη, Μαρία Καραδημήτρα, Ελπίδα Κουϊτζόγλου, Θεολένια Ξανθάκη, Χρήστος Σιδηράς

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 28-30 Ιανουαρίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21.15

Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμεΑ, θεατρική ατέλεια

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr

ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – FINDMYVOICE ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ με την FIONA Λαμπρίδη

Από 18 Ιανουαρίου 2022

στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

“Η Φωνή είναι όργανο. Το ίδιο το Σώμα μας είναι όργανο. Ανακαλύπτοντας την φωνή μας, ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας!”

Τα εργαστήρια φωνητικής FINDMYVOICEFMV μετά τον 1ο Sold Out Κύκλο συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία με το Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ  ξεκινώντας την Νέα Χρονιά με νέα ομάδα και νέο κύκλο μαθημάτων. Το FINDMYVOICE Workshop είναι ένα καινούριο, πρωτοποριακό, εκπαιδευτικού και ψυχο-θεραπευτικού χαρακτήρα εργαστήρι που ίδρυσε η Soprano/Performer & Καθηγήτρια Φωνητικής Fiona Λαμπρίδη/Wolfsohn.

Πρόκειται για εργαστήρι φωνητικής ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ που στόχο έχει την Εκπαίδευση, την Καθοδήγηση, την Έκφραση και την Θεραπεία.

Άνθρωποι με διαφορετικές καταβολές, εκπαίδευση και ηλικία καλούνται να συνυπάρξουν και να μοιραστούν την κοινή τους ανάγκη για δημιουργική έκφραση, να εκπαιδευτούν σε ένα πρόγραμμα φωνητικής τεχνικής με μουσικές, καλλιτεχνικές και  θεραπευτικές προεκτάσεις.

10 δίωρα βιωματικά μαθήματα. Μέρος της εκπαίδευσης του εργαστηρίου είναι η παρουσίαση ενός τραγουδιού σε μια τελική εορταστική performance.Δίδεται βεβαίωση παρακολούθησης.

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Πληροφορίες & Εγγραφές: Τ 2310 230013 & 694 8896356

Εγγραφές: Ταμείο θεάτρου & ticketservices.gr

Ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων: Τρίτη 18 Ιανουαρίου, 17:00-19:00

Ημέρες διεξαγωγής μαθημάτων: κάθε Τρίτη 17:00-19:00

Ημερομηνίες: 18 & 25 Ιανουαρίου, 01, 08, 15 & 22 Φεβρουαρίου και 01, 08, 15, 22 Μαρτίου

Συνολικό κόστος εργαστηρίου: 180 ευρώ | Έκπτωση σε Σπουδαστές Ωδείων και Δραματικών Σχολών: 150 ευρώ

*Δεν απαιτείται μουσική ή τραγουδιστική εμπειρία.

** Απαιτούνται άνετα ρούχα. *** Προτείνεται η αγορά του βιβλίου της Fiona Λαμπρίδη «FINDMYVOICE – Μια Ολιστική Μέθοδος Φωνητικής | Θεραπεύομαι και Θεραπεύω με τη Φωνή μου» για την παρακολούθηση και προετοιμασία του εργαστηρίου

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Ζει τα τελευταία χρόνια,

μακριά πολύ από τα χιόνια,

σχεδόν στα βάθη της Ανατολής

κάπου, εδώ τριγύρω δηλαδή,

ένας παράξενος, ξακουστός,

φημισμένος, πασίγνωστος…

Στις ιστορίες και τα παραμύθια

τον αναφέρουν ως…

Ο γαργαληστής

του Δημήτρη Μπασλάμ

Εορταστικό Πρόγραμμα 2021-22

Το εξαιρετικό μουσικό παραμύθι, ζωντανεύει ανανεωμένο στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ. Αυτή τη φορά με νέα πλοκή, ενορχήστρωση και ευρηματικούς διαλόγους, οι οποίοι με δεξιότητα και χιούμορ πλέκουν το νήμα της ιστορίας.

Το “νήμα” ξετυλίγουν τέσσερις ετερόκλητες επιθεωρήτριες, οι οποίες αγνοώντας το σχέδιο του γαργαληστή, τον κυνηγούν κατά πόδας με σκοπό να ανακαλύψουν τι ακριβώς σκαρώνει. Εκείνος όμως τις ξεγλιστράει σαν… σκιά…

Θα τον πιάσουν… Δεν θα τον πιάσουν…

Λίγα λόγια για το έργο

Η ιστορία του γαργαληστή είναι τόσο απλή και κατανοητή όσο ένα λαϊκό παραμύθι. Ένας ιδιόμορφος ληστής, ικανός να βλέπει με τα μάτια του, το αγνό γάργαρο παιδικό γέλιο. Αποφασίζει λοιπόν να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, ψάχνοντας για τα παιδιά που το γέλιο τους περισσεύει. Στόχος του να το “κλέψει” και σαν άλλος Ρομπέν των Δασών να το μοιράσει σε παιδιά που σπάνια χαμογελούν.

Στην παράσταση η μοναξιά συνυπάρχει με την τρυφερότητα ως αντίθετό της. Παρούσα αλλά όχι κυρίαρχη. Ως μία υπενθύμιση της ύπαρξης της. «Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν», γράφει ο γαργαληστής στο γράμμα που αφήνει. Εμείς, λέμε πως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μοιάζει να είναι απαραίτητος ο γαργαληστής και εκφράζουμε την ευχή να γίνουν πολλοί περισσότεροι.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία / κείμενο / μουσική: Δημήτρης Μπασλάμ

Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Αλέξης Τσιάμογλου

Σκηνικά / κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλένκα, Ράνια Υφαντίδου

Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα

Μουσική διδασκαλία: Έλσα Μουρατίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Λυδία Ανεστοπούλου

Παίζουν επι σκηνής: Φωτεινή Ευαγγέλου, Μαργαρίτα Νασιούλα, Ανδρέας Παράσχος, Κασσιανή Τζιάτζη, Σοφία Φραγγή, ακορντεόν: Λυδία Ανεστοπούλου

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, 546 21 / Πλατεία ΧΑΝΘ

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: κάθε Σάββατο στις 17.00 και Κυριακή στις 11.30 (Κυριακή 9/1 στις 12.00, Σάββατο 22/1 στις 16.00)

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, ΑμεΑ, 7€ ομαδικό (15+ άτομα) / προπώληση: 10€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, ΑμεΑ

Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr

Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας / 697 870 3621 / [email protected]

Η ΕΛΕΠΑΠ Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο φιλανθρωπικό, μη κερδοσκοπικό σωματείο στην Βόρεια Ελλάδα. Από το 1969, καλύπτει ανάγκες ολιστικής θεραπείας και αποκατάστασης σε παιδιά και νέους με αναπηρία, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και την κοινωνική τους ένταξη.