ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΘΗΝΑ ΜΟΣΧΑ ΤΟΥ ΕΥΔΟΚΙΜΟΥ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ SUREAL
Κριτική: Ευθύμιος Ιωαννίδης
Αθήνα Μόσχα»: Όταν οι Τρεις Αδελφές ξυπνούν στην Αθήνα του σήμερα
Στο Θέατρο Sureal της Θεσσαλονίκης, η παράσταση Αθήνα Μόσχα του Ευδόκιμου Τσολακίδη ζωντανεύει με ευαισθησία και νεύρο ένα οικείο σύμπαν τριών γυναικών που παλεύουν να ξαναβρούν τη χαμένη τους σύνδεση – με τον εαυτό τους, τις αδελφικές τους σχέσεις και το όνειρο για μια καλύτερη ζωή. Εμπνευσμένη από τις «Τρεις Αδελφές» του Τσέχωφ, η ιστορία μεταφέρεται στο σήμερα, μέσα από μια καλοδουλεμένη νεορεαλιστική κωμωδία που βρίσκει την ποίηση στην καθημερινότητα.

Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Κωνσταντινίδη είναι διακριτική αλλά απολύτως στοχευμένη. Με σεβασμό στο κείμενο και βαθιά κατανόηση της ψυχολογίας των χαρακτήρων, δημιουργεί έναν ρυθμό που δεν καταφεύγει σε εντυπωσιασμούς, αλλά αφήνει τις συγκρούσεις και τις τρυφερές στιγμές να αναδυθούν φυσικά, προσφέροντάς μας γάργαρο γέλιο σε συνδυασμό με γόνιμο προβληματισμό!

Το σκηνικό – ένα αστικό σαλόνι στην Αθήνα – λειτουργεί ως μικρόκοσμος των αδελφών: ένας χώρος εγκλωβισμού και οικειότητας, απλός αλλά εύγλωττος, μέσα στον οποίο ξεδιπλώνονται τα όνειρα και τα αδιέξοδά τους. Οι φωτισμοί, επίσης του Κωνσταντινίδη, παίζουν με τις μεταπτώσεις του χρόνου και του συναισθήματος, αποδίδοντας την αίσθηση ενός 24ώρου γεμάτου υπόγεια ένταση.
Στο επίκεντρο της παράστασης, οι ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστριών απογειώνουν το κείμενο.

Πιο συγκεκριμένα, η Μαρίνα Πογιατζόγλου ως Μάσα αποδίδει με περισσή πειστικότητα, με δεικτικό χιούμορ και βαθιά εσωτερικότητα μια γυναίκα που ταλαντεύεται ανάμεσα στην ειρωνεία και την ευαλωτότητα. Μια γυναίκα που αναζητά ταυτότητα, αλλά που συγχρόνως φοβάται να την ορίσει…
Η Βάσω Σαπουντζόγλου, στον ρόλο της Όλγας, αποπνέει με ασκημένη και καλά μελετημένη δεξιοτεχνία μια πηγαία μαριολιά, λειτουργώντας ως γέφυρα…

Η Ειρήνη Τσαρσιταλίδου ως Ειρήνα φέρνει ενέργεια, αφέλεια και συγκίνηση σε κάθε σκηνή της παράστασης, αναδεικνύοντας την αδερφή που ακόμα ελπίζει να ενηλικιωθεί…
Η ηχητική επιμέλεια του Ιωάννη Βεργάδη ενισχύει τις μεταπτώσεις χωρίς να τις επιβάλλει, δημιουργώντας μια καθημερινή ηχητική παλέτα που λειτουργεί σχεδόν υπόγεια.
Η παράσταση καταφέρνει να μιλήσει για τη σύγχρονη μετανάστευση, τη γυναικεία μοναξιά, την ανάγκη για φροντίδα και ουτοπία, με έναν λόγο που δεν κραυγάζει αλλά αγγίζει. Το Αθήνα Μόσχα είναι μια θεατρική ανάσα – ανθρώπινη, λιτή, αστεία και βαθιά.
Ήταν πολύ ευχάριστη η βραδιά. Φαίνεται ότι δούλεψαν πολύ οι τρεις πρωταγωνίστριες και μας το μετέδωσαν!
Κριτική :Ευθύμιος Ιωαννίδης
Xαίρετε, είμαι ο Ευθύμιος, είμαι φιλόλογος και συντάκτης της πολιτιστικής ιστοσελίδας Thess culture.gr. Aγαπώ πολύ τη μουσική, τις τέχνες, την ανάγνωση και το θέατρο, ενώ συνεντεύξεις μου και κριτικές μου έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς στον ηλεκτρονικό τύπο. Διαχειρίζομαι παράλληλα τις σελίδες «Ορθογραφία και ορθοέπεια», «Βιβλιοφιλία και βιβλιολογία» και υπήρξα επί πολλά έτη ενεργό μέλος και συντονιστής στις λέσχες ανάγνωσης των βιβλιοθηκών του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου.

Ακολουθήστε μας
Καθώς και κανάλι στο youtube: : https://www.youtube.com/@thessculture-b4p με ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις αλλά και ποικίλα αφιερώματα.