MINOR MINE: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Συνέντευξη:Αγγελική Κερπιτσοπούλου
Οι Minor Mine είναι ένα πενταμελές folk/post punk συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη. Σχηματίστηκαν το 2007. Αποτελούνται από τους: Κυριάκο (φωνή, κιθάρα, μαντολίνο), Nick Brave (πλήκτρα, τρομπέτα θέρεμιν, φωνητικά), Johnny (μπάσο, κιθάρα), Χρήστο Μέγα (κιθάρα) και George Animal (ντραμς, κρουστά).
Το Μάρτιο του 2008, τέσσερις μόλις μήνες αφότου ξεκίνησαν να παίζουν μουσική μαζί, ηχογράφησαν το πρώτο τους κομμάτι με τίτλο Are You Sure (That You Are Awake). Η ηχογράφηση έγινε στα Rough Note Studios, στα οποία έμελλε να κάνουν και μία σειρά άλλων ηχογραφήσεων.
Ένα μήνα αργότερα εμφανίστηκαν live για πρώτη φορά στο Dron Bar. Το 2010 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο Where They Go. Μέσα από τις ατμοσφαιρικές συνθέσεις του δίσκου και την προσωπική τους παραγωγή κατάφεραν να δώσουν ξεκάθαρα το μουσικό τους στίγμα και να προϊδεάσουν το κοινό της για τη συνέχεια.
Το 2012 κυκλοφόρησαν και το δεύτερό τους άλμπουμ, το Out Of Heaven, με τις ηχογραφήσεις να γίνονται και πάλι στο Rough Note Studios. Τα χρόνια από εκεί και πέρα περιελάμβαναν αρκετές εμφανίσεις, αλλά και ένα μεγάλο διάλειμμα για τα μέλη της μπάντας.
Το διάλειμμα αυτό έληξε μέσα στο 2019, όταν οι Minor Mine επανήλθαν με νέες εμφανίσεις αλλά και επεξεργασία νέα υλικού. Από αυτή την επεξεργασία προέκυψε το τρίτο τους άλμπουμ με τίτλο Small Talk With Ghosts Before Sleep. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε το Μάιο του 2020 σε παραγωγή Χρήστου Μέγα.
Μέχρι στιγμής έχουν εμφανιστεί στο πλευρό καλλιτεχνών όπως οι Tuxedomoon, οι Murder by Death, ο Peter Murphy, οι Savage Republic, οι Wovenhand, οι The Ex και οι Band of Holy Joy.
- Είστε ένα σχήμα το οποίο συμπληρώνει σχεδόν 15 χρόνια μουσικής ύπαρξης στον χώρο. Πείτε μας λίγα πράγματα για εσάς; Ποιοι είστε, από που έρχεστε, πού πηγαίνετε;
Ξεκινήσαμε το 2007 ως τετραμελής μπάντα με τον καθένα μας να έχει θητεύσει σε διαφορετικά σχήματα από την ανεξάρτητη μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης όπως Earth’s Impossible Day, No Sin, Τhe Hydes, Holympus Grail, Coal Heart, Βoom State, Huana’s Visions. Στην διαδρομή μας αυτή κυκλοφορήσαμε τρία άλμπουμ με δική μας χρηματοδότηση, κάναμε δεκάδες εμφανίσεις σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας είτε μόνοι μας, είτε μαζί με άλλα σχήματα της εγχώριας σκηνής αλλά και με αγαπημένους καλλιτέχνες του εξωτερικού όπως The Band of Holy Joy, Tuxedomoon, Murder by Death, Savage Republic, Wovenhand και The Ex. Σήμερα έχουμε ως βασική προτεραιότητα μας να ηχογραφήσουμε τον επόμενο δίσκο με υλικό που έχουμε δουλέψει τα τελευταία 2-3 χρόνια και να κάνουμε όσο περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις μπορούμε.
- Folk/post punk σκοτεινοί και θορυβώδεις ήχοι, από τους αγαπημένους μου συνδυασμούς. Πόσο επιτακτικά αναγκαίο θα έλεγα είναι στις μέρες μας να αφεθούμε σε ήχους πρωτότυπους και διαφορετικούς όπως ο δικός σας, ενάντια σε μια μουσική βιομηχανία που αναγνωρίζει συνήθως την “τυποποιημένη“ μουσική;
Χαιρόμαστε που βρίσκεις τη μουσική μας πρωτότυπη, χωρίς βέβαια να τρέφουμε αυταπάτες ότι φέρνουμε κάτι πρωτοποριακό στο μουσικό στερέωμα. O καθένας μας έχει, όχι μόνο πολλά και διαφορετικά ακούσματα, αλλά και διαφορετικές εμπειρίες στη ζωή του, και η κοινή δημιουργική πορεία μας τα τελευταία 15 χρόνια έχει οδηγήσει σε μια συλλογική διεργασία ενορχήστρωσης και εκτέλεσης των κομματιών με αποτέλεσμα να προκύπτει αυτός ο ήχος. H μουσική βιομηχανία αρέσκεται να χρησιμοποεί συγκεκριμένα tags και να κατασκευάζει τάσεις για να κάνει το προϊόν της περισσότερο ελκυστικό, άρα και κερδοφόρο. Με αυτούς τους όρους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα να προσδιορίσουμε το είδος της μουσικής που παίζουμε, αλλά τελικά δεν είναι και κάτι που μας ενδιαφέρει
- Are You Sure That we Are Awake? Ποιος ο ρόλος της μουσικής σε μια εποχή που όλοι αναρωτιούνται αν είναι ξύπνιοι ή όχι;
Η μουσική έχει και σήμερα τον ρόλο που είχε πάντα στην ιστορία. Είναι μια ανθρώπινη έκφραση, ίσως η πιο συναρπαστική. Είναι σημαντικό ο δημιουργός να αγωνίζεται να διατηρήσει την αυτονομία και την καθαρότητα στο έργο του στην πορεία του προς το κοινό. Η μουσική έχει τη δύναμη να αφυπνίζει, και αν δεν μπορεί πάντα να δίνει απαντήσεις, σίγουρα μπορεί να θέτει ερωτήσεις. Με αυτή την έννοια είναι σημαντικό η μουσική να είναι ένα πραγματικό βίωμα, μια εμπειρία και όχι ένα ανούσιο στιγμιότυπο μέσα στη βιομηχανία του θεάματος.
- Η δισκογραφία σας περιλαμβάνει 3 ολοκληρωμένα άλμπουμ, όλα ανεξάρτητες παραγωγές, χρηματοδοτούμενες από τα ίδια τα μέλη της μπάντας καθώς και τους υποστηρικτές του συγκροτήματος. Πόσο δύσκολος είναι αυτός ο τρόπος παραγωγής και επηρεάζει σε ένα δεύτερο επίπεδο την δημιουργικότητα σας, το γεγονός ότι αναλαμβάνετε και την χρηματοδότηση του έργου σας;
Είναι προφανές ότι δεν βιοποριζόμαστε από την μουσική μας. Όσο δύσκολο και να ακούγεται, τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε σήμερα μας επιτρέπουν να κάνουμε μια άρτια παραγωγή με τους πόρους που μπορούμε να διαθέσουμε. Από την άλλη το να φτιάχνεις ένα άλμπουμ μόνος σου, σου δίνει την πλήρη ελευθερία να το φτιάξεις όπως θέλεις με τα δικά σου αισθητικά κριτήρια και να το παρουσιάσεις εκεί που εσύ επιλέγεις, χωρίς να υποχρεώνεσαι στο όνομα της δισκογραφικής επιτυχίας να σέρνεσαι πίσω από εμπορικά τερτίπια τα οποία δεν θέλεις σε καμία περίπτωση να ακολουθήσεις.
- Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία όπως η σημερινή ο όρος καλλιτέχνης ίσως αποκτά νέο νόημα και σκοπό. Ποιος είναι αυτός για εσάς;
Στην μετα-εποχή που ζούμε και μέσα σε τόση άχρηστη πληροφορία που διακινείται “ελεύθερα”, ο καλλιτεχνικός κόσμος έχει νόημα να πορεύεται με ταπεινότητα, αναδεικνύοντας τις απόψεις του, τις ιδιαιτερότητες του, την κριτική του στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, την αισθητική του φυσικά, να μοιράζεται τις εμπειρίες του με ειλικρίνεια, αδιαφορώντας για τα όποια trends της εποχής που συνήθως ενθαρρύνουν τον φτηνό εντυπωσιασμό, το προσποιητό ενδιαφέρον για τα κοινωνικά προβλήματα και τις ψευτο-αντιπαραθέσεις, με σκοπό λίγη εφήμερη δημοσιότητα.
- Ποιες είναι η σημαντικότερες καλλιτεχνικές επιρροές (μουσική– κινηματογράφος – θέατρο – εικαστικά), οι οποίες σας έχουν διαμορφώσει τόσο καλλιτεχνικά όσο και ως άτομα;
Ο καθένας μας έχει πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα. Στα περισσότερα μπορούμε να πούμε ότι συγκλίνουμε, σε άλλα μπορεί να διαφοροποιούμαστε αρκετά. Όλοι μας έχουμε ακούσει πολύ μουσική από διάφορες εποχές και σκηνές. Από το πρώιμο ροκ εν ρολ των 50ς, τη φολκ και την γκαράζ των 60ς, την μετα-πανκ, τα αστικά μπλουζ, την τζαζ, την πειραματική αυτοσχεδιαστική αλλά και κλασική μουσική. Για τις υπόλοιπες καλλιτεχνικές επιρροές θα περιοριστούμε να αναφέρουμε μόνο τους καλλιτέχνες των οποίων ο λόγος ανιχνεύεται σε τραγούδια μας. Τυγχάνει όλοι τους να είναι θεατρικοί συγγραφείς. Χάρολντ Πίντερ, Σάμιουελ Μπέκετ, Μπράιαν Φρίελ, Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
- Αν μπορούσατε να ξεχωρίσετε μια ιδέα, ένα μότο μια συμβουλή όπου σας σημάδεψε ποιο θα ήταν αυτό;
Δεν ακολουθούμε κάποιο συγκεκριμένο μότο, ωστόσο ως ομάδα επιδιώκουμε να δημιουργούμε τη μουσική μας βασιζόμενοι στις δυνάμεις μας, ίσως και με μια μικρή βοήθεια από τους φίλους μας. Κάπου εκεί μπορεί να διακρίνουμε μια κοινή ιδέα που μοιραζόμαστε και είναι ο σεβασμός σε αυτό που κάνουμε και στο κοινό που απευθυνόμαστε.
– Ποια τα σχέδια σας για την εποχή που έρχεται; Πηγαίνετε με διαφορετικό τρόπο πλέον να δημιουργήσετε στο μέλλον η ακολουθείτε τον ίδιο τρόπο με παλαιότερα;
Γενικά είμαστε μια μπάντα που θέλει να εξελίσσεται από δίσκο σε δίσκο. Πειραματιζόμαστε συνεχώς με το μουσικό μας ύφος. Στον τρίτο δίσκο ήρθε νέο μέλος που παίζει ηλεκτρική κιθάρα, ενώ στους πρώτους δύο είχαμε μόνο ηλεκτρακουστική. Τώρα προστέθηκε και σαξόφωνο το οποίο δίνει μια διαφορετική νότα στον ήχο της μπάντας. Σχετικά με τον τρόπο παραγωγής και χρηματοδότησης των κυκλοφοριών μας, σκεφτόμαστε να ακολουθήσουμε τον ίδιο δρόμο του Do it yourself.
Συνέντευξη:Αγγελική Κερπιτσοπούλου
Η Αγγελική Κερπιτσοπούλου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Θεωρητικός & Ιστορικός της τέχνης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας και το πρώτο μεταπτυχιακό της στην Ψηφιακή Κουλτούρα & Νέα Μέσα στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης.
Πρόσφατα απέκτησε το δεύτερο Μεταπτυχιακο της Δίπλωμα στη Μουσειολογία & Διαχείριση Πολιτισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι τόσο η κοινωνική αλλαγή μέσα από την τέχνη, όσο και αλληλεπίδραση των νέων τεχνολογιών σε αυτή και στο Νέο Μουσείο.