ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΚΟΥΡΤΟΓΛΟΥ: “Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ”
Συνέντευξη: Αγγελική Κερπιτσοπούλου
Ο Χρήστος Κούρτογλου είναι ένας νέος τραγουδοποιός, μουσικοσυνθέτης και ηθοποιός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βέροια, μα τον κέρδισε η Αθήνα.
Τι να περιμένουμε από τον μυστηριώδη πλανήτη Ουρανό;
Λέω να δώσουμε στον μυστήριο και μακρινό πλανήτη Ουρανό την ευκαιρία να μας βοηθήσει να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας και να τον αφήσουμε να μας ταξιδέψει στις διαθέσεις του! Χορός, μπαλάντες, διαφυγές, συναισθηματικές κορυφώσεις, προβληματισμοί και όνειρα, όλα χωράνε στον φαινομενικά κρύο και ξένο πλανήτη Ουρανό (μου)!
Μουσική , στίχοι συνήθως δικοί σου. Πόσο δύσκολο και συνάμα απαιτητικό είναι όλο αυτό;
Είναι απαιτητικό και είμαι κι εγώ αρκετά απαιτητικός από τον εαυτό μου, για αυτό και το άλμπουμ αποτελείται από 7 τραγούδια και όχι παραπάνω. Είμαι πολύ προσεκτικός με την μουσική αλλά με τον στίχο ένα τσικ περισσότερο. Θεωρώ ότι ο ελληνικός σύγχρονος στίχος είναι πολύ δύσκολος, ιδίως στην ποπ μουσική. Προσέχεις οι λέξεις να μην είναι ούτε πολύ βαριές μα ούτε και πολύ “απλές”. Ψάχνεις, ας πούμε, έναν τρόπο, μια ισορροπία μεταξύ αμεσότητας και καθημερινότητας του λόγου για την μετάδοση σύνθετων νοημάτων.
Όμως, μου αρέσει πολύ και δεν θα ήθελα να είναι πιο εύκολη η διαδικασία. Δίνει μια έξτρα μαγεία στη διαδικασία της δημιουργίας!
Ποια είναι η πρακτικότητα ενός νέου ανερχόμενου μουσικού στον Πλανήτη Γη την εποχή μας;
Σε κάθε εποχή θα χρειάζονται νέοι καλλιτέχνες να προσπαθούν να δώσουν φωνή στους προβληματισμούς και τις ανησυχίες της κάθε γενιάς. Ο κόσμος εξελίσσεται και μαζί του και οι τέχνες.
Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με την μουσική, θυμάσαι τα πρώτα ερεθίσματα;
Τα πρώτα μου συνειδητά ερεθίσματα ήταν παιδικές σειρές τις Disney. Μάθαινα απ’ έξω τα τραγούδια τους και ήμουν αυτό το ενοχλητικό παιδάκι που δε σταματάει να τραγουδάει και να χορεύει. Σπόιλερ αλέρτ: ακόμα είμαι!
Αν σου ζητούσαν να ξεχωρίσεις ένα και μόνο άλμπουμ το οποίο σε συγκλόνισε ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;
Νομίζω θα πω τον Μεγάλο Ερωτικό του Μάνου Χατζιδάκι. Είναι όλα φτιαγμένα με τόση προσοχή και ευθραυστότητα που με συγκινεί κάθε φορά. Όταν τον άκουσα πρώτη φορά ολόκληρο, ήμουν στην δραματική σχολή και ό,τι πρότζεκτ είχαμε να ετοιμάσουμε ή όποιον ρόλο έπρεπε να μελετήσουμε, τα συσχέτιζα όλα με αυτό το άλμπουμ. Έχω μια αδυναμία στο “Κραταιά Ως Θάνατος Αγάπη” και στο μυαλό μου το τραγουδάνε ο Ορφέας και η Ευρυδίκη καθώς ανεβαίνουν απ’ τον Άδη.
Υπάρχει χώρος στην Ελλάδα για νέους δημιουργούς και κοινό κατάλληλα προετοιμασμένο;
Η σκληρή αλήθεια είναι πως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για τους νέους δημιουργούς. Ο κόσμος γρήγορα ξεφεύγει από αυτό που ήδη ξέρει. Επίσης, το κοινό λαμβάνει, πλέον, άπειρα ερεθίσματα και έχει εκπαιδευτεί πολύ, πράγμα που το καθιστά πιο απαιτητικό. Δεν ξέρω βέβαια, κατά πόσο το κοινό πρέπει να είναι πάντα “διαβασμένο”. Η τέχνη χρειάζεται πολλές φορές να την αντιμετωπίζεις με αθωότητα και να αφήνεσαι στο τί -αισθάνεσαι ότι- έχει να σου προτείνει. Πρώτα να αισθανόμαστε και μετά να αναλύουμε. Είμαι αισιόδοξος, όμως, πως ό,τι γίνεται με αγάπη και ειλικρίνεια θα βρει τον τρόπο να ριζώσει, να φυτρώσει και να ανθίσει.
Τι να περιμένουμε στο μέλλον; Κάτι το οποίο ήδη σκέφτεσαι;
Πολλή μουσική, λάιβ και ίσως μια επιστροφή στον θεατρικό μου εαυτό. Προς το παρόν εστιάζουμε στην προετοιμασία της παρουσίασης του άλμπουμ που θα γίνει γύρω στον Μάρτιο του ’25.
Συνέντευξη:Αγγελική Κερπιτσοπούλου
Η Αγγελική Κερπιτσοπούλου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Θεωρητικός & Ιστορικός της τέχνης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας και το πρώτο μεταπτυχιακό της στην Ψηφιακή Κουλτούρα & Νέα Μέσα στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης.
Πρόσφατα απέκτησε το δεύτερο Μεταπτυχιακο της Δίπλωμα στη Μουσειολογία & Διαχείριση Πολιτισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι τόσο η κοινωνική αλλαγή μέσα από την τέχνη, όσο και αλληλεπίδραση των νέων τεχνολογιών σε αυτή και στο Νέο Μουσείο.
Ακολουθήστε μας
Καθώς και κανάλι στο youtube: : https://www.youtube.com/@thessculture-b4p με ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις αλλά και ποικίλα αφιερώματα.