TOP

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025

«DUENDE – FGLorca»

δραματουργία / σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής, το Duende ερμηνεύει: Θωμάς Κοροβίνης.

3,4,5/10

Προπώληση: Lorca Duende | Εισιτήρια online| more.com

Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ

3,4 & 5 Οκτωβρίου

Η Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση ανοίγει τη φετινή σεζόν με το «Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ», ένα έργο-κραυγή για τον εμφύλιο σπαραγμό, σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή στο Θέατρο Αυλαία 3,4 & 5 Οκτωβρίου. Μια πρωτότυπη σκηνική και ηχητική σύνθεση, βασισμένη στα εμβληματικά ποιητικά και θεατρικά γραπτά του Federico García Lorca και στις μελοποιήσεις του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Σταμάτη Κραουνάκη.

Ο Federico García Lorca, ποιητής της γενιάς του ’27, έδωσε φωνή στους αποκλεισμένους, στις γυναίκες, στους καταπιεσμένους. Εκτελέστηκε τις πρώτες μέρες του Ισπανικού Εμφυλίου, το 1936, χωρίς δίκη. Το σώμα του έμεινε άταφο και η φωνή του έγινε παγκόσμιο σύμβολο μνήμης και αντίστασης.

Ο Lorca περιέγραψε το «Duende» στη διάλεξή του στη Μαδρίτη το 1933 ως τη σκοτεινή, αρχέγονη δύναμη που οδηγεί την τέχνη στα άκρα της ανθρώπινης εμπειρίας: στο θρήνο, στον έρωτα, στο θάνατο.

Η παράσταση

Στην παράσταση του Στέλιου Βραχνή, ο Λόγος, η Μουσική και το Σώμα ενώνονται σε ένα δυνατό οδοιπορικό μνήμης και συγκίνησης. Η μάνα νανουρίζει και θρηνεί, οι εραστές διεκδικούν την ύπαρξή τους σε έναν κόσμο που δεν τους χωρά, ενώ τα σώματα του Χορού γίνονται η ίδια η φωνή μιας πληγής που παραμένει ανοιχτή και ζωντανή.

Πρωταγωνιστής ο Χορός: 23 τραγουδιστές και ηθοποιοί και ένα τριμελές μουσικό σχήμα συνθέτουν το τελετουργικό τοπίο του λορκικού σύμπαντος. Τα σώματα δεν αφηγούνται μόνο μια ιστορία· γίνονται κραυγή μνήμης, φωνή του εμφυλίου και της ατομικής παρόρμησης που φιμώνεται. Στο κέντρο της σκηνής, ο Θεσσαλονικιός λογοτέχνης Θωμάς Κοροβίνης ενσαρκώνει τον λορκικό λόγο με έναν ρόλο που «συνομιλεί» με τη δική του λογοτεχνική πορεία γύρω από τη μνήμη, τη Μεσόγειο και την υπαρξιακή παραβατικότητα.


Ποιητικό σημείωμα

Θωμάς Κοροβίνης:
ΛΟΡΚΑ
«Ποτέ δε θα χορτάσει η Μεσόγειος / ν’ ακούει το πιάνο, τη Μπερνάρντα, τον Ιγνάθιο / και τα καταραμένα σου τραγούδια / Φεντερίκο / Όμορφε / λυγερέ / και φλογισμένε / ποιητή και θεατρίνε / παρά που πήγες από βόλι φαλαγγίτικο / άταφος κι άκλαυτος / βορά κυνών / έν’ αυγουστιάτικο πρωί…»


Συντελεστές

  • Δραματουργία / Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής
  • Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
  • Μουσική / φωνητική επιμέλεια: Ελένη Δημοπούλου
  • Το Duende ερμηνεύει: Θωμάς Κοροβίνης
  • Πιάνο: Θάνος Σταμούλης
  • Τσέλο: Μαρία Τσόλκα
  • Κιθάρα: Κωστής Παλαιογιάννης
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Αναγνωστόπουλος
  • Βοηθός παραγωγής: Χαρά Σβάνου
  • Φωτογραφία: Γιάννης Πορτοκαλίδης, Απόστολος Λινάρδος
  • Επικοινωνία: Ρεβέκκα Ρουμελιώτη

Συμμετέχουν

Χαρά Σβάνου, Απόστολος Λινάρδος, Ναταλία Αποστολάκη, Αγγελίνα Δημητριάδη, Βάγια Θώμου, Γιώργος Καλημέρης, Λένια Κεσανλή, Ανδρέας Κεσανλής, Λίνα Κούτσικα, Ευγένης Κοψαχείλης, Αλεξάνδρα Μαγιοπούλου, Ελένη Ναβροζίδου, Φώτης Παπουτσής, Ηρώ Σαλάκου, Δέσποινα Σαραντίδη, Γιώργος Σαρίκης, Παναγιώτα Τατανάρη, Μαργαρίτα Τιλελή, Μαρία Τοπάλη, Κική Τσιτογιάννη

Trailer


Πληροφορίες

  • Ημέρες & ώρες: Παρασκευή 3, Σάββατο 4 Οκτωβρίου – ώρα 21:00 | Κυριακή 5 Οκτωβρίου – ώρα 20:00
  • Χώρος: Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη
  • Διάρκεια: 75’
  • Εισιτήρια: 17€ κανονικό | 15€ μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ)
  • Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και στο

 Lorca Duende | Εισιτήρια online| more.com

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Όταν έκλαψε ο Νίτσε»

σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Κότσιφας, Μάνος Βαβαδάκης

6,7,8,9/10

Προπώληση: ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ :: TicketServices.gr

Μετά από δύο διαδοχικές σεζόν sold out σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η συγκλονιστική θεατρική μεταφορά επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη, για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις.

Ίρβιν Γιάλομ

ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ

Φρίντριχ Νίτσε ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ ο Γιάννης Κότσιφας. Ζίγκμουντ Φρόιντ ο Μάνος Βαβαδάκης. Θεατρική διασκευή: Ευαγγελία Ανδριτσάνου.

Η θρυλική παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου που ανέβηκε το 2011 με τεράστια επιτυχία στο Θέατρο Θησείον αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και παίχτηκε με sold out παραστάσεις, αποτελώντας την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της θεατρικής διασκευής του παγκόσμιου μπεστ σέλλερ του Ίρβιν Γιάλομ, επιστρέφει μετά από 13 χρόνια. 

Δύο μεγάλες προσωπικότητες του 19ου αιώνα σε κρίση μέσης ηλικίας. Μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Επί σκηνής ξετυλίγεται η ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, δύο ανθρώπους που ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες και αδυναμίες. Ο Νίτσε θα κλάψει, αλλά και ο Μπρόιερ θα λυτρωθεί. Η διαδικασία της κατανόησης της ανθρώπινης ψυχής έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστυνομικής ιστορίας: αναζήτηση στοιχείων, απρόβλεπτες εξελίξεις, εμφάνιση σχεδόν ανυπέρβλητων εμποδίων, ακόμα και κίνδυνο θανάτου.

Τρεις άντρες ζωντανεύουν το έργο, πότε ως αφηγητές και πότε υποδυόμενοι ρόλους. Οι ποθητές γυναίκες, η εκρηκτική Λου Σαλομέ, η ευάλωτη Άννα Ο., η σταθερή κυρία Μπρόιερ παρουσιάζονται μέσα από τα μάτια και τη φωνή των ανδρών σε μια ιστορία όπου εκείνες έχουν τον πρωταρχικό ρόλο.

Δύο εκπληκτικές επιστολές που ανακαλύφθηκαν πριν μερικά χρόνια δείχνουν ότι η φανταστική συνάντηση που εμπνεύστηκε ο Ίρβιν Γιάλομ μεταξύ Νίτσε, Μπρόιερ και του νεαρού Φρόιντ θα μπορούσε να έχει συντελεστεί στην πραγματικότητα. Έχουμε την απίθανη περίπτωση όπου 140 χρόνια μετά τα γεγονότα και 30 χρόνια από τη συγγραφή του μυθιστορήματος, η πραγματικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει τη μυθοπλασία του συγγραφέα.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Άγρα.

Λίγα λόγια για το έργο και τη θεατρική διασκευή

Μέσα από μια σειρά μυστικές συμφωνίες, ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Φρήντριχ Νίτσε και ο Αυστριακός γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ, ένας από τους πατέρες της ψυχανάλυσης, συναντιούνται στη Βιέννη του 19ου αιώνα, σε μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Σ’ αυτή την περιπέτεια υπαρξιακής αναζήτησης δύο μοναδικών ανθρώπων εμπλέκονται ένας νεαρός ειδικευόμενος γιατρός ονόματι Ζίγκμουντ Φρόυντ, μια θυελλώδης γυναίκα-ίνδαλμα ποιητών και ψυχιάτρων, η Λου Σαλομέ, και μια σαγηνευτική ασθενής, η Άννα Ο., που στοιχειώνει την ψυχή του γιατρού της. Ο διάσημος ψυχίατρος Irvin D. Yalom επινοεί στο μυθιστόρημα αυτό τη συνάντηση δύο ιστορικών προσώπων στη μητρόπολη των διανοητικών ζυμώσεων του 19ου αιώνα, τη Βιέννη, δίνοντας μια ερμηνευτική εκδοχή της γέννησης της ψυχοθεραπείας και της σχέσης της με την υπαρξιακή φιλοσοφία. Η ψυχοθεραπευτική περιπέτεια που ξετυλίγεται κόβει την ανάσα καθώς αποκαλύπτει βήμα βήμα την ιαματική δύναμη της αληθινής σχέσης.

Η θεατρική διασκευή της συγγραφέως και ψυχοθεραπεύτριας, Ευαγγελίας Ανδριτσάνου, επικεντρώνεται κυρίως στην ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, όπως την παρακολουθούμε να ταλαντεύεται σε τεντωμένο σκοινί σ’ αυτή την παράδοξη αμοιβαία ψυχοθεραπεία. Η ζωτική αξία της ανθρώπινης επαφής θριαμβεύει σ’ αυτό το έργο που ξετυλίγεται ανάμεσα σε τρεις πρωτοπόρους του πνεύματος, τον Φρίντριχ Νίτσε, τον γιατρό Γιόζεφ Μπρόιερ και τον νεαρό Ζίγκμουντ Φρόιντ.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο IRVIN D. YALOM (1931-) είναι ομότιμος καθηγητής ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Στάνφορντ των ΗΠΑ. Μαθητής και συνεργάτης του Rollo May, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους, εν ζωή, εκπροσώπους της υπαρξιακής σχολής στην ψυχιατρική και είναι συγγραφέας του εγκυρότερου και πληρέστερου εγχειριδίου υπαρξιακής ψυχοθεραπείας (Existential Psychotherapy). Στον επιστημονικό χώρο είναι ιδιαίτερα γνωστό το κλινικό και ερευνητικό έργο του στην ομαδική ψυχοθεραπεία.
Τοπρώτοτουβιβλίο, πουτο 2006 κυκλοφόρησε η νέα αναθεωρημένη και επαυξημένη του έκδοση, Θεωρία και πράξη της ομαδικής ψυχοθεραπείας (Άγρα, 2006), έχει μεταφραστεί σε δεκατέσσερις γλώσσες και αποτελεί βασικό διδακτικό εγχειρίδιο σε πολλές σχολές ψυχιατρικής και ψυχοθεραπείας. Ο Γιάλομ έχει γράψει πολλά ακόμη επιστημονικά βιβλία και άρθρα.

Το λογοτεχνικό του έργο αρχίζει όψιμα και περιλαμβάνει δύο συλλογές διηγημάτων (Ο δήμιος του έρωτα και Η μάνα και το νόημα της ζωής) και τρία μυθιστορήματα (Όταν έκλαψε ο Νίτσε, Στο ντιβάνι και Η θεραπεία του Σοπενάουερ), που έχουν γίνει μπεστ-σέλλερ σε πολλές χώρες. Όλα του τα λογοτεχνικά βιβλία αποτελούν ιστορίες ψυχοθεραπείας και ο ίδιος τα θεωρεί προέκταση του διδακτικού του έργου, το οποίο, όπως λέει, βρίθει ούτως ή άλλως ιστοριών και διηγήσεων.
 Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν τα βιβλία του Όταν έκλαψε ο Νίτσε, Στο ντιβάνι, Ο δήμιος του έρωτα, Η μάνα και το νόημα της ζωής, Θρησκεία και ψυχιατρική, Το δώρο της ψυχοθεραπείας, Η θεραπεία του Σοπενάουερ, Θεωρία και πράξη της ομαδικής ψυχοθεραπείας, Στον κήπο του Επίκουρου – Αφήνοντας πίσω τον τρόμο του θανάτου, Θα φωνάξω την αστυνομία (που το συνέγραψε με τον Robert Berger), Κάθε μέρα λίγο πιο κοντά – Μία ψυχοθεραπεία ειπωμένη δύο φορές.

Τα ιστορικά πρόσωπα

Φρίντριχ Νίτσε

Γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1844 στο Ραίκεν της Σαξονίας. Μεγάλωσε μαζί με τη μητέρα του και την αδελφή του. Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο και την αποπεράτωση των σπουδών του στη φιλολογία, ανέλαβε την έδρα της Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βασιλείας, παραιτήθηκε όμως το 1879 για λόγους υγείας. Η επιδείνωση της υγείας του και οι διαπροσωπικές του συγκρούσεις, όπως με τη Λου Σαλομέ, είχαν αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική του κατάσταση. Ο νευρικός κλονισμός του σε δρόμο του Τορίνο το 1889 αποκάλυψε στον στενό του περίγυρο τη βαριά διανοητική του πάθηση. Πέθανε στις 25 Αυγούστου 1900 στη Βαϊμάρη. Τα τελευταία έντεκα χρόνια της ζωής του, τη φροντίδα του είχαν αναλάβει εξ ολοκλήρου η μητέρα και η αδελφή του.

Γιόζεφ Μπρόιερ

Γεννήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1842 στη Βιέννη. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Ιατρική ασχολήθηκε κυρίως με την επίδραση του νευρικού συστήματος πάνω στην αίσθηση της ισορροπίας και στη φυσιολογία της αναπνοής. Σε συνεργασία με τον Φρόιντ έγραψε τις Μελέτες για την υστερία. Πέθανε στις 20 Ιουνίου 1925 στη γενέτειρά του.

Ζίγκμουντ Φρόιντ

Είναι ο πατέρας και θεμελιωτής της ψυχανάλυσης. Γεννήθηκε στις 6 Μαΐου 1856 στο Φράιμπουργκ της Μοραβίας. Αρχικά επικεντρώθηκε κυρίως στη φυσιολογία και την παθολογία του εγκεφάλου, προτού στραφεί προς την ψυχανάλυση, την οποία άσκησε επί μακρά σειρά ετών στη Βιέννη. Το 1902 ανακηρύχθηκε καθηγητής στο πανεπιστήμιο της πόλης, ενώ το 1938 κατέφυγε στην Αγγλία λόγω της εβραϊκής του καταγωγής. Πέθανε στις 23 Σεπτεμβρίου 1939 στο Λονδίνο.

Συντελεστές

Θεατρική διασκευή: Ευαγγελία Ανδριτσάνου

Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος

Σκηνικό – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Φαίη Κοτσιλίτη

Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Κότσιφας, Μάνος Βαβαδάκης

Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος-Λυκόφως ΑΜΚΕ

Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Οργάνωση Παραγωγής: Ρόζα Καλούδη

Επιμέλεια εικόνας: Dasc Branding

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος

Info : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

Παραστάσεις  (Ημέρες & ώρες) :

Δευτέρα 06/10, Τετάρτη 08/10   : 20:00

Τρίτη 07/10, Πέμπτη 09/10  : 21:00

Τιμές εισιτηρίων : 23 € & 18 € (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ)

Προπώληση : Ticketservices.gr

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Ο Μουνής»

της Λένας Κιτσοπούλου, σκηνοθεσία θεατρική διασκευή: Νατάσα Παπαμιχαήλ, ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Καλλιόπη Καραμάνη, Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Γιώργος Ντούσης, Γιάννης Οικονομίδης, Χαρά Τσιτομενέα.

10,11,12/10

Προπώληση: “Ο Μουνής” της Λ. Κιτσοπούλου – θέατρο ΑΥΛΑΙΑ | Εισιτήρια online! | More.com

*Ο ΜΟΥΝΗΣ*

της Λένας Κιτσοπούλου

Ένα κομμωτήριο, μια χώρα, μια ιστορία

Ο “Μουνής” της Λένας Κιτσοπούλου στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ της Θεσσαλονίκης!

«Ο Μουνής», η παράσταση-αποκάλυψη για κοινό και κριτικούς, μετά τις sold out παραστάσεις σε Αθήνα, Πάτρα και Κρήτη, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για 3 μόνο παραστάσεις στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.

Ένα κομμωτήριο, μια χώρα, μια ιστορία

Γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα και μαχαίρια, ανεκπλήρωτοι έρωτες και απραγματοποίητα όνειρα, παρελαύνουν σε ένα κομμωτήριο στην ελληνική επαρχία. Τα κουτσομπολιά πάνε κι έρχονται όπως τα ρόλεϊ στα κεφάλια των γυναικών που ανελέητα κρίνουν και κατακρίνουν τους πάντες και τα πάντα. Μια νεαρή κοπέλα -ξεφυλλίζοντας περιοδικά- ελπίζει να έρθει η μέρα που θα μπει και η ίδια σε μια σελίδα σ’ αυτό.

Στο καφενείο, άντρες με κομπολόγια στα χέρια διαδίδουν νέα κι ένα μικρό αγόρι ονειρεύεται…

Οι ζωές των άλλων μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να ξορκίσουν αμαρτίες. Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες σε ρόλους κωμικοτραγικούς, τόσο βίαιους όσο και τρυφερούς. Το παραμύθι του έρωτα, του θανάτου αλλά και μια βίαια δομημένη κοινωνία, μέσα από τις ζωγραφιές πάνω σ’ ένα τραπεζομάντιλο καφενείου.

Και ο Μουνής, σα σκιάχτρο σε χωράφι, στέκει εκεί, σύμβολο της ύπαρξής του, σταθερό, αινιγματικό, σιωπηλός παρατηρητής μιας κοινωνίας που ξέρει τα πάντα, αλλά δε λέει τίποτα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Λένα Κιτσοπούλου

Σκηνοθεσία Θεατρική διασκευή: Νατάσα Παπαμιχαήλ

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση – επιμέλεια: Βασίλης Τζαβάρας

Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Καλλιόπη Καραμάνη, Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Γιώργος Ντούσης, Γιάννης Οικονομίδης, Χαρά Τσιτομενέα

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

https://www.onlytheater.gr/buzz/onlytheaterreview/item/%C2%ABo_mounis%C2%BB-kritiki

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

10, 11 και 12 Οκτωβρίου στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Διάρκεια: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/o-mounis-tis-l-kitsopoulou-theatro-aulaia

TRAILER

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Βαδίζοντας»

του Thomas Bernhard, 60α ΔΗΜΗΤΡΙΑ. Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου, ερμηνεύουν: (αλφαβητικά) Σπύρος Δέτσικας, Rafal Habel, Νάντια Μπαϊμπά, Βασίλης Μπούτσικος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Σταύρος Ζαφείρης.

13,14/10

Προπώληση: «Βαδίζοντας» του Thomas Bernhard – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ :: TicketServices.gr

«Βαδίζοντας»
του Thomas Bernhard

13 & 14 Οκτωβρίου 2025

Θέατρο Αυλαία – Θεσσαλονίκη

«Αν συγκρίνουμε την ομορφιά αυτής της χώρας με την κακία
αυτού του κράτους, θα καταλήξουμε στην αυτοκτονία».
Thomas Bernhard

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Δραματουργία: Karol Jarek
Σχεδιασμός φωτισμού: Karol Jarek
Β. Σκηνοθέτη: Αρετή Πετροπούλου
Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Χατζόπουλος
Σχεδιασμός βίντεο: Γιώργος Γούσης
Υπέυθυνη επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρόμπολα

Ηθοποιοί (αλφαβητικά)
Σπύρος Δέτσικας
Rafal Habel
Νάντια Μπαϊμπά
Βασίλης Μπούτσικος
Βασίλης Τρυφουλτσάνης
Σταύρος Ζαφείρης


Κριτικές

“Το μπλέξιμο των λέξεων του Μπέρνχαρντ με την κίνηση και τους ήχους δημιουργούν μιαν ξεχωριστή, πρωτότυπη και πρωτόγνωρη ατμόσφαιρα, που κινητοποιεί σκέψεις και συναισθήματα. Χωρίς σειρά, χωρίς ειρμό. Αποσπασματικά, στιγμιαία, συνειρμικά, με ό,τι βλέπουμε μπροστά μας ή στο βίντεο. Όμως με αφοσίωση, με νοιάξιμο, με συγκίνηση, και, κυρίως, με θαυμασμό, γι’ αυτό που δημιουργείται στη σκηνή.
Δεν είχα δει, και λυπάμαι, άλλη παράσταση της ομάδας Transatlantic που δημιούργησαν η Αλεξάνδρα Καζάζου και ο Karol Jarek το 2020. Είναι μια ξεχωριστή σκηνική γλώσσα, που έχει πολλή δουλειά, πολλή οργάνωση, πολύ επαγγελματισμό, πολύ πάθος, πολλή ακρίβεια. Όλα αυτά τα απέδωσαν εξαιρετικά όλοι οι ηθοποιοί της παράστασης.”
“Βαδίζοντας” Όλγας Σελλά.

Κριτική στο AthensvoiceΒαδίζοντας: Η Αλεξάνδρα Καζάζου σκηνοθετεί με έμπνευση Τόμας Μπέρνχαρντ


info about Transatlantic Group:

Η καλλιτεχνική ομάδα Transatlantic δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2020 από την Αλεξάνδρα Καζάζου και τον Karol Jarek. Η δραστηριότητα της ομάδας είναι καλλιτεχνικού, εκπαιδευτικού, ερευνητικού, και κοινωνικού χαρακτήρα. Η μεγάλη επιθυμία ήταν να υπάρξει ένας χώρος που να ευνοεί τη δημιουργία, ανάπτυξη και προώθηση σύγχρονων και πειραματικών μεθόδων στον τομέα του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Επίσης η ομάδα θέλει να ερευνήσει προς την κατεύθυνση μίας αλληλοσυμπληρωματικής τέχνης οπού η βασική της αρχή είναι η αναγνώριση όλων των καλλιτεχνικών ειδών, μορφών και μέσων, ως αυτόνομους και ισάξιους συνεργάτες. Η δραστηριότητα της Transatlantic έχει την βάση της στην Αθήνα αλλά στόχος της είναι να δραστηριοποιείται σε πολλά μέρη της Ελλάδας υποστηρίζοντας την καλλιτεχνική αποκέντρωση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ίδιοι καλλιτέχνες είναι επίσης ιδρυτικά μέλη της θεατρικής ομάδας Teatr Andra που έχει την βάση της στην Κωνσταντινούπολη και αποτελείται από Τούρκους, Έλληνες και Πολωνούς καλλιτέχνες, ενώ μετράει, εκτός άλλων δραστηριοτήτων, δύο θεατρικές παραγωγές. Το 2021 η Transatlantic παρουσίασε την παράσταση Χωρείες Χώρων του Georges Perec και το 2022 παρουσίασε το έργο Έχει φως η Σκιά, βασισμένο στον Ξένο του Albert Camus.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ», 21:30,

«ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ»

Θέατρο Αυλαία

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 21:30

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας

Δραματουργία: Νικόλας Μαραγκόπουλος

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θοδωρής Παπαδημητρίου

Σκηνικά – Κοστούμια: Μηνάς Κοσμίδης / mk_5 projects

Κατασκευή κοστουμιών: Helena Markos / Fractal Apparel

Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Κατερίνα Κουκότα

Φωτισμοί: Μιχάλης Σιώνας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκη Ζερβού

Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσινάρης

Οργάνωση παραγωγής: Δόμνα Χουρναζίδου

Υπεύθυνη επικοινωνίας: Αλεξάνδρα Κασιούμη

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου αντίρρηση

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ:

Ιωάννης Καμπούρης, Πάνος Κεφαλούρος, Τίμος Παπαδόπουλος, Χάρης Πεχλιβανίδης, Δόμνα Χουρναζίδου

Μουσικός επί σκηνής: Θοδωρής Παπαδημητρίου

Η παράσταση επιχορηγήθηκε στο πλαίσιο τους προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2025» του Υπουργείου Πολιτισμού.

δραματουργία: Νικόλας Μαραγκόπουλος, Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας,  ερμηνεύουν : Ιωάννης Καμπούρης, Πάνος Κεφαλούρος, Τίμος Παπαδόπουλος, Χάρης Πεχλιβανίδης, Δόμνα Χουρναζίδου. Μουσικός επί σκηνής: Θοδωρής Παπαδημητρίου

15/10

Προπώληση: ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ | Εισιτήρια online! | More.com

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Σέρρα – Η Ψυχή του Πόντου»

του Γιάννη Καλπούζου, σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης, ερμηνεύει η Χρύσα Πάπα.

16,17,18,19/10

Προπώληση: ΣΕΡΡΑ – Η ψυχή του Πόντου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | Εισιτήρια online! | More.com

Με τη Χρύσα Παπά

Θεσσαλονίκη

Θέατρο Αυλαία

4ος χρόνος

Για 4 μόνο παραστάσεις

16,17,18,19 Οκτωβρίου 2025

«Θα σας διηγηθώ την ιστορία του πατέρα μου…γιατί άραγε;»

Μετά τα συνεχόμενα sold out των τελευταίων ετών η παράσταση “Σέρρα” συνεχίζεται για 4η χρονιά κάνοντας πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη, όπου θα παρουσιαστεί για 4 μόνο παραστάσεις, στα πλαίσια της Πανελλαδικής και Ευρωπαϊκής της περιοδείας.

Η μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, στο Βερολίνο, το Ντίσελντορφ και τη Στουτγκάρδη της Γερμανίας, καθώς και στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, με το κοινό να γεμίζει τις θεατρικές αίθουσες όπου και αν παρουσιάστηκε.

Μια θεατρική εμπειρία που συνεπαίρνει το θεατή σε ένα μοναδικό ταξίδι, απ’ όπου και αν κατάγεται.

Μία ηθοποιός. 12 ρόλοι.

Η Λεμονιά παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν.

Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με τις τρικυμίες της ψυχής, αλλά και με την αγριότητα των εκτοπισμών και των διώξεων εκείνης της περιόδου, ενώ στο πρόσωπο του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.

Ένα έργο γεμάτο έρωτα, αγάπη, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, εξαθλίωση και αξιοπρέπεια. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα.

Έγραψαν για την παράσταση:

Αθηνόραμα

…Η Χρύσα Παπά πραγματοποιεί έναν άθλο, ερμηνεύοντας όλα τα πρόσωπα του έργου. Κατά την πορεία της αφήγησης, η Παπάρυθμίζει το θερμόμετρο της έντασης και δίνεται ψυχή τε και σώματι! Ακριβής και κυρίαρχη του λόγου, βαθύτατα αληθινή και ουσιώδης, περνώντας με λεπτές αλλά ευδιάκριτες αποχρώσεις από την αφήγηση στην ενσάρκωση, απέριττη και στο χορό Σέρρα που χορεύει, δίνει υπόσταση στο συναισθηματικής δύναμης σκηνικό αποτέλεσμα. Η ερμηνεία της είναι αυτή που αναδεικνύει τη μνήμη ως το πολύτιμο “φυλακτό” για τις επόμενες γενιές…

…Το αποκαλυπτικό και συνταρακτικό κοινωνικά δραματικό έργο συγκινεί και κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.

IntroNews

…Η «Σέρρα, η Ψυχή του Πόντου» είναι μια παράσταση-φιλμ. Εδώ έχουμε μια σπάνια περίπτωση όπου μια παράσταση υπερβαίνει το σινεμά και όλα τα τεχνικά μέσα, μια παράσταση όπου η δύναμη του ανθρώπου αποδεικνύεται σπουδαιότερη από τη δύναμη της τεχνολογίας …

Έβλεπα μια ηθοποιό να δίνει ζωή σε ένα άδειο παλτό και σε καρέκλες. Είδα μια ηθοποιό να γερνάει και να ξαναμικραίνει στη σκηνή. Είδα μια ηθοποιό να κάνει φως το σκοτάδι και σκοτάδι το φως. Είδα μια ηθοποιό να βγάζει τις ψυχές των θεατών από το σώμα τους και να τις ανακατεύει σε έναν κυκλωτικό χορό στον αέρα.

Η «Σέρρα, η Ψυχή του Πόντου» είναι μια παράσταση που αποτελεί τον σύγχρονο ορισμό της, κατά την αρχαιότητα, τραγωδίας, τον ορισμό του μεγαλείου του ελληνικού θεάτρου.

SinRadio

Τη Λεμονιά, ερμηνεύει η Χρύσα Παπά. Μια εύθραυστη παρουσία, η οποία όμως για τις ανάγκες του ρόλου γίνεται θεριό και μεταλλάσσεται με μαεστρία και υποκριτική δεινότητα μεταξύ των 12 ρόλων που πρέπει να υποδυθεί.

…Η Παπά έχει την ικανότητα και παρασέρνει το κοινό στον δικό της κόσμο και τους κάνει μέρος της ιστορίας που διηγείται.

Ο Σωτήρης Χατζάκης έχει το ταλέντο να δημιουργήσει – σκηνοθετήσει, με λιτότητα, την κατάλληλη ατμόσφαιρα και καθοδηγεί την Παπά άλλοτε να στάζει μέλι, άλλοτε να τρέμει από θυμό ή φόβο, άλλοτε να γίνεται λαβωμένο ζώο και άλλοτε να μοιάζει με τις τραγωδούς σε αρχαίο δράμα.

Συντελεστές

Συγγραφέας και θεατρική διασκευή: Γιάννης Καλπούζος

Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης

Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Σύνθεση-Μουσική Επιμέλεια: Ματθαίος Τσαχουρίδης

Σκηνικά-Κοστούμια: Έρση Δρίνη

Χοροδιδασκαλία: Στέφανος Σιδηρόπουλος

Φωτογραφία αφίσας: Πάνος Βλασόπουλος

Φωτογραφίες παράστασης: Αγγελική Κοκκοβέ

Γραφιστική επιμέλεια-Video Editing: Μαίρη Μούσα

Προβολή-Δημόσιες Σχέσεις στο Αυλαία: Γιάννης Δαλάκας

Παραγωγή: Sifa Production

Ερμηνεύει

η Χρύσα Παπά

Trailer:

Πληροφορίες

Παραστάσεις: 16,17,18,19 Οκτωβρίου 2025

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 9μ.μ., Κυριακή 7μ.μ

Διάρκεια:90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 17€ γενική είσοδος, 15€ φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων, ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία &στο more.gr

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136,(Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Αιαυτός»

του Δημήτρη  Δημητριάδη, 60α ΔΗΜΗΤΡΙΑ, σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης, ερμηνεύουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Γιάννης Παπαδόπουλος.

21,22/10

Προπώληση: ΑΙΑΥΤΟΣ του Δημήτρη Δημητριάδη (60ά Δημήτρια) | Εισιτήρια online! | More.com

ΑΙΑΥΤΟΣ του Δημήτρη Δημητριάδη (60ά Δημήτρια)

Θέατρο Αυλαία

21 – 22 Οκτωβρίου 2025

Το τελος του ήρωα

Ο μύθος του Αίαντα. μετά την πρόσκρουσή του στο φως του διαφωτισμου που φέρνει ο άνθρωπος το 1789.

 φως του Εωσφόρου ή άγιο φως;

Ο άνθρωπος. που μόνος ουρλιάζει προς το κενό που άφησαν οι θεοί

σε έναν έρημο τόπο που γίνεται τόπος θυσίας του ανθρώπινου σώματος για το ανθρώπινο σώμα. ένας λόγος παράφορος καταράκτης που γίνεται μουσική/προσευχή για τον πόθο.

                                         Αιαυτός του Δημητρη Δημητριάδη.

                                         Ένα έργο για δύο πρόσωπα.

Kειμενο Δημήτρης Δημητριάδης

 Σκηνοθεσία Χάρης Φράγκούλης

Σκηνικα / Κοστουμια Ελίνα Λούκου

Μουσική Κορνήλιος Σελαμσης

Μουσική Εκτέλεση(laptop)/Ζωντανή ηχητικη επεξεργασία Γιάννης Μαραμαθάς

Φωτισμοί Νίκος Βλασσοπουλος

Βοηθoί Σκηνοθετη Μαρια Αρζογλου, Ιωάννα Κρητούλη

Παίζουν Ανδρέας Κωνσταντίνου, Γιάννης Παπαδόπουλος

Εκτέλεση Παραγωγής Hρω Αδρακτά

Παραγωγή KURSK

Συμπαραγωγή ROBOTHOUSE

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Το φιλί της γυναίκας αράχνης»

του Manuel Puig, διασκευή – σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης,  ερμηνεύουν: Παντελής Καναράκης, Παναγιώτης Κατσίκης.

24,25,26/10

Προπώληση: «To φιλί της γυναίκας αράχνης» :: TicketServices.gr

«Το φιλί της γυναίκας αράχνης»

του Manuel Puig

Πρωταγωνιστεί ο Παντελής Καναράκης

24, 25, 26 Οκτωβρίου 2025

4ος ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

Το θέατρο ΑΥΛΑΙΑ παρουσιάζει το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Manuel Puig «Το φιλί της γυναίκας αράχνης», την Παρασκευή 24, το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26  Οκτωβρίου 2025,  για τέσσερεις μοναδικές παραστάσεις.  

Μια παράσταση που γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική  επιτυχία στην Αθήνα,  όπου συνεχίζει να παίζεται για τέταρτη χρονιά. ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, με τους Παντελή Καναράκη και Παναγιώτη Κατσίκη.  

Πρόκειται για ένα έργο ύμνο στην ελευθερία και την αγάπη. Βραβευμένο, σκληρό, άγριο και συγχρόνως  τρυφερό και παθιασμένο. Στην φυλακισμένη Αργεντινή, στα μέσα της δεκαετίας του 70’,στη στρατιωτικής δικτατορία του Χόρχε Βιδέλα, σ’  ένα μικρό κελί της φυλακής Βίλλα Ντεβότο δύο συγκρατούμενοι προσπαθούν να χωρέσουν μέσα σε μια ασύμβατη γι’ αυτούς συγκατοίκηση. Με κόσμους διαφορετικούς, με διαφορετικά πολιτικά πιστεύω, όνειρα ζωής και σεξουαλικές προτιμήσεις, οι δύο ήρωες ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν, σε μια σκληρή πραγματικότητα και σ’ ένα αβέβαιο μέλλον. 

ΓΡΑΨΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Μια παράσταση από έναν σκηνοθέτη με όραμα και δυο πρωταγωνιστές σε απόλυτη σύμπνοια, να διαχειρίζονται επάξια τις μεταπτώσεις των χαρακτήρων τους, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο, άρτιο και αισθαντικό σύνολο.

                                                                Τζένη Κουκίδου

Ένα υπέροχο έργο, με συγκινητικές ερμηνείες και υποδειγματική σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη.

                                                                   Αντώνης Καρατζίκος

Καναράκης και Κατσίκης δημιουργούν ένα άψογο ερμηνευτικό δίπολο και αποκαλύπτουν ποικίλες και αντικρουόμενες πλευρές των ταλέντων τους, φέρνοντας στο φως δύο χαρακτήρες που έχουν βυθιστεί στο σκοτάδι των φυλακών.

                                                                       Πάνος Τουρλής

Σπάει ταμεία και θα παίζεται για πολλές σαιζόν. Δείτε το! Μην το χάσετε!

                                                               Κωνσταντίνος Μπούρας

Εξαιρετικός ο Παντελής Καναράκης. Ευαισθησία, εκφραστικότητα, βουβός πόνος είναι τα υλικά με τα οποία χτίζει το ρόλο του. Ο Κοραής Δαμάτης παρέδωσε στους θεατές μέσω της εύγλωττης ζωντανής σκηνοθεσίας του ατόφια την ομορφιά του έργου και των μηνυμάτων που φέρει. Μεστή και παθιασμένη η ερμηνεία του Παναγιώτη Κατσίκη.

                                                                        Λένα Σάββα

 Μπράβο στον Κοραή Δαμάτη για τη διασκευή και τη σκηνοθεσία. Μπράβο που σε μια σταλιά σκηνή γίνονται θαύματα.

                                                                     Μαρίνα Αποστόλου

Κατάλληλο άνω των 16 ετών

Συντελεστές παράστασης:

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές

Διασκευή – σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης

Σκηνικά – κοστούμια: Παύλος Ιωάννου

Σχεδιασμός φωτισμών: Κοραής Δαμάτης

Φωτογραφίες: Θωμάς Μιχαήλος

Ερμηνεύουν:

Μολίνα: Παντελής Καναράκης, Βάλεντιν: Παναγιώτης Κατσίκης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου στις 21:15

Σάββατο 25 Οκτωβρίου στις 19:00 και στις 21:15

Κυριακή 26 Οκτωβρίου στις 19:00

Εισιτήρια: 18€ κανονικό, 16€ φοιτητικό, ανέργων.

Διάρκεια παράστασης:75 λεπτά

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices 

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

T 2310 230013

W           www.avlaiatheater.gr/in        |          fb        |         

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Ο Ηλίθιος»

του Ντοστογιέφσκι σε δραματουργία και σκηνοθεσία: Νικόλα Ανδρουλάκη

29/10

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ

Για τρίτη χρονιά

Το έργο που συγκίνησε το κοινό σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αθήνα συνεχίζει και μετουσιώνεται σε κοινωνικό και πολιτικό μανιφέστο. Έτσι που το σμιλεύουν μαζί ο ήρωας κι οι θεατές κάθε βράδυ. Με γέλια, με δάκρυα, με όνειρα, με αγκαλιές

Ένας Ηλίθιος σημερινός, αληθινός, που ζει ανάμεσά μας κι ασκείται καθημερινά να εκφράζεται με ορθό λόγο και ν’ αγαπάει άνευ όρων. Και μπορείς να τον καλέσεις κι εσύ. Να βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα, να συμφιλιώσει μια σχέση, να λύσετε έναν κόμπο, να στοχαστείτε, να ασκηθείτε μαζί. Στα αστεία, στα σοβαρά, στα δύσκολα, στα ωραία. Να γίνει ο προβληματολόγος σου, που λέγαμε παιδιά. Στην ασκητική του πώς να γίνουμε Ηλίθιοι του Ντοστογιέφσκι. Και να μάθουμε να ζούμε πιο ελεύθεροι και αγαθοί μαζί. Όλοι οι άνθρωποι, όλα τα πλάσματα, όλες οι ψυχές. Αφού αυτό είναι το νόημα. Η ευτυχία στη συνύπαρξη. Ή ό,τι θες.

Κι ο Ηλίθιος αυτός ζει κι αναπνέει κανονικά, δύο χρόνια και βάλε, σαν από πάντα, 24/7. Προσφέρει την ποίηση, τις γνώσεις, τον μόχθο και τους στοχασμούς του. Εργάζεται ως καλλιτέχνης, παιδαγωγός, προπονητής, κασκαντέρ, ανιματέρ, συμφιλιωτής. Ή ό,τι χρειαστείς. Είναι ένας συνοδοιπόρος. Ένας φίλος σου από το μέλλον, άνευ όρων. Γνωρίζεται με όλο τον κόσμο στον ενικό, κάνει κοινωνικές δράσεις και παρεμβάσεις σε καταστάσεις, από λαμπερά βραβεία και χορηγούμενες εκδηλώσεις μέχρι δίκες για την καταδυνάστευση της φύσης, της χώρας, της ζωής. Να βρει το δίκαιο φωνή και λογική. Με κοστούμι ή με παντόφλες ή με γαλότσες ή όπως χρειαστεί.

Και κάπως έτσι ο Ηλίθιος αυτός δίνει το τηλέφωνό του χωρίς δεύτερη σκέψη, με πίστη και υπομονή. Κι όσα υπόσχεται τα πραγματοποιεί.

Και να θυμάστε, Ηλίθιο τον έλεγαν οι άλλοι.

Ο Νικόλας Ανδρουλάκης μας καλεί σε μιαν αέναη παράσταση πραγματικότητας που ξεκινάει ως διάλεξη, σαν ένα παράξενο χωριάτικο TEDx των αρχών της δεκαετίας του ’90 και εξελίσσεται κάθε βραδιά σε μια προσωπική κατάθεση ψυχής, σε ένα εξομολογητικό σάλτο μορτάλε, μέχρι να λιώσει σαν κερί και να αναστηθεί, έτσι που βαθαίνει κι ανοίγει η ψυχή. Μες απ’ τα σκοτάδια, προς το φως κάθε μας ρόλου, κάθε χαρακτήρα. Έτσι που γράφουμε εαυτό. Κάθε μέρα, λίγο λίγο, απ’ την αρχή.

Στην πρώτη καθ’ ολοκληρίαν εφαρμογή της μεθόδου της καλλιτεχνικής ομάδας Ντουέντε, όπως εξελίσσεται τα τελευταία έξι χρόνια, φιλοσοφικά, δραματουργικά, ερμηνευτικά. Σε μια performance που ενώνει το ψυχόδραμα, το θέατρο ντοκουμέντο, την επινόηση, τον αυτοσχεδιασμό, σε μιαν αέναη θεατρική πραγματικότητα. Μετουσιώνοντας έτσι τον ήρωα, από σκηνικό χαρακτήρα, σε ρόλο ζωής.

Παρακολουθήστε το ζωντανό ημερολόγιο του Ηλίθιου όπως ανακαλύπτει το TikTok, σαν εξωγήινος μες στον χαμό εκεί, @the_idiot_of_dostoyevsky

Δραματουργία – σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης

Στη σκηνή 120 λεπτά

Και συνέχεια πριν και μετά

Για το έργο αυτό βοήθησαν αληθινά όλοι οι συνεργάτες κι οι συνοδοιπόροι της ζωής του Ηλίθιου

Την παράσταση την ερμηνεύουμε ήδη όλοι μαζί

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου και 5 Νοεμβρίου 

Στις 21:00

Εισιτήρια: 18 ευρώ, 14 ευρώ 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

«ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ –RELOADED», 21:00,

του Κώστα Λεϊμονή, σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, μαζί του οι: Δημήτρης Κωνσταντινίδης, Ελένη Θεοχάρη, Κωνσταντίνος Μπάρκος.

31/10

Προπώληση: ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ reloaded :: TicketServices.gr

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ reloaded

του Κώστα Λεϊμονή

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη.

Στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.

Επιστρέφει για οχτώ μόνο παραστάσεις,

από 31 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου

Το βραβευμένο έργο «Εκτός Ύλης reloaded» του Κώστα Λεϊμονή, σε συνέχεια των sold out παραστάσεων τόσο στην Θεσσαλονίκη όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα, επιστρέφει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για οχτώ μόνο παραστάσεις από 31 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου 2025, σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και με  τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση  στον ρόλο του υπουργού.

Το έργο

Ένας βουλευτής, που έχει διατελέσει για χρόνια και υπουργός ελληνικών κυβερνήσεων, αποφασίζει να παραιτηθεί από το αξίωμά του και να εγκαταλείψει μια για πάντα την πολιτική ζωή της χώρας. Έτσι, ετοιμάζεται να εκφωνήσει τον τελευταίο του λόγο στη Βουλή τη νύχτα της ψήφου εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση. Έναν λόγο, που όμοιός του δεν έχει διαβαστεί ποτέ στην αίθουσα του κοινοβουλίου. Αφού έχει αναλογιστεί τις πράξεις και κυρίως τις παραλείψεις του σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο, εξομολογείται και παράλληλα απολογείται ενώπιον ενός λαού που τον πίστεψε, με την ελπίδα ότι –έστω και την τελευταία στιγμή– θα προλάβει να γίνει σύμμαχος της αλήθειας και υποστηρικτής μιας μεγάλης συγγνώμης, που έπρεπε να έχει ειπωθεί καιρό πριν.

«Το πρόβλημα ξεκινά από την στιγμή που η αξία του κοστουμιού ξεπερνά την αξία του ανθρώπου που το φορά.»

Σημείωμα σκηνοθέτριας

Όλα ξεκίνησαν, όταν έτυχε να διαβάσω ένα απόσπασμα του έργου στο ίντερνετ το 2015. Ενθουσιάστηκα! Ένας πολιτικός με κρίση συνείδησης; Ένας πολιτικός που θυσιάζει το χρήμα και την εξουσία στο βωμό της αλήθειας; Ένας πολιτικός που ξεπερνά τους φόβους και τον εγωισμό του και ζητά ταπεινά συγγνώμη από τον λαό που εξαπάτησε, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό που αλλοτρίωσε; Δεν είχα διαβάσει απλώς ένα πολιτικό κείμενο. Οι προεκτάσεις του δεν ήταν μόνο έντονα κοινωνικές, αλλά και βαθιά προσωπικές, γιατί όπως έχει πει και ο Ισοκράτης «Το ήθος όλης της πολιτείας είναι το ίδιο με αυτών που την κυβερνούν.»

Όσο θα βλέπουμε δίπλα μας ανθρώπους να σφαδάζουν κι εμείς, αντί να βοηθήσουμε, τους βγάζουμε φωτογραφία, όσο θα επιβραβεύεται στα ριάλιτι η αδιακρισία της κλειδαρότρυπας, όσο οι φυλές θα αποτελούν λόγο να χωρίζονται οι λαοί, κανείς μας δεν θα μπορεί να λέγεται άνθρωπος. Θα υπογράφει πλέον επίσημα την αποποίηση των ευθυνών του σε αυτή τη γη. Όποιο κύκλωμα μάς θέλει με χαμηλά το κεφάλι, τόσο πιο ψηλά πρέπει να το ορθώνουμε. Κάθε κύκλωμα, εξάλλου, έχει την αντίστασή του.

Έτσι, ένιωσα τότε ότι ένας τέτοιος λόγος οφείλει να ακουστεί. Κι επειδή το να ακουστεί από κάποιον πολιτικό ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, αποφασίσαμε με τον Κώστα και τον Γεράσιμο να «έρθει το βουνό στον Μωάμεθ». Έτσι κι έγινε και το βραβευμένο έργο πρωτοείδε το φως θεατρικής σκηνής το 2016 στο θέατρο Αλκμήνη.

Σήμερα, οκτώ χρόνια μετά από την πρώτη παρουσίασή του, επανερχόμαστε ακόμα πιο δυναμικά με το «Εκτός Ύλης reloaded» γιατί -δυστυχώς- ακόμα μας χρειάζεται απ’ ότι φαίνεται αυτός ο λόγος και η ανάγκη για αναμόρφωση, αρχικά ατομική κι έπειτα συλλογική, είναι επιτακτική.

Συγγραφικό σημείωμα

Το Εκτός ύλης αποτελεί προϊόν ενός πνιγμού, μιας ανάγκης για την αλήθεια, δεν έχει σχεδόν καμία επαφή με τον ρεαλισμό, διότι μιλά για αυτήν ακριβώς την αλήθεια όσο οξύμωρο κι αν αυτό ακούγεται. Έναυσμα της συγγραφής η αγανάκτηση και η αδήριτη ανάγκη να βρεθεί ένας ή μία πολιτικός επιτέλους, οι οποίοι κάποια στιγμή θα ξεχάσουν τα κομψά ρούχα που τους «τυλίγουν» και θα θυμηθούν τον άνθρωπο που κρύβεται μέσα σε αυτά. Μιλάμε καθημερινά για ανθρώπους και έχουμε ξεχάσει την ανθρωπιά στη γωνία.

Οι γενιές του ’80 και του ’90 έχουν υποθηκευτεί. Όμως μια υποθήκη δεν συνεπάγεται απαραιτήτως και ξεπούλημα, όσο υπάρχουν ακόμη φωνές, όσο υπάρχουν λόγοι που κρατούν την αισιόδοξη φλόγα του «μήπως και…» αναμμένη κι αυτές οι φωνές μπορούν να βρουν τον εκφραστή τους μέσα από τα παιδιά. Τα παιδιά της Ελλάδας, τα οποία αυτή τη στιγμή βλέπουν τη χώρα σαν καιόμενο φοίνικα, που περιμένει με ανεξάντλητη καρτερία κάποια στιγμή να αναγεννηθεί. Μόνο αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα

Χαίρομαι πολύ που θα δοθεί στο θεατρικό κοινό η ευκαιρία να δει τους κυβερνώντες, όπως θα έπρεπε να είναι. Οφείλεται μία «συγγνώμη» εδώ και χρόνια σε έναν λαό που δοκιμάζεται. Μέσα από αλλεπάλληλες διαπιστώσεις, βρίσκουμε και τις απαντήσεις για το τι θα πρέπει να κάνουμε ή να μην ξανακάνουμε, για να δούμε αυτόν τον τόπο, που ονομάζουμε πατρίδα, να ανθίζει.

Εκτός ύλης ξανά, λοιπόν. Αναγνώσεις, διαβουλεύσεις, χαρά, δημιουργία, έμπνευση και όλα αυτά για να προσπαθήσουμε να βάλουμε μία ψηφίδα στη συλλογική προσπάθεια αναδημιουργίας των συνειδήσεών μας.

Πόσες φορές έχει τύχει σε μία παρέα να μιλήσουμε λογικά, ειλικρινά και αληθινά και να παρεξηγηθούμε; Να πειράξουμε, επειδή πολύ απλά τολμήσαμε να πούμε όχι αυτό που νιώθουμε μόνο, αλλά αυτό που ισχύει. Όμως η πλειοψηφία δε θέλει την αλήθεια, δεν τη χρειάζεται. Κι έτσι μένουν κάποιοι γραφικοί να προσπαθούν να πείσουν τους μη γραφικούς ότι 1+1 δεν κάνει 3 αλλά 2, όχι γιατί έτσι μας έμαθαν στο σχολείο, αλλά γιατί έτσι αποδεικνύεται στην ίδια τη ζωή.

Ευχαριστώ όλη την υπέροχη ομάδα και τον Γεράσιμο που καταφέρνει και συγκινεί τις ψυχές μας κάθε φορά που το ερμηνεύει. Επίσης, ευχαριστώ θερμά το θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, που δείχνει έμπρακτα ότι αν η Τέχνη θέλει, μπορεί. Θα κλείσω με μία φράση από το αναθεωρημένο κείμενο, που κρύβει μέσα της αρκετό από τον πυρήνα του έργου: «Αν όλοι αγαπούσαμε όσο μισούμε, ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος

Το έργο είναι βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών

Η παράσταση παρουσιάστηκε την περίοδο 2016-2018 (Θέατρο Αλκμήνη, Θέατρο Ιλίσια, περιοδεία στην Ελλάδα), στις 27 Μαρτίου 2018 την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου παρουσιάστηκε στον φυσικό της χώρο, μέσα στην Βουλή των Ελλήνων και το 2019 σε Βρυξέλλες και Στουτγκάρδη.


Κριτικές παράστασης:

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης είναι συγκλονιστικός, σαρωτικός και χειμαρρώδης. Αφοπλιστικά φυσικός στην εκφορά λόγου, αληθινός, πειστικότατος και καίριος.

Βίβιαν Μητσάκου

Theater Project 365.gr

Ο δυναμισμός που εξέπεμπε το κείμενο του Κώστα Λεϊμονή με το ανεπιτήδευτο, χειμαρρώδες ύφος του, εν συναρτήσει με το χαρακτηριστικό ταλέντο του Γεράσιμου Σκιαδαρέση να μιλά απευθείας στη ψυχή των θεατών, δημιούργησε μια ατμόσφαιρα ιδιαίτερα ηλεκτρισμένη

Βασίλης Τσερτσίδης

Townsendia.gr

Ένα κείμενο εύστοχο, ζωντανό, σύγχρονο και συνάμα διαχρονικό.

Λόγος αφοπλιστικός, εξομολογητικός, ειλικρινής και η κάθε λέξη μαχαιριά στο σύστημα, αλλά και σε όλους εμάς.

Έλενα Χατζοπούλου,

Sinwebradio.com

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης με την υποκριτική του δεινότητα, ενσαρκώνει τρομερή επιτυχία ολόκληρο τον συναισθηματικό κόσμο του χαρακτήρα.

Μια παράσταση που σίγουρα δεν φτάνει να αποτυπωθεί σε λέξεις, εγγράφεται όμως κατευθείαν στις ανθρώπινες συνειδήσεις.

Κατερίνα Τσουκάτου

Θέατρο.gr

Με έναν εξαιρετικό ρυθμό και αφοπλιστική ειλικρίνεια, το έργο αγγίζει τους θεατές και τους καλεί να σκεφτούν τη δική τους στάση απέναντι στην εξουσία και την ηθική τους ευθύνη.

Ευθύμης Ιωαννίδης

Thessculture.gr

Ταυτότητα παράστασης

 Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής

 Σκηνοθεσία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

 Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου

 Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού

 Creative Agency: GridFox

 Στον κεντρικό ρόλο ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης,

 μαζί του οι: Δημήτρης Κωνσταντινίδης, διπλή διανομή:  Ελένη Θεοχάρη / Κωνσταντίνα  Λάλου, Πέτρος Ζαφειρίου.

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή    31/10 & 7/11/2025,  21:00

Σάββατο         1/11 & 8/11/2025,     19:00 & 21:00

Κυριακή          2/11 & 9/11/2025,     19:00

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

T 2310 230013

W           www.avlaiatheater.gr/

in          |          fb        |          yt