TOP

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΠΑΛΑΝΓΚΙ-PERFORMATIVE ARCHIVE-UBUMATERIAL-ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ INSTAGRAM

Βασισμένο στον Βασιλιά Υμπύ του Alfred Jarry

Τρεις ηθοποιοί-αφηγητές, απομονωμένοι λόγω τη καραντίνας, προσεγγίζουν τον Βασιλιά Υμπύ του Alfred Jarry. Πώς μπορεί να γίνει πρόβα μέσω κάμερας; Πώς είναι δυνατόν να προσεγγίσεις έναν ρόλο με ό,τι διαθέτεις στο σπίτι; Τι σημαίνει η επιβεβλημένη απόσταση μεταξύ των μελών του θιάσου και υπάρχει περίπτωση να ξεπεραστεί μέσω του zoom;

Αυτά και άλλα ερωτήματα επιχειρεί να προσεγγίσει η καινούργια παραγωγή της θεατρικής ομάδας ΠΑΠΑΛΑΝΓΚΙ, UBUmaterial. Από το δρόμο, τα σχολεία και τις φυλακές, στο Instagram και στον κόσμο, η ομάδα ΠΑΠΑΛΑΝΓΚΙ και με το UBUmaterial συνεχίζει να αναζητά  μια νέα αντίληψη στην προσέγγιση του κοινού, όπου κι αν αυτό βρίσκεται.   

Ακολουθείστε το UBUmaterial στο Instagram: @ubumaterial

Το UBUmaterial κινείται πέρα από τις λογικές του live (ή όχι live) streaming, τόσο διαδεδομένες στην καραντίνα, όπου επιχειρείται να «χωρέσει» το παραδοσιακό θέατρο μέσα στα στενά όρια της οθόνης. Εδώ, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τα νέα μέσα ως αυτό που πραγματικά είναι: ένας δίαυλος κυρίως πληροφοριών, που διατρέχουν τον πλανήτη, συνδέουν ανθρώπους, επηρεάζουν αποφάσεις και γεννούν ερωτήματα. Έτσι, συγκροτήσαμε ένα επιτελεστικό αρχείο (performative archive), που θα δημοσιεύεται σε «posts», κάποιες φορές θα εκπέμπει ζωντανά ή θα επιζητάει την αλληλεπίδραση με το κοινό, αλλά, σε κάθε περίπτωση, θα παραμένει για πάντα ορατό και προς χρήση στην μεγαλύτερη αποθήκη οπτικών πληροφοριών του κόσμου, το instagram: ένα υλικό από τις πρόβες και όχι μόνο, ανοιχτό σε ερμηνείες, επανερμηνείες, προσεγγίσεις και αναλύσεις, ώστε, τελικά, να είναι σε θέση ο καθένας να συγκροτήσει τον δικό του Υμπύ· ή, γιατί όχι, απλώς ένα υλικό που θα διασκεδάσει κάποιους από την ανία της καραντίνας.

Είναι αυτό θέατρο, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος; Πιθανόν. Όταν το 1896, η πρώτη, μία και μοναδική, παράσταση του έργου κατέβαινε κακήν κακώς στο Théâtre de l’ Œuvre, σήμαινε ταυτοχρόνως και η ώρα του μοντερνισμού στο θέατρο. Έτσι, ποιος μπορεί να ξέρει ποια(ες) μορφή(ες) θα πάρει το θέατρο μέσα και μετά από αυτά τεράστια «σκατρά» που ζούμε.  

Τάσος Αγγελόπουλος

Μετάφραση: Ζωή Σαμαρά.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Διδασκάλου-Τάσος Αγγελόπουλος.

Δραματουργός: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου.

Δραματουργός ψηφιακών μέσων: Χριστίνα Παπαγιαννούλη.

Σκηνογραφική & ενδυματολογική επιμέλεια: Ματίνα Μέγκλα.

Γραφικά-Υποτιτλισμός: Χρήστος Τσαβλίδης.

Performers: Δημήτρης Καπετάνιος, Δημήτρης Λώλης, Λιάνα Ταουσιάνη.

Η παραγωγή επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.