TOP

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

«Πήτερ Παν» του J.M. Barrie

σε διασκευή-σκηνοθεσία του Δημήτρη Αδάμη

Από 22 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Αυλαία

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα…»

Πρόκειται για μια σύγχρονη, δυναμική, μαγευτική, φανταστική παραγωγή του διαχρονικού αριστουργήματος του J.M. Barrie, που μας οδηγεί σε μια Χώρα του Ποτέ που θα μπορούσε να είναι καλά κρυμμένη στην καθημερινότητα των παιδιών της πόλης και κρύβει την έγνοια και την ανησυχία του παιχνιδιού καθώς το παιδί μεγαλώνει.

Η Χώρα του Ποτέ είναι το Τώρα.

Μια αναταραχή μαγείας, φαντασίας και μουσικής. Ο Πήτερ Παν είναι το αγόρι που φοβάται να μεγαλώσει. Τα Χαμένα Παιδιά, θα μπορούσαν να είναι τα σημερινά ασυνόδευτα παιδιά που αναζητούν τους πρόσφυγες γονείς τους. Ζουν στη Χώρα του Ποτέ που είναι ένας ερειπωμένος χώρος. Τα παιδιά αναγκάζονται να σκουπίζουν, να συντηρούνται μόνα τους, αλλά κρατούν και τα παιχνίδια τους και παίζουν με τα καροτσάκια τους, απομεινάρια της παιδικής τους ηλικίας. Η Τάιγκερ Λίλη, μια άγρια Ινδιάνα, περιβάλλεται από τους Ινδιάνους της φυλής της και μας θυμίζει τη ζωή την αθώα και την επαφή με τη φύση. Και αυτός ο Χουκ είναι μια πολύ τρομακτική δημιουργία που δεν σκέφτεται τίποτα άλλο από την εκδίκηση. Μόνος, χωρίς αγάπη, οδεύει προς το φόβο του, τον Κροκόδειλο, με αξιοθαύμαστο σθένος.

Οι γονείς Ντάρλιγκ καθώς στο τέλος «αγκαλιάζουν» τα Χαμένα Παιδιά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε μια αναφορά για τη σύγχρονη μετανάστευση.

Ένα έργο που μιλάει κυρίως για την αγάπη και την αμέριστη μέριμνα προς τα παιδιά, αλλά ακόμη θίγει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την απώλεια, την εγκατάλειψη, τον παιδικό πόνο και τις δυσκολίες της ενηλικίωσης.

Αυτή η παράσταση δεν είναι απλώς μια μεγάλη περιπέτεια – είναι η ίδια η ζωή.

Συντελεστές:

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης

Σκηνικά – κοστούμια: μαγικές σβούρες

Κίνηση: Χριστίνα Σουγιουλτζή – Αντιγόνη Λινάρδου (ομάδα Κι όμως κινείται)

Ενορχήστρωση: Γιώργος Κωνσταντινίδης

Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Αδάμης

Διδασκαλία τραγουδιών: Ιωάννα Εμμανουήλ

Μάσκες – Κατασκευές: Ιφιγένεια Κωφού

Φωτισμοί: Κυριάκος Αλεξιάδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Ράπαντα

Επικοινωνία: Ελευθερία Τέτουλα

Παραγωγή: Γίνονται Έργα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Αλεξανδρίδου, Βασίλης Βασιλείου, Αλκιβιάδης Γκόσιος, Ξένια Δέλλιου, Αλεξάνδρα Κασιούμη, Γιώργος Μπινιάρης, Κωνσταντίνος Πετρίδης, Κορνηλία Προκοπίου

Ο «Πήτερ Παν» απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Έναρξη παραστάσεων: 22 Σεπτεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Κυριακή στις 11:30 π.μ.

Διάρκεια: 80 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, 7€ ομαδικό (15+ άτομα) / προπώληση: 10€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων

Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

-καθημερινά παραστάσεις για σχολεία-

ΒΡΕΦΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Αααγκαλιάάάάάάά!!!!!!

από 8 μηνών έως 4 ετών

από 2 Νοεμβρίου & κάθε Σάββατο στις 12:00 μ.

Η Virginia Satir, γνωστή οικογενειακή θεραπεύτρια συνήθιζε να λέει:

«Χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, 8 αγκαλιές την ημέρα για να παραμείνουμε υγιείς και 12 αγκαλιές την ημέρα για να μεγαλώσουμε»

Το σώμα της μητέρας , τού πατέρα , όποιου κι αν μεγαλώνει ένα παιδί ,

γίνεται γι αυτό το πλάσμα η φωλιά και η ασφάλεια , το σώμα της αγάπης.

Στην παράσταση για βρέφη και για πολύ μικρά παιδιά «Αααααααγκαλιάάάάάά», δύο ηθοποιοί εμψυχώτριες, ανοίγουν την αγκαλιά τους.

Η σκηνή όλη γίνεται μια αγκαλιά, ένα πουπουλένιο σύννεφο.

Πώς χωράμε μέσα της, πόσο μας ζεσταίνει και μας προφυλάσσει, από την πρώτη, πρώτη μας αρχή;

Με τι μοιάζει, πως μυρίζει, έχει ήχους κρυφούς;

Διπλώνομαι, ξεδιπλώνομαι εδώ μέσα.

Φεύγω και ξαναγυρνώ.

Πάρε με αγκαλιά να πάψω να κλαίω, πάρε με αγκαλιά να δούμε τα αστέρια, δώσε μου μια αγκαλιά, θησαυρό για πάντα.

Μέσα από 10 μαγικές μικρές δράσεις στη σκηνή του θεάτρου Αυλαία, η αγκαλιά γίνεται παιχνίδι, κρυψώνα και μυστικό, έκπληξη και καράβι.

Το άγγιγμα γίνεται δρόμος καινούριος.

Τα μικρά παιδιά το χαίρονται και οι μεγάλοι κουρνιάζουν σε αυτή τη γλύκα που ψάχνουμε μια ζωή.

Στο τέλος γίνονται όλοι μαζί, μεγάλοι και μικροί, η πιο δυνατή «Αααααααγκαλιάάάάάά»!!!

Συντελεστές:

Σύλληψη ιδέας – Σκηνοθεσία – Μουσικό σενάριο: Δόμνα Ζαφειροπούλου – Δημήτρης Αδάμης

Παίζουν  και δημιουργούν: Αλεξάνδρα Κασιούμη, Κορνηλία Προκοπίου

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Έναρξη παραστάσεων: 2 Νοεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Σάββατο στις 12:00 μ.

Διάρκεια: 40 λεπτά

Εισιτήρια: 10€ 1 ενήλικας + 1 παιδί, 18€ 2 ενήλικες + 1 παιδί και

24€  3 ενήλικες + 1 παιδί

Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

“Ο Επιτάφιος Λόγος του Περικλή”

του Θουκυδίδη σε μετάφραση Ελευθέριου Βενιζέλου

Διδασκαλία ερμηνείας / Σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη

30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο Αυλαία

Η παράσταση, που χάρισε το Βραβείο «Κάρολος Κουν» σκηνοθεσίας ελληνικού έργου στον Δήμο Αβδελιώδη έρχεται ξανά στη Θεσσαλονίκη. «Ο Επιτάφιος Λόγος του Περικλή» θ’ ακουστεί από την εξαιρετική Iωάννα Σπανού, στο Θέατρο Αυλαία, από 30 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου.

Ένα έργο διαχρονικό που καταγράφει τόσο εύστοχα και σφαιρικά όσο κανένα άλλο το τί είναι η Δημοκρατία. Με αφορμή την ταφή των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού πολέμου, ο Περικλής εκφώνησε στον Κεραμεικό έναν επιτάφιο λόγο, τον κορυφαίο πολιτικό λόγο που διαμόρφωσε την πολιτική συνείδηση της ανθρωπότητας στην αναζήτηση ενός ιδανικού πολιτεύματος.

Η παράσταση, χρησιμοποιεί την απόδοση του Θουκυδίδη από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, δημιουργώντας μια σειρά από συνειρμούς και συνδέσεις με τη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Την ερμηνεία αναλαμβάνει η Ιωάννα Σπανού, υπό τη διδασκαλία και τη σκηνοθετική ματιά του Δήμου Αβδελιώδη. Μέσα από την πρωτοποριακή μέθοδο που έχει αναπτύξει, ο βραβευμένος σκηνοθέτης αλλάζει ριζικά τη σχέση μας με κορυφαία κείμενα της Ελληνικής γραμματείας. Η γλώσσα δεν αποτελεί εμπόδιο, αντίθετα μέσω της εκφοράς του λόγου, η παρακολούθηση κάθε παράστασης γίνεται προσωπικό βίωμα για τον κάθε θεατή, ανεξαρτήτως ηλικία και παιδείας.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ του Περικλή είναι το μοναδικό κείμενο στην πολιτική και πολιτισμική ιστορία παγκοσμίως, που καταγράφει με καθαρότητα και αμεσότητα τον λογικό και αισθηματικό ιστό, του τί σημαίνει Δημοκρατία, όχι σαν θεωρητική προσέγγιση αλλά σαν προσωπική, βιωματική κατάθεση και πράξη από έναν ενεργό, φωτισμένο Ηγέτη, με αφορμή ένα τραγικό για την πόλη των Αθηνών γεγονός, την τελετή της ταφής των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού πολέμου.

Ποτέ δε θα μπορούσαμε να κατανοήσουμε τόσο καλά αυτό το επινοημένο μοντέλο πολιτεύματος, ούτε μέσα από τα σχετικά ιστορικά αρχεία ούτε μέσα από τις αποσπασματικές αναφορές του, εάν δεν είχαμε το ζωντανό αυτό ντοκουμέντο από τον Θουκυδίδη, να αποτυπώνει την ερμηνεία του Περικλή για την Αθηναϊκή Δημοκρατία.

Η ποιοτική διαφορά αυτής της Δημοκρατίας απ’ όλα τ’ άλλα αυταρχικά –φοβικά πολιτεύματα, δεν βρίσκεται μόνον στην ισότητα όλων των πολιτών απέναντι στους νόμους και στην αυτονόητη δυνατότητα να αναπτύσσει ο κάθε πολίτης στο έπακρο, όλες τις δεξιότητες και τα ταλέντα του, ανεξάρτητα από την καταγωγή ή την οικονομική του ισχύ μέσα απ’ όλες τις θέσεις και τα αξιώματα, καθώς και σ’ όλα τα άλλα προνόμια που προκύπτουν σαν φυσικά επακόλουθα ενός εξέχοντος πολιτειακού σχεδιασμού.

Η μεγάλη κυρίως διαφορά βρίσκεται στην αιτία, η οποία γονιμοποιεί αενάως το πνεύμα της Δημοκρατίας, που είναι η σοφή διαχείριση του Λόγου και της Βούλησης σαν ανώτερου θεϊκού εργαλείου από τους ανθρώπους, ώστε οι ίδιοι με απόλυτη συνειδητότητα μέσα στον παρόντα χρόνο να επιλέγουν την ομορφιά από την ασχήμια, την διακριτικότητα από τον εγωισμό, την ελευθερία από τον καταναγκασμό, την απόλαυση από τον βασανισμό, τον ανθρωπισμό και το φως από την βαρβαρότητα και την μυστικοπάθεια, επιλογές που ενέχουν την ενθουσιώδη προσδοκία μόνο θετικών και καλών έργων.

Επιπλέον ο θάνατος για τους πεσόντες εδώ, δεν ένα είναι ακόμα ζοφερό παιγνίδι της μοίρας αλλά μια δική τους επιλογή που νοηματοδοτεί και πάλι τη ζωή ως υπεράσπισής της. Τη ζωή που έχει νόημα, αξία και σκοπό, έτσι όπως τον οριοθετούν οι προαναφερόμενες συνειδητές επιλογές των ανθρώπων.

Δήμος Αβδελιώδης

*Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενώ είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Άγγελου Δεληβορριά, ως ελάχιστος φόρος τιμής στην πολύτιμη προσφορά του. Η ιδέα και η πρόταση να δραματοποιηθεί ο Επιτάφιος Λόγος έγινε στους συντελεστές από την Μουσειολόγο και Επιμελήτρια της Οικίας Κατακουζηνού κας Σοφία Ε. Πελοποννησίου.

Ταυτότητα παράστασης

«O Επιτάφιος Λόγος του Περικλή», του Θουκυδίδη

Μετάφραση: Ελευθέριος Βενιζέλος

Διδασκαλία ερμηνείας / Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Ερμηνεία: Iωάννα Σπανού

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια: 45 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

Μην Κλαις Ρε Γοργόνα

από την Θεατρική Ομάδα ΠΛΑΤΑΓΗ

4 και 5 Νοεμβρίου στις 21:00

Για δύο μοναδικές παραστάσεις

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Το Θέατρο Αυλαία και η Θεατρική Ομάδα ΠΛΑΤΑΓΗ παρουσιάζουν για δύο μοναδικές βραδιές την Stand Up Tragedy “Μην Κλαις Ρε Γοργόνα” του Παναγιώτη Γκούβερη. Δύο σπαρακτικοί, απολαυστικοί και κωμικοί μονόλογοι που θα προβληματίσουν και θα ενθουσιάσουν!

Λίγα λόγια για το έργο:

Ένας νέος μοιράζει τα τελευταία φυλλάδια στις τελευταίες εισόδους. Πατάει κουδούνια, ανεβαίνει ασανσέρ και ονειρεύεται στον ακάλυπτο. Γιατί είναι τα τελευταία άραγε; Πότε τελειώνει το οκτάωρο; Πότε αρχίζει η ζωή;

Ένας καλοκάγαθος καπετάνιος αναρωτιέται για τη ζωή του. Τι να έφταιξε; Τι δεν έκανε καλά; Από μπροστά του περνάει μια γοργόνα, τον κοιτάει αδιάφορη. Κάτι του θυμίζει. Μήπως είναι η αδερφή του… Πόσο θα ήθελε να της μιλήσει! Γέλα καλή μου γοργόνα! Γέλα! Όπου να’ ναι θα κλαις! Γέλα όσο προλαβαίνεις!

Είναι όμως τα πράγματα έτσι όπως δείχνουν;

Τι είναι αυτό που ενώνει αυτούς τους τρεις;

Μην κλαις ρε γοργόνα, μοίρασε φυλλάδια αντί στεφάνων!

Η ιστορία μιας χώρας σχεδόν βυθισμένης,

…Μη γελάς, ρε γοργόνα. Μη γελάς!

Δύο ιστορίες, δύο τραύματα, δύο ήρωες που προσπαθούν να αντέξουν άλλη μια μέρα.

Όταν θα μας ρωτάνε τα παιδιά και τα εγγόνια μας πως ήταν η κρίση, εμείς μπορεί και να χαμογελάμε. Μπορεί να τους λέμε ότι δεν είχαμε να πληρώσουμε το ρεύμα, ότι μπαίναμε στο λεωφορείο χωρίς εισιτήριο και δεν ξέραμε τι να ψηφίσουμε. Μπορεί να τους λέμε ότι είχε κρύο και λογαριασμούς…

Η “γοργόνα” είναι ένα συναξάρι της κρίσης. Είναι αυτό που θα πούμε σε αυτούς που θα ρωτήσουν για αυτά που περνάμε τα τελευταία δέκα χρόνια. Δυο μονόλογοι, με αφορμή την άδεια τσέπη και τις σφιχτές παλάμες.

Σημείωμα συγγραφέα:

Όταν έγραφα τη γοργόνα δεν πονούσαν τα χέρια μου, δεν πονούσαν τα δάχτυλά μου από το τάκα τάκα του πληκτρολογίου. Πονούσαν τα πόδια μου. Έγραφα και χαλνούσαν οι σόλες των παπουτσιών μου. Περίεργο, αλλά έτσι είναι. Όταν γράφεις για ανθρώπους που μοιράζουν φυλλάδια, για γοργόνες με πληγωμένες ουρές και για μουλιασμένα κόκκινα παιδικά μπουφάν τα δάχτυλά σου ντρέπονται, μουδιάζουν. Ας είναι.

Το θέατρο είναι ωραίο πράγμα. Όσες φορές και να πνιγείς στη σκηνή, στο τέλος πάντα σε χειροκροτάνε. Μακάρι να’ ταν το Αιγαίο μονάχα μια σκηνή. Μακάρι.

Παναγιώτης Γκούβερης

Σημείωμα σκηνοθέτη:

Όταν έπεσε στα… δίχτυα μου, η Γοργόνα του Παναγιώτη Γκούβερη, σκέφτηκα πως σίγουρα δεν πρόκειται για αρχαία τραγωδία. Γιατί όμως με συγκλόνισε τόσο πολύ το κείμενο με αποτέλεσμα να το ανεβάσω;

Γιατί τότε αντιλήφθηκα πως πρόκειται για μία νέα τραγωδία. Γιατί ο “φυλλάδιος” των 2,90 ευρώ είναι η τραγωδία του σήμερα μα ακόμη ακόμη πιο μεγάλη τραγωδία του σήμερα είναι τα πνιγμένα προσφυγόπουλα.

Η θλίψη και η οργή για τη σύγχρονη τραγωδία αποτελούν τις κινητήριες δυνάμεις μου κι αφήνω στο θεατή να αποφασίσει για την κάθαρση.

Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Ταυτότητα Παράστασης

Συγγραφέας: Παναγιώτης Γκούβερης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Κωνσταντινίδης

Πρωτότυπη μουσική: Χάρης Πετμεζάς

Μουσικοί: Γιώργος Αετόπουλος, Ελένη Βουγιατζή, Χριστίνα Κυριακίδου, Μανώλης Παπούλιας

Μουσική Επιλογή / Επιμέλεια: Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Επεξεργασία ήχου: Γιάννης Μπαντιάνης, Χρήστος Αγγελόπουλος

Σκηνικά: Θεατρική Ομάδα ΠΛΑΤΑΓΗ

Κοστούμια: Θένια Βερυκούκη, Άννα Χαρίση

Κινησιολογία: Αλέξανδρος Γκουντινάκης

Μακιγιάζ: Βικτώρια Παπαοικονόμου

Φωτισμοί: Θένια Βερικούκη

Φωτογραφίες / Teaser: Γιάννης Κωνσταντινίδης

Αφίσα: Μάγια Κωνσταντινίδου

Δημόσιες Σχέσεις / Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Κωνσταντινίδης, Θεμιστοκλής Μαλεσάγκος, Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 4 και 5 Νοεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € ανέργων / φοιτητικό / 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

Trailer παράστασης: εδώ

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ

του Ανδρέα Στάικου

Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά

6-10 & 13-17 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Οι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ είναι η θεατρική εκδοχή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ανδρέα Στάικου που έχει μεταφραστεί σε 34 γλώσσες, έχει ανέβει στην ComédieFrançaise στο Παρίσι, καθώς και σε πολλά άλλα θέατρα του κόσμου και έχει μεταφερθεί με επιτυχία στον κινηματογράφο.

Δύο νέοι άνδρες (Ζαχαρίας Ρόχας, Άρης Παπαδημητρίου) ανακαλύπτουν τυχαία ότι έχουν την ίδια ερωμένη, (Κερασία Σαμαρά), μία λαίμαργη, αδηφάγα, σαγηνευτική γυναίκα-αράχνη που, ασκώντας επάνω τους μια ακαταμάχητη έλξη, τους πλέκει βίαια στον ιστό της. Οι δύο ήρωες αρχίζουν να την διεκδικούν, ο καθένας τους μόνο για τον εαυτό του, με όπλο την μαγειρική τους δεινότητα. Τους κατευθύνει σ’ αυτό ένας μυστηριώδης υποκινητής (Κωνσταντίνος Τζούμας) ο οποίος κινεί τα νήματα της μαγειρικής σύγκρουσης των αντεραστών και φαίνεται να έχει δικούς του λόγους που τον εμπλέκουν σ’ αυτήν την ερωτική διαμάχη. Συνταγές και γεύσεις ζωντανεύουν, παρασύρουν στην απόλαυση  και παίζουν κρίσιμο ρόλο σ’ αυτήν την λαχταριστή ιστορία αποπλάνησης και απενοχοποίησης των αισθήσεων.

«Η παράστασή μας χαρακτηρίζεται από την ατμόσφαιρα και την αισθητική των noir comics. Η αδηφάγα Νανά είναι ένα σύμβολο κυριαρχίας, είναι κάτι πέρα από μια απροσδόκητη γυναικεία παρουσία. Είναι η προσωπική μας χίμαιρα, το ιδανικό που όλοι μας αναζητάμε με πάθος, για να του παραδώσουμε άνευ όρων την ελευθερία μας».

Κερασία Σαμαρά

«…Το Θέατρο και η Μαγειρική είναι τέχνες της γενναιοδωρίας, απευθύνονται άμεσα στους άλλους και υμνούν και οι δύο το εφήμερο των πραγμάτων. Η προετοιμασία τους έχει μακρά και επίπονη διάρκεια και η απόλαυση που προσφέρουν διαρκεί πολύ λίγο. Η ερωτική σχέση κρατά όσο οι διακοπές, όσο ένα όνειρο, όσο ένα ηλιοβασίλεμα, όσο ένα θεσπέσιο έδεσμα. Οι στιγμές, η κάθε στιγμή ενός έρωτα, η κάθε μπουκιά ενός εδέσματος, είναι μοναδικές και ανεπανάληπτες. Απαιτούν την πλήρη συμμετοχή μας, την πλήρη αιχμαλωσία μας στην απόλαυση…»

Ανδρέας Στάικος

Συντελεστές

Κείμενο:Ανδρέας Στάικος

Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά

Σκηνικά-Κοστούμια: Κώστας Βελινόπουλος

Μουσική: Τάσος Καρακατσάνης

Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας

Εικαστική δημιουργία: Θανάσης Παναγιώτου

Βοηθός σκηνοθέτη: Τζένη Αναγνωστοπούλου

Κινηματογράφηση –Φωτογράφιση: Τζένη Γαβρά

Επεξεργασία Ψηφιακού Υλικού: Πέτρος Αργυρός

Επικοινωνία: Ρίτα Σίσιου Τ 697 922 2214

Παραγωγή: ΛΥΚΟΦΩΣ – ΘΕΣΙΣ -ΥΠ.ΠΟ.

Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Τζούμας, Ζαχαρίας Ρόχας, Κερασία Σαμαρά, Άρης Παπαδημητρίου.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 6-10 και 13-17 Νοεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη – Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 20:00

Διάρκεια: 85 λεπτά

Εισιτήρια: 15 € γενική είσοδος, 12 € ανέργων / φοιτητικό / 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

ΛΟΥΚΡΗΤΙΑ

Το «Theatre Lab Company»

παρουσιάζει το έργο

της Πένυς Φυλακτάκη

ΛΟΥΚΡΗΤΙΑ

Η ΕΤΑΙΡΑ / Η ΑΓΙΑ

σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Αναστασίας Ρεβή

Μόνο για δυο Παραστάσεις

στις 11 και 12 Νοεμβρίου στις 21:00

στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Μετά το Oxford Playhouse στην Οξφόρδη και το Cockpit στο Λονδίνο, η ¨Λουκρητία η Εταίρα / η Αγία¨ μόνο για δυο παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία.

«Πού πηγαίνουν οι Ανένταχτοι;»

Η παράσταση

Η Λουκρητία Βοργία μόλις έχει πεθάνει και φτάνει στην αίθουσα αναμονής. Μάλλον όχι στον Παράδεισο, αλλά σε έναν αδιευκρίνιστο χώρο ανάμεσα στη ζωή και στη μετά θάνατον ύπαρξη. Η Λουκρητία στέκεται πίσω από μια κλειστή πόρτα περιμένοντας, καλώντας τον Θεό να την υποδεχτεί στο Βασίλειό του. Η σιωπή την οδηγεί σε μια σειρά απολογιών, καθώς διηγείται την ιστορία της ζωής της, με τις όμορφες στιγμές αλλά και τα σκοτεινά βιώματά της. Μας αποκαλύπτει πώς τα αθώα παιδικά της χρόνια σημαδεύτηκαν από τους γάμους της, σε νεαρή ηλικία, οι οποίοι εξυπηρετούσαν τα πολιτικά συμφέροντα του πατέρα της, Πάπα Αλεξάνδρου ΣΤ’, πώς υπέφερε από τις σεξουαλικές εμμονές των συζύγων και εραστών, την εμπλοκή της στα όργια του Βατικανού και στις δολοφονίες, όχι μόνο ως μάρτυρας αλλά και ως πιόνι σε ένα παιχνίδι εξουσίας.

Καθώς η Λουκρητία θυμάται τα γεγονότα της ζωής της, μπορεί επιτέλους να σχηματίσει την ερώτηση που τόση ώρα προσπαθεί να αρθρώσει – «Πού πηγαίνουν οι Ανένταχτοι;» Και ο Θεός, με τον δικό του τρόπο, της δίνει την απάντηση…

Σημείωμα σκηνοθέτη (Αναστασία Ρεβή)

Το να μην ανήκεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρόκειται για ένα ερώτημα που παραμένει ακόμα και μετά θάνατον. Αυτός ο μονόλογος, βαθιά φεμινιστικός στον χαρακτήρα και στη γραφή του, διερευνά ακριβώς αυτό το ερώτημα. Τί γίνεται αν το καλό και το κακό, το σωστό και το λάθος, συνυπάρχουν; Η Λουκρητία Βοργία είναι μια γυναίκα που ζούσε στα άκρα. Μια γυναίκα διαφορετική, από όλες τις απόψεις και σε κάθε πτυχή της ζωής, ακόμα και μετά τον θάνατο! Ένα πλάσμα εκτός ορίων είναι από μόνο του μια πρόκληση, αν είναι θηλυκό τότε η πρόσκληση είναι διπλή… Όχι μόνο σε αυτή τη ζωή, αλλά και στην επόμενη!

Σημείωμα συγγραφέα (Πένυ Φυλακτάκη)

Για αδιευκρίνιστους λόγους, πάντα με ενδιέφερε η Λουκρητία Βοργία. Για κάποιον παράξενο λόγο ήμουν έτοιμη να υπερασπιστώ τις πράξεις και τη ζωή της, παρότι αντιπροσωπεύουν το αντίθετο απ ό,τι πιστεύω. Πρόσφατα, πολλοί ιστορικοί έχουν μετατοπίσει τις απόψεις τους, και αντί να την χαρακτηρίζουν ως αδίστακτη συνωμότρια, την βλέπουν πια ως θύμα ιστορικών περιστάσεων. Κάποιοι μάλιστα την ορίζουν προστάτιδα των Γραμμάτων και των Τεχνών, με βάση το έργο της που στήριξε καλλιτεχνικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς στη Φερράρα.

Αυτή η διπολική κατηγοριοποίηση της Λουκρητίας μου θύμισε την διαρκή διχοτόμηση των πραγμάτων ως «καλά» ή «κακά», που αντικαταστάθηκε κάποια στιγμή από την θεωρία της σχετικότητας, που υποστηρίζει πως τα πράγματα δεν είναι ούτε καλά, ούτε κακά, αλλά εξαρτώνται από τις εξωτερικές μεταβλητές. Παρόλα αυτά, πόσο ευέλικτοι μπορούμε να είμαστε όταν πρόκειται για θεμελιώδη κοινωνικά και ηθικά ταμπού; Μπορούμε εμείς οι κοινοί θνητοί να κρίνουμε μια πράξη για αυτό που είναι πραγματικά; Μπορούμε να κατανοήσουμε ένα συναίσθημα, χωρίς ίχνος αυτοεπιφύλαξης ή σύγκρισης; Πώς θα ήμασταν αν, για ένα δευτερόλεπτο, μπορούσαμε να δούμε τα πάντα από ψηλά;

Σε έναν κόσμο με γρήγορους ρυθμούς που μας αναγκάζει να βάζουμε ετικέτες σε όλα, τις οποίες αντικαθιστούμε διαρκώς, η Λουκρητία Βοργία μας καλεί να σταματήσουμε τον χρόνο και να κοιτάξουμε όλοι γύρω μας. Μετά, να κοιτάξουμε ο ένας τον άλλο. Να κοιτάξουμε ο καθένας τον εαυτό του. Και τελικά να ανέβουμε ψηλά, για να αποκτήσουμε μια καινούργια θέα. Γράφοντας αυτό το έργο σαν αφήγηση από πολλαπλές οπτικές γωνίες, δεν μπορούσα να αγνοήσω τη γλώσσα και τη δομή. Προσέγγισα το κείμενο σαν μια γλωσσική, μεταμοντέρνα πρόκληση βασισμένη στην ανατροπή, ταυτόχρονα διατηρώντας μια ισορροπία ανάμεσα στο δράμα και στην κωμωδία, την πρόκληση και την οικειότητα.

Theatre Lab Company

Το Theatre Lab Company (www.theatrelab.co.uk) δημιουργήθηκε αρχικά από Έλληνες καλλιτέχνες. Στη συνέχεια πήρε τη μορφή μιας διεθνούς θεατρικής ομάδας η οποία απαρτίζεται από καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, έχοντας έδρα το Λονδίνο. Αυτό που κάνει το Theatre Lab Company να ξεχωρίζει είναι η εικαστική και κινηματογραφική προσέγγιση στο θέατρο, οι τεχνικές σωματικού θεάτρου, ο πειραματισμός και η αναζήτηση του διαφορετικού, η δημιουργία μιας εμπειρίας που αγγίζει όλες τις αισθήσεις. Κείμενο, μουσική, εικόνα και κίνηση συνδυάζονται δυναμικά και με μοναδικό τρόπο, δημιουργώντας έργα που ξεπερνούν τα όρια της κουλτούρας, της γλώσσας, των ταμπού. Μια από τις βασικές αρχές του Theatre Lab Company είναι η προώθηση της ελληνικής τέχνης και του ελληνικού πολιτισμού. Χορηγοί του Theatre Lab Company περιλαμβάνουν το Συμβούλιο Τεχνών της Αγγλίας, το Awards For All, την Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού και κάποια ιδιωτικά ιδρύματα. Το Theatre Lab Company έχει προσκληθεί και έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ θεάτρου στην Αβινιόν της Γαλλίας, στο Εδιμβούργο, στο Λονδίνο, στην Ελλάδα, στο Βελιγράδι, στο Δουβλίνο, στην Πράγα και στη Νέα Υόρκη.

Συντελεστές

Συγγραφή κειμένου: Πένυ Φυλακτάκη

Σκηνοθεσία: Αναστασία Ρεβή

Εικαστικός σχεδιασμός και κοστούμι: Valentina Sanna

Σχεδιασμός Φωτισμών: Μαρίνα Κόντα

Styling: Umberto Fiorilla

Βοηθός σκηνοθέτη: Λυδία Βη

Φωτογραφίες: Γιάννης Κατσαρής

Επικοινωνία: Απόστολος Λιάπης

Παραγωγή: MartinaReynolds, TheatreLabCompany

Ερμηνεία

Αναστασία Ρεβή

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 11-12 Νοεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, ομαδικό, ανέργων

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

«Το Φινιστρίνι»

του Βασίλη Ρίσβα

με τον Αντίνοο Αλμπάνη

σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη

18 κ 19 Νοεμβρίου/ Θέατρο Αυλαία

Η επιτυχία συνεχίζεται!

Μετά τις sold out παραστάσεις και στη Θεσσαλονίκη, το «Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη με τον Αντίνοο Αλμπάνη, επιστρέφει στο θέατρο Αυλαία, στις 18 και 19 Νοεμβρίου.

Πρόκειται για έναν από τους δημοφιλέστερους μονολόγους της περασμένης θεατρικής σεζόν, που αγαπήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς για την αφοπλιστική του αλήθεια και έδωσε στον Αντίνοο Αλμπάνη τη δυνατότητα να ερμηνεύσει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του.

Το «Φινιστρίνι» είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι το παράθυρο που κλείνουμε και σφραγίζουμε για να μην βλέπουμε και να μην ακούμε τι γίνεται έξω απ’ το «κελί» μας, γιατί αδυνατούμε να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την ανικανότητά μας να επικοινωνήσουμε με τους άλλους.

Έτσι διαλέγουμε να αποσυρθούμε στο μικρό προσωπικό μας σύμπαν και να κατηγορούμε για την ανεπάρκεια μας οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός απ’ τον πραγματικό υπεύθυνο, τον εαυτό μας.

Κι όταν επιτέλους έρχεται εκείνη η ευλογημένη στιγμή που αποφασίζουμε να ενεργοποιηθούμε, να ανοίξουμε το παράθυρο και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, συνειδητοποιούμε με πανικό ότι τίποτα εκεί έξω δεν είναι πια το ίδιο. Ο ήρωας του έργου εν τέλει κραυγάζει για βοήθεια. Το θέμα είναι, υπάρχει κάποιος να τον ακούσει; Κι αν τον ακούσει, θα βοηθήσει ή θα διπλοσφραγίσει και το δικό του παράθυρο;

Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον.

          Το Φινιστρίνι» συνεχίζει την πολύ πετυχημένη πορεία του για δεύτερη σεζόν στο «Από Μηχανής Θέατρο», στην Αθήνα.

Συντελεστές Παράστασης:

Κείμενο : Βασίλης Ρίσβας

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης

Σκηνικά κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Σχεδιασμός Γραφιστικών: Θωμάς Παπάζογλου

Παίζουν: Αντίνοος Αλμπάνης

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό :15€

Φοιτητικό/Ανέργων/ ΑμέΑ /Άνω των 65: 12 €

Ατέλεια: 5€

Πληροφορίες

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136 (πλατεία ΧΑΝΘ), τηλ.: 231 023 0013

Παραστάσεις: Δευτέρα 18 κα Τρίτη 19 Νοεμβρίου

Ώρα έναρξης: 21.00

Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου Αυλαία και στη viva.gr.

ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ

Black Humour

Κωμωδία του Λάκη Μιχαηλίδη

20-24 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Η παράσταση «Στην υγειά του μακαρίτη», με πολύ χιούμορ, έστω και μαύρο, μέσα από τέσσερις ιστορίες μας δείχνει τι επακολουθεί μετά το ταξίδι του εκλιπόντος. Η χηρεία, η κληρονομιά, το εμπόριο του πένθους και πολλά άλλα. Ο τίτλος του έργου λέει πολλά.

Στην μία ιστορία ο φίλος μας, επιχειρηματίας, κλέφτης, μιζαδόρος και κομπιναδόρος, ξέρει από το γιατρό ότι σύντομα θα πεθάνει, έχει μόνος του τον επικήδειο για να πέσει στα μαλακά. Τι γίνεται για παράδειγμα όταν, η χήρα είναι νέα και ωραία, και τα λεφτά που τις έχει αφήσει ο εκλιπόν είναι πολλά, πάρα πολλά, Ποιος χαμός γίνεται με τους συγγενείς στα κληρονομικά; Ένας άλλος φίλος μας όλη τη ζωή του το μόνο που έκανε να μαζεύει λεφτά. Από την τσιγκουνιά του δεν χάρηκε τίποτα εν ζωή. Για αυτό κι χήρα τώρα για να τα ευχαριστηθεί μετά θάνατον, χλιδάτη κηδεία του παραγγέλνει σε μπουτίκ κηδειών, φέρετρο με φινιστρίνι να μπαίνει λίγο φως, εκατό και πλέον Αλβανούς νοικιάζει να κουβαλάνε τα στεφάνια κι άλλα πολλά. Έτσι να χαρεί εκεί που πάει όσα δε χάρηκε εν ζωή. Μια άλλη ιστορία. Σαν νυχτώσει στα νεκροταφεία εταιρείες μαζεύουν τα στεφάνια, τα μαδάνε, τα ραντίζουν με αρώματα να μην μυρίζουνε λιβάνι και στα μπουζουκομάγαζα, κοινώς σκυλάδικα στους, τις αρτίστες τα πετάνε.

Όλα αυτά βέβαια με σεβασμό στα ιερά και όσια της παράδοσης μας. Το έργο είναι πάντα επίκαιρο, γιατί είναι πράγματα που τα ζούμε κάθε μέρα. Το εμπόριο του πένθους πολύ. Έχει πολύ γέλιο και δεν αφήνει πίκρα πουθενά.

Συντελεστές

Κείμενο:Λάκης Μιχαηλίδης

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Τζελέπης

Μουσική: Ζάκ Ιακωβίδης – Μιχάλης Μπότσιος

Στίχοι Τραγουδιού: Βασίλης Γιαβρής

Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Τζελέπης – Έλενα Τσεφαλά, στο ρόλο του κομπέρ σε δικά του κείμενα ο Βασίλης Γιαβρής

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 20-24 Νοεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

”Σχέσεις”

Πόθου – Πάθους – Πόνου

με τον Τάκη Χρυσικάκο

από 28 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο Αυλαία

«Ο έρωτας είναι η μόνη ελπίδα να μην ζήσουμε στην μοναξιά.

Είναι το Παραμύθιασμα».

Το Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ και ο Τάκης Χρυσικάκος, παρουσιάζουν, τις “Σχέσεις” / Πόθου – Πάθους – Πόνου”, του Διονύση Χαριτόπουλου. Πρεμιέρα 28 Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη!

Μια διαβολική ματιά στα ερωτικά μας.

Ένα απροσδόκητο εγκόλπιο των ερωτικών σχέσεων βγαλμένο όχι από θεωρίες, αλλά την ανθρώπινη παρατήρηση.

Περιγράφει και φωτίζει ωμά και απροκάλυπτα όσα μας βασανίζουν ή μας κάνουν να ονειρευόμαστε.

Από την επιλογή συντρόφου ως τον ερωτικό παράδεισο και τον χωρισμό. Τις διαφορετικές απαιτήσεις.

Τη συμβίωση, τη ζήλια, την απιστία, την υποκρισία, τους συμβιβασμούς τον χωρισμό.

Τίποτα δεν μένει κρυφό από την οξεία ματιά του συγγραφέα.

«Ο έρωτας είναι το Άγιο Δισκοπότηρο της Φύσης.

Κανείς άντρας δεν είναι «άντρας» αν δεν τον επιβεβαιώσει τουλάχιστον μία γυναίκα.

Ο αυνανισμός είναι κράκερ.

Το δοκιμαστήριο του έρωτα είναι η συμβίωση.

Άντρας μονογαμικός δεν υπάρχει· είναι αφύσικο. Ούτε γυναίκα.

Ζωή εκ του ασφαλούς δεν υπάρχει· ούτε έρωτας.

Η απιστία δεν είναι για σκότωμα.

Ο χωρισμός είναι ακρωτηριασμός».

Ο Τάκης Χρυσικάκος μετά την Αναφορά στον Γκρέκο του Ν. Καζαντζάκη για πέντε χρόνια και τα διηγήματα του Α. Παπαδιαμάντη με τίτλο Άνθος του Γιαλού για επτά χρόνια, το Αμάρτημα της Μητρός μου του Γ. Βιζυηνού, τον Καιρό των Χρυσανθέμων του Μάνου Ελευθερίου, καταπιάνεται με ένα σύγχρονο, τολμηρό έργο του Δ. Χαριτόπουλου για τις σχέσεις των δυο φύλων σε όλες τους τις εκφάνσεις, κάτι που εκτός παθολογικών περιπτώσεων, ζούμε η ζήσαμε όλοι.

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία – Μουσικές επιλογές: Τάκης Χρυσικακος

Συνεργάτης βοηθός σκηνοθέτης: Μπάμπης Σαριγιαννιδης

Εικαστικά: Σάββας Πασχαλιδης

Κίνηση: Κατερίνα Κικου

Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλίδης

Φωτογραφίες: Δημήτρης Αλεξιάδης

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 28 Νοεμβρίου – 8 Δεκεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη – Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 19:00

Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ 

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Story telling

Με τον Κωστή Ζαφειράκη

1-2 και 8-9 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

ΕΝΑΣ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ

Κρουαζιέρα, ω ναι. Αλλά πώς; Σαν ερωτευμένοι πιγκουίνοι στην Σαντορίνη ή καλύτερα, μια κρουαζιέρα στην άκρη του τρόμου;

Γιατί στο μυαλό του Κωστή η λέξη «κρουαζιέρα» είναι συνώνυμο του «τελευταίου ταξιδιού»; Γιατί οι γενναίοι πεθαίνουν δυο φορές; Πόσοι έχουν σκοτωθεί μέχρι σήμερα προσπαθώντας να βγάλουν μια σέλφι της προκοπής;

Όλα ξεκίνησαν στο Δημοτικό, από μια δασκάλα που είχε εμμονή με τον Κώστα Καρυωτάκη. Μια σειρά γεγονότων, ρεαλιστικών ή το εντελώς αντίθετο, γίνονται αφορμή για μια εξωφρενική εξομολόγηση τίγκα στο θρίλερ, την ψυχρολουσία, την ευαισθησία, την αθανασία, την συνουσία και το έντεχνο τραγούδι.

Μια νεκρή χελώνα στην Γερακινή, ένα πούλμαν που γλιστράει στον γκρεμό, αυτοκινητικά ατυχήματα σκέτη παρωδία, μια πέτρα που έπεσε από τον ουρανό, μια κηδεία σαν το «Πλοίο της Αγάπης», μια βραδιά ποίησης πληκτική μέχρι θανάτου, ένα τρικούβερτο Πάσχα στην Κρήτη, μια συνάντηση με τον Θεό σ’ ένα μοναστήρι στην Νάουσα και πολλές ακόμα ιστορίες από την κρύπτη…

Ο Κωστής Ζαφειράκης αφηγείται ιστορίες από το προσωπικό του ημερολόγιο. Δηλαδή, κάτι ανάμεσα στην «αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι», το «Twilight Zone» και το «Κill Bill» του Ταραντίνο.

Συντελεστές

Σενάριο: Εξωφρενικό

Σκηνοθεσία: Κωστής Ζαφειράκης

Παραγωγή: Υπερσύγχρονη

Κοστούμια: Εντυπωσιακά

Μουσική: Μποέμικη

Φωτογραφία: Εξαιρετική

Σχεδίαση παραγωγής: Απίθανη

Διανομή ρόλων: Ανάποδη

Πρωταγωνιστούν: Κωστής Ζαφειράκης

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 1-2 και 8-9  Νοεμβρίου – 8 Δεκεμβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 24:00

Εισιτήρια: 10€ Γενική είσοδος

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

Trailer παράστασης: εδώ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Διήμερο σεμινάριο Θεραπευτικής Ορθοφωνίας

Με την Κατερίνα Χιωτίνη

2 – 3 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Μετά το πρώτο σεμινάριο Θεραπευτικής Ορθοφωνίας τον Μάρτιο του 2018 η Κατερίνα Χιωτίνη επανέρχεται στο θέατρο Αυλαία.

Το σεμινάριο θα επικεντρωθεί στο public speaking και  τη σημασία των 7 ενεργειακών κέντρων του σώματος, στην παραγωγή του λόγου.

Με τον όρο Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου, εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και διορθώνουμε/ βελτιώνουμε κατά το δυνατόν πιθανές κακές φωνητικές συνήθειες.

Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία είναι οι εξής:

  1. Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από τις λέξεις.
  2. Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή. Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορίας.
  3. Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά του –σ) / Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ) / Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των φθόγγων)
  4. Βραχνάδα/ πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία. Συχνή βραχνάδα –χωρίς παθολογική αιτία, π.χ. φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της φωνής.

Η πλειοψηφία των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος, γεννημένο με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές) μεγαλώνοντας «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και κακοποίηση των φωνητικών χορδών.

Με τον όρο λοιπόν Θεραπευτική Ορθοφωνία εννοούμε την ολιστική προσέγγιση και την προσπάθεια αντιμετώπισης της αιτίας που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι μόνο το σύμπτωμα καθαυτό.

Με εξειδικευμένες ασκήσεις άρθρωσης, προφοράς και χρωματισμού της φωνής σε συνδυασμό με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμού και χαλάρωσης θα αποκτήσουμε όλα τα πρώτα απαραίτητα εφόδια για:

  • να μάθουμε να αναπνέουμε βαθιά και να χαλαρώνουμε αποτελεσματικά
  • να τοποθετούμε τη φωνή μας σωστά ώστε να μη βραχνιάζουμε όταν χρειάζεται να μιλήσουμε για ώρα δυνατά
  • να βελτιώσουμε το χρώμα της φωνής μας
  • να ξεπεράσουμε το φόβο ομιλίας σε ακροατήριο
  • να ανακτήσουμε την αυτοπεποίθηση μας και κατ’ επέκταση
  • να βελτιώσουμε την επικοινωνίας μας με τους άλλους.

Πρόγραμμα:

Το σεμινάριο Θεραπευτικής Ορθοφωνίας θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρες.

Παρεμβάλλεται διάλειμμα 20 λεπτών.

Πληροφορίες:

  • Το σεμινάριο είναι βιωματικό, για την καλύτερη διεξαγωγή του φορέστε άνετα ρούχα και καλτσάκια.
  • Συνολικό κόστος 50 ευρώ. Τακτοποίηση της εγγραφής δύο ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
  • Προαγορά Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή) / Τηλέφωνο: 2310 230013
  • Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Επικοινωνία: Ελευθερία Τέτουλα, 2310230013

Βιογραφικό σημείωμα συντονίστριας:

Η Κατερίνα Χιωτίνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη και αργότερα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Ακολούθησε διετές πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Κωνσταντίνα Μάτζαρη (Χορωδία της ΕΡΤ) και ετήσιο πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Γεωργία Μπαλαμπίνη (Αττικό Ωδείο). Το 2007 επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο δίμηνο σεμινάριο “Speech and Drama”στη σχολή American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης και το 2012 ολοκλήρωσε με επιτυχία εξάμηνο κύκλο θεωρίας του θεάτρου στο FreieUniversitat του Βερολίνου.

Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους και σε αρκετά τηλεοπτικά σήριαλ (Για την Άννα, Αστυνόμος Μπέκας, Αληθινοί Έρωτες, Εργαζόμενη Γυναίκα, Οι Βασιλιάδες κ.α.).

Έχει βραβευτεί με το Πρώτο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου για τις ταινίες μικρού μήκους «Ισόγειο» και «Το Άλμα» του Χάρη Σταθόπουλου. Είναι συνδημιουργός του Προγράμματος καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης για παιδιά «Το πώς και το Γατί» μαζί με τον αρχιτέκτονα Απόστολο Πάνο και την ψυχολόγο Ανδρομάχη Χιωτίνη. Ασχολήθηκε επίσης με την κοινωνικοποίηση μέσω του θεάτρου ενηλίκων με αναπηρίες σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό Ανθή Κουτσούπη.

Το 2014 πρωταγωνίστησε στον θεατρικό μονόλογο «Λίλια Μπρικ: μετά το τέλος της ιστορίας» σε συνσκηνοθεσία με την ηθοποιό- σκηνοθέτη Δήμητρα Σύρου. Το 2015 πρωταγωνίστησε στο ρόλο της Ιοκάστης στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι (Φεστιβάλ Αβινιόν, Γαλλία και θέατρο Αλκμήνη, Αθήνα). Από το 2014 συντονίζει κύκλους σεμιναρίων Ορθοφωνίας-Αγωγής του Λόγου και Δημόσιου Λόγου για παιδιά και ενήλικες. Το 2015 δίδαξε Ορθοφωνία στο Ελεύθερο Ωδείο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και εξελίσσει τη μέθοδο της Θεραπευτικής Ορθοφωνίας. Από το 2016 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.