TOP

“ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2021” : ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ…

Με φόντο την επιτυχία των παραστάσεων που προηγήθηκαν, και οι οποίες εισέπραξαν το θερμό χειροκρότημα των θεατών, συνεχίζονται σήμερα τα «Μερκούρεια 2021», που αποτελούν τη μεγάλη γιορτή του Θεάτρου και του Πολιτισμού, και η οποία διοργανώνεται επί 27 χρόνια στο δήμο Νεάπολης-Συκεών.

Προχθές, Σάββατο 21 Αυγούστου, παρουσιάστηκε η παραγωγή του Θεατρικού Εργαστηρίου «ΘΕΣΠΙΣ» του δήμου Νεάπολης-Συκεών, σε σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια του Γιώργου Κιουρτσίδη, με τις οκτώ ερασιτέχνες ηθοποιούς να καταχειροκροτούνται στο τέλος της παράστασης. Μια ημέρα νωρίτερα, ιδιαίτερη επιτυχία γνώρισε και η παράσταση του ΚΘΒΕ που παρουσίασε το «Ταξίδι  μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο΄Νηλ, που καθήλωσε τους θεατές επί 2,5 ώρες. 

«Η παράσταση αυτή του ‘‘ΘΕΣΠΙΣ’’, όπως και η προηγούμενη της Κεντρικής Σκηνής των Συκεών, απέδειξε την ποιοτική δουλειά που γίνεται σε βάθος στο δήμο μας. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές για τις υψηλού επιπέδου θεατρικές παραστάσεις, οι οποίες είναι εφάμιλλες των μεγάλων επαγγελματικών θιάσων και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτές», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, καλώντας τους φίλους του Θεάτρου να παρακολουθήσουν και το υπόλοιπο πρόγραμμα των «Μερκουρείων» και να απολαύσουν τις παραστάσεις των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

INFO:

Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»

Καρόλου Κουν 13, Συκιές

Τηλ.: 2310.631305

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 9:00 μ.μ.

Το πρόγραμμα

Τα «Μερκούρεια 2021» συνεχίζονται σήμερα με το έργο «Ειδικές Περιστάσεις» του Μπέρναρντ Σλέηντ, που παρουσιάζει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, και ακολουθούν αύριο το έργο «Υλικό Καποδίστριας» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας / ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης και μεθαύριο οι «Βάκχες» του Ευριπίδη από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων / Εταιρεία Τέχνης  «ARS AETERNA». Αναλυτικά:

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης 

► «Ειδικές Περιστάσεις» του Μπέρναρντ Σλέηντ

Μετάφραση: Δανάη Σταματοπούλου

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μυριανθόπουλος

Σκηνικά: David Negrin

Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου

Μουσική: Γιώργος Μυλωνάς

Φωτισμοί: Αργύρης Θέος

ΠΑΙΖΟΥΝ: Μαριάννα Τουμασάτου, Θύμιος Κούκιος

ΤΟ ΕΡΓΟ: Το «Ειδικές Περιστάσεις» πραγματεύεται τις συναντήσεις ενός διαζευγμένου ζευγαριού, στις οποίες προκύπτει το ζήτημα για το αν υπάρχει φιλία μετά το διαζύγιο.

Η Έιμι και ο Μάικλ Ράσκιν ήταν παντρεμένοι για 15 χρόνια και έχουν τρία παιδιά. Το έργο ξεκινά με ένα πάρτι εορτασμού της 15ης επετείου γάμου τους μαζί με το διαζύγιό τους. Μετά, ο καθένας παίρνει το δρόμο του ενώ σε «ειδικές περιστάσεις» -γάμους, βαφτίσια, κηδείες, τελετές αποφοίτησης, γιορτές- οι δυο τους συναντιούνται ξανά και ξανά και συζητούν πράγματα που αφορούν τη σχέση τους, την εικόνα που έχουν ο ένας για τον άλλον, προσωπικές συνειδητοποιήσεις και  αποκαλύψεις. Οι συναντήσεις απλώνονται σε βάθος χρόνου. Οι ισορροπίες είναι λεπτές και μέσα από αυτές οι δυο τους προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους, αφού αυτά που τους ενώνουν παραμένουν σταθερά παρόλα αυτά που τους χωρίζουν. Είναι δύο άνθρωποι που έμαθαν και συνήθισαν να έχουν ο ένας τον άλλον και τώρα θα πρέπει να δουν τη ζωή διαφορετικά.

Με έναν έρωτα που πάλιωσε στις βαλίτσες τους, λοιπόν, και με την ψεύτικη υπόσχεση που δίνουμε όλοι «θα παραμείνουμε φίλοι», χωρίζουν τους δρόμους τους και προσπαθούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Μπορούν, όμως, δύο άνθρωποι που ερωτεύτηκαν, αγαπήθηκαν, παντρεύτηκαν και μοιράστηκαν μαζί μια ζωή να παραμείνουν φίλοι μετά το διαζύγιό τους;

Δέκα χρόνια μετά θα επανεξετάσουν το ερώτημα και ίσως συμφωνήσουν ότι «εκτιμάς κάτι μόνο όταν το χάνεις».

ΤΡΙΤΗ 24  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης ► «Υλικό Καποδίστριας»

Επί τη ευκαιρία του Εορτασμού των 200 Χρόνων από την Επανάσταση του 1821

Επιλογή Κειμένων, Θεατρική προσαρμογή: Γιάννης Μαργαρίτης 

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μαργαρίτης 

Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Οικονομάκης 

Σκηνικό-Κοστούμια: Δημήτρης Κακριδάς 

Βίντεο: Γιάννης Ντουσιόπουλος 

ΠΑΙΖΟΥΝ: Νίκος Ορφανός, Χρυσάνθη Δούζη, Δημήτρης Καλαντζής, Γιώργος Τσαπόγας, Άρης Τσαμπαλίκας, Γιάννης Μαργαρίτης.

ΤΟ ΕΡΓΟ:  Μια μουσική παράσταση έκπληξη, που θα συνδυάσει τον ιστορικό στοχασμό με την προοπτική και το κοίταγμα στο μέλλον. Πώς ξεκίνησε το νέο Ελληνικό Κράτος; Πώς φθάσαμε μέχρι εδώ; Τί ονειρευόμαστε για το μέλλον;

Μέσα σε έναν, ιδιαίτερης ματιάς, εικαστικό χώρο, πέντε ηθοποιοί και ένας σκηνοθέτης, έχοντας στα χέρια τους ένα μεγάλου όγκου ιστορικό υλικό δημιουργούν, μια παράσταση για έναν μεγάλο έρωτα, μια μεγάλη θυσία και μια μεγάλη προδοσία.

Βιέννη, Αγία Πετρούπολη, Οδησσός, Ναύπλιο, κάποιες από τις πόλεις που μας ταξιδεύει η παράσταση. Καποδίστριας, Ρωξάντρα Στούρτζα, Τσάρος Αλέξανδρος, Μέτερνιχ, Κολοκοτρώνης, Μιαούλης, μερικά από τα πρόσωπα που εμπλέκονται στον αφηγηματικό ιστό της.

Η παράσταση αρχίζει με τον αποχαιρετισμό της Ρωξάντρας Στούρτζα προς τον Ιωάννη Καποδίστρια όταν αυτός φεύγει για να αναλάβει τη θέση τού πρώτου κυβερνήτη του νέου ελληνικού κράτους. Ακολουθούν πολλά επεισόδια από τα τελευταία χρόνια της ζωής του, το ορφανοτροφείο της Αίγινας, η επανάσταση της Ύδρας και των Μανιατών εναντίον του, η κατάληψη του στόλου από τον Μιαούλη, η ανατίναξη του στόλου, η σχέση με τον Κολοκοτρώνη, κ.ά. Με την τεχνική του φλας-μπακ βλέπουμε επεισόδια από το πρώτο ταξίδι στην Αγία Πετρούπολη και τη συνάντησή του με τον Τσάρο, τη δημιουργία του συντάγματος της Ελβετίας, το συνέδριο της Βιέννης, μια σημαδιακή συνάντηση με την Ρωξάντρα, τη σχέση του με τον Γκαίτε και το έργο τελειώνει με τη δολοφονία του από τους Μαυρομιχαλαίους και τον σπαραχτικό τελικό αποχαιρετισμό της Ρωξάντρας.  Σημαντικό ρόλο στην παράσταση παίζουν οι «παραβάσεις» όπου ηθοποιοί και σκηνοθέτης εμπλέκουν τους θεατές σε έναν προβληματισμό σχετικό με την πορεία και το όνειρο του Ιωάννη Καποδίστρια. 

ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων 

Εταιρεία Τέχνης  «ARS AETERNA»

► «Βάκχες» του Ευριπίδη

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη

Σκηνικά-Κοστούμια: Λουκία Μινέτου

Μουσική σύνθεση-διδασκαλία: ΘΡΑΞ-PUNKS

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Κινησιολογία: Ανδρονίκη Μαραθάκη

Δραματουργία: Μάνος Λαμπράκης

Βοηθός σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα

ΠΑΙΖΟΥΝ: Άκης Σακελλαρίου (Διόνυσος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Πενθέας), Ιωάννα Παππά (Τειρεσίας), Δημήτρης Πετρόπουλος (Κάδμος), Κωνσταντίνα Τάκαλου (Αγαύη), Ασπιώτης Κωνσταντίνος (Αγγελιοφόρος)

ΧΟΡΟΣ (αλφαβητικά): Ιουλία Γεωργίου, Θάλεια Γρίβα, Σμαράγδα Κάκκινου, Σοφία Κουλέρα, Ελένη Μολέσκη,  Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Στεργίου, Ιωάννα Τζίκα.

ΤΟ ΕΡΓΟ: Στις ΒΑΚΧΕΣ, ο Θεός Διόνυσος είναι ο πρωταγωνιστής. Ο γνωστός αγαθός Θεός του κρασιού, της μέθης και του Θεάτρου «ενδύεται» το αρχέγονο και αινιγματικό του πρόσωπο, που είναι εξαιρετικά σύνθετο και σκοτεινό.

Διόνυσος σημαίνει δύο φορές γεννημένος. Είναι γιος του Δία και της Σεμέλης. Ο μύθος λέει πως, ενώ τον γεννούσε πρόωρα  η μάνα του, ο Δίας τον διέσωσε φτιάχνοντας στο μηρό του μια δεύτερη μήτρα και τον έστειλε να δει το φως στη μακρινή Ασία. Οι ΒΑΚΧΕΣ γράφτηκαν το 406-405 π.Χ. ενώ ο Ευριπίδης βρισκόταν αυτοεξόριστος στο παλάτι του Αρχέλαου στη Μακεδονία. 

Η υπόθεση: Ο Διόνυσος καταφθάνει στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του, έχοντας μαζί του τις πιστές του ακολούθους, για να επιβάλει τη δική του Θρησκεία και  να τιμωρήσει όλους όσοι είναι εμπόδιο στο δρόμο του, τολμώντας να τον αμφισβητήσουν. Διαβρώνει ακόμα και την ιερή σχέση μάνας-γιού, εμφυσώντας τη θεϊκή του Μανία στις γυναίκες της Θήβας. Με τη βίαιη επιβολή της νέας θρησκείας, επιφέρεται η  ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών . Οι εναπομείναντες ήρωες της τραγωδίας αναγκάζονται  να πάρουν το δρόμο της εξορίας.

Ύβρις-Τιμωρία-Κάθαρση: Ο Ευριπίδης συνθέτει τις ΒΑΚΧΕΣ, μία εμφανώς τελετουργική μιμητική διαδικασία, όπου χρησιμοποιούνται όλα τα μέσα της Θεατρικής πράξης: μεταμόρφωση, παρενδυσία, δραματική ειρωνεία, ελευθεριότητα, ακραίες συμπεριφορές, αφήγηση, αθέατες εγκληματικές πράξεις, κ.ά. Μέσα από  μια ποικιλία ρυθμών, ήχων, συγκρούσεων και γεγονότων εντός και εκτός σκηνής, βιώνουμε την ένθεη τρέλα που έχει καταλάβει τις γυναίκες της Θήβας, τον σπαραγμό ζώων και ανθρώπων και τη διαταραχή της φύσης που συναινεί στην αγριότητα των πράξεων των κοινών θνητών. Οι άνθρωποι γίνονται αγέλη που θα κατασπαράξει τα ίδια της τα παιδιά, όταν διαταραχθεί η ισορροπία της κυρίαρχης Θεάς Φύσης, από την αλόγιστη συμπεριφορά τους. Ο ισχυρός εκρηκτικός μηχανισμός του Δραματουργού απαντά στην Ύβρη με Τιμωρία, αποδίδει Δικαιοσύνη και οδηγεί στην Κάθαρση.