TOP

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025

«ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ – RELOADED»

του Κώστα Λεϊμονή, σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, μαζί του οι: Δημήτρης Κωνσταντινίδης, Ελένη Θεοχάρη, Κωνσταντίνος Μπάρκος.

1,2,7,8,9/11

Προπώληση: ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ reloaded :: TicketServices.gr

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι»

σε δραματουργία και σκηνοθεσία: Νικόλα Ανδρουλάκη

5 & 20/11

Προπώληση: Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι Θεσσαλονίκη :: TicketServices.gr

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«1984»

Ο τελευταίος άνθρωπος του George Orwell

Απόδοση-θεατρική διασκευή:  Έλενα Τριανταφυλλοπούλου,

σκηνοθεσία – ερμηνεία: Γιώργος Παπαγεωργίου,

14,15,16,21,22,23,28,29,30/11

Προπώληση1984 – George Orwell – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | Εισιτήρια online! | More.com

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ»

του Vassily Sigarev. 

Μετάφραση: Γιώργος Κουτλής, σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής.

17,18,19,24,25,26/11

Προπώληση: «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ» του Vassily Sigarev | Εισιτήρια online! | More.com

________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

«Απαγορεύεται η μουσική»

των:  Άγγελο Αγγέλου και  Έμη Σίνη – ΟΜΑΔΑ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ. Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος, ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Μελίνα Ατρείδου, Μίλτος Τσιάντος, Κώστας Χατζηγεωργίου, Γιώργος Χριστοφορίδης.

9,22,23,29,30/11

Προπώληση: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ | Εισιτήρια online! | More.com

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Μια βαλίτσα παραμύθια ταξιδεύουνε στον χρόνο»

της Λίλας Παντελίδου, σκηνοθεσία: Δημήτρης Κρίκος

16/11

Προπώληση: Μια βαλίτσα παραμύθια ταξιδεύουνε στο χρόνο | Εισιτήρια online! | More.com

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ reloaded

του Κώστα Λεϊμονή

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη.

Στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.

Επιστρέφει για οχτώ μόνο παραστάσεις,

από 31 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου

Το βραβευμένο έργο «Εκτός Ύλης reloaded» του Κώστα Λεϊμονή, σε συνέχεια των sold out παραστάσεων τόσο στην Θεσσαλονίκη όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα, επιστρέφει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για οχτώ μόνο παραστάσεις από 31 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου 2025, σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και με  τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση  στον ρόλο του υπουργού.

Το έργο

Ένας βουλευτής, που έχει διατελέσει για χρόνια και υπουργός ελληνικών κυβερνήσεων, αποφασίζει να παραιτηθεί από το αξίωμά του και να εγκαταλείψει μια για πάντα την πολιτική ζωή της χώρας. Έτσι, ετοιμάζεται να εκφωνήσει τον τελευταίο του λόγο στη Βουλή τη νύχτα της ψήφου εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση. Έναν λόγο, που όμοιός του δεν έχει διαβαστεί ποτέ στην αίθουσα του κοινοβουλίου. Αφού έχει αναλογιστεί τις πράξεις και κυρίως τις παραλείψεις του σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο, εξομολογείται και παράλληλα απολογείται ενώπιον ενός λαού που τον πίστεψε, με την ελπίδα ότι –έστω και την τελευταία στιγμή– θα προλάβει να γίνει σύμμαχος της αλήθειας και υποστηρικτής μιας μεγάλης συγγνώμης, που έπρεπε να έχει ειπωθεί καιρό πριν.

«Το πρόβλημα ξεκινά από την στιγμή που η αξία του κοστουμιού ξεπερνά την αξία του ανθρώπου που το φορά.»

Σημείωμα σκηνοθέτριας

Όλα ξεκίνησαν, όταν έτυχε να διαβάσω ένα απόσπασμα του έργου στο ίντερνετ το 2015. Ενθουσιάστηκα! Ένας πολιτικός με κρίση συνείδησης; Ένας πολιτικός που θυσιάζει το χρήμα και την εξουσία στο βωμό της αλήθειας; Ένας πολιτικός που ξεπερνά τους φόβους και τον εγωισμό του και ζητά ταπεινά συγγνώμη από τον λαό που εξαπάτησε, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό που αλλοτρίωσε; Δεν είχα διαβάσει απλώς ένα πολιτικό κείμενο. Οι προεκτάσεις του δεν ήταν μόνο έντονα κοινωνικές, αλλά και βαθιά προσωπικές, γιατί όπως έχει πει και ο Ισοκράτης «Το ήθος όλης της πολιτείας είναι το ίδιο με αυτών που την κυβερνούν.»

Όσο θα βλέπουμε δίπλα μας ανθρώπους να σφαδάζουν κι εμείς, αντί να βοηθήσουμε, τους βγάζουμε φωτογραφία, όσο θα επιβραβεύεται στα ριάλιτι η αδιακρισία της κλειδαρότρυπας, όσο οι φυλές θα αποτελούν λόγο να χωρίζονται οι λαοί, κανείς μας δεν θα μπορεί να λέγεται άνθρωπος. Θα υπογράφει πλέον επίσημα την αποποίηση των ευθυνών του σε αυτή τη γη. Όποιο κύκλωμα μάς θέλει με χαμηλά το κεφάλι, τόσο πιο ψηλά πρέπει να το ορθώνουμε. Κάθε κύκλωμα, εξάλλου, έχει την αντίστασή του.

Έτσι, ένιωσα τότε ότι ένας τέτοιος λόγος οφείλει να ακουστεί. Κι επειδή το να ακουστεί από κάποιον πολιτικό ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, αποφασίσαμε με τον Κώστα και τον Γεράσιμο να «έρθει το βουνό στον Μωάμεθ». Έτσι κι έγινε και το βραβευμένο έργο πρωτοείδε το φως θεατρικής σκηνής το 2016 στο θέατρο Αλκμήνη.

Σήμερα, οκτώ χρόνια μετά από την πρώτη παρουσίασή του, επανερχόμαστε ακόμα πιο δυναμικά με το «Εκτός Ύλης reloaded» γιατί -δυστυχώς- ακόμα μας χρειάζεται απ’ ότι φαίνεται αυτός ο λόγος και η ανάγκη για αναμόρφωση, αρχικά ατομική κι έπειτα συλλογική, είναι επιτακτική.

Συγγραφικό σημείωμα

Το Εκτός ύλης αποτελεί προϊόν ενός πνιγμού, μιας ανάγκης για την αλήθεια, δεν έχει σχεδόν καμία επαφή με τον ρεαλισμό, διότι μιλά για αυτήν ακριβώς την αλήθεια όσο οξύμωρο κι αν αυτό ακούγεται. Έναυσμα της συγγραφής η αγανάκτηση και η αδήριτη ανάγκη να βρεθεί ένας ή μία πολιτικός επιτέλους, οι οποίοι κάποια στιγμή θα ξεχάσουν τα κομψά ρούχα που τους «τυλίγουν» και θα θυμηθούν τον άνθρωπο που κρύβεται μέσα σε αυτά. Μιλάμε καθημερινά για ανθρώπους και έχουμε ξεχάσει την ανθρωπιά στη γωνία.

Οι γενιές του ’80 και του ’90 έχουν υποθηκευτεί. Όμως μια υποθήκη δεν συνεπάγεται απαραιτήτως και ξεπούλημα, όσο υπάρχουν ακόμη φωνές, όσο υπάρχουν λόγοι που κρατούν την αισιόδοξη φλόγα του «μήπως και…» αναμμένη κι αυτές οι φωνές μπορούν να βρουν τον εκφραστή τους μέσα από τα παιδιά. Τα παιδιά της Ελλάδας, τα οποία αυτή τη στιγμή βλέπουν τη χώρα σαν καιόμενο φοίνικα, που περιμένει με ανεξάντλητη καρτερία κάποια στιγμή να αναγεννηθεί. Μόνο αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα

Χαίρομαι πολύ που θα δοθεί στο θεατρικό κοινό η ευκαιρία να δει τους κυβερνώντες, όπως θα έπρεπε να είναι. Οφείλεται μία «συγγνώμη» εδώ και χρόνια σε έναν λαό που δοκιμάζεται. Μέσα από αλλεπάλληλες διαπιστώσεις, βρίσκουμε και τις απαντήσεις για το τι θα πρέπει να κάνουμε ή να μην ξανακάνουμε, για να δούμε αυτόν τον τόπο, που ονομάζουμε πατρίδα, να ανθίζει.

Εκτός ύλης ξανά, λοιπόν. Αναγνώσεις, διαβουλεύσεις, χαρά, δημιουργία, έμπνευση και όλα αυτά για να προσπαθήσουμε να βάλουμε μία ψηφίδα στη συλλογική προσπάθεια αναδημιουργίας των συνειδήσεών μας.

Πόσες φορές έχει τύχει σε μία παρέα να μιλήσουμε λογικά, ειλικρινά και αληθινά και να παρεξηγηθούμε; Να πειράξουμε, επειδή πολύ απλά τολμήσαμε να πούμε όχι αυτό που νιώθουμε μόνο, αλλά αυτό που ισχύει. Όμως η πλειοψηφία δε θέλει την αλήθεια, δεν τη χρειάζεται. Κι έτσι μένουν κάποιοι γραφικοί να προσπαθούν να πείσουν τους μη γραφικούς ότι 1+1 δεν κάνει 3 αλλά 2, όχι γιατί έτσι μας έμαθαν στο σχολείο, αλλά γιατί έτσι αποδεικνύεται στην ίδια τη ζωή.

Ευχαριστώ όλη την υπέροχη ομάδα και τον Γεράσιμο που καταφέρνει και συγκινεί τις ψυχές μας κάθε φορά που το ερμηνεύει. Επίσης, ευχαριστώ θερμά το θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, που δείχνει έμπρακτα ότι αν η Τέχνη θέλει, μπορεί. Θα κλείσω με μία φράση από το αναθεωρημένο κείμενο, που κρύβει μέσα της αρκετό από τον πυρήνα του έργου: «Αν όλοι αγαπούσαμε όσο μισούμε, ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος

Το έργο είναι βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών

Η παράσταση παρουσιάστηκε την περίοδο 2016-2018 (Θέατρο Αλκμήνη, Θέατρο Ιλίσια, περιοδεία στην Ελλάδα), στις 27 Μαρτίου 2018 την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου παρουσιάστηκε στον φυσικό της χώρο, μέσα στην Βουλή των Ελλήνων και το 2019 σε Βρυξέλλες και Στουτγκάρδη.


Κριτικές παράστασης:

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης είναι συγκλονιστικός, σαρωτικός και χειμαρρώδης. Αφοπλιστικά φυσικός στην εκφορά λόγου, αληθινός, πειστικότατος και καίριος.

Βίβιαν Μητσάκου

Theater Project 365.gr

Ο δυναμισμός που εξέπεμπε το κείμενο του Κώστα Λεϊμονή με το ανεπιτήδευτο, χειμαρρώδες ύφος του, εν συναρτήσει με το χαρακτηριστικό ταλέντο του Γεράσιμου Σκιαδαρέση να μιλά απευθείας στη ψυχή των θεατών, δημιούργησε μια ατμόσφαιρα ιδιαίτερα ηλεκτρισμένη

Βασίλης Τσερτσίδης

Townsendia.gr

Ένα κείμενο εύστοχο, ζωντανό, σύγχρονο και συνάμα διαχρονικό.

Λόγος αφοπλιστικός, εξομολογητικός, ειλικρινής και η κάθε λέξη μαχαιριά στο σύστημα, αλλά και σε όλους εμάς.

Έλενα Χατζοπούλου,

Sinwebradio.com

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης με την υποκριτική του δεινότητα, ενσαρκώνει τρομερή επιτυχία ολόκληρο τον συναισθηματικό κόσμο του χαρακτήρα.

Μια παράσταση που σίγουρα δεν φτάνει να αποτυπωθεί σε λέξεις, εγγράφεται όμως κατευθείαν στις ανθρώπινες συνειδήσεις.

Κατερίνα Τσουκάτου

Θέατρο.gr

Με έναν εξαιρετικό ρυθμό και αφοπλιστική ειλικρίνεια, το έργο αγγίζει τους θεατές και τους καλεί να σκεφτούν τη δική τους στάση απέναντι στην εξουσία και την ηθική τους ευθύνη.

Ευθύμης Ιωαννίδης

Thessculture.gr

Ταυτότητα παράστασης

 Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής

 Σκηνοθεσία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

 Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου

 Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού

 Creative Agency: GridFox

 Στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης,

 μαζί του οι: Δημήτρης Κωνσταντινίδης, διπλή διανομή:  Ελένη Θεοχάρη / Κωνσταντίνα  Λάλου, Κωνσταντίνος Μπάρκος.

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή    31/10 & 7/11/2025,  21:00

Σάββατο         1/11 & 8/11/2025,     19:00 & 21:00

Κυριακή          2/11 & 9/11/2025,     19:00

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ

Στην Θεσσαλονίκη για τρίτη χρονιά
Για τρεις παραστάσεις,

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

Επιπλέον παράσταση Πέμπτη 20 Νοεμβρίου,
για να καλυφθεί η ανάγκη του κοινού  

στις 21:00

Δραματουργία – σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης

Θέατρο Αυλαία

Στην Θεσσαλονίκη για τρίτη χρονιά 

Το έργο που συγκίνησε το κοινό σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αθήνα συνεχίζει. Έτσι που το σμιλεύουν μαζί ο ήρωας κι οι θεατές κάθε βράδυ. Με γέλια, με δάκρυα, με όνειρα, με αγκαλιές

Ένας Ηλίθιος σημερινός, αληθινός, που ζει ανάμεσά μας κι ασκείται καθημερινά να εκφράζεται με ορθό λόγο και ν’ αγαπάει άνευ όρων. Και μπορείς να τον καλέσεις κι εσύ. Να βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα, να συμφιλιώσει μια σχέση, να λύσετε έναν κόμπο, να στοχαστείτε, να ασκηθείτε μαζί. Στα αστεία, στα σοβαρά, στα δύσκολα, στα ωραία. Να γίνει ο προβληματολόγος σου, που λέγαμε παιδιά. Στην ασκητική του πώς να γίνουμε Ηλίθιοι του Ντοστογιέφσκι. Και να μάθουμε να ζούμε πιο ελεύθεροι και αγαθοί μαζί. Όλοι οι άνθρωποι, όλα τα πλάσματα, όλες οι ψυχές. Αφού αυτό είναι το νόημα. Η ευτυχία στη συνύπαρξη. Ή ό,τι θες.

Κι ο Ηλίθιος αυτός ζει κι αναπνέει κανονικά, δύο χρόνια και βάλε, σαν από πάντα, 24/7. Προσφέρει την ποίηση, τις γνώσεις, τον μόχθο και τους στοχασμούς του. Εργάζεται ως καλλιτέχνης, παιδαγωγός, προπονητής, κασκαντέρ, ανιματέρ, συμφιλιωτής. Ή ό,τι χρειαστείς. Είναι ένας συνοδοιπόρος. Ένας φίλος σου από το μέλλον, άνευ όρων. Γνωρίζεται με όλο τον κόσμο στον ενικό, κάνει κοινωνικές δράσεις και παρεμβάσεις σε καταστάσεις, από λαμπερά βραβεία και χορηγούμενες εκδηλώσεις μέχρι δίκες για την καταδυνάστευση της φύσης, της χώρας, της ζωής. Να βρει το δίκαιο φωνή και λογική. Με κοστούμι ή με παντόφλες ή με γαλότσες ή όπως χρειαστεί.

Και κάπως έτσι ο Ηλίθιος αυτός δίνει το τηλέφωνό του χωρίς δεύτερη σκέψη, με πίστη και υπομονή. Κι όσα υπόσχεται τα πραγματοποιεί.

Και να θυμάστε, Ηλίθιο τον έλεγαν οι άλλοι.

Ο Νικόλας Ανδρουλάκης μας καλεί σε μιαν αέναη παράσταση πραγματικότητας που ξεκινάει ως διάλεξη, σαν ένα παράξενο χωριάτικο TEDx των αρχών της δεκαετίας του ’90 και εξελίσσεται κάθε βραδιά σε μια προσωπική κατάθεση ψυχής, σε ένα εξομολογητικό σάλτο μορτάλε, μέχρι να λιώσει σαν κερί και να αναστηθεί, έτσι που βαθαίνει κι ανοίγει η ψυχή. Μες απ’ τα σκοτάδια, προς το φως κάθε μας ρόλου, κάθε χαρακτήρα. Έτσι που γράφουμε εαυτό. Κάθε μέρα, λίγο λίγο, απ’ την αρχή.

Στην πρώτη καθ’ ολοκληρίαν εφαρμογή της μεθόδου της καλλιτεχνικής ομάδας Ντουέντε, όπως εξελίσσεται τα τελευταία έξι χρόνια, φιλοσοφικά, δραματουργικά, ερμηνευτικά. Σε μια performance που ενώνει το ψυχόδραμα, το θέατρο ντοκουμέντο, την επινόηση, τον αυτοσχεδιασμό, σε μιαν αέναη θεατρική πραγματικότητα. Μετουσιώνοντας έτσι τον ήρωα, από σκηνικό χαρακτήρα, σε ρόλο ζωής.

Παρακολουθήστε το ζωντανό ημερολόγιο του Ηλίθιου όπως ανακαλύπτει το TikTok, σαν εξωγήινος μες στον χαμό εκεί, @the_idiot_of_dostoyevsky

Δραματουργία – σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης

Στη σκηνή 120 λεπτά

Και συνέχεια πριν και μετά

Για το έργο αυτό βοήθησαν αληθινά όλοι οι συνεργάτες κι οι συνοδοιπόροι της ζωής του Ηλίθιου

Την παράσταση την ερμηνεύουμε ήδη όλοι μαζί

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου, 5 Νοεμβρίου & 20 Νοεμβρίου

Στις 21:00

Εισιτήρια: 18 ευρώ κανονικό, 14 ευρώ μειωμένο

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και στο Ticketservices.gr/o-ilithios-tou-dostoevsky-

George Orwell

1984

– ο τελευταίος άνθρωπος –

Ο πόλεμος είναι ειρήνη.

Η ελευθερία είναι σκλαβιά.

Η άγνοια είναι δύναμη.

Πρεμιέρα 14 Νοεμβρίου!

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου μετά την θρυλική παράσταση του «Αρίστου», επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του «1984». Έχοντας δίπλα του τον Αλέξανδρο-Δράκο Κτιστάκη («Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι», «Ιππόλυτος», «Οι Παίχτες») στη μουσική σύνθεση και την Έλενα Τριανταφυλλοπούλου  («Όρνιθες», «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», «Η φάρμα των ζώων») στη διασκευή και τη μετάφραση του προφητικού έργου του Όργουελ. Η πρωτότυπη ζωντανή μουσική ερμηνεύεται από ένα κουαρτέτο εγχόρδων επί σκηνής.

Το έργο

Ο Ουίνστον Σμιθ, ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας, παλεύει να επιβιώσει σωματικά, νοητικά και ψυχικά μέσα σ’ έναν ζοφερό κόσμο, όπου η καταπάτηση της ατομικής ελευθερίας, ο καθολικός έλεγχος της πληροφορίας, η βίαιη καταστολή και η προσπάθεια εξουδετέρωσης της ικανότητας αυτόνομης σκέψης, συνθέτουν την εφιαλτική καθημερινότητα.

Ο Μεγάλος Αδερφός, η Αστυνομία Σκέψης, οι τηλεοθόνες, η Καινογλώσσα, τα Δυο

Λεπτά Μίσους, το Υπουργείο Αλήθειας, ο καταδικασμένος ερωτικός δεσμός του με τη Τζούλια, ο θάλαμος 101, συναποτελούν τις σκηνές-εικόνες, που είτε προβλέπουν ένα δυστοπικό μέλλον είτε αποκαλύπτουν ένα εξίσου δυσοίωνο παρόν, όπου οι ολοένα εξελισσόμενες τακτικές του ολοκληρωτισμού, αποτελούν σίγουρα μια σύγχρονη προέκταση της “Οργουελικής” σκέψης.

Το εμβληματικό μυθιστόρημα 1984 κυκλοφορεί για πρώτη φορά το 1949. Μια εβδομάδα πριν την ολοκλήρωση της δακτυλογράφησης ο συγγραφέας εξακολουθούσε να είναι αναποφάσιστος ως προς τον τίτλο. Όπως γράφει σ’ ένα φιλικό του πρόσωπο: «Διχάζομαι ανάμεσα στο 1984 και στο Ο τελευταίος άνθρωπος στην Ευρώπη».

Από τότε μέχρι σήμερα, το 1984 έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο καθιστώντας τον αντίκτυπο του έργου του Όργουελ αναμφισβήτητα οικουμενικό και ανατριχιαστικό διαχρονικό.

Η παράσταση

Ένας ηθοποιός- performer παίζει όλους τους ρόλους της ιστορίας του Ουίνστον Σμιθ, μιλώντας συχνά εξ ονόματος του ιδίου ή των προσώπων που τον περιβάλλουν, έχοντας μαζί του τέσσερις μουσικούς επί σκηνής. 

Η πρωτότυπη μουσική και ηχητικά τοπία του Αλέξανδρου- Δράκου Κτιστάκη  αναδεικνύονται βασικά πεδία της παράστασης, όπου σκαριφήματα παιδικών τραγουδιών (τα θραύσματα μνήμης του Ουίνστον Σμιθ), μπλέκονται με τον υπόκωφο ρυθμικό θόρυβο των εμβατηρίων (ο κόσμος του Μεγάλου Αδερφού) για να μετουσιωθούν τελικά στις μελωδίες εκείνες που τραγουδούν ακατάπαυστα τις χαμένες λέξεις: ελευθερία, αυτοδιάθεση, ισότητα, δικαιοσύνη, σε μια εποχή όπου η ελευθερία εκχωρείται πλέον ελεύθερα.

Μέσα σ’ έναν τερατώδη κόσμο, πως γίνεται να μην μετατραπείς σε τέρας;

Η σύγχρονη ανάγνωση του 1984 δεν είναι μονοσήμαντα προφητική. Είναι μια υπενθύμιση. Να προσπαθούμε να διακρίνουμε τον άνθρωπο μες στο σκοτάδι.

Δεν πιστεύω ότι το είδος της κοινωνίας που περιγράφω θα προκύψει κατ’ ανάγκη,  αλλά πιστεύω πως κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί. (Τζ. Όργουελ)

Συντελεστές

Συγγραφέας: George Orwell

Απόδοση-θεατρική διασκευή:  Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

Μουσική: Αλέξανδρος – Δράκος Κτιστάκης

Σκηνικά/ Κοστούμια: Αλέγια Παπαγεωργίου

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα

Φωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης

Βοηθός Σκηνοθέτης: Γιώργος Ματζιάρης

Βοηθός σκηνογράφου: Άρτεμις Αναστασάκη

Creative Agency: «ΜΑΥΡΑ ΓΙΔΙΑ»

Επικοινωνία: Ρεβέκκα Ρουμελιώτη

Ερμηνεύει

ο Γιώργος Παπαγεωργίου

Μουσικοί επί σκηνής: Τ.Β.Α

Πρεμιέρα 14 Νοεμβρίου

Για 12 παραστάσεις.

Παραστάσεις : Παρασκευή 21:00, Σάββατο 19:00 & 21:30, Κυριακή 19:00  

Εισιτήρια:

Παρασκευή – Σάββατο 19:00: 18 ευρώ κανονικό, 16 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό – ανέργων)

Σάββατο 21:00 – Κυριακή: 20 ευρώ κανονικό, 17 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό – ανέργων)

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & 1984 | more.gr

«Πλαστελίνη»

Το εμβληματικό δράμα ενηλικίωσης του Vassily Sigarev, στο Θέατρο Αυλαία

Για 6 μόνο παραστάσεις

17,18,19 & 23, 24,25 Νοεμβρίου

Ο Στέλιος Βραχνής σκηνοθετεί το συνταρακτικό και πολυβραβευμένο έργο του Vassily Sigarev, «Πλαστελίνη» με μια δυνατή ομάδα ηθοποιών και μουσικών. Το σκληρό και ποιητικό κείμενο της Νέας Ρωσικής Δραματουργίας, σε μετάφραση Γιώργου Κουτλή κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου στο Θέατρο Αυλαία από την Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση.

Το έργο:
Γραμμένη το 2001, όταν ο συγγραφέας ήταν μόλις 23 ετών, η Πλαστελίνη αποτελεί ένα αυτοβιογραφικό δράμα ενηλικίωσης μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης. Σε μια ανώνυμη, βιομηχανική επαρχιακή πόλη των Ουραλίων, ο Μαξίμ—ένα 14χρονο αγόρι που ζει με τη γιαγιά του—μεγαλώνει μέσα σε ένα περιβάλλον σκληρότητας, προσπαθώντας να παραμείνει ζωντανός σ’ έναν κόσμο που σιγά-σιγά διαλύεται γύρω του. Ο χαμός του αγαπημένου του φίλου, ο σχολικός εξευτελισμός και μια παγίδα που κλιμακώνεται σε βία, τον σημαδεύουν βαθιά. Τις νύχτες, η μόνη του διέξοδος είναι το δωμάτιό του, όπου εκτονώνεται απροσποίητος μέσα από την τέχνη, δίνοντας τη δική του μάχη ενάντια σε ό,τι ζει. Με ωμό ρεαλισμό και τρυφερό βλέμμα, ο Sigarev υπογράφει ένα εμβληματικό σύγχρονο έργο για μια γενιά που δεν πρόλαβε να μιλήσει και ένα θεατρικό χρονικό για την πτώση από την αθωότητα.

Ο ανήσυχος σκηνοθέτης καταθέτει με την Πλαστελίνη το πιο προσωπικό του θεατρικό εγχείρημα: ένα πορτρέτο της γενιάς των ’00s, ηττημένης και απομονωμένης, που αναμετριέται με την ταχύτητα και τη βία της εποχής. Η ζωντανή ηλεκτρονική μουσική του Θωμά Λαζάρου και το σκηνικό περιβάλλον συνθέτουν μια σκηνική-ηχητική εμπειρία για το θεατή που ισορροπεί ανάμεσα στο σωματικό και το ποιητικό, ανάμεσα στη βία και την συγκίνηση. Στο κέντρο, ο ταλαντούχος ηθοποιός Βασίλης Βασιλείου αναμετριέται με τη μορφή του Μαξίμ, καταθέτοντας μια βαθιά προσωπική ερμηνεία μέσα από ακραία σωματικότητα.

Διακρίσεις του έργου:

Ο Sigarev – η πιο αιχμηρή φωνή της μετασοβιετικής γενιάς συγγραφέων – έχει τιμηθεί με τα βραβεία Anti-Booker και Debut Prize στη Ρωσία για το έργο του Πλαστελίνη, ενώ στην αγγλική του παραγωγή στο Royal Court Theatre (2002) χάρισε στον συγγραφέα το Evening Standard – Charles Wintour Award for Most Promising Playwright, καθιστώντας τον τον πρώτο μη αγγλόφωνο δημιουργό που διακρίθηκε στον θεσμό και εντάσσοντάς τον στη γενιά των New Writing του βρετανικού θεάτρου, δίπλα στους Harold Pinter, Martin McDonagh και Sarah Kane. Έργο με διεθνή πορεία: από τη Μόσχα έως το Λονδίνο (Royal Court, 2002) και τη Νορβηγία, με επαναλαμβανόμενες παραγωγές στην Ευρώπη.

Στο ταμείο του θεάτρου διατίθεται το έργο «Πλαστελίνη» του Βασίλι Σιγκάρεφ, σε μετάφραση Γιώργου Κουτλή και με εισαγωγικό κείμενο του Στέλιου Βραχνή, από τις εκδόσεις Κάππα.

Καταλληλότητα: 16+ (περιέχει σκηνές βίας)

Πληροφορίες Παράστασης

Συγγραφέας: Βασίλι Σιγκαρέφ
Μετάφραση: Γιώργος Κουτλής
Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Μαγιοπούλου
Μουσική σύνθεση: Θωμάς Λαζάρου
Δραματουργική επεξεργασία: Αλεξάνδρα Μαγιοπούλου, Στέλιος Βραχνής
Φωτιστής: Κυριάκος Αλεξιάδης
Σκηνική εγκατάσταση: Στέλιος Βραχνής
Φωτογραφίες-Γραφιστικά: Απόστολος Λινάρδος
Επικοινωνία: Ρεβέκκα Ρουμελιώτη
Οργάνωση παραγωγής: Χαρά Σβάνου
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση

Ερμηνεύου οι:
Βασίλης Βασιλείου, Φιλίππα Καραμολέγκου, Κορνηλία Προκοπίου, Δήμητρα Κούρτη, Απόστολος Λινάρδος, Χαρά Σβάνου, Παύλος Τάνης

Πληροφορίες

  • Ημέρες & ώρες: Δευτέρα 17, Τρίτη 18, Τετάρτη 19 Νοεμβρίου &

 Δευτέρα 24, Τρίτη 25, Τετάρτη 26 – ώρα 21:00

  • Χώρος: Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη
  • Διάρκεια: 75’
  • Εισιτήρια: 20€ Ζώνη Α – Κεντρική Σκηνή | 18€ κανονικό | 15€ μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ)
  • Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Enola bar και στο more.com: «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ» του Vassily Sigarev | Εισιτήρια online! | More.com

 «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ!»

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Από 9 Νοεμβρίου 2025 

κάθε Σάββατο στις 17:00 & Κυριακή στις 11:30

Η παιδική σκηνή του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ και η εταιρία παραγωγής ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΡΓΑ, ξεκινούν φέτος μια όμορφη καλλιτεχνική συνεργασία με την -γνωστή στο χώρο του θεάτρου για παιδιά- ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ και ανεβάζουν, για το κοινό της Θεσσαλονίκης, τη μεγάλη θεατρική επιτυχία: «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ»! Η ευφάνταστη ιστορία της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, που έχει αγαπηθεί από μικρούς και μεγάλους, θα κάνει πρεμιέρα στις 9 Νοεμβρίου, στη ζεστή ξύλινη αίθουσα του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, στο κέντρο της πόλης!

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Σε μια όμορφη και ήσυχη πολυκατοικία, ο κύριος Ευδαίμων, ένας στρυφνός και πειθαρχημένος διαχειριστής, ζει μια απολύτως αθόρυβη καθημερινότητα. Όλα ανατρέπονται, όμως, όταν στο διπλανό διαμέρισμα μετακομίζει ένας νεαρός μουσικός! Ο κύριος Ευδαίμων, ενοχλούμενος από τις μελωδίες και τους πρόσχαρους ήχους του, καταστρώνει ένα παμπόνηρο σχέδιο για να τον διώξει μακριά. Την ίδια ώρα, ο νεαρός γείτονας, προσπαθεί να κερδίσει τη φιλία του, αποδεικνύοντάς του ότι η μουσική βρίσκεται παντού, ακόμα και μέσα στην αποστειρωμένη και άηχη ζωή του!

Όσο κι αν ο τίτλος προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο, πρόκειται για μια παράσταση γεμάτη μουσική, χιούμορ και κέφι που μας αποδεικνύει, με τον πιο όμορφο τρόπο, ότι ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ! Μέσα από την ανατρεπτική πλοκή της, η ολόφρεσκη αυτή κωμωδία μιλάει για τη φιλία, τη διαφορετικότητα, την ελευθερία και τον σεβασμό. Πώς μπορούν εν τέλει πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι να ταιριάξουν μεταξύ τους και τι έχουν να πάρουν ο ένας από τον άλλον, όταν υπάρχει θέληση και καλή διάθεση για συνεργασία; Τι γίνεται, όταν οι ρόλοι αντιστρέφονται και γινόμαστε εμείς ο «διαφορετικός»;

Με πρωτότυπα τραγούδια που ερμηνεύονται ζωντανά επί σκηνής αλλά και με τη συμμετοχή των παιδιών-θεατών (!) αποδεικνύεται πως όλοι δικαιούνται το σεβασμό και μια δεύτερη ευκαιρία στη φιλία και στη χαρά! Πέρα από την έντονη μουσική παρουσία και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, από την παράσταση δεν λείπει η δράση, η έντονη διάδραση και οι έξυπνοι θεατρικοί διάλογοι, στοιχεία που χαρακτηρίζουν κάθε δουλειά της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ. Το κείμενο υπογράφουν οι, δύο φορές βραβευμένοι με το Κρατικό Βραβείο, συγγραφείς Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη, ιδρυτικά μέλη της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, ενώ τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο ευρηματικός Χάρης Θώμος. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Άγγελος Αγγέλου – Έμη Σίνη

Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος

Σκηνικά – Κοστούμια: ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ

Κινησιολογία: Μέλπω Βασιλικού

Φωτισμοί: Κυριάκος Αλεξιάδης

Μουσική – Ενορχήστρωση: Άγγελος Αγγέλου

Στίχοι: Έμη Σίνη

Ηχογράφηση, editing, mastering: Γιώργος Ζιώτας

Μουσική Διδασκαλία: Μάριος Αποστολακούλης

Βοηθ. Σκηνοθέτη: Δημήτρης Κρίκος

Βοηθ. Οργ. Παραγωγής (ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ): Ηλιάνα Κρίγκα

Αφίσα: Κώστας Θεοχάρης

Ερμηνεύουν (Αλφαβητικά):

Μελίνα Ατρείδου, Μίλτος Τσιάντος, Κώστας Χατζηγεωργίου, Γιώργος Χριστοφορίδης

Παραστάσεις: από 9 Νοεμβρίου κάθε Σάββατο στις 17:00 & Κυριακή στις 11:30

Διάρκεια: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Ηλικίες: 4 – 12 ετών

Εισιτήρια: 12 κανονικό, 10€ παιδικό

Ομαδικό >15 ατόμων : 10€

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & www.more.com

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:

Αντζελίνα Νατζμέ: Τ. 2310 230 013 – Κ. 698 358 6275

Επικοινωνία – Προβολή στα ΜΜΕ

Ρεβέκκα Ρουμελιώτη: 698 203 6638  

Παραγωγή: Γίνονται έργα

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
2310 230013
www.avlaiatheater.gr

«Μια βαλίτσα παραμύθια ταξιδεύουνε στον χρόνο»

Θεατρική παράσταση για παιδιά 3 έως 12 ετών

Πρεμιέρα Κυριακή 19 Οκτωβρίου στις 11.00 στο Θέατρο Αυλαία

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Η νέα παιδική παραγωγή της ομάδας DOT Ensemble ανοίγει τη μαγική της βαλίτσα και μας καλεί να ταξιδέψουμε σε έναν κόσμο γεμάτο παραμύθια, φαντασία και αξίες. Μια παράσταση για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού που θα παρουσιαστεί σε σχολεία και θεατρικούς χώρους, με στόχο να διασκεδάσει, να ψυχαγωγήσει αλλά και να προβληματίσει γύρω από τη θέση της παράδοσης και της τεχνολογίας στη ζωή των παιδιών.

Λίγα λόγια για την πλοκή

Η μικρή Άννα μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο οθόνες και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Όμως, χάρη στο βιβλίο των παραμυθιών που της έχει δώσει η γιαγιά της γνωρίζει ήρωες παλιών ιστοριών: την Κυρά Καλή, το ποντικάκι Χαλβά, τη Φεγγαροντυμένη, τους Μήνες και τα αηδόνια. Οι ήρωες αυτοί θα τη βοηθήσουν να ανακαλύψει πως, πέρα από την τεχνολογία, υπάρχει ένας κόσμος φαντασίας, αγάπης και αξιών που παραμένει ζωντανός στον χρόνο και τη συντροφεύει σε όλη της τη ζωή, μέχρι τα βαθιά της γεράματα.

Η γιαγιά έλεγε πάντα… Η μαγεία δεν έχει ηλικία, απλώς αλλάζει εποχή!

Θέματα που θίγονται

Η παράσταση, με χιούμορ και τρυφερότητα, αγγίζει ζητήματα που απασχολούν κάθε γονιό και εκπαιδευτικό σήμερα:

  • Η σχέση των παιδιών με την τεχνολογία και η ανάγκη για ισορροπία.
  • Η αξία της παράδοσης και των παραμυθιών ως φορέων μνήμης και αξιών.
  • Η σημασία της αγάπης, της διαφορετικότητας, της ελεύθερης επιλογής και της αληθινής φιλίας.
  • Η δύναμη του διαλόγου, της συγγνώμης και της αποδοχής.
  • Η αναζήτηση της ουσίας στα απλά, καθημερινά πράγματα.

Σκηνοθετική προσέγγιση

Με τραγούδι, μάσκες, κίνηση, κουκλοθέατρο και συνεχή μεταμόρφωση των ηθοποιών σε διαφορετικούς ρόλους, δημιουργούμε μια μαγική ατμόσφαιρα όπου το παραμύθι συναντά το σήμερα. Στόχος μας είναι τα παιδιά να διασκεδάσουν, να συγκινηθούν αλλά και να προβληματιστούν, παίρνοντας μαζί τους μηνύματα που θα τα συνοδεύουν στην καθημερινότητά τους.

Συντελεστές

Σύλληψη – αρχική ιδέα: Δημήτρης Κρίκος

Πρωτότυπο κείμενο: Λίλα Παντελίδου

Προσαρμογή κειμένου: Η Ομάδα

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κρίκος

Σκηνικά: Η Ομάδα

Κοστούμια: Νεφέλη Νικολαΐδου

Κίνηση: Μέλπω Βασιλικού

Μουσική: Μάριος Αποστολακούλης

Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα

Κατασκευές: Βαγγέλης Ξόνογλου

Β. Σκηνοθέτη: Χάρης Θώμος

Φωτογραφία – Trailer: Ντάνιελ Τατούσι

Γραφιστική επιμέλεια: Χάρης Θώμος

Υπεύθυνη επικοινωνίας – Υπεύθυνη σχολείων: Μαρία Τότσκα, τηλ: 6983030542

Παραγωγή: DOT Ensemble

Παίζουν:

Νεφέλη Γκίκογλου

Λένα Νεστορίδου

Κωνσταντίνος Τερζόγλου

Πληροφορίες

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025

Ώρα έναρξης 11.00

Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη, Τσιμισκή 136

Διάρκεια παράστασης: 65’

Καθημερινές παραστάσεις για σχολεία

Εισιτήρια:

https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/mia-balitsa-paramythia-taksideuoune-sto-xrono

& στο ταμείο του θεάτρου

Κρατήσεις στο 231 023 0013

Πληροφορίες για παραστάσεις σε σχολεία: Μαρία Τότσκα 6983030542