“Ο ΚΗΠΟΣ” ΤΟΥ Bruce Gooch…ΠΑΕΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ!
Πόσο βαθιά μπορεί να είναι η ανάγκη του ανθρώπου για αγάπη, για συντροφικότητα, για πλήρη αποδοχή; Μπορούν δύο φαινομενικά αντίθετες προσωπικότητες να βρουν ο ένας στον άλλο το πρόσωπο που έψαχναν σε όλη τους τη ζωή;
Τις απαντήσεις δίνουν επί σκηνής ,ο Στέλιος Μάινας και η Κάτια Σπερελάκη. Το έργο του Αμερικανού ηθοποιού και συγγραφέα Μπρούς Γκουτς, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, μιλάει για μνήμες και εμπειρίες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του καθενός.
Η παράσταση, που θυμίζει στους θεατές με τον πιο συγκινητικό τρόπο τη δύναμη της αγάπης, μετά την πολύ πετυχημένη πορεία της στο «Από Μηχανής Θέατρο», συνεχίστηκε στη Θεσσαλονίκη, στα θέατρα Αυλαία και Αμαλία και σε πόλεις της Μακεδονίας λίγο πριν την έλευση του κορονοϊού, (Καβάλα, Κατερίνη, Δράμα, Κομοτηνή), και συνεχίζει αυτό το καλοκαίρι, ξεκινώντας από τον Βόλο στις 7 Ιουλίου, δίνοντας παρουσία στις περισσότερες πόλεις και νησιά της πατρίδας μας.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ο Μπρους Γκουτς μεγάλωσε σε ένα μικρό αγρόκτημα στην ̈Παλούζ”, στην ίδια περιοχή της Βορειοδυτικής Ακτής των ΗΠΑ όπου οι Ινδιάνοι ̈Νε Περς ̈, που σημαίνει ̈Τρύπια Μύτη ̈, εξέτρεφαν τα πιτσιλωτά αμερικανικά άλογα Απαλούζα. Είχε την τύχη να υιοθετηθεί από αρκετά άλογα Απαλούζα και από σκληρά εργαζόμενα σκυλιά στη ζωή του. Τώρα είναι στην Ελλάδα παίζοντας σε έργα που έγραψε. Ενδιάμεσα, έπαιξε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όλη τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων τριάνττριών έργων του Σαίξπηρ, αλλά ποτέ τον Άμλετ, πράγμα για το οποίο θλίβεται βαθύτατα. Εκτός Βόρειας Αμερικής, έχει δουλέψει ως ηθοποιός στην Φινλανδία, στην Αγγλία, στο Μεξικό και τώρα στην Ελλάδα, αυτή τη μεγάλη χώρα όπου στην αρχαιότητα ζωγράφιζαν πιτσιλωτά άλογα πανομοιότυπα με τα Απαλούζα του, κι έτσι έκλεισε ο κύκλος. Είναι μεγάλη του τιμή να μιλάει πάνω σε μια σκηνή στην Ελλάδα, όπου αυτό εφευρέθηκε. Είχε μια μέτρια καριέρα στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση παίζοντας φρικιά, σαλεμένους και σκουλήκια, γοητευτικούς τοκογλύφους και εφημέριους, ύποπτους δικηγόρους και κάθε πιθανό και απίθανο είδος μπάτσου.
Ως συγγραφέας, είχε την τύχη να μπορεί να συνεχίσει να προσπαθεί. Τα έργα του έχουν παιχτεί στις ίδιες χώρες στις οποίες έχει δουλέψει ως ηθοποιός. ̈Για ένα αγροτόπαιδο το να βρίσκεται εδώ στην Αθήνα όπου ανεβάζονται τα έργα του, είναι πέρα από κάθε όνειρο που είχα ποτέ ̈. Σ ́ ευχαριστώ, Αθήνα.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Μπάρι, βετεράνος του Βιετνάμ και οικοδόμος τώρα στο επάγγελμα, αναρρώνει μετά από εγχείρηση στο γόνατό του όταν ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι του η Λουίζ.
Καθώς πρέπει, άψογη επαγγελματίας και με ποιητικές ανησυχίες, έχει προσληφθεί από τον ανιψιό της πρώην γυναίκας του Μπάρι για να τον φροντίζει.
Ο άξεστος χαρακτήρας του την τρέπει σε άτακτη φυγή όμως η συνέχεια τούτης της γνωριμίας κάθε άλλο παρά αναμενόμενη αποδεικνύεται. Ο Μπάρι δείχνει αποφασισμένος να γίνει καλύτερος άνθρωπος ενώ η Λουίζ, στο πρόσωπο του, θα αναζητήσει απεγνωσμένα τη βοήθεια.
Δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσουν είναι μεγάλη.
Σημείωμα σκηνοθέτη
«Στην «ξηρή» ζωή των δύο ηρώων, ο Κήπος είναι μία όαση. Εκεί θα συναντηθούν, εκεί θα προσπαθήσουν να αρθρώσουν μια κοινή γλώσσα, εκεί θα αναζητήσουν ρωγμές για να εισχωρήσουν και να τολμήσουν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν.
Παρά τις αντιθέσεις τους. Παρά τις αποτυχίες που κουβαλάνε. Παρά το δισταγμό. Ο Κήπος μετατρέπεται σε έναν τόπο διαπραγμάτευσης με τον άλλο, προπαντός όμως με τον ίδιο τους τον εαυτό. Η απόφαση, κόντρα στις συνθήκες, να χαράξουν μια κοινή διαδρομή, είναι άλλοτε ανακουφιστική άλλοτε επώδυνη, πάντα όμως γενναία.
Κι ακόμα κι αν δεν ξέρουμε πόσο γερή είναι αυτή η γέφυρα συνάντησης που επιθυμούν να χτίσουν μαζί, το γεγονός ότι το προσπαθούν, έχει για μένα κάτι το μεγαλειώδες.»
Δημήτρης Μυλωνάς
Ο «Κήπος» (Tangled Garden) είναι το τελευταίο έργο του Μπρους Γκoτς, σημαντικού ηθοποιού και συγγραφέα με επιτυχίες σε πολυάριθμες παραγωγές σε Η.Π.Α και Καναδά και ιδρυτικού μέλους της Εταιρείας Θεάτρου New Fangled Stages η οποία εδρεύει στο Τορόντο. Το Από Μηχανής Θέατρο σε συνεργασία με την New Fangled Stages παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα τον Κήπο (Tangled Garden), στην αγγλική γλώσσα, με υπέρτιτλους, καθως και το έργο του Trashman’s Dilemma, υπό την αιγίδα της ΚΑΝΑΔΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ στην Αθήνα.
Συντελεστές:
Κείμενο: Bruce Gooch
Μετάφραση: Κάτια Σπερελάκη
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Λήδα Σπερελάκη – Αγγελική Αθανασιάδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
B΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Xρήστος Καρανικόλας
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ «Ο ΚΗΠΟΣ»
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020
15/7 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
16/7 ΗΡΑΚΛΕΙΟ
17/7 ΧΑΝΙΑ
18/7 ΡΕΘΥΜΝΟ
19/7
20/7
21/7 ΣΑΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ
22/7 ΣΑΜΟΣ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ
23/7 ΧΙΟΣ
24/7
25/7 ΜΥΤΙΛΗΝΗ
26/7
27/7
28/7 ΣΠΕΤΣΕΣ
29/7 ΤΡΙΠΟΛΗ
30/7 ΚΑΛΑΜΑΤΑ
31/7 ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
1/8 ΛΗΞΟΥΡΙ
2/8
3/8
4/8 ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ
5/8 ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
6/8 ΜΗΛΟΣ
7/8 ΙΟΣ
8/8
9/8
10/8 ΑΙΓΙΝΑ
11/8 ΧΑΛΚΙΔΑ
12/8 ΛΑΜΙΑ
13/8
14/8
15/8
16/8
17/8
18/8 ΛΕΡΟΣ
19/8 ΚΑΛΥΜΝΟΣ
20/8 ΡΟΔΟΣ
21/8
22/8
23/8 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
24/8 ΠΕΡΑΜΑ
25/8
26/8
27/8
28/8
29/8
30/8
31/8
1/9
2/9
3/9
4/9
5/9
6/9
7/9 ΠΑΠΑΓΟΥ
8/9 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
9/9
10/9
11/9
12/9
13/9
14/9 ΒΕΑΚΕΙΟ