Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ALTE FABLON
¨Ο ηθοποιός μπροστά στην αρχαία τραγωδία¨
3 έργα – 3 μορφές αφήγησης
¨Πέρσες – Επτά επί Θήβας – Ορέστης¨
στον Πολυχώρο ΤέχνηςAlte Fablon
μετονΧρίστο Στυλιανού
Το Alte Fablon διοργανώνει ένα κύκλο συναντήσεων με τον Χρίστο Στυλιανού
«Ο ηθοποιός μπροστά στην αρχαία τραγωδία»
από τον Νοέμβριο του 2019 μέχρι και τον Απρίλιο του 2020.
-Ο κύκλος συναντήσεων απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες ηθοποιούς και σπουδαστές.
– Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
-Στο τέλος των συναντήσεων όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης.
-Για πληροφορίες, δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, μέχρι και 08/11/2019 παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας: Τ. 2314014430, email: [email protected]
Σημείωμα Χρίστου Στυλιανού
“Γιατί είναι δύσκολο για έναν ηθοποιό να παίζει αρχαία τραγωδία; Γιατί εκεί ο ήρωας πρέπει να εκφράζει τις σκέψεις του και όχι να τις κρύβει, ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος κατά 95% χρησιμοποιεί λέξεις για να κρύψει τις σκέψεις του” Adolf Shapiro.
Ο κόσμος του αρχαίου δράματος έχει μια ιδιαίτερη αίγλη. Πολλές φορές μας δημιουργεί ένα δέος που επηρεάζει άμεσα την υποκριτική αντιμετώπισή του. Και όχι αδίκως. Για έναν ηθοποιό, λοιπόν, είναι μια μικρή πρόκληση – από τις πολλές που έχει να αντιμετωπίσει – το να παίξει αρχαία τραγωδία. Η αναμέτρηση με το κείμενο και τα συμπαντικά ζητήματα που θέτει, όπως αυτά βρίσκουν έκφραση μέσα από τους ήρωες. Αλλά και οι ίδιοι οι ήρωες οι οποίοι ακροβατούν μεταξύ μυθολογίας και σκηνικής πραγμάτωσης. Και τέλος – και ίσως και το πιο σημαντικό – οι τεχνικές απαιτήσεις στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί δεδομένου του χώρου και των δυσκολιών που αυτός φέρει.
Σε συνδυασμό με αυτό που λέει ο Shapiro – ότι ο ηθοποιός στην αρχαία τραγωδία καλείται να εκφράσει τις σκέψεις του κι όχι να τις κρύβει – προκύπτει μια εγγενής σύγκρουση, σε αυτό που συνοπτικά μπορούμε να αποκαλέσουμε προσωπικό με το δημόσιο. Ο ηθοποιός καλείται να εκφράσει δημοσίως τις βαθιά προσωπικές σκέψεις του ήρωα οι οποίες πολλές φορές έχουν χαρακτήρα –σχεδόν- ιστορικής αναδρομής στα του οίκου ή ακόμα και αναλυτικής περιγραφής του τι προτίθεται να πράξει. Θεωρητικές εξηγήσεις επ’ αυτού υπάρχουν, ωστόσο στην σκηνή τα ζητούμενα είναι πολύ συγκεκριμένα. Κι εμείς, ως σύγχρονοι άνθρωποι πια, που έχουμε μάθει να κρύβουμε τις σκέψεις μας πώς μπορούμε να επιστρέψουμε στην πιο απλή μορφή εξιστόρησης, σε μια συνομιλία με ολόκληρο το σύμπαν, είτε αυτό γίνεται μέσω των ηρώων -σε μονολογική ή διαλογική μορφή-, είτε μέσω του Χορού;
Όλοι αυτοί οι προβληματισμοί γύρω από το πεδίο του ηθοποιού στο αρχαίο δράμα δεν έχουν σταθερές απαντήσεις παρά μόνο διάθεση για έρευνα. Ως “επιφάνεια εργασίας” θα έχουμε τρία έργα στα οποία έλαβα μέρος: Πέρσες και Επτά επί Θήβας του Αισχύλου και Ορέστης του Ευριπίδη. Δύο κύκλοι συναντήσεων – έξι μηνιαίες κι έπειτα άλλες δύο καταληκτικές – όπου θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια “κλειδιά” στα οποία μπορούμε να ανατρέξουμε όταν βρεθούμε μπροστά στο αρχαίο κείμενο. Και στο τέλος – και απολύτως απαραίτητο – μια απόπειρα να “υπάρξουμε” σε έναν εξωτερικό χώρο. Να σταθούμε, να μιλήσουμε, να επικοινωνήσουμε στη μεγάλη κλίμακα.
Σύντομο βιογραφικό Χρίστου Στυλιανού
Γεννήθηκε στη Μόσχα το 1978, μεγάλωσε στη Λευκωσία και ζει κι εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. (2005), του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου (2002) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Παραστασιολογία-Δραματολογία από το Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. (2009). Από το 2006 συνεργάζεται ως ηθοποιός με το Κ.Θ.Β.Ε. Διδάσκει υποκριτική στις δραματικές σχολές του Κ.Θ.Β.Ε. και του Β. Διαμαντόπουλου.
Έχει συνεργαστεί με τους Κ. Ρήγο, Ν. Κοντούρη, Ε. Γαβριηλίδη, Γ. Ιορδανίδη, Α. Αζά, Γ. Καραντινάκη, Γ. Ρήγα, Χ. Χατζηβασιλείου, Γ. Καλατζόπουλο, Σ. Φασουλή, Γ. Μαργαρίτη, Θ. Μοσχόπουλο, Σ. Τσακίρη, Τ. Γκραουζίνις, Τ. Τζαμαργιά, Γ. Αναστασάκη, Ι. Βουλγαράκη,, Γ. Καλαβριανό και Γ. Παρασκευόπουλο. Είναι μέλος της μουσικοθεατρικής ομάδας των Μπανταρισμένων. Συμμετείχε επίσης σε ταινίες μικρού μήκους αλλά και σε πολλές δράσεις σε σχέση με το θέατρο και τη λογοτεχνία.
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Πολυχώρος Τέχνης “Alte Fablon”
Διεύθυνση: Φιλίππου 71 & Χριστοπούλου (περιοχή Ιασωνίδου)
Τ: 2314014430 , email: [email protected]
Facebook : https://www.facebook.com/altefablonthessaloniki/
Blog: http://altefablon.blogspot.com/