TOP

ΑΥΛΑΙΑ | Προγραμμα Οκτωβριου

«ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ» ΤΟΥ J.M. BARRIE ΣΕ ΔΙΑΣΚΕΥΗ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΔΑΜΗ ΑΠΟ 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα…»

Πρόκειται για μια σύγχρονη, δυναμική, μαγευτική, φανταστική παραγωγή του διαχρονικού αριστουργήματος του J.M. Barrie, που μας οδηγεί σε μια Χώρα του Ποτέ που θα μπορούσε να είναι καλά κρυμμένη στην καθημερινότητα των παιδιών της πόλης και κρύβει την έγνοια και την ανησυχία του παιχνιδιού καθώς το παιδί μεγαλώνει.

Η Χώρα του Ποτέ  είναι το Τώρα.

Μια αναταραχή μαγείας, φαντασίας και μουσικής. Ο Πήτερ Παν είναι το αγόρι που φοβάται να μεγαλώσει. Τα Χαμένα Παιδιά, θα μπορούσαν να είναι τα σημερινά ασυνόδευτα παιδιά που αναζητούν τους πρόσφυγες γονείς τους. Ζουν στη Χώρα του Ποτέ που είναι ένας ερειπωμένος χώρος. Τα παιδιά αναγκάζονται να σκουπίζουν, να συντηρούνται μόνα τους, αλλά κρατούν και τα παιχνίδια τους και παίζουν με τα καροτσάκια τους, απομεινάρια της παιδικής τους ηλικίας. Η Τάιγκερ Λίλη, μια άγρια Ινδιάνα, περιβάλλεται από τους Ινδιάνους της φυλής της και μας θυμίζει τη ζωή την αθώα και την επαφή με τη φύση. Και αυτός ο Χουκ είναι μια πολύ τρομακτική δημιουργία που δεν σκέφτεται τίποτα άλλο από την εκδίκηση. Μόνος, χωρίς αγάπη, οδεύει προς το φόβο του, τον Κροκόδειλο, με αξιοθαύμαστο σθένος.

Οι γονείς Ντάρλιγκ καθώς στο τέλος «αγκαλιάζουν» τα Χαμένα Παιδιά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε μια αναφορά για τη σύγχρονη μετανάστευση.

Ένα έργο που μιλάει κυρίως για την αγάπη και την αμέριστη μέριμνα προς τα παιδιά, αλλά ακόμη θίγει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την απώλεια, την εγκατάλειψη, τον παιδικό πόνο και τις δυσκολίες της ενηλικίωσης.

Αυτή η παράσταση δεν είναι απλώς μια μεγάλη περιπέτεια – είναι η ίδια η ζωή.

Συντελεστές:

Διασκευή –Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης

Σκηνικά –κοστούμια: μαγικές σβούρες

Κίνηση: Χριστίνα Σουγιουλτζή-Αντιγόνη Λινάρδου (ομάδα Κι όμως κινείται)

Ενορχήστρωση: Γιώργος Κωνσταντινίδης

Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Αδάμης

Διδασκαλία τραγουδιών: Ιωάννα Εμμανουήλ

Μάσκες – Κατασκευές: Ιφιγένεια Κωφού

Φωτισμοί: Κυριάκος Αλεξιάδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Ράπαντα

Επικοινωνία: Ελευθερία Τέτουλα

Παραγωγή: Γίνονται Έργα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Αλεξανδρίδου, Βασίλης Βασιλείου, Αλκιβιάδης Γκόσιος, Ξένια Δέλλιου, Αλεξάνδρα Κασιούμη, Γιώργος Μπινιάρης, Κωνσταντίνος Πετρίδης, Κορνηλία Προκοπίου

Ο «Πήτερ Παν» απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Έναρξη παραστάσεων: 22 Σεπτεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Κυριακή στις 11:30 π.μ.

Διάρκεια: 80 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, 7€ ομαδικό (15+ άτομα) / προπώληση: 10€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων

Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

-καθημερινά παραστάσεις για σχολεία-

 FOOTBALL
το παιχνιδι της ανθρωποτητας
του Θαναση Τριαριδη
4 – 6 Οκτωβριου στις 21:00
Στο Θεατρο Αυλαια

ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ Φ. ΣΗΦΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ

Το FOOTBALL (2017) μαζί με το LEOPOLD (2017) και το HIV (2018) συγκροτούν μια άτυπη πολιτική τριλογία. Η βασική θέση αυτής της τριλογίας είναι πως οι παντοτινοί ένοχοι είμαστε οι θεατές – και πως ήρθε η ώρα να πληρώσουμε κάποιο τίμημα. Η ανάγκη του συγγραφέα να γράψει αυτά τα έργα, γεννήθηκε μετά από τα ταξίδια του στην Αφρική θέλοντας να μιλήσει για τα ταξίδια των “χορτάτων” στην “πεινασμένη” Αφρική.

Το FOOTBALL είναι μια «σκληρή ματωμένη κωμωδία», ένας καυστικός μονόλογος με πολύ χιούμορ, που αναλύει την ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου, ξεκινώντας από το 1500 μ.Χ.

Βασικός άξονας του έργου είναι ότι ο τέταρτος τοίχος δεν υπάρχει και έτσι ο ηθοποιός επικοινωνεί ευθέως με τους θεατές. Πρόκειται για ένα έργο που ήρθε να μας αφυπνίσει, να μας «μετακινήσει» από την ασφάλεια της «καρέκλας» (ως κοινό) και να μας φέρει αντιμέτωπους με τις ευθύνες μας σε σχέση με την πορεία της ανθρωπότητας.

Παρακολουθούμε λοιπόν τον «Φ.» που υποδύεται ο Σήφης Πολυζωίδης, ένα σύγχρονο άνθρωπο-φίλαθλο-οπαδό, να παραθέτει ερωτήματα για το παρελθόν, το παρόν και κυρίως για το μέλλον αυτού του κόσμου, όπου το κοινό θα κληθεί να απαντήσει… Μας μιλάει για ένα αρχαίο ένστικτο του ανθρώπου να «κλωτσάει» και για μια άγρια ψυχή που βρίσκεται θαμμένη μέσα μας και αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Εξευγενισμένοι παίκτες και εξευγενισμένοι θεατές… Και κάπου στο βάθος της συνείδησης να φωλιάζουν τα κατάλοιπα της παλιάς ψυχής… Όταν κατά καιρούς εξωτερικεύονται, τότε μιλούμε για τον χουλιγκανισμό, για την άσκοπη κοινωνική βία των μητροπόλεων, για την τρομοκρατία των γηπέδων…»

Σχόλιο συγγραφέα:

«…Και σε όσους μου λένε πως δεν «πρέπει» («δεν έχουμε δικαίωμα») να αγγίζουμε το κοινό στην διάρκεια της θεατρικής πράξης, έχω να απαντήσω πως διαφωνώ απόλυτα. Μπορεί να είναι επώδυνο, αλλά νομίζω πως είναι το μόνο μέλλον της θεατρικής τέχνης στην εποχή των κατασκευασμένων και μνημονικοποιημένων εικόνων. [Μνημονικοποιημένες εικόνες: οι εικόνες που αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική μνήμη των υπολογιστών και μπορούν να αναπαραχθούν επ’ άπειρον].

Αυτή είναι η άποψή μου – χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχρεωτικά η σωστή.»

Θ.Τριαρίδης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Παίζει: Σήφης Πολυζωίδης

Σκηνοθεσία: Τριαντάφυλλος Δελής

Κίνηση: Πασχαλιά Ακριτίδου

Μουσική: Γιώργος Οικονόμου

Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Κοκολινάκης

Στην παράσταση “συμμετέχει” με ένα τραγούδι έκπληξη το συγκρότημα The Skelters

Προβολή-επικοινωνία: BrainCo

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 4, 5 και 6 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια: 85 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

T  2310 230013

Ιστοσελίδα   Α Υ Λ Α Ι Α

in|fb|yt

AΜΑΡΥΝΘΟΣ
Μια παρασταση θεατρου ντοκιμαντερ
της Μαρθας Μπουζιουρη
Η επιτυχημενη παραγωγη του Φεστιβαλ Αθηνων-Επιδαυρου 2018
Μονο για 2 παραστασεις
8 – 9 Οκτωβριου στις 21.00
Στο Θεατρο Αυλαια
Στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων 2019 (Διεθνές Πρόγραμμα Showcase)
Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί με αγγλικούς υπέρτιτλους

Η Αμάρυνθος, μια από τις πιο επιτυχημένες, sold-out παραγωγές του περσινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Μάρθας Μπουζιούρη, έρχεται στη Θεσσαλονίκη μετά από πρόσκληση του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων για 2 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, μια δεκαπεντάχρονη μαθήτρια Βουλγάρικης καταγωγής εμφανίζεται στο τοπικό αστυνομικό τμήμα με τη μητέρα της και καταθέτει ότι βιάστηκε ομαδικά από τέσσερις συμμαθητές της στις τουαλέτες του υπό κατάληψη λυκείου τους.

Η υπόθεση παίρνει πρωτοφανείς διαστάσεις, σοκάρει την κοινή γνώμη και βάζει την τοπική κοινωνία στο στόχαστρο μιας άνευ προηγουμένου αρνητικής δημοσιότητας. Τέσσερα χρόνια μετά, το δικαστήριο αποφαίνεται ότι αυτό που συνέβη δεν ήταν βιασμός αλλά ‘συναινετική σεξουαλική συνεύρεση’.

Η Αμάρυνθος είναι μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, η οποία επιχειρεί να φωτίσει τους μηχανισμούς κατασκευής της αλήθειας και να διαπραγματευτεί τις επιτελέσεις της εξουσίας και της απόδοσης δικαιοσύνης. Παράλληλα, διερευνά τον τρόπο με τον οποίο τα ΜΜΕ, η τοπική αλλά και η ευρύτερη ελληνική κοινωνία στάθηκαν απέναντι στην καταγγελία ενός βιασμού, εξετάζοντας το ρόλο που έπαιξε το φύλο, η καταγωγή και η κοινωνική τάξη της καταγγέλουσας, συνδυαστικά με την υπερέκθεση μιας ήσυχης μέχρι χτες, επαρχιακής πόλης.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Αμάρυνθος, μια μικρή παραλιακή πόλη της Εύβοιας, βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της δημοσιότητας όταν μια 15χρονη μαθήτρια Βουλγαρικής καταγωγής εμφανίστηκε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα συνοδευόμενη από τη μητέρα της για να καταγγείλει ότι βιάστηκε ομαδικά από τέσσερις συμμαθητές της στις τουαλέτες του υπό κατάληψη σχολείου της. Σύμφωνα με την καταγγελία της, τρεις ακόμα μαθήτριες βιντεοσκοπούσαν το συμβάν με τo κινητό.

Η υπόθεση της Αμαρύνθου πήρε πρωτοφανείς διαστάσεις, καθώς κοινή γνώμη, ΜΜΕ, πολιτικοί και λοιποί φορείς δημοσίου λόγου είδαν σ’αυτή πολλά διεγερτικά συστατικά: βιασμός, ανήλικοι, κινητά που κατέγραφαν ερωτικές συνευρέσεις, σχολικές καταλήψεις, νεολαία σε κρίση, επαρχία, κλειστές συντηρητικές κοινωνίες, μετανάστες, ρατσισμός, προκαταλήψεις, συνενοχή.

Τέσσερα χρόνια μετά, η υπόθεση επιλύθηκε σε μια αίθουσα δικαστηρίου: οι κατηγορούμενοι έφηβοι αθωώθηκαν παμψηφί και η καταγγέλουσα κοπέλα βρέθηκε στη θέση του κατηγορούμενου, αφού εναντίον της ασκήθηκαν διώξεις για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική δυσφήμιση.

Η υπόθεση της Αμαρύνθου έχει αφήσει μέχρι σήμερα ένα αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στις δύο επικρατούσες εκδοχές της ιστορίας. Για τη μία μεριά, στην Αμάρυνθο συντελέστηκε και συγκαλύφθηκε ένα έγκλημα ομαδικού βιασμού αλλοδαπής μαθήτριας, ενδεδυμένο με ρατσιστικές, πατριαρχικές και ταξικές προεκτάσεις. Για την άλλη μεριά, ο βιασμός δεν ήταν παρά το συκοφαντικό μύθευμα μιας ξένης ‘χαλαρών ηθών’ που διέσυρε τους εμπλεκόμενους εφήβους και ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Η υπόθεση της Αμαρύνθου ανέδειξε την αλήθεια ως συγκρουσιακή κατασκευή θεμελιωμένη πάνω σε αντιθετικά ζεύγη «αθώων και ενόχων», «θυτών και θυμάτων». Μεταφέροντάς τη στη σκηνή ως παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, επιχειρούμε την αποκωδικοποίηση και προβληματοποίηση αυτών των μηχανισμών κατασκευής της αλήθειας και απόδοσης δικαιοσύνης, επικαλούμενοι αυτό το χαμένο προνόμιο για επικοινωνία και αναστοχασμό. Δεν επιχειρούμε ούτε να ξαναδικάσουμε ούτε να προτείνουμε μια βολική ουδετερότητα. Ερχόμαστε να ξαναθυμηθούμε όσα μας οδήγησαν στιγμιαία να φωνάξουμε, έπειτα να αποσυρθούμε και τελικά να ξεχάσουμε. Η α-λήθεια που επιδιώκουμε σηματοδοτεί την επιθυμία για μη λήθη, την ανάγκη να επιστρέψουμε και να ξανακοιτάξουμε το παρελθόν για να δημιουργήσουμε ένα λιγότερο βίαιο, περισσότερο φιλόξενο μέλλον.

Το θέατρο διανοίγει ένα μικρό, εφήμερο χώρο προς συγκατοίκηση. Ερχόμαστε να τον διεκδικήσουμε, ξεδιπλώνοντας τις ηθικές και συναισθηματικές ταλαντεύσεις και τους προβληματισμούς που βιώσαμε ως συντελεστές αυτής της παράστασης, ελπίζοντας πως ακουμπάμε έτσι την ευθύνη που ενέχει η αναμέτρηση με μια ευαίσθητη και σύνθετη υπόθεση του πρόσφατου παρελθόντος, η οποία αφορούσε παιδιά ηλικίας 14 έως 16 ετών.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο – Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη

Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Στρούλια – Ζαϊρα Φαληρέα

Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου

Σχεδιασμός Ήχου και Εικόνας: Voltnoi Brege

Βοηθός Σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου

Βοηθός Σκηνογράφου: Ζώης Οικονόμου

Σύμβουλος Επικοινωνίας: Μιχάλης Σαράντης

Φωτογραφίες παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Οργάνωση – Εκτέλεση Παραγωγής: PLAYS2PLACE

Μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2018

Ηθοποιοί:

Πολύδωρος Βογιατζής

Αγγελική Ζησούδη

Γιώργος Κισσανδράκης

Θεανώ Μεταξά

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 8 και 9 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τρίτη και Τετάρτη, στις 21:00

Διάρκεια: 85 λεπτά

Εισιτήρια: 10€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

Ηλεκτρονική προπώληση: εδώ

T  2310 230013

Ιστοσελίδα   Α Υ Λ Α Ι Α

in|fb|yt

Αρη Μπινιαρη
Υψωμα 731
12 – 13 Οκτωβριου
Στο Θεατρο Αυλαια

Στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων 2019

Μια μουσικοθεατρική παράσταση για την αξία της ελευθερίας

Μετά τις διθυραμβικές κριτικές και την μεγάλη απήχηση που γνώρισε, το Ύψωμα 731 του Άρη Μπινιάρη συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και θα παρουσιαστεί σε Φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Στο πλαίσιο της περιοδείας θα παρουσιαστεί στο 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων, στο θέατρο Αυλαία το Σάββατο 12 Οκτωβρίου στις 21:00 και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 19:00.

«731 μέτρα πάνω από τον Άδη…»

Το 1941, στο Ύψωμα 731, ο ολιγάριθμος ελληνικός στρατός κατορθώνει μια συντριπτική νίκη επί του πολυάριθμου ιταλικού στρατού του Μουσολίνι, στην προσπάθεια του τελευταίου να καταλάβει την Ελλάδα. Στη μάχη που δόθηκε τα γεγονότα και οι αριθμοί αγγίζουν τη σφαίρα του παράδοξου όσον αφορά τον μικρό αριθμό των Ελλήνων οπλιτών αλλά και τους τρόπους με τους οποίους αντιμετώπισαν μία ιταλική επίθεση μυθικών διαστάσεων.

Στην παράσταση, με όχημα την αφήγηση των γεγονότων, η μάχη ανάγεται στο υπαρξιακό και ψυχικό πεδίο των ανθρώπων· εκεί όπου νικάει ο παράδοξος τρόπος σκέψης, αυτός  που αντιβαίνει στην κοινή αντίληψη και έρχεται σε σύγκρουση με τις εκάστοτε κρατούσες αντιλήψεις ή την κοινή λογική· εκεί όπου η νίκη του παράδοξου τρόπου σκέψης περιέχει ως κεντρική έννοια την αξία της ελευθερίας, απέναντι σε μια δύναμη που αρχικά φαντάζει άτρωτη και που προσπαθεί βίαια να εγκαθιδρύσει στο υπαρξιακό και ψυχικό πεδίο των ανθρώπων ένα πρότυπο κανονικότητας και ομογενοποίησης που τελικά μας απομονώνει από την ίδια τη ζωή. Πληροφορίες που αντλούνται από εφημερίδες και μαρτυρίες της εποχής, καθώς και συνεντεύξεις και απομνημονεύματα ανθρώπων που συμμετείχαν στη μάχη, μεταστοιχειώνονται σε μουσική, κίνηση και λόγο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Άρης Μπινιάρης

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης

Σκηνικά – Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Φωτισμοί: Πάρις Μέξης, Άρης Μπινιάρης

Σύνθεση και εκτέλεση μουσικής: Βίκτωρας Κουλουμπής (μπάσο), Πάνος Σαρδέλης (τύμπανα), Χρήστος Γεωργόπουλος (κιθάρα)

Βοηθός σκηνοθέτη: Δώρα Ξαγοράρη

Βοηθός σκηνογράφου: Δέσποινα Φαρίδου

Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου

Φωτογραφίες & video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παίζουν: Άρης Μπινιάρης, Κωνσταντίνος Σεβδαλής

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 12, και 13 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

Διάρκεια: 60 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

Ηλεκτρονική προπώληση: εδώ

Trailer παράστασης: εδώ

»Το Ανακτορο στην Ανω Τουμπα»
του Παναγιωτη Μεντη
με την Ελενη Γερασιμιδου
14 – 15 Οκτωβριου στις 21:00
Στο Θεατρο Αυλαια

Όταν στην ιστορία σου, σαν έθνος, ράτσα, μονάδα, DNA, έχει γράψει η μετανάστευση, η φυγή, ο ξεριζωμός, τότε η ευχή, η λαχτάρα, ο αγώνας για ένα λιμάνι, ένα καταφύγιο, ένα κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι σου, γίνεται συνειδητά ή ασυνείδητα το όνειρο και ο στόχος, χωρίς να νοιάζεσαι για το μάταιο ή το σκλάβωμα για την απόκτησή τους. Στην ιστορία που κρύβει το »ΑνάκτοροστηνΆνωΤούμπα», τρεις γενιές καταθέτουν τις οικονομίες και την λαχτάρα για να κτιστεί. Πόλεμοι και ανακατατάξεις και ανταλλαγές πληθυσμών, θα φέρουν την πρώτη γενιά στις προσφυγικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Τα σχέδια για μια καλύτερη ζωή θα οδηγήσουν τους απογόνους της στην κατάθεση κόπων και οικονομιών για να στηθεί ένα νοικοκυριό που θα τους δίνει την ασφάλεια μιας ιδιοκτησίας για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Μα οι συνθήκες που φέρνει απροειδοποίητα η ζωή θα φέρνουν πάντα στο προσκήνιο την επανάληψη της φυγής. Θα κτιστεί το «Ανάκτορο» της λαχτάρας τους, μα δεν θα υπάρχει ποτέ ο χρόνος να το χαρούνε ξέγνοιαστοι. Να περπατήσουν στα δωμάτιά του, να απολαύσουν τη βεράντα του. Η τελευταία βασίλισσά του, η «Ελληνογερμανίδα» για τους περίοικους, κυρία Αγάπη, – που γράφτηκε για την Ελένη Γερασιμίδου -, με γέλιο και με κατανόηση ακόμα και μπροστά στα δύσκολα, μας ξεναγεί στο μικρό παλάτι της, ανοίγοντας πόρτες και παράθυρα στην ιστορία μιας πόλης και μια χώρας, που τι παράξενο, τα μυστικά τους κρύβονται μέσα στις κάμαρες και τα ντουλάπια ενός σπιτιού με όλα τα κομφόρ και την ηχώ μιας «μοναξιάς». Το »Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα» είναι ο λαβύρινθος της ζωής της κυρίας Αγάπης, και καθώς ψάχνει την έξοδο, συνειδητοποιεί πως η ελευθερία της απαιτεί την κατεδάφισή του.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Παναγιώτης Μέντης

Ερμηνεία: Ελένη Γερασιμίδου

Σκηνοθεσία: Αγγελική Ξένου

Εικαστική επιμέλεια: Κώστας Βελινόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Τοκμάκη

Φωτογραφίες: Δημήτρης Λυκουρέζος

Αφίσα: Ελένη Κανιώτη

Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 14 και 15 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

By Heart
του Tiago Rodrigues / Teatro Nacional D. Maria II
17– 18 Οκτωβριου στις 21:00
Στο Θεατρο Αυλαια

Στο «By Heart», ο δραματουργός και ερμηνευτής Tiago Rodrigues διδάσκει ένα ποίημα σε δέκα ανθρώπους. Οι συγκεκριμένοι δέκα δεν έχουν δει ποτέ την performance και αγνοούν ποιο ποίημα πρόκειται να αποστηθίσουν ενώπιον του κοινού. Καθώς τους διδάσκει, ο πρωταγωνιστής ξεδιπλώνει ένα μείγμα ιστοριών το οποίο περιλαμβάνει αφηγήσεις της γιαγιάς του, διανθισμένες από παραθέματα του Σαίξπηρ, του Ρέι Μπράντμπερι, του Τζορτζ Στάινερ, του Γιόζεφ Μπρόντσκι, ενώ παράλληλα προκύπτουν ιστορίες γύρω από Πορτογάλους σεφ, τηλεοπτικά σόου της Ολλανδίας και τη μορφή του νομπελίστα Μπορίς Πάστερνακ. Οι αινιγματικές διασυνδέσεις θα αποκαλυφθούν ενόσω το ποίημα ολοκληρώνεται.

Το «By Heart» είναι ένα έργο για τη μετάδοση και τη μεταβίβαση, για τη σημασία των λέξεων και των ιδεών που μόνο η μνήμη μπορεί να διαφυλάξει. Διευθυντής του Teatro Nacional D. Maria II της Λισαβόνας από το 2015, βραβευμένος, πολυταξιδεμένος και πολυπράγμων, ο γνωστότερος σκηνοθέτης της Πορτογαλίας Tiago Rodrigues έχει καθιερωθεί ως γεφυροποιός πόλεων και χωρών, ταυτόχρονα οικοδεσπότης και πρεσβευτής του ζωντανού θεάτρου

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 17 και 18 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη και Παρασκευή, στις 21:00

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

T  2310 230013

Ιστοσελίδα   Α Υ Λ Α Ι Α

in|fb|yt

«FRIDA ΚΙ ΑΛΛΟ»
Για 3η χρονια απο τους Fly Theatre
Επιστρεφει για 3 παραστασεις
20 εως 21 Οκτωβριου
Στο Θεατρο Αυλαια

Δύο επιτυχημένες σεζόν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με συνεχόμενα sold-out. Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Παραστάσεις για έναν μήνα στο φημισμένο Théâtre Marigny στο Παρίσι και στο Sibiu της Ρουμανίας, σε ένα από τα πιο αξιοσέβαστα θεατρικά φεστιβάλ της Ευρώπης. Μετά από μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική πορεία και μία σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο (La Strada), οι ταλαντούχοι Fly Theatre επιστρέφουν τον Οκτώβριο και για τρεις επιπλέον παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αυλαία, φέρνοντας στο κέντρο της πόλης και στο επίκεντρο της προσοχής τη συναρπαστική ιστορία τους, βασισμένη στη ζωή και το έργο της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo.

Η πολυμεσική παράσταση Frida ΚΙ ΑΛΛΟ, σε κείμενο Κατερίνας Δαμβόγλου, αξιοποιεί τις αρχές των Fly Theatre – προσήλωση στον χώρο, τον ρυθμό, το σώμα και το θεατρικό παιχνίδι – για να ζωντανέψει μοναδικά και πρωτότυπα τη ζωή της Frida Kahlo. Η παράσταση πραγματεύεται την ιστορία της ζωγράφου, τους φυσικούς περιορισμούς και τον πόνο που την ώθησαν να δημιουργήσει ένα σύμπαν που κυριαρχείται από κίνηση και πάθος.

Η Κατερίνα Δαμβόγλου ενσαρκώνει τη Μεξικανή ζωγράφο παρουσιάζοντας επί σκηνής τα βιώματα, αλλά και μια πληθώρα συναισθημάτων της εκρηκτικής και ασυμβίβαστης Frida. Ο Robin Beer δημιουργεί ζωντανά ήχο και εικόνες μέσα από προβολή live video χτίζοντας τον κόσμο γύρω της. Με τις διαρκείς προβολές και το ζωντανό χειροποίητο video, οι Fly Theatre «ζωγραφίζουν» στη σκηνή την προσωπικότητα της Frida Kahlo μέσα από εμβληματικές εικόνες και τους πίνακές της.

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

«Η video art συναντάει το θέατρο σε αυτήν την υψηλής αισθητικής πολυμεσική παράσταση – αφιέρωμα στη Φρίντα Κάλο.»

Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα

«Η μεν Κατερίνα Δαμβόγλου ερμηνεύει αριστοτεχνικά την παράφορη, θυελλώδη προσωπικότητα της επιδραστικής Μεξικανής καλλιτέχνιδας, κρατώντας στέρεο και αταλάντευτο το υποκριτικό της κέντρο. Ο δε Ρόμπιν Μπίαρ, με ελάχιστα μέσα – τα χέρια του, ένα laptop και κάποιες χάρτινες φιγούρες – δημιουργεί (με προβολές και live video) ένα πολύχρωμο, οργιαστικό εικαστικό σύμπαν που υπερβαίνει τη θεατρική σκηνή, έναν σουρεαλιστικό, υβριδικό χωροχρόνο που αναδημιουργεί τη δύναμη των χρωμάτων και των συμβολισμών από τους πίνακες της Φρίντα Κάλο, μέσα από τον οποίο ανθεί αυτό το αξιοθαύμαστο παραστασιακό εγχείρημα.»

Ιωάννα Μπλάτσου, Νέα Σελίδα

«Η Κατερίνα Δαμβόγλου, με απαράμιλλο χιούμορ, σκηνική ευελιξία και σαρκασμό, δημιουργεί ένα απολαυστικό σκίτσο της ζωγράφου. Πραγματική αποκάλυψη ο σκηνικός χώρος που δημιουργεί ο Robin Beer με απίστευτη ταχύτητα και συγχρονισμό με την πρωταγωνίστρια. Σ’ελάχιστες παραστάσεις στο εξωτερικό έχω δει χρήση αυτής της τεχνικής. Η δουλειά των Fly Theatre, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτές.»

Γιώργος Βουδικλάρης, Popaganda

«Η νεαρή ηθοποιός με απαράμιλλο ταπεραμέντο, χάρη, υποκριτική κομψότητα και τσαγανό, αναπτύσσει τον ρόλο με σφοδρό ρεαλισμό και περίσσια λυρικότητα.»

Ζωή Τόλη, Culturenow.gr

«Η παράσταση FRIDA ΚΙ ΑΛΛΟ είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός σύγχρονου θεάτρου. Επιβεβαιώνει πως το θέατρο είναι μία τέχνη ικανή να ενσωματώσει κάθε νέο στοιχείο…Η τεχνολογία μπολιάζει την τέχνη και χαράζει νέους δρόμους εξέλιξης χωρίς να την απομακρύνει από την ουσία της.»

Ματίνα Παγουλάτου, Tetragwno.gr

«Η Κατερίνα Δαμβόγλου και ο Robin Beer έφεραν μπροστά στον προβολέα τη ζωή της Frida Kahlo και την έλουσαν με φως, όχι αυτό που σ’ ενοχλεί στα μάτια, αλλά αυτό που φωτίζει τα πράγματα με ζεστασιά και όνειρο.»

Νίκος Γρυλλάκης, TFC Magazine

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο – Επεξεργασία: Κατερίνα Δαμβόγλου

Σκηνοθεσία: Fly Theatre

Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη

Φως – Ήχος – Βίντεο: Robin Beer

Μακιγιάζ: Όλγα Πάτσιου

Παραγωγή: Α.Μ.Κ.Ε. «Βασίλης Δαμβόγλου»

Οργάνωση παραγωγής: Αναστασία Ταμουρίδου – ARTos & Θέαμα

Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου – Robin Beer

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 20 και 21 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κυριακή στις 18:30 και 21:30 και Δευτέρα στις 21:30

Διάρκεια: 85 λεπτά

Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώλησηviva.gr και Ταμείο θεάτρου Αυλαία

Trailer παράστασης

Η Φονισσα
του Αλεξανδρου Παπαδιαμαντη
23 – 27 Οκτωβριου στις 21:00
Στο Θεατρο Αυλαια

Το κορυφαίο έργο της νεοελληνικής πεζογραφίας, έρχεται τον Οκτώβριο από το Θέατρο του Άλλοτε, στο Θέατρο Αυλαία για λίγες μόνο παραστάσεις.

Ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα που σκάβει βαθιά μέσα στην άβυσσο της ανθρώπινης φύσης.

Σκηνοθετικό σημείωμα:

Μέσα σε φτωχικά πέτρινα σπίτια, ανάμεσα σε κεριά αγίων και σταυροκοπήματα, μέσα σε δέντρα και νερά, η Φραγκογιαννού, μια θεοσεβούμενη, γριά γυναίκα αψηφώντας νόμους και ηθική, αποφασίζει να σκοτώσει με τα ίδια της τα χέρια, μικρά κορίτσια, προκειμένου να σώσει τα ίδια και τους γονείς τους από τη φρικτή μοίρα των γυναικών.

Η Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη κρύβει μέσα στη βαθιά θεοσεβούμενη ψυχή της, ένα ασίγαστο μίσος.

Είναι όμως μίσος; ‘Η μήπως είναι αγάπη; Αγάπη για τη γυναικεία φύση που τόσο υποφέρει από την απαρχή της ύπαρξης της.

Μπορεί η πράξη του Κακού ως δικαιολογία για τα δεινά ενός ανθρώπου, να είναι ηθική; Υποφέρω άρα μπορώ να απονείμω εγώ τη Θεία Δίκη;

Η Φόνισσα σκοτώνει μικρά κορίτσια για να μην υποφέρουν τα δικά της πάθη. Τα πάθη όλων των γυναικών που γνωρίζει. Και σπέρνει φέρετρα.

Μικρά κοριτσίστικα φέρετρα.

Το εξαιρετικότερο από τα μεγάλα έργα της νεοελληνικής φιλολογίας.

‘Ένα έργο που συνδυάζει σχεδόν βλάσφημα τη χριστιανική πίστη με την αμαρτία.

Η άγρια διαμαρτυρία μιας γυναίκας απέναντι σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία που ο συγγραφέας της, δικαιώνει με ένα τέλος λύτρωση για όλους.

Συντελεστές

Θεατρική διασκευή – Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου

Κίνηση: Δημήτρης Βασιλειάδης

Μουσική: Νατάσα Κοψαχείλη

Σκηνικά αντικείμενα: Μη με λησμόνει

Δημιουργία αφίσας: Φωτεινή Φιλοξενίδου

Φωτογραφίες: Λάμπρος Καζάν

Promo trailer: Τόμης Βρακάς, Κώστας Βρακάς

Διανομή:

Δημήτρης Βασιλειάδης, Τζώρτζια Βογιατζόγλου, Βάλια Γκαγκάτση, Βαρβάρα Δουμανίδου, Δημήτρης Ελιάς, ‘Ολγα Καλαμάρα, Παναγιώτης Καβαλιεράκης, Νατάσα Κοψαχείλη, Στέργιος Κωνστατζίκης, Θεοδώρα Κωστάκου, Νίκος Νικολαϊδης, Μαρία Σεμερτζίδου και οι μικρές Ρόζα Καβαλιεράκη και Ελπίδα Τσαρδάκα

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 23 – 27 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

Για τα σκηνικά αντικείμενα ευχαριστούμε πολύ τον Πολιτιστικό σύλλογο Κλειδιού ‘’Φίλιππος’’ τον Μιχαήλ Δουμανίδη, τη Μαρία Παπαδοπούλου και τη

Μαρία Δουμάνη.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
«ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ»
Με την ελπιδα και τη Σαλινα Γαβαλα
Σκηνοθεσια Αντωνης Λουδαρος
28 – 29 Οκτωβριου στις 21:00
Στο Θεατρο Αυλαια
ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Μετά την εξαιρετικά θερμή υποδοχή που είχε στην Αθήνα (για δύο συνεχόμενες σεζόν καθώς και την περιοδεία στην Κύπρο), η παράσταση που κοινό και κριτικοί αποκάλεσαν το διαμάντι της χρονιάς έρχεται στο Θέατρο Αυλαία, στις 28 και 29 Οκτωβρίου, στις 21:00.

Μια πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση με στοιχεία αυτοβελτίωσης, χιούμορ, συγκίνηση κι αγαπημένα τραγούδια με συνοδεία ζωντανής τετραμελούς ορχήστρας.

Η παράσταση χρησιμοποιεί σαν αφορμή γνωστά ελληνικά τραγούδια που εξελίσσονται σε θεατρικό κείμενο, για να παρουσιάσει μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι η ιστορία του καθενός από εμάς. Μέσα από το διάλογο των δύο ηρωίδων που άλλοτε εξιστορούν κι άλλοτε τραγουδούν, αποκαλύπτεται τελικά στον θεατή το μυστικό για να κατακτήσει την ευτυχία.

Τα όνειρα γλυκά είναι ένας  οδηγός αισιοδοξίας.

Η Σαλίνα Γαβαλά στο ρόλο της νεαρής ηρωίδας είναι αποκάλυψη τόσο ερμηνευτικά όσο και τραγουδιστικά, ενώ μεγάλη έκπληξη αποτελεί η γνωστή τραγουδίστρια Ελπίδα που ξεχωρίζει για τις υποκριτικές της ικανότητες στον ρόλο της μελλοντικής ηρωίδας, αλλά και φυσικά τις ερμηνείες της σε τραγούδια όχι μόνο δικά της αλλά κυρίως άλλων όπως των: Σταμάτη Κραουνάκη, Λίνας Νικολακοπούλου, Νίκου Ζούδιαρη, Παρασκευά Καρασούλου, Δήμητρας Γαλάνη, Χαρούλας Αλεξίου, Γιώργου Ανδρέου, Θέμη Καραμουρατίδη, Γεράσιμου Ευαγγελάτου, Ρεβέκκας Ρούσση, Κώστα Χατζή, Κώστα Τουρνά κ.α.

Συντελεστές

Κείμενο: Σαλίνα Γαβαλά

Παίζουν και τραγουδούν: Ελπίδα και Σαλίνα Γαβαλά

Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος

Παίζουν οι μουσικοί:

Πιάνο: Γιώργος Τσολάκος

Κιθάρα: Αχιλλέας Διαμαντής

Κρουστά: Δημήτρης Χωριανόπουλος

Μπάσο: Μιχάλης Κεχαγιάς

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 28 και 29 Οκτωβρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

T  2310 230013

Ιστοσελίδα   Α Υ Λ Α Ι Α

in|fb|yt

“Ο Επιταφιος Λογος του Περικλη”
του Θουκυδιδη σε μεταφραση Ελευθεριου Βενιζελου
Διδασκαλια ερμηνειας / Σκηνοθεσια Δημου Αβδελιωδη
30 Οκτωβριου – 3 Νοεμβριου
Στο Θεατρο Αυλαια

Η παράσταση, που χάρισε το Βραβείο «Κάρολος Κουν» σκηνοθεσίας ελληνικού έργου στον Δήμο Αβδελιώδη έρχεται ξανά στη Θεσσαλονίκη. «Ο Επιτάφιος Λόγος του Περικλή» θ’ ακουστεί από την εξαιρετική Ηωάννα Σπανού, στο Θέατρο Αυλαία, από 30 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου.

Ένα έργο διαχρονικό που καταγράφει τόσο εύστοχα και σφαιρικά όσο κανένα άλλο το τί είναι η Δημοκρατία. Με αφορμή την ταφή των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού πολέμου, ο Περικλής εκφώνησε στον Κεραμεικό έναν επιτάφιο λόγο, τον κορυφαίο πολιτικό λόγο που διαμόρφωσε την πολιτική συνείδηση της ανθρωπότητας στην αναζήτηση ενός ιδανικού πολιτεύματος.

Η παράσταση, χρησιμοποιεί την απόδοση του Θουκυδίδη από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, δημιουργώντας μια σειρά από συνειρμούς και συνδέσεις με τη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Την ερμηνεία αναλαμβάνει η Ιωάννα Σπανού, υπό τη διδασκαλία και τη σκηνοθετική ματιά του Δήμου Αβδελιώδη. Μέσα από την πρωτοποριακή μέθοδο που έχει αναπτύξει, ο βραβευμένος σκηνοθέτης αλλάζει ριζικά τη σχέση μας με κορυφαία κείμενα της Ελληνικής γραμματείας. Η γλώσσα δεν αποτελεί εμπόδιο, αντίθετα μέσω της εκφοράς του λόγου, η παρακολούθηση κάθε παράστασης γίνεται προσωπικό βίωμα για τον κάθε θεατή, ανεξαρτήτως ηλικία και παιδείας.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ του Περικλή είναι το μοναδικό κείμενο στην πολιτική και πολιτισμική ιστορία παγκοσμίως, που καταγράφει με καθαρότητα και αμεσότητα τον λογικό και αισθηματικό ιστό, του τί σημαίνει Δημοκρατία, όχι σαν θεωρητική προσέγγιση αλλά σαν προσωπική, βιωματική κατάθεση και πράξη από έναν ενεργό, φωτισμένο Ηγέτη, με αφορμή ένα τραγικό για την πόλη των Αθηνών γεγονός, την τελετή της ταφής των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού πολέμου.

Ποτέ δε θα μπορούσαμε να κατανοήσουμε τόσο καλά αυτό το επινοημένο μοντέλο πολιτεύματος, ούτε μέσα από τα σχετικά ιστορικά αρχεία ούτε μέσα από τις αποσπασματικές αναφορές του, εάν δεν είχαμε το ζωντανό αυτό ντοκουμέντο από τον Θουκυδίδη, να αποτυπώνει την ερμηνεία του Περικλή για την Αθηναϊκή Δημοκρατία.

Η ποιοτική διαφορά αυτής της Δημοκρατίας απ’ όλα τ’ άλλα αυταρχικά –φοβικά πολιτεύματα, δεν βρίσκεται μόνον στην ισότητα όλων των πολιτών απέναντι στους νόμους και στην αυτονόητη δυνατότητα να αναπτύσσει ο κάθε πολίτης στο έπακρο, όλες τις δεξιότητες και τα ταλέντα του, ανεξάρτητα από την καταγωγή ή την οικονομική του ισχύ μέσα απ’ όλες τις θέσεις και τα αξιώματα, καθώς και σ’ όλα τα άλλα προνόμια που προκύπτουν σαν φυσικά επακόλουθα ενός εξέχοντος πολιτειακού σχεδιασμού.

Η μεγάλη κυρίως διαφορά βρίσκεται στην αιτία, η οποία γονιμοποιεί αενάως το πνεύμα της Δημοκρατίας, που είναι η σοφή διαχείριση του Λόγου και της Βούλησης σαν ανώτερου θεϊκού εργαλείου από τους ανθρώπους, ώστε οι ίδιοι με απόλυτη συνειδητότητα μέσα στον παρόντα χρόνο να επιλέγουν την ομορφιά από την ασχήμια, την διακριτικότητα από τον εγωισμό, την ελευθερία από τον καταναγκασμό, την απόλαυση από τον βασανισμό, τον ανθρωπισμό και το φως από την βαρβαρότητα και την μυστικοπάθεια, επιλογές που ενέχουν την ενθουσιώδη προσδοκία μόνο θετικών και καλών έργων.

Επιπλέον ο θάνατος για τους πεσόντες εδώ, δεν ένα είναι ακόμα ζοφερό παιγνίδι της μοίρας αλλά μια δική τους επιλογή που νοηματοδοτεί και πάλι τη ζωή ως υπεράσπισής της. Τη ζωή που έχει νόημα, αξία και σκοπό, έτσι όπως τον οριοθετούν οι προαναφερόμενες συνειδητές επιλογές των ανθρώπων.

Δήμος Αβδελιώδης

*Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενώ είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Άγγελου Δεληβορριά, ως ελάχιστος φόρος τιμής στην πολύτιμη προσφορά του. Η ιδέα και η πρόταση να δραματοποιηθεί ο Επιτάφιος Λόγος έγινε στους συντελεστές από την Μουσειολόγο και Επιμελήτρια της Οικίας Κατακουζηνού κας Σοφία Ε. Πελοποννησίου.

Ταυτότητα παράστασης

«O Επιτάφιος Λόγος του Περικλή», του Θουκυδίδη

Μετάφραση: Ελευθέριος Βενιζέλος

Διδασκαλία ερμηνείας / Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Ερμηνεία: Ηωάννα Σπανού

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια: 40 λεπτά

Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+ και ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ

Θεατρο του Αλλοτε
“Εξορκισμος” της Μαριας Ραπτη

Σε σκηνοθεσια Βαρβαρας Δουμανιδου

Από 20 Σεπτεμβρίου και για λίγες παραστάσεις

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ / ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ

«Είθε ο Άγιος Σταυρός να είναι το Φως μου.

Ας μη με καθοδηγεί ο δράκοντας

Ύπαγε οπίσω Σατανά

Μην με ωθείς στον πειρασμό ποτέ με μάταια πράγματα

Αυτό που μου προσφέρεις είναι το κακό

Πιες εσύ το δηλητήριο».

Διαταραχή προσωπικότητας; Θεϊκή παρέμβαση; Διανοητική ασθένεια; Ψυχική διαταραχή; Δαιμονική κατοχή; Ψυχοπαθολογία; Σχιζοφρένεια;

Κανείς ποτέ δεν θα μάθει…

Αν πιστεύεις, θα τρομάξεις

Αν δεν πιστεύεις θα αναρωτηθείς.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Μαρία Ράπτη

Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου

Σκηνικά: Θέατρο του ‘Αλλοτε

Σκηνικά αντικείμενα: Μη με λησμόνει

Τεχνική υποστήριξη: Μαρία Σεμερτζίδου

Σχεδιασμός κοστουμιών: Κατερίνα Αμπρικίδου

Δημιουργία αφίσας: Φωτεινή Φιλοξενίδου

Δημιουργία trailer: Τόμης Βρακάς – Κώστας Βρακάς

Φωτογραφίες: Νίκος Γκάρας

Διανομή:

Μάνα: ‘Ολγα Καλαμάρα

Γιος: Δημήτρης Βασιλειάδης

Κόρη: Βαρβάρα Δουμανίδου

Οικονόμος: Τζώρτζια Βογιατζόγλου

Πάτερ: Στέργιος Κωνσταντζίκης

Στο ρόλο του πατέρα ο Παναγιώτης Καβαλιεράκης

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 20 – 21 Σεπτεμβρίου και 4 – 5 Οκτωβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 24:00

Διάρκεια: 70 λεπτά

Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € ανέργων / φοιτητικό / 65+, ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία

Promo teaser: 

Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 15 ετών

@1924 live stage
Κυριακη 6 Οκτωβριου, στις 22:45

Οι Nuevo Cubo είναι μια ακουστική-trio μπάντα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η μουσική τους στηρίζεται σε διασκευές γνωστών κομματιών της ελληνικής και ξένης σκηνής με επιρροές απο rock-pop-jazz-blues-disco με ένα δικό τους προσωπικό στυλ να επικρατεί!

Πληροφορίες

Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/

1924 live stage (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Κρατήσεις: 6946032849

Μουσικές βραδιές παρέα με τη