ΜΑΡΤΙΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
“ΔΟΞΑ” – Θεατρικό εργαστήρι ΧΑΝΘ, επιμέλεια project Βαρβάρα Δουμανίδου | 2 Μαρτίου 2022
“Η γυναίκα της Πάτρας” – με την Ελένη Κοκκίδου | 5 και 6 Μαρτίου 2022
“Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια” – με τη Λίλα Μπακλέση και τον Κωνσταντίνο Μπιμπή | 7 και 8 Μαρτίου 2022
“Οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο” η κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη | 9-13 Μαρτίου 2022
“Η γυναίκα με τα μαύρα” – με τον Τάσο Χαλκιά και τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη | 14-15 και 21-22 Μαρτίου 2022
“Η Σιωπηλή Λίμνη” – του Νταβίντ Ντεσόλα σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη | 18-20 Μαρτίου 2022
“ΕίΜΑΙ ΧάΛΙΑ” – του Ντίνου Σπυρόπουλου με την Ελένη Καρακάση | 25-27 Μαρτίου 2022
“Μετάλλαξη” – της ομάδας Μαλλιά κουβάρια | 30-31 Μαρτίου 2022
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
“Ο γαργαληστής” του Δημήτρη Μπασλάμ | κάθε Σάββατο στις 17.00 & Κυριακή στις 11.30 *(Σάββατο 5 Μαρτίου στις 16.00)
Παιδική Σκηνή Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ
“Ο Καραγκιόζης μασκαράς” – Σκιοθέατρο Αγάπιος Αγαπίου | Κυριακή 6 Μαρτίου στις 13.30
Σκηνή Καραγκιόζη Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ
“Ο Καραγκιόζης ντόκτορ” – Σκιοθέατρο Αγάπιος Αγαπίου | Κυριακή 13, 20 και 27 Μαρτίου στις 13.30
Σκηνή Καραγκιόζη Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
(32 προσωπικότητες alive)
2 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Τα Εργαστήρια θεάτρου της ΧΑΝΘ (ενηλίκων και εφήβων) σας προκαλούν σε μια μαγική βραδιά όπου 32 προσωπικότητες θα ζωντανέψουν μπροστά στα μάτια σας!
Ο Φρανκ Σινάτρα, ο Μέγας Αλέξανδρος, η Χάρλεϊ Κουίν, ο Λούις Άρμοστρονγκ, η Μαλάλα, ο Ζήκος, η Λαίδη Νταϊάνα, η Ελένη Φουρέιρα κι ένα σωρό άλλοι φανταστικοί και μη χαρακτήρες, θα πάρουν σάρκα και οστά για μία μόνο βραδιά όπου τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η παρουσίαση είναι αποτέλεσμα της εργασίας ”Μελετώ ένα ρόλο” όπου οι συμμετέχοντες μελέτησαν για ένα μήνα την προσωπικότητα που επέλεξαν, δημιουργώντας έναν αυτοσχεδιασμό με την κατάλληλη μουσική επένδυση και σκηνοθετώντας τους εαυτούς τους.
Ταυτότητα παράστασης
Επιμέλεια project: Βαρβάρα Δουμανίδου
Κίνηση – χορογραφία: Δημήτρης Βασιλειάδης
Δημιουργία αφίσας: Δημήτρης Βασιλειάδης
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παράσταση: Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022, στις 21:00
Εισιτήρια: 5€ γενική είσοδος
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία
Διάρκεια: 70 λεπτά
“Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ”
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΟΝA
Η ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΚΟΚΚΙΔΟΥ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ
ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΛΜΗΡΗ & ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΕΝΑ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
5 και 6 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Η συγκλονιστική παράσταση που τάραξε τα νερά του θεατρικού κόσμου, προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού από τους θεατές και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.
Η Ελένη Κοκκίδου σ΄ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας «μετουσιώνεται» σε Πανωραία, ερμηνεύοντας μοναδικά τον σπαρακτικό μονόλογο της «Γυναίκας της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά, προσφέροντας δυνατές συγκινήσεις και εσωτερικές δονήσεις. Οι συναισθηματικές μεταπτώσεις, από τη λύπη στη χαρά, από τα δάκρυα στο γέλιο, από τον πόνο στην οργή, από την ένταση στη σιωπή, ισορροπούν αρμονικά δημιουργώντας μια εκρηκτική παράσταση.
Για τον ρόλο αυτό η Ελένη Κοκκίδου τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας «Κάρολος Κουν» και με το βραβείο κοινού από το περιοδικό «Αθηνόραμα».
Πρόκειται για ιδιαίτερη θεατρική απόδοση των αφηγήσεων της ζωής της πόρνης Πανωραίας από τον ποιητή Γιώργο Χρονά, ο οποίος τις κατέγραψε με σειρά συνεντεύξεων τη δεκαετία του ΄80.Ο παραληρηματικός μονόλογος μιας παθιασμένης, πονεμένης γυναίκας, που εξομολογείται τη ζωή της και μιλά ανοιχτά χωρίς φόβο για τον πόνο, τη βία, την ηδονή, την αγάπη, τον έρωτα. Ένα πλάσμα πληθωρικό που τραγουδάει, χορεύει, κλαίει γελάει, θυμώνει, προκαλεί…
Ένας καταρράκτης λέξεων, ήχων, εκφράσεων και πόνου. Ο χειμαρρώδης λόγος της Πανωραίας γίνεται ποίηση. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι αυτή της λαϊκής ψυχής που απελευθερώνεται. Η ζωή της ακροβατεί ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο. Μια ζωή ακραία, σκληρή, επικίνδυνη, αλλά με πάθος και ορμή. Η ηρωίδα με τρόπο μοναδικά αυθεντικό, με αμεσότητα και πηγαία λαϊκότητα αφηγείται τη ζωή της με συνταρακτική τραγικότητα, αλλά και κωμικές εξάρσεις. Γεύεται τη ζωή ολόκληρη, την εξαντλεί με όλη της την ύπαρξη, χωρίς κανόνες και περιορισμούς, χωρίς μιζέρια.
Σημείωμα Γιώργου Χρονά:
Τι έχει αυτή η βιογραφία που περικλείει την Πάτρα, την Αθήνα, την Ελλάδα, του ’50, ’60, ’70, κι έκανε τον Μάνο Χατζιδάκι να πει, σ’ ένα βιβλιοπώλη στη στοά Χηρς, στη Θεσσαλονίκη – πώς είναι το καλύτερο βιβλίο που διάβασε στη ζωή του; Ο αναγνώστης θα καταλάβει. Δεν έχει ένα αλλά πολλά παράλληλα θαύματα. Αρετές υψηλού λόγου. Από μια αμόρφωτη γυναίκα. Την Γυναίκα της Πάτρας, που μιλάει χωρίς να ντρέπεται χωρίς να λυπάται. Ελεύθερος και σπάνιος λόγος. […] «Η γυναίκα της Πάτρας», είναι η πιο αληθινή, δηλαδή, γυμνή, ιστορία, που έχετε διαβάσει, στην ελληνική γλώσσα, από την σταύρωση του Χριστού και τα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ταυτότητα παράστασης
Ερμηνεία: Ελένη Κοκκίδου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Λένα Κιτσοπούλου
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ
του Τηλέμαχου Τσαρδάκα
Σκηνοθεσία: Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
4ος Χρόνος
7 και 8 Μαρτίου 2022
Στο Θέατρο Αυλαία
Μετά τη διεθνή τους περιοδεία σε Λονδίνο και Άμστερνταμ, τα δεκάδες sold out σε παραστάσεις στην Αθήνα και την Περιφέρεια, τις διθυραμβικές κριτικές και την μεγάλη αγάπη του κοινού, «Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια» του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, με τη Λίλα Μπακλέση και τον Κωνσταντίνο Μπιμπή, επιστρέφουν για 4η χρονιά, για να παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό, τον μεγάλο, αγνό και εφηβικό τους έρωτα.
«Παραθερίζουμε στην ίδια παραλία. Αφήνουμε τα πράγματα μας στα βότσαλα και βουτάμε στη θάλασσα. Είμαστε πολλά παιδιά, μεγάλη παρέα, αλλά για μένα υπάρχεις μόνο εσύ. Είμαστε δεκατεσσάρων χρονών. Μπορεί και δεκαπέντε. Καθόμαστε ακριβώς στο σημείο που σκάει το κύμα και μαζεύουμε κοχύλια. Είναι μια ωραία αφορμή για να καθόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλο»
Τέλη των 80ς, αρχές των 90ς. Ελληνική επαρχία, πόλη νησιού. Η Μένια και ο Νικολής πάνε μαζί σχολείο, γίνονται αχώριστοι, ονειρεύονται, κάνουν έρωτα, ερωτεύονται «για πάντα».
Αλλά τα χρόνια περνούν και η πραγματικότητα – όπως συνηθίζει – επιβάλλει τον εαυτό της. Οι δύο ήρωες όμως ποτέ δεν παύουν να σημαδεύουν ο ένας τον άλλο. Παρά τις επιλογές που έχουν κάνει στις ζωές τους, ανάμεσά τους, εξακολουθεί να καίει μια πυρκαγιά άγρια.
Αυτή είναι η τελική αναμέτρηση ενός μεγάλου εγκλωβισμένου έρωτα. Αυτή είναι η συνάντηση που χρωστούσαν ο ένας στον άλλο. Γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση, γεμάτη τρυφερότητα και απόρριψη, γεμάτη σύγκρουση και νοσταλγία.
Αυτή είναι η γλυκόπικρη ιστορία των «κάτω απ’ τ’ αστέρια».
Μια ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης, για τις πολύ μεγάλες προσδοκίες και την πολύ σκληρή πραγματικότητα, με φόντο τη μικρή κοινωνία της επαρχίας, τις παραλίες του καλοκαιριού και την ξέγνοιαστη εποχή της αθωότητας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Τηλέμαχος Τσαρδάκας
Ερμηνεύουν: Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνοθεσία: Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη 7 και 8 Μαρτίου, 2022
Ώρα έναρξης: 21.15
Διάρκεια: 70’
Εισιτήρια: 15 € και 12 € (φοιτητικό, άνεργοι ΑμεΑ)
Προπώληση: viva.gr & ταμείο θεάτρου
trailer / https://www.youtube.com/watch?v=pRA68uuGTiQ
“Οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο”
Η κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη
9 – 13 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Έχεις σκεφτεί πώς θα ήταν η ζωή σου, αν δεν είχες πράξει το λάθος πράγμα τη λάθος στιγμή; Έχεις σκεφτεί πόσο λάθος είναι να καθορίζει τη ζωή σου … ένα λάθος; Σίγουρα το έχεις σκεφτεί.
«Οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο», η νέα θεότρελη κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη που παρουσιάστηκε τον χειμώνα 2021-2022 στην Αθήνα επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για πέντε παραστάσεις.
Πέντε νέοι ηθοποιοί ενώνουν το παζλ μιας ξεκαρδιστικής κωμωδίας, που θα μείνει σε όλους αξέχαστη. Μια κωμωδία που η τρέλα της οδηγεί σε μια βαθιά αλήθεια για τη ζωή.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Ο Αχιλλέας είναι ένας διάσημος ηθοποιός, ο οποίος έχει σχέση με την αψυχολόγητη ψυχολόγο, Υακίνθη. Συγκεκριμένα έχει μια αρρωστημένη σχέση με την Υακίνθη, καθώς ο Αχιλλέας είναι παθολογικά ζηλιάρης. «Υπάρχει άλλος»; τη ρωτάει πρωί – μεσημέρι και βράδυ και η Υακίνθη ασφυκτιά. Το κερασάκι στην τούρτα μπαίνει όταν η ιδιοκτήτρια του σπιτιού, τους κάνει έξωση. Ψάχνοντας για άσυλο καταλήγουν στο σπίτι του κολλητού τους φίλου, Οδυσσέα. Στο σπίτι όμως του Οδυσσέα φιλοξενείται κι ένας φίλος του «γκάου», ο οποίος περιπλέκει συνεχώς τα πράγματα προσφέροντας απίστευτο γέλιο. Την ευχάριστη αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να συμπληρώσει η εκρηκτική Τάνια, η οποία καταζητούμενη από την αστυνομία αναζητά κι εκείνη άσυλο στο σπίτι του Οδυσσέα. Η συγκατοίκηση αυτή οδηγείται σε ανεξέλεγκτα αδιέξοδα με το γέλιο να είναι ασταμάτητο. Γέλιο το οποίο κόβεται απότομα όταν ο Αχιλλέας σε μια νυχτερινή κρίση ζήλιας αποφασίζει να δολοφονήσει την Υακίνθη. Μία σφαίρα, ένα όπλο και μια σκανδάλη είναι αρκετά για να το κάνουν. Και το κάνουν. Έλα όμως που το πτώμα… δεν είναι της Υακίνθης. Και έλα που τα πράγματα … δεν είναι τελικά όπως φαίνονται. Μια νύχτα φρενίτιδας που εκτός από το ασταμάτητο γέλιο που προκαλεί, οδηγεί και σε μια βαθιά αλήθεια. Μια αλήθεια που πολλοί δεν είναι έτοιμοι να την ακούσουν.
Συντελεστές:
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλομοιράκης
Παίζουν: Αντώνης Καλομοιράκης, Τερέζα Καζιτόρη, Χρήστος Ματσιαρόκος, Νικόλας Παπαδάκης, Ειρήνη Ιερωνυμάκη
Σκηνικά: Λαμπρινή Καρδαρά
Χορογραφίες: Τερέζα Καζιτόρη
Φωτισμοί: Βλάσσης Θεοδωρίδης
Μουσική επιμέλεια: Ars Artis
Φωτογραφίες – Βίντεο: Στέλιος Καζιτόρης
Γραφιστικά: Κωνσταντίνος Παπαδάκης
Διεύθυνση Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ευστρατιάδη
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 9-13 Μαρτίου 2022
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Κυριακή στις 21.00
Διάρκεια: 105 λεπτά
Εισιτήρια: 15€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμεΑ
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=3k7gAOFJDpw
«Η Γυναίκα με τα Μαύρα»
ΘΡΙΛΕΡ της Σούζαν Χιλ
σε θεατρική διασκευή του Στίβεν Μάλατρατ
Εσύ πιστεύεις σε φαντάσματα;
Η απόλυτη θεατρική εμπειρία!
Από 14 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Μετάφραση – Σκηνοθεσία:
Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωταγωνιστούν: Τάσος Χαλκιάς, Κωνσταντίνος Ασπιώτης
Το κορυφαίο θεατρικό θρίλερ όλων των εποχών επιστρέφει!
Οι καλλιτεχνικές εταιρείες People και Μυθωδία, σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, παρουσιάζουν το μεταφυσικό ψυχολογικό θρίλερ «Η Γυναίκα με τα Μαύρα».
Το έργο είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Susan Hill, “The Woman In Black” σε θεατρική προσαρμογή Stephen Mallatratt και παρουσιάζεται εδώ και 31 συνεχόμενα χρόνια στο West End του Λονδίνου. Στον κινηματογράφο έγινε μεγάλη επιτυχία το 2012 με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ράντκλιφ.
Η στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, οι κραυγές, οι υπόκωφοι ήχοι, η ομίχλη και οι σκιερές γωνιές εξάπτουν τη φαντασία…
Λίγα λόγια για το έργο:
Το βιβλίο της Σούζαν Χιλ «Η γυναίκα με τα μαύρα» κυκλοφόρησε το 1983 στην Μ. Βρετανία. Το 1989 παρουσιάστηκε η θεατρική προσαρμογή του Στίβεν Μάλατρατ στο West End του Λονδίνου, όπου παίζεται έως σήμερα στο θέατρο Fortune. Στην Ελλάδα το είδαμε το 1992-93 από τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Δάνη Κατρανίδη στο θέατρο Ιλίσια. Το 2007-08, ο Δάνης Κατρανίδης το ανέβασε και πάλι με τον Γιώργο Κέντρο στο θέατρο Μέλι. To 2017-2018 ανέβηκε στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη με τον Νίκο Κουρή και τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη, πάλι σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.
Οι σκηνές του ταξιδιού με το τρένο, των διαδρομών με την άμαξα και του γλιστρήματος στο βάλτο είναι από τις πιο χαρακτηριστικές του έργου.
Μέσω της αφήγησης πλάθεται η ατμόσφαιρα κινδύνου και φόβου, που διαχέεται εντέχνως από τα σκοτεινά δωμάτια της απομονωμένης έπαυλης στους εξίσου απειλητικούς εξωτερικούς χώρους κι αντίστροφα. Το φινάλε είναι απροσδόκητο, και η αφήγηση αναδεικνύεται ικανή ακόμη και να ζωντανέψει την γυναίκα με τα μαύρα, που «μολύνει» με την κατάρα της ακόμα και τον ίδιο τον ηθοποιό…
Υπόθεση:
Ο συμβολαιογράφος Άρθουρ Κιπς ταξιδεύει από το βικτωριανό Λονδίνο, σε μια απομονωμένη εξοχική έπαυλη για να τακτοποιήσει μια υπόθεση κληρονομιάς. Η ζωή του, όμως, θα αλλάξει απροσδόκητα, όταν το σπίτι αρχίζει να του αποκαλύπτει τα σκοτεινά μυστικά του και την μυστηριώδη παρουσία μιας γυναικείας φιγούρας, ντυμένης στα μαύρα, της οποίας η κάθε εμφάνιση σημαίνει θάνατο…
Συντελεστές:
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Βοηθός σκηνοθέτη – Επιμέλεια κίνησης: Νίνα Φώσκολου
Φωτογραφίες: Νίκος Ζήκος
Σύμβουλος Επικοινωνίας: Σεμίνα Διγενή
Προβολή-Δημόσιες Σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμία
Παίζουν:
Τάσος Χαλκιάς
Κωνσταντίνος Ασπιώτης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
σε συνεργασία με τηνPeople entertainment group
Νταβίντ Ντεσόλα
“Η Σιωπηλή Λίμνη”
(Βραβείο Lope de Vega 2007)
18 – 20 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Ομάδα Νάμα
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Μετάφραση από τα ισπανικά:
Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Ερμηνεύουν:
Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς, Χάρης Τσιτσάκης
Το βραβευμένο έργο του Ισπανού συγγραφέα Νταβίντ Ντεσόλα «Η Σιωπηλή Λίμνη», που ανέβηκε φέτος με επιτυχία στο Επί Κολωνώ από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και καλλιτεχνική επιμέλεια Γιώργου Χατζηνικολάου, έρχεται στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων: Παρασκευή 18, Σάββατο 19 & Κυριακή 20 Μαρτίου 2022.
Τους τρεις αινιγματικούς ρόλους του έργου ερμηνεύουν οι Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς και Χάρης Τσιτσάκης.
Ο Ισπανός θεατρικός, κινηματογραφικός συγγραφέας αλλά και τηλεοπτικός σεναριογράφος Νταβίντ Ντεσόλα με το έργο του «Η Σιωπηλή Λίμνη» (2006) φέρνει στην επιφάνεια, μέσα από μία ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα, τις άμυνες των ηρώων της απέναντι σε μια σύγχρονη αδυσώπητη κοινωνία.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Γεννημένος στη Βαρκελώνη το 1971, ο Νταβίντ Ντεσόλα, είναι θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος. Έχει γράψει είτε μόνος του είτε συνεργαζόμενος 14 θεατρικά έργα πολλά από τα οποία έχουν βραβευτεί (Πλακάκια, Βραβείο Marqués de Bradomín 1999, το μεγαλύτερο βραβείο για νέους δραματουργούς στην Ισπανία), Η Σιωπηλή Λίμνη (Βραβείο Lope de Vega 2007) κ.α. Τα έργα του έχουν γνωρίσει επιτυχία σε πολλές ισπανόφωνες χώρες της Λατινικής Αμερικής (Αργεντινή, Μεξικό, Κόστα Ρίκα, Παναμά, Ουρουγουάη, Κολομβία) και έχουν παρασταθεί επίσης στη Σουηδία και τις ΗΠΑ (στην ισπανική γλώσσα). Η πρώτη φορά που μεταφράστηκε έργο του σε ξένη γλώσσα ήταν «Η Σιωπηλή Λίμνη» στην ελληνική.
Για τον κινηματογράφο έχει γράψει τα σενάρια για 3 ταινίες μεγάλου μήκους και 5 ταινίες μικρού μήκους που έχουν προβληθεί και διακριθεί σε πολλά φεστιβάλ εντός και εκτός Ισπανίας.
Η ταινία κοινωνικής επιστημονικής φαντασίας «Πλατφόρμα» (2019) στην οποία συνυπογράφει μαζί με τον Πέντρο Ριβέρο το σενάριο προβάλλεται στο Netflix και συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες ταινίες του με εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα.
Λίγα λόγια για την παράσταση
Κάποιες φορές η ζωή μοιάζει με ένα παιχνίδι. Ένα απεγνωσμένο παιχνίδι ρόλων με την ελπίδα να δοθεί πνοή σε ό,τι θέλουμε να κρατήσουμε κοντά μας. Σε ό,τι έχουμε ανάγκη για να υπάρξουμε ή για να αντέξουμε το γεγονός της ύπαρξής μας. Πότε όμως αυτό το παιχνίδι αντικαθιστά την πραγματικότητα και σε πόσο επικίνδυνα μονοπάτια μπορεί να μας οδηγήσει;
Ο Ισπανός θεατρικός, κινηματογραφικός συγγραφέας αλλά και τηλεοπτικός σεναριογράφος Νταβίντ Ντεσόλα με το έργο του «Η Σιωπηλή Λίμνη» (2006) φέρνει στην επιφάνεια, μέσα από μία ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα, τις άμυνες των ηρώων της απέναντι σε μια σύγχρονη αδυσώπητη κοινωνία.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Όσκαρ (Θανάσης Κουρλαμπάς), ένας καθηγητής που δεν διδάσκει πια εξαιτίας μιας τραυματικής εμπειρίας στο σχολείο που εργαζόταν, δέχεται μετά από παρότρυνση ενός αγαπημένου του δασκάλου (Χάρης Τσιτσάκης) να αναλάβει τη μελέτη ενός μαθητή, παιδιού μιας παράξενης και γοητευτικής γυναίκας που προσπαθεί κι εκείνη να αντιμετωπίσει τα δικά της τραύματα (Παναγιώτα Βλαντή). Η εξέλιξη όμως δεν θα είναι η αναμενόμενη και οι ιστορίες των τριών αυτών ηρώων θα συναντηθούν με φόντο μια σιωπηλή λίμνη.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Μια γυναίκα. Ένας άνδρας. Έχουν υποστεί κι οι δύο ένα προσωπικό τραύμα στην ζωή τους. Ο πόνος τους αβάσταχτος κι ο καθένας με τον τρόπο του έχει πλάσει ένα ψέμα για την πραγματικότητα, μια φανταστική εικόνα για να αντέξει. Όμως η οδυνηρή αλήθεια συνεχίζει να υπάρχει. Κρύβεται μέσα στην σιωπή που τους φέρνει κοντά. Η συνάντηση μεταξύ τους είναι ένα τρυφερό ταξίδι. Ένα ταξίδι που θα τους αποκαλύψει την δύναμη της αγάπης, μια δύναμη που μπορεί να θεραπεύσει ακόμα και τα πιο δύσκολα που φέρνει η ζωή.
Η “Σιωπηλή Λίμνη” του Νταβίντ Ντεσόλα είναι ένα βαθύ ψυχολογικό υπαρξιακό δράμα με λεπτές αποχρώσεις χιούμορ. Ένα σύγχρονο έργο που η γραφή του κι οι αναφορές του παραπέμπουν σε ένα κόσμο που έρχεται από παλιά… εκεί που ο χρόνος κάποτε σταμάτησε.
Συντελεστές
Κείμενο: Νταβίντ Ντεσόλα
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά: Γιώργος Χατζηνικολάου
Κοστούμια: Μαρία Αναματερού
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική & Sound Design: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού
Τρέιλερ παράστασης: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Βοηθoί σκηνοθέτιδος: Χαρά Στάθη, Ελευθερία Καλύβα
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Παίζουν οι ηθοποιοί: Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς, Χάρης Τσιτσάκης
Επί οθόνης: Μάριος Γκιοκουτάι
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 18-20 Μαρτίου 2022
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21:15, Σάββατο 18:15 & 21.15 και Κυριακή 18:15
Διάρκεια: 100 λεπτά
Εισιτήρια: 18€ γενική είσοδος, 15€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr
Trailer: https://youtu.be/wPzJlZGhh8E
Έγραψαν για την παράσταση:
«Ζεστή σκηνική ατμόσφαιρα και ωραίες ερμηνείες σε μια παράσταση που μας συστήνει ένα άπαιχτο μέχρι σήμερα έργο, που κινείται μεταξύ υπαρξιακού δράματος και ψυχολογικού θρίλερ. […] Το έργο ποντάρει στην έκπληξη του θεατή, όχι τόσο σχετικά με την ταυτότητα του γιου της Ιρένε, όσο κυρίως με την ανατροπή του φινάλε, που έρχεται να επιστεγάσει τη συγγραφική προβληματική γύρω από το τραύμα της απώλειας, τους εσωτερικούς φόβους που λειτουργούν ως τροχοπέδη, τη δημιουργία ψευδαισθήσεων ως αυτοάμυνα απέναντι στην πραγματικότητα και την ανθρώπινη ανάγκη για επαφή. Όλη αυτή η προβληματική αναδεικνύεται με ουσιαστικό τρόπο στη σκηνοθεσία της Σκότη, που αποσπάει τρεις ωραίες ερμηνείες από τους ηθοποιούς». [Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα]
«Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη (καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζηνικολάου) κατορθώνει να δώσει το αμφιθυμικό στοιχείο της ισπανικής αίσθησης του ζην ανάμεσα στο λογικό και στο παράλογο, σαν μια μείξη ηρωικού και τραγικού στοιχείου, πολύ κοντά σε εκείνο που ο σπουδαίος Ισπανός φιλόσοφος Miguel de Unamuno αποκαλεί «τραγικό αίσθημα του βίου. […]Ο Θανάσης Κουρλαμπάς ως «δάσκαλος» είναι έξοχος, δίνει υλικά τον διχασμό του όντος μέχρι το τέλος. Η χαμηλότονη Παναγιώτα Βλαντή (Ιρίνα), για όσους δεν ξέρουν τις ικανότητές της, είναι μια σωστή αποκάλυψη. Ο Χάρης Τσιτσάκης μια ήρεμη δύναμη μέσα στον χαλασμό των αντιπάλων κοσμικών δυνάμεων». [Λέανδρος Πολενάκης, Η Αυγή]
«Συνολικά, η «Σιωπηλή λίμνη» είναι μια παράσταση που θα την κουβαλάτε για πολύ καιρό και πραγματικά αξίζει να δείτε. […] Η σκηνοθεσία όχι μόνο αναδεικνύει όλα αυτά τα υπαρξιακά κομμάτια του κειμένου, χωρίς να τα υπογραμμίζει και να υποτιμά τον θεατή, αλλά το εμπλουτίζει με στοιχεία θρίλερ, που ενισχύουν τη ροή του και εφιστούν το ενδιαφέρον. Παράλληλα, το χιούμορ, κυρίως μαύρο, λειτουργεί ανακουφιστικά, όπως ο χορός στις αρχαίες τραγωδίες». [Γιώτα Δημητριάδη, Texnes-Plus.gr]
«Εκμεταλλευόμενη το κλείσιμο ματιού του συγγραφέα προς το μεταφυσικό είδος, η σκηνοθέτις Ελένη Σκότη υιοθετεί την τεχνική της κλιμάκωσης του σασπένς. Συνάμα κάνει focus στους χαρακτήρες. Επιτυγχάνει, λοιπόν, να αναδείξει τόσο τους ηθοποιούς της όσο και τα θέματα του έργου μέσω της ρεαλιστικής καταγραφής και μιας ατμόσφαιρας μυστηρίου».[Στέλλα Χαραμή, Monopoli.gr]
«Η Ελένη Σκότη γνωρίζει από πρώτο χέρι πώς να δημιουργεί «in yourface» παραστάσεις. Στοχοπροσηλωμένη στη σφριγηλή μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, στην ανάπτυξη του έργου και στη διδασκαλία των ρόλων, δημιουργεί μία σύγχρονη, ποιοτική θεατρική συνθήκη με ρεαλιστική προσέγγιση, ποιητική διάσταση και απρόβλεπτη κορύφωση. Στα ατού της παράστασης, συγκαταλέγονται η κινηματογραφική δομή της και οι έξοχες ερμηνείες των ηθοποιών. […]Συμπερασματικά, «Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΛΙΜΝΗ», του Νταβίντ Ντεσόλα, ευτυχεί στα χέρια της ομάδας «ΝΑΜΑ», λειτουργεί υποδειγματικά και αποτελεί τον ορισμό του σύγχρονου θεάτρου».[Ντίνα Καρρά, Onlytheater.gr]
«Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί με μαεστρία το έργο και κατευθύνει τους ηθοποιούς με αίσθηση των ορίων που κάθε ένας εξ αυτών υπηρετεί. […]Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές της παράστασης, ο Θανάσης Κουρλαμπάς είναι εξαιρετικός. Έχει αφομοιώσει τον ρόλο ως τις τελευταίες του ποιοτικές διαβαθμίσεις. […] Η Παναγιώτα Βλαντή, με την ψυχολογική ακτινογραφία της ερμηνείας της, προβάλει, έτι μία φορά, τα ποιοτικά στοιχεία της προσωπικότητάς της που την μετατρέπουν σε ηθοποιό δραματουργικών ρόλων. […] Τέλος, η ευγενική συμμετοχή του Χάρη Τσιτσάκη ως καθηγητή του Όσκαρ είναι μαγική. Λειτουργεί ως καθρέφτης συνειδήσεως και παράλληλα ως γέφυρα που ενώνει τους δύο ήρωες της ιστορίας».[Αντώνης Χαριστός, Tetragwno.gr]
«Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί στο θέατρο «Επί Κολωνώ» το έργο «Η σιωπηλή λίμνη» του Νταβίντ Ντεσόλα, δημιουργώντας μια ακόμα γέφυρα ανάμεσα στο ελληνικό κοινό και την καταλανική δραματουργία». [Γιώργος Παπαγιαννάκης, Culturenow.gr]
«Η «Σιωπηλή λίμνη» είναι μια ωδή στον έρωτα και την αγάπη, ως η μόνη δύναμη, ικανή να απομυθοποιήσει την ευρωστία του «ψεύδους», απέναντι σε μια αδίστακτη κοινωνία που εξολοθρεύει κάθε τι αληθινό και εύθραυστο. […]Πρόκειται για μια παράσταση δραματική, ένα υπαρξιακό ψυχογράφημα, με καταλυτικό χιούμορ που μειώνει εύστοχα το βάρος της επώδυνης ιστορίας των πρωταγωνιστών.» [Ζωή Τόλη, Enetpress.gr]
«Η Ελένη Σκότη με τη θαυμάσια σκηνοθεσία της και την διδασκαλία των ρόλων, αγγίζει με έναν αριστοτεχνικό τρόπο τον πυρήνα των ανθρωπίνων σχέσεων. Οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών, χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής και επιτήδευσης, μας συγκίνησαν βαθύτατα».[Έλενα Γαζγαλή, All4fun.gr]
«Στο Θέατρο επί Κολωνώ, το θέατρο των μεγάλων επιτυχιών, είδα την Σιωπηλή Λίμνη. Μια παράσταση ποιοτική, ποιητική, αινιγματική, μυστηριώδη. Ένα υπαρξιακό δράμα, με εντυπωσιακή σκηνοθεσία, μοναδικές ερμηνείες, ιδιαίτερο σκηνικό και υπέροχη μουσική. Μια παράσταση που την θεωρώ από τις καλύτερες της φετινής θεατρικής σεζόν. Σας συνιστώ να μην την χάσετε». [Βίβιαν Μητσάκου, Theaterproject365wordpress.com]
«Ο Θανάσης Κουρλαμπάς υποδύεται με μεγάλη ευαισθησία τον Όσκαρ, έναν αποσυρμένο καθηγητή με μία τραυματική εμπειρία να στιγματίζει το παρελθόν του. […] Δυο συναντήσεις ορίζουν τους άξονες του έργου: τη συνάντηση του Όσκαρ με τον ηλικιωμένο Δάσκαλό του (Ο Χάρης Τσιτσάκης απολαυστικός στον ρόλο) στο πάρκο, μπροστά σε μια λίμνη με πάπιες, και τη συνάντησή του με τη μητέρα ενός μαθητή (Η Παναγιώτα Βλαντή δίνει μια εσωτερική, αισθαντική ερμηνεία που με εντυπωσίασε!), με στόχο ένα ιδιαίτερο μάθημα κατ’οίκον».[Νίκος Ξένιος, Bookpress.gr]
«Η Ελένη Σκότη […] βουτάει στα βαθιά νερά της λίμνης του Ντεσόλα κι αναδύεται αποδεικνύοντάς μας για μια ακόμη φορά -αν και αυτή η καλλιτέχνιδα δεν έχει πια τίποτα να αποδείξει- το αστείρευτο ταλέντο της τόσο μέσα από την υπέροχη επιλογή του έργου όσο και μέσα από τη συνεργασία της με τους συντελεστές της παράστασης. Για μια ακόμη φορά μάς προσφέρει ένα καλλιτεχνικό προϊόν υψηλού επιπέδου, όπως εξάλλου μας έχει συνηθίσει επί σειρά ετών στο Θέατρο επί Κολωνώ που αποτελεί το δίχως άλλο έναν ισχυρό φορέα πολιτισμού, ένα αληθινό διαμάντι τέχνης».[Μαρίνα Αποστόλου, logotexnikosteki.blogspot.com]
«Μια πραγματικά εξαιρετική παράσταση… Η σκηνοθεσία της Ε. Σκότη για άλλη μια φορά αποδεικνύει την ευφυΐα της στη αντίληψη των κειμένων αναδεικνύοντας όλα τα στοιχεία με ένα μαγικό τρόπο που καθηλώνουν το θεατή». [Θέατρο.gr]
«Η Μαρία Χατζηεμμανουήλ υπογράφει τη μετάφραση με σοβαρότητα και αμεσότητα. Πετυχαίνει να ρέει ο λόγος του συγγραφέα χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές ή πομπώδεις εκφράσεις.Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη αιωρείται ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα και διανθίζει το έργο με πινελιές γλυκόπικρου χιούμορ. Η Σκότη έχει καταφέρει να ξεκλειδώσει τα «σκοτεινά σημεία» και πετυχαίνει οι όποιοι συμβολισμοί και μεταφυσική ενέργεια του κειμένου να αιωρούνται σαν απαλό αεράκι, σαν ένα χάδι-βάλσαμο στις ταλαιπωρημένες ψυχές των ηρώων του έργου».[Κατερίνα Δημητρακοπούλου, Quinta-theater.gr]
«Η Παναγιώτα Βλαντή ζει το πένθος της με μια εσωτερικότητα και παράλληλα πιέζει τον εαυτό της να ζήσει την χαρά. Έχει μια διακριτικότητα και ευαισθησία με μεγάλο πόνο. Ο Θανάσης Κουρλαμπάς φέρει βαρύ το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να αντιδράσει σε κάποιο περιστατικό στο σχολείο του και ένιωσε ότι είχε αναιρεθεί ως δάσκαλος και ως άντρας . Έχει πραγματικά καμφθεί και μόνος του δημιούργησε τις συνθήκες επιβίωσής του. Ο δάσκαλός του Χάρης Τσιτσάκης, με την αποδεκτή ,ευπρεπή, με βαρύτητα φυσιογνωμία του, δημιουργεί αντίλογο στα όσα λέει, δεν του χαρίζεται, είναι σαν το alterego του που τον ωθεί στη ζωή».[Μαρία Μαρή, Theatromania.gr]
«ΗΣιωπηλή Λίμνη του Νταβίντ Ντεσόλα σε μετάφραση Μαρία Χατζηεμμανουήλ, σκηνοθεσία Ελένη Σκότη στο Θέατρο Επί Κολωνώ με τις ερμηνείες των Παναγιώτα Βλαντή, Θανάση Κουρλαμπά, Χάρη Τσιτσακησε ρόλους που σε καθηλώνουν,στο σύγχρονο ψυχολογικό και υπαρξιακό δράμα με λεπτές αποχρώσεις χιούμορ». [Χρυσούλα Ζαφειράκη, Open Mind]
«Ο Θανάσης Κουρλαμπάς στο ρόλο του Όσκαρ καταφέρνει να αποδώσει ρεαλιστικά όλη την αμηχανία και την εσωτερική δειλία που κουβαλά ο ψυχισμός του ήρωά του. Η ερμηνεία του έχει μέτρο, απλότητα, αλλά και συναίσθημα και καταφέρνει να την ισορροπήσει εξαιρετικά μεταξύ μιας φαινομενικής εξωτερικής άνεσης κι ενός εσωτερικού δισταγμού. […] Η Παναγιώτα Βλαντή είναι η Ιρένε, που δείχνει ικανοποιημένη να ζει στον κόσμο των ψευδαισθήσεών της. με μικρά διαλείμματα επανόδου στην πραγματικότητα. Το παίξιμό της εύθραυστο και ευαίσθητο, οι σιωπές της ενίοτε απροσδόκητες. […] Ο Χάρης Τσιτσάκης ως Ιεροφάντης συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την τριάδα των πρωταγωνιστών. Ο λόγος του στιβαρός, άμεσος και σίγουρος, οι κινήσεις του γεμάτες από τη σοφία των γηρατειών και της συσσωρευμένης εμπειρίας, αποτελεί το συνδετικό κρίκο των δύο άλλων χαρακτήρων». [Γιώργος Χριστόπουλος | Theatrikaprogrammata.gr]
“ΕίΜΑΙ ΧάΛΙΑ”
Κωμωδία
του Ντίνου Σπυρόπουλου
με την ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΚΑΣΗ
25 – 27 Μαρτίου 2022
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Μια γυναίκα μόνη σε ένα καινούριο σπίτι αναπολεί τα είκοσι χρόνια γάμου της. Ψάχνει να βρει τι έφταιξε. Αν ο γάμος είναι ένα ταξίδι με μια βαρκούλα, η Ελένη νοιώθει σα να έπεσε μόλις στη θάλασσα. Οι αναμνήσεις της είναι οι μόνες σανίδες σωτηρίας απ’ όπου μπορεί να πιαστεί. Άλλες φορές, όμως, είναι βαρίδια που την τραβάνε στο βυθό. Η αλήθεια ποτέ δεν είναι μία. Ο καθένας μας κουβαλάει τη δική του και η ηρωίδα του έργου ψάχνει να βρει τη δική της. Γιατί αυτά τα είκοσι χρόνια μοιάζουν χαμένα; Οι απαντήσεις είναι πολλές και καμία. Μέσα από κωμικές καταστάσεις, ο συγγραφέας προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει την ψυχολογική κατάσταση μιας γυναίκας που βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι ηλικιακό, αλλά και συναισθηματικό. Είναι χάλια!!! Όμως, ποιος πραγματικά ευθύνεται γι’ αυτό; Άραγε υπάρχει απάντηση;
Και όπως λέει και ο Ψυχολόγος της παράστασης «Ταξιδέψτε πάνω στο κορμί του, κι αν η Ιθάκη είναι για σας το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου, ψάξτε το και ζήστε το…. Διαφορετικά θα ζείτε μονίμως ανάμεσα στην αμφιβολία και την ψευδαίσθηση».
Η Ελένη Καρακάση, η αγαπημένη Ρίζω από τις ΆΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ, με μεγάλη πορεία στο θέατρο, την τηλεόραση και στο τραγούδι σε ένα ρεσιτάλ κωμικών αλλά και δραματικών στιγμών.
Μια παράσταση για τη γυναίκα που πρέπει να δουν και όλοι οι άντρες.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Φωτισμοί: Ηλίας Βακάκης
Κίνηση: Αλέξανδρος Κειβανάη
Ο Ντίνος Σπυρόπουλος σκηνοθετεί και συμμετέχει στην παράσταση σε ένα ρόλο έκπληξη.
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 25- 27 Μαρτίου 2022
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
Εισιτήρια: 15€ γενική είσοδος
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & Viva.gr
Επιθεώρηση
”ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ”
Από τους ”Μαλλιά Κουβάρια”
30-31 Μαρτίου 2022
Στο Θέατρο Αυλαία
Σε μία χώρα που έχει υποφέρει πολλά δεινά τα τελευταία χρόνια, οι γραμμές που διαχωρίζουν την προσωπική από την κοινή λογική, την θρησκοληψία από το γνήσιο θρησκευτικό αίσθημα, την ελευθερία από την αναρχία δεν είναι πλέον ορατές! Η θεατρική ομάδα ”ΜΑΛΛΙΑ ΚΟΥΒΑΡΙΑ” με την επιθεώρηση ”ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ” επιχειρεί να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα μέσα από έντεκα ιστορίες που βασίζονται σε αληθινά γεγονότα και καταγράφουν αλλαγές στον τρόπο σκέψης και στην ψυχοσύνθεση μας ξεκινώντας λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και φτάνοντας στο σήμερα!!!!! Ποτέ η πραγματικότητα δεν ήταν τόσο τραγική και τόσο αστεία…
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι πραγματική…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Γιώργος Οικονομίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Βασιλειάδης
Κοστούμια – Σκηνικά: Μαλλιά Κουβάρια
Κατασκευή κοστουμιών: Άννα Καλαϊτζίδου
Φωτισμοί: Κυριάκος Αλεξιάδης
Φωτογραφίες: Λάμπρος Καζάν
Γραφιστική επιμέλεια: Φωτεινή Φιλοξενίδου
Επιμέλεια μαλλιών: Ειρήνη Ραμάντζα
Παίζουν:
Δημήτρης Βασιλειάδης
Μέλα Γεροφώτη
Βάλια Γκαγκάτση
Στέφανος Δημόπουλος
Παναγιώτης Καβαλιεράκης
Γιώργος Καλπακίδης
Νατάσα Κοψαχείλη
Μαρία Σεμερτζίδου
Γιώργος Οικονομίδης
Τατιάνα Οικονόμου
Μαίρη Χαρπαντίδου
Μαέστρος: Αστέρης Τσαλίκης
Πλήκτρα: Αστέρης Τσαλίκης
Κρουστά: Στέργιος Κόιας
Κιθάρα: Γιώργος Σερεμέτης
Μπουζούκι: Παντελής Μπατής
Τα πρωτότυπα τραγούδια της παράστασης είναι σε στίχους του Γιώργου Οικονομίδη και μουσική των: Αστέρη Τσαλίκη Μέλας Γεροφώτη Αλέξανδρου Τζοβάνη
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Ζει τα τελευταία χρόνια,
μακριά πολύ από τα χιόνια,
σχεδόν στα βάθη της Ανατολής
κάπου, εδώ τριγύρω δηλαδή,
ένας παράξενος, ξακουστός,
φημισμένος, πασίγνωστος ληστής…
Στις ιστορίες και τα παραμύθια
τον αναφέρουν ως…
“Ο γαργαληστής”
του Δημήτρη Μπασλάμ
Συνεχίστε την αναζήτησή του
κάθε Σάββατο στις 17:00 και Κυριακή στις 11:30
«Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν»
Συνεχίζουν οι παραστάσεις στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για το εξαιρετικό μουσικό παραμύθι του Δημήτρη Μπασλάμ. Ο γαργαληστής ζωντανεύει με νέα πλοκή, ενορχήστρωση και ευρηματικούς διαλόγους, οι οποίοι με δεξιότητα και χιούμορ πλέκουν το νήμα της ιστορίας.
Το “νήμα” ξετυλίγουν τέσσερις ετερόκλητες επιθεωρήτριες, οι οποίες αγνοώντας το σχέδιο του γαργαληστή, τον κυνηγούν κατά πόδας με σκοπό να ανακαλύψουν τι ακριβώς σκαρώνει. Εκείνος όμως τις ξεγλιστράει σαν… σκιά…
Θα τον πιάσουν… Δεν θα τον πιάσουν…
Λίγα λόγια για το έργο
Η ιστορία του γαργαληστή είναι τόσο απλή και κατανοητή όσο ένα λαϊκό παραμύθι. Ένας ιδιόμορφος ληστής, ικανός να βλέπει με τα μάτια του, το αγνό γάργαρο παιδικό γέλιο. Αποφασίζει λοιπόν να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, ψάχνοντας για τα παιδιά που το γέλιο τους περισσεύει. Στόχος του να το “κλέψει” και σαν άλλος Ρομπέν των Δασών να το μοιράσει σε παιδιά που σπάνια χαμογελούν.
Στην παράσταση η μοναξιά συνυπάρχει με την τρυφερότητα ως αντίθετό της. Παρούσα αλλά όχι κυρίαρχη. Ως μία υπενθύμιση της ύπαρξης της. «Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν», γράφει ο γαργαληστής στο γράμμα που αφήνει. Εμείς, λέμε πως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μοιάζει να είναι απαραίτητος ο γαργαληστής και εκφράζουμε την ευχή να γίνουν πολλοί περισσότεροι.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία / κείμενο / μουσική: Δημήτρης Μπασλάμ
Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Αλέξης Τσιάμογλου
Σκηνικά / κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλένκα, Ράνια Υφαντίδου
Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα
Μουσική διδασκαλία: Έλσα Μουρατίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Λυδία Ανεστοπούλου
Παίζουν επι σκηνής: Φωτεινή Ευαγγέλου, Μαργαρίτα Νασιούλα, Ανδρέας Παράσχος, Κασσιανή Τζιάτζη, Σοφία Φραγγή, ακορντεόν: Λυδία Ανεστοπούλου
“Ο Καραγκιόζης… μασκαράς!”
Επίκαιρη κωμωδία
Σκιοθέατρο Αγάπιος Αγαπίου
&
Κλόουν Καραμελένιος με bable show
Κυριακή 6 Μαρτίου 2022
Ο Καραγκιόζης με τα παιδιά του οργανώνουν ένα αποκριάτικο γλέντι.
Καλούν όλους τους γνωστούς και φίλους να μεταμφιεστούν και ο καλύτερος μασκαράς θα πάρει το βραβείο.
Διάφορες κωμικές και απρόοπτες αναποδιές μπερδεύουν όλη την παρέα…
Κι αρχίζει η περιπέτειά τους. . . . .
Στο έργο παρελαύνουν όλοι οι γνωστοί ήρωες του θεάτρου σκιών, μασκαρεμένοι με τις πιο παράξενες στολές!
Μια επίκαιρη κωμωδία με πολλές ανατροπές και μουσικές σχετικές με την αποκριάτικη ατμόσφαιρα.
Ακολουθεί ένα συναρπαστικό πρόγραμμα με bable show, από τον κλόουν-εμψυχωτή Λένιο Καραμελένιο. Εντυπωσιακές σαπουνόφουσκες, αυτοσχεδιασμοί με τα παιδιά και φυσικά μουσικο – κινητικά παιχνίδια και χορός !!!
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, 546 21 / Πλατεία ΧΑΝΘ
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παράσταση: Κυριακή 6 Μαρτίου 2022, στις 13.30
Εισιτήρια: 8€ γενική είσοδος
Διάρκεια: 105 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr
“Ο Καραγκιόζης ντόκτορ”
Σκιοθέατρο Αγάπιος Αγαπίου
13, 20 & 27 Φεβρουαρίου 2022
Στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ
Διασκευή της γνωστής κωμωδίας του θεάτρου σκιών “Ο Γιατρός”, προσαρμοσμένη στην εποχή μας. O πολυμήχανος Καραγκιόζης στην προσπαθειά του να επιβιώσει αναλαμβάνει χρέη γιατρού. Ασθενείς του είναι όλοι οι ήρωες του θεάτρου σκιών. Με “φάρμακο” το χιούμορ τους γιατρεύει όλους τελικά. Το έργο διανθίζεται με τραγούδια, παραδοσιακά και νεώτερα.
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, 546 21 / Πλατεία ΧΑΝΘ
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 13, 20 και 27 Μαρτίου 2022
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Κυριακή στις 13.30
Εισιτήρια: 8€ γενική είσοδος
Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr
Διάρκεια: 65 λεπτά