TOP

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ ‘Η JNK2007: …ΑΝ ΜΕ ΡΩΤΟΥΣΕΣ ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΩΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΟL..

Συνέντευξη:Αγγελική Κερπιτσοπούλου

Ο JNK2007 ( Γιώργος Μυλωνάς), ζεί και εργάζεται στην Ελλάδα. Είναι γραφίστας κατα κύριο λόγο και πειραματίζεται με διάφορα ήδη τέχνης. Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα…

Καταρχάς, για να σε γνωρίσουμε καλύτερα, με τι ακριβώς ασχολείσαι και πόσα χρόνια είσαι σε αυτόν τον χώρο;

Ασχολούμαι με διάφορα αλλά περισσότερο με ψηφιακή σχεδίαση. Δε μου αρέσει όμως να περιορίζομαι σ’ αυτό κι έτσι εκφράζομαι καλλιτεχνικά και συνθέτοντας μουσική, βγάζοντας φωτογραφίες, κάνοντας κάποιες εικαστικές κατασκευές και τελευταία έκανα μια πρώτη απόπειρα να κάνω ένα μικρο γλυπτό από πηλό και μάλιστα πήγε καλύτερα απ’ όσο περίμενα. Από την εφηβεία και μετά κατάλαβα πως έχω την τάση να μπλέκομαι με καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Αρχικά με μια μπάντα σε punk rock είδους επηρεασμένοι από τη σκηνή των 90’s. Μετά υπήρξε ένα κενό λόγω των στρατιωτικών μου υποχρεώσεων και το 2002 όταν απόκτησα τον πρώτο μου Η/Υ μπήκα στον ψηφιακό κόσμο και σκαλίζοντας συνειδητοποίησα τα επόμενα χρόνια πόσο δυναμικό μέσο και εργαλείο είναι για να δημιουργήσεις. Οπότε για μερικά χρόνια ήμουν σ’ ένα στάδιο εκμάθησης στο σπίτι διαφόρων προγραμμάτων μέχρι που κάποια στιγμή άρχισα να κάνω πέρα από τα πειράματα μου και αφίσες για διάφορους φίλους Dj και σιγά-σιγά να υπάρχει κάποια εξέλιξη.

Πόσο εύκολο είναι άραγε για σένα να αναγάγεις τη δουλειά σου σε τέχνη ως graphic designer;

Για μένα το βασικότερο είναι η σύλληψη τις ιδέας αρχικά. Το να έχει κάποιο περιεχόμενο. Από εκεί και πέρα σίγουρα θέμα τεχνικής και αισθητικής. Μπορεί κάποιες φορές να γίνονται όλα μόνα τους και άλλες φορές να μη σου βγαίνει τίποτα οπότε δεν είναι πάντα τόσο εύκολο. Σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να στραφώ σε κάτι άλλο πχ. πειραματισμούς με μουσική και να βρω άλλη διέξοδο να εκφραστώ. Πάω λίγο από το ένα στο Άλλο και πάντα υπάρχει μια δημιουργική ροή. Αυτό είναι και το ζητούμενο όμως.

Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου μια εξαιρετική σειρά εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία; Πώς προέκυψε αυτό;

Έχω αγάπη για την ελληνική μυθολογία από μικρός που διάβαζα “εικονογραφημένα πάντα” στο κρεβάτι πριν με πάρει ο ύπνος. Οπότε σκέφτηκα πως θα θελα να κάνω κάτι στο δικό μου στυλ και αισθητική. Με μια άλλη ματιά. Είναι και θέμα πλούσιο σε υλικό. Έκανα 34 χαρακτήρες έως τώρα και όσους και να κάνει κάνεις υπάρχουν τόσοι και άλλοι τόσοι. Θα κάνω ακόμα 2 όμως και φτάνει Θα σκεφτώ κάτι άλλο μετά… δεν ξέρω ακόμα. Ήθελα όμως πολυ να κάνω κάτι που να εχει σχέση με τη χώρα μας και τον αρχαίο-ελληνικό πολιτισμό.

Αναρωτιέμαι, αντλείς έμπνευση από συγκεκριμένα πράγματα; Αν ναι απο τι ή δουλεύεις πιο αυθόρμητα;

Συνήθως κάνω διάφορα πάνω σ’ ένα θέμα που επιλέγω. Προσπαθώ να κάνω εικόνες από διάφορες πτυχές του θέματος. Όμως βασική προϋπόθεση είναι να με εμπνέει. Να μου δίνει το κατάλληλο ερέθισμα ώστε να μπει το μυαλό μου σε λειτουργία μετάφρασης του σε εικόνα. Ακόμα και ακούγοντας μουσική τα συναισθήματα μπορεί να αποτυπωθούν πάνω σ’ ένα έργο και ίσως και αυθόρμητα, βάζοντας κάποιο χρώμα η σχήμα. Αν κάτι δε με εμπνέει και δεν μπορεί να “μιλήσει” μέσα μου δεν πρόκειται να μου βγάλει δημιουργικότητα. Τεχνικά ίσως να μπορώ όμως θα είναι κάτι που δε θα με κάνει να περάσω όμορφα. Θέλω να επιλέγω το τι θα δημιουργήσω και όχι να μου γίνεται μια ανάθεση να κάνω κάτι. Δε θέλω να πιέζομαι σ’ αυτό γιατί τότε πια αρχίζεις να μισείς αυτό που αγαπάς.

Ποια ειναι τα βασικά χαρακτηριστικά που χρησιμοπιείς στη δουλειά σου;

Δοκιμασα διάφορες τεχνικες μέχρι τώρα και αυτό που τελικά μ’αρέσει και κατέληξα είναι να έχει έντονο το στοιχείο κόμικ αρτ στην πιο old school πιο παλιομοδίτικη αισθητική του. Αυτό έχει να κάνει και με το τι εικόνες και ερεθίσματα είχα στην παιδική ηλικία και δημιουργώντας εικόνες με τέτοια χαρακτηριστικά καλύπτω ένα μέρος της νοσταλγίας που νιώθω για εκείνη την εποχή. Τα χρώματα, το τύπωμα, το raster (κουκκίδες) δίνουν αυτήν την αίσθηση.

Δουλειά σου έχει χρησιμοποιηθεί από το τεράστιο συγκρότημα των TOOL. Πως προέκυψε Αυτή η συνεργασία σου άνοιξε νέους δρόμους για παγκόσμια εξέλιξη;

Αυτό ήταν και το μεγαλύτερο όνειρό μου και είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που το πραγματοποίησα. Απεριόριστη χαρά. Αστείρευτη. Βέβαια στην αρχή ήταν τέτοια η χαρά που ήταν σε βαθμό σοκαρίσματος. Κι αυτό όχι απλά επειδή είναι μια μεγάλη και γνωστή μπάντα. Όμως επειδή ήταν η συγκεκριμένη μπάντα. Αν με ρωτούσες τι θα ήθελα ως καλλιτέχνης να πετύχω περισσότερο η απάντηση ήταν πάντα αυτή. Να κάνω κάτι για τους Tool. Κάτι.Δεν ξέρω τι. Κάτι όμως που να γίνει επίσημα. Τους ακούω φανατικά από το 1997 που και τους ανακάλυψα. Ο ήχος τους με επηρέασε πάρα πολύ. Την ψυχοσύνθεση μου την ίδια. Πέρασα άπειρες ώρες και πολλές από αυτές και δημιουργικές υπό τον ήχο τους. Δε χρειάστηκε να δω τους στίχους καν. Η μουσική τους στο σύνολο με διαπέρασε και με διαμόρφωσε. Κάποια στιγμή το 2018 σκέφτηκα να κάνω κάτι με θέμα τους Tool και έτσι να εκφράσω τα συναισθήματά μου με fan art. Άρχισε να τα βλέπει κόσμος σιγά-σιγά και βοήθησαν και πολύ κάποιοι που τα μοιράστηκαν σε διάφορες σελίδες και forum με οπαδούς της μπάντας. Τελικά έφτασε και στα μάτια του Adam Jones που εκτός από κιθαρίστας έχει πολλά εικαστικά ταλέντα και διαχειρίζεται το θέμα των εικαστικών για τη μπάντα. Ένα πρωί μου έρχονται μηνύματα από διάφορα άτομα και με ειδοποιούν πως ο Adam χρησιμοποίησε σε story στο Instagram ένα από αυτά τα fan art.

Αφού κατάφερα και συνήλθα απο τη χαρά, κάπως του έστειλα μήνυμα για να τον ευχαριστήσω με την ελπίδα οτι μπορεί να το διαβάσει. Τελικά το διάβασε και 2 μέρες μετά μου έκανε και πρόταση για αφίσα στο επερχόμενο tour τους για το νέο τους άλμπουμ. Δεν υπάρχουν λόγια να εξηγήσω τι ένιωσα. Το σίγουρο πάντως είναι πως άταν η πιο χαρούμενη μέρα της ζωής μου. Τελικά χρησιμοποίησαν 2 δουλειές μου και ξεκίνησε το tour με την μια και έκλεισε με την δεύτερη. Ενδιάμεσα εέχε άλλους καλλιτέχνες ανάμεσά τους μεγάλα ονόματα, όπως Alex Grey, Chet Zar, Mark Brooks κ.α. Σιγουρα ολο αυτο μου ανοιξε μια μεγαλη πορτα και μεσα απο αυτο οι πιθανοτητες να δει τη δουλεια μου περισσοτερος κοσμος αλλαξαν δραματικα προς το καλυτερο. Απο εκει και περα συνεχιζω σ αυτο που εκανα και πριν. Εστιαζω στη δημιουργια. Σε οποια μορφή μπορω.

Πώς βλέπεις το graphic design στην Ελλάδα; Υπάρχει το υπόβαθρο εκείνο ώστε να εξελιχθεί σε μια νέα μορφή τέχνης με ενα πιο θεσμικό τρόπο;

Υπαρχουν πολλοι graphic designers στην Ελλαδα και πολλοι απο αυτους ειναι και πολυ δυνατοι εντος και εκτος Ελλαδας. Ειναι μια μορφή τεχνης που στην ψηφιακη πλεον εποχη έχει παρει αλλες διαστάσεις και οι δυνατοτητες ειναι τεραστιες. Πιστεύω πως ναι υπαρχει εξελιξη και οσο περνανε τα χρονια θα ξεπεταγονται πολλα ταλεντα. Νομιζω πως οι νεοι σημερα εχουν πιο πολλες επιλογες και προσβαση γενικα στις τεχνες απο ο,τι είχαμε πριν 20 χρονια.

Jnk2007 είναι το καλλιτεχνικό σου nickname. Τι σημαίνει και πώς επιλέχθηκε;

To Jnk ερχεται απο το Junk με την εννοια του αχρηστου του παλιου. Το εχω απο το 1998 ασχετα αν δεν ειχα ακομα ξεκινησει με graphic design ηταν ομως κατι που ακομα και τωρα με αντιπροσωπευει. Ναι ειμαι λιγο ρημαδι. Τουλαχιστων εχω αυτογνωσια. Με εκφραζει η εννοια του φθαρμενου του παλιου. Μου βγαζει αλλη αισθηση. Λιγο creepy λιγο dark. Καπως ετσι. Το 2007 ειναι και η χρονια που πλεον ζουσα μονο απο graphic design. Ας πουμε οτι τοτε ξεκινησα καπως πιο επισημα. Αλλος ενας λογος ηταν οτι ενα σκετο Jnk μπορει να το εχουν κι αλλοι και αυτο με διαχωριζε καπως ειδικα στα social media.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Αυτο που θελω ειναι να συνεχισω να δημιουργώ και να περναω ομορφα μεσα απο αυτο, να συνεχισω να μαθαινω και να εξελισσομαι. Οπου βγει. Δεν εχω συγκεκριμενα σχεδια για το μελλον. Το αφηνω να κυλησει μονο του. Αν δεν ειχα κανει αφισες για τους Tool η απαντηση τοτε θα ηταν να κανω κατι για τους Τοοl.Χα χα. Μακαρι να ξανακανω, αλλα ειμαι ηδη γεματος και ευγνωμων. Αντε ας κανω και για Alice in Chains!

Ευχαριστώ ιδιαιτερως τον  JNK2007 για την συγκεκριμένη συνέντευξη και του εύχομαι οι Alice in Chains να είναι οι επόμενοι…

Συνέντευξη:Αγγελική Κερπιτσοπούλου

Η Αγγελική Κερπιτσοπούλου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Θεωρητικός της τέχνης και των Νέων Μέσων και Ψηφιακής Κουλτούρας. Κύρια ενδιαφέροντα των ερευνητικών της εργασιών είναι η αναζήτηση του είναι του κάθε πράγματος ή έννοιας, καθώς και η κοινωνική αλλαγή τόσο μέσα από την τέχνη όσο και από τα νέα μέσα.

Πρόσφατα ξεκίνησε τις σπουδές της στο τμήμα Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμού του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.